جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

دنیای دیجیتال در حال رفتن به سمت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی است. از این رو وب مسترها باید زمان زیادی را برای تولید محتوا برای کسب و کارشان صرف کنند. در حال حاضر وب­سایت و اپلیکیشن­‌ها برای جذب مخاطب برحسب نیازشان از تولید محتوای متنی، ویدئویی، گرافیکی، تولید محتوای صوتی و … استفاده می‌کنند. دراین مقاله شما را با تولید محتوای متنی آشنا خواهیم کرد.

زمانی که وب­سایتی را برای کسب و کارتان راه اندازی می‌کنید اگر هیچ گونه محتوایی در سایتتان وجود نداشته باشد نباید انتظار بازدید کنندگان زیادی هم داشته باشید. همچنین اگر محتوایی که تولید می‌کنید جذاب و گیرا نباشد به جای اینکه مخاطبان را به سمت کسب­ وکارتان بکشانید آنها را دفع می‌کنید.

حتی شاید به این هم فکر کرده باشید که مشابه محتوایی که رقیب تولید کرده است را تولید کنید و مخاطبان زیادی را جذب کنید. حتی اگر مخاطبان متوجه کپی بودن آن نشوند احساس می­‌کنند که  کسب و کارتان هیچگونه نوآوری برایشان نخواهد داشت.

از این رو باید محتوایی که تولید می‌­کنیم، کاملا مطابق با نیاز و خواسته مخاطب و بصورت منحصر به فرد و یکتا باشد.

در مقالات گذشته در مورد تولید محتوای گرافیکی توضیح داده­‌ایم. در این مقاله قصد داریم در مورد تولید محتوای متنی توضیح دهیم. و اما منتظر مقالات بعدی ما در مورد دیگر موارد تولید محتوا باشید.

محتوا

تولید محتوای متنی - محتوا

مطمئنا می‌دانید محتوا چیست. اما خب در ادامه به طور مختصر در مورد محتوا توضیح می‌دهیم. هر آنچه که در اطرافتان می­‌بینید محتواست. میلیون‌ها سال پیش، افرادی که در غار زندگی می‌کردند برای انتقال مفاهیم به دیگران، اشکال مختلفی را روی دیوار غار می­‌کشیدند. این اشکال به دلیل اینکه پیامی را منتقل و با دیگران تعامل برقرار می‌کردند به نوبه خود یک محتوا در نظر گرفته می‌شوند. اگر کمی جلوتر بیایم، متون منتشر شده در اولین روزنامه را هم می­‌توان محتوا نامید. در حال حاضر متن‌های روی جلد بیسکوییت، قبض آب و برق، فیشی که از رستوران دریافت می‌کنیم و حتی اشاراتی که افراد ناشنوا برای انتقال مفاهیم از آن استفاده می­‌کنند را نیز می‌توان به عنوان محتوا در نظر گرفت.

در مجموع محتوا آن­چیزی است که از طریق آن پیامی به دیگران منتقل شود و طرف مقابل به راحتی آن­‌ را درک کند.

تولید محتوا

تولید محتوای متنی - تولید محتوا

تولید از نظر واژگان به معنای پدید آوردن، ایجاد و زادن معنی شده است. بنابراین عبارت تولید محتوا به معنی یک محتوای ارزشمند، باکیفیت و منحصر به فرد است که برای مخاطبان هدف خود ایجاد می­‌گردد. برای تولید محتوای یکتا می‌توان یک تحلیل کلی انجام داد که مخاطبان چه نیازها و دغدغه‌­هایی دارند و چگونه می­‌توان با تولید محتوای مناسب، تمام سوالاتی که در ذهنشان دارند را برطرف کرد. هرچقدر به نیازهای مخاطبان خود بیشتر و بهتر پاسخ دهید می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کسب­ وکارتان کنید.

در حال حاضر بسیاری از مدیران کسب­ وکارها به سمت تولید محتوا رفته­‌اند. اما همیشه این سوال در ذهنشان وجود دارد که گردآوری محتوا با تولید محتوا چه فرقی دارد. گردآوری محتوا به معنی جمع آوری چندین مطلب از چندین سایت یا کتب و تغییر آن به صورت جزیی است اما تولید محتوا به این معناست که یک نویسنده براساس  مهارت، تجربه، خلاقیت و نوآوری به تولید محتوا بپردازد.

شاید گردآوری محتوا در کوتاه مدت از نظر هزینه و زمان به نفع یک مدیر کسب‌ ­وکار باشد اما در طولانی مدت  آن­ها را متضرر خواهد کرد. چرا؟

در بازاری که با حجم اطلاعات زیادی روبرو هستید، اگر محتوایی که تولید می‌کنید هیچ­گونه نوآوری و جذابیتی نداشته باشد نه تنها مخاطبان را دفع می‌کنید بلکه از طرف موتورهای جستجو امتیاز منفی هم دریافت خواهید کرد. شاید فکر کنید این موضوع چه ارتباطی به موتورهای جستجو دارد و یا موتورهای جستجو تنها یک ربات هستند و نمی‌توانند فرق محتوای تولید شده با محتوای کپی یا ویرایش شده را متوجه شوند.

اما اینگونه نیست الگوریتم پاندای گوگل آنچنان هوشمند است که به راحتی محتوای یونیک را تشخیص می­‌دهد. این الگوریتم پارامترهای بسیاری را برای تشخیص کپی بودن محتوا در نظر گرفته است. یکی از این موارد میزان علاقمندی کاربران به محتوایی است که تولید کرده‌­اید. این الگوریتم براحتی تشخیص می­دهد که محتوای شما به چه مقدار برای مخاطب باارزش است. از این رو محتوا را باید کاربر پسند ایجاد کنید و تا جایی که امکان دارد سوالاتی که در ذهن مخاطبان وجو دارد را برطرف کنید.

برای پاسخگویی به این سوالات می­‌توانید از تولید محتوای ویدئویی، متنی صوتی، گرافیکی و.. استفاده کنید. از هر مدل که استفاده می‌­کنید باید جوابی برای سوال مخاطبانتان باشد.

تا اینجا امیداوریم که تولید محتوا را کاملا متوجه شده باشید اما در ادامه می­خواهیم در مورد تولید محتوا متنی  و مزایا و معایبش صحبت کنیم.

تولید محتوا متنی

تولید محتوای متنی - تولید محتوا عمومی

متن به معنی ترکیب واژگان و ایجاد یک پیام و انتقال آن به مخاطب هدف می­‌باشد. تولید محتوای متنی به معنی نوشتن در مورد یک موضوع خاص است. اما محتوای متنی‌­که برای کسب و کارها تولید می­‌شود باید با هدف جذب مخاطب باشد و باعث رشد و توسعه کسب­ و کارتان گردد.

شاید به خودتان بگویید که در حال حاضر افراد هیچ علاقه ای به خواندن مطالب متنی ندارد و بیشتر به محتواهای گرافیکی یا ویدئویی تمایل دارند. این مسئله درست است اما اکثر مخاطبان متخصص به خواندن محتوای متنی علاقه­‌مندند. این در حالیست که آن­ها هر محتوای متنی‌­ای را قبول ندارند. متن­‌هایی برای این افراد جذابند که درباره یک موضوع بصورت کامل توضیح داده باشند  و تمام جوانب آن­را پوشش دهند و در نهایت افراد با خواندن آن متن به سراغ دیگر وب­سایت­‌ها نروند و در سایت شما به تمام مشکلات­شان پاسخ داده شود.

تولید محتوا متنی را می­‌توان در چندین دسته قرارداد، از جمله این دسته‌­ها می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتوای متنی عمومی
  • محتوای متنی تخصصی
  • متن شبکه­‌های اجتماعی
  • متن تبلیغاتی
  • محصول نویسی

 

اگر از منظر موتورهای جستجو آن را بررسی کنیم، موتورهای جستجو ازجمله گوگل هنوز برای محتوای متنی ارزش بسیاری قائل می‌شود.

از این رو  قبل از  تولید محتوای متنی باید یک استراتژی پیاده سازی کنید، بدین صورت که در ابتدا به جستجوی کلمات یا عبارات کلیدی بپردازید. این کار را می­‌توانید با استفاده از ابزارهای که در سطح اینترنت وجود دارد از جمله گوگل کی ورد پلنر، suggestion google انجام دهید، همچنین با استفاده از ابزارهای کلمات مرتبط مانند Kwfinder، lsiGraph، .. می­توانید تمام کلمات مرتبط را پیدا و سپس شروع به نوشتن محتوا کنید.

اگر به درستی از این ابزارها استفاده کنید متوجه می­‌شوید که مخاطبان در سطح اینترنت به دنبال چه چیزی می‌گردند و شما طبق همان شروع به نوشتن می‌کنید. از این رو به این مدل تولید محتوای بهینه­‌سازی شده برای موتورهای جستجو گفته می‌شود.

نکته دیگر این است که ترجمه یک متن را هم نباید به عنوان تولید محتوا در نظر گرفت. همانطور که گفته‌­ا‌یم الگوریتم­ های موتورهای جستجو بسیار هوشمندتر از گذشته شده‌اند و به راحتی براساس ساختار یک محتوا و کلماتی که در آن استفاده شده‌ است می­‌توانند تشخیص دهند که این محتوا ترجمه یا کپی شده است.

پس دقت زیادی در تولید کردن محتوای متنی خود داشته باشید تا از نظر گوگل به عنوان یک کپی ‌کار محسوب نشوید.

مزیت‌های تولید محتوا متنی

  • انتخاب شدن به عنوان یک سایت مرجع
  • جذب بالای مخاطب
  • جذب مشتریان بالقوه
  • ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو
  • اشتراک­‌گذاری بالا در دیگر شبکه­‌های اجتماعی
  • افزایش برندینگ
  • رشد و توسعه کسب وکار

معایب تولید محتوای متنی

همانطور که در بالا در مورد مزایای تولید محتوای متنی صحبت شده است در ادامه برخی معایب آن­‌را بازگو می­‌کنیم:

  • هزینه بالایی دارد.
  • زمان زیادی لازم دارد.
  • کارشناس متخصص در زمینه­‌های تخصصی کم است.
  • کارشناس تولید محتوایی که در زمینه سئو نیز فعالیت داشته باشد بسیار کم است.
  • اگر براساس نیاز مخاطبان نوشته نشود باعث از دست رفتن مخاطبان بسیاری می­‌شود.

چرا وب­ رمز را انتخاب کنیم؟

  • متخصصین وب‌­رمز قبل از شروع تولید محتوا، کسب‌­وکارتان را در بازار تحلیل می­‌کنند و سپس شروع به نوشتن می­‌کنند.
  • دارای کارشناس در زمینه تولید محتوای بهینه سازی شده، است.
  • کارها در زمان معین تحویل داده می‌­شوند.
  •  دارای تیم متخصص تولید محتوا در اکثر زمینه­‌های کاری می‌­باشد.
  • کار به صورت گروهی انجام می­‌شود، در نتیجه از کیفیت بالایی برخوردار است.

چرا باید همین حالا شروع به تولید محتوا کنید؟

  • رقبا هر روز در حال اضافه کردن محتوا به وبلاگ­شان هستند.
  • الگوریتم‌­های گوگل اهمیت زیادی به محتوای منحصر به فرد می­‌دهند.
  • مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد.
  • مخاطب را به مشتری و مشتری رابه مشتری وفادار تبدیل خواهید کرد.

2 پاسخ به “تولید محتوای متنی چیست؟”

  1. مهدی گفت:

    خیلی عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 612 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.