جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

 

در بهینه­‌سازی وب­سایت­‌ها، گاهاً با مواردی مواجه می­‌شویم که افراد­ در اجرای استراتژی­‌های بهینه‌سازی زیاده­‌روی می­‌کنند. چه تفاوتی بین سئو سایت  و بهینه‌سازی بیش از حد وجود دارد؟ چگونه می­‌توانیم وب‌سایتی را که دچار بهینه‌سازی بیش از حد شده­ است را تشخیص دهیم؟ در ادامه به این دو سوال پاسخ خواهیم داد.

بهینه‌سازی بیش از حد سایت چیست؟

بهینه سازی بیش از حد وب سایت - بهینه‌سازی بیش از حد سایت چیست؟

زمانی می‌گوییم یک وب‌سایت بیش از حد بهینه‌سازی شده است که تکنیک‌های مربوط به افزایش رتبه در موتورهای جستجو به کیفیت آن وب‌سایت لطمه بزند. در این موارد بازدیدکنندگان وب‌سایت تجربه بدی را در هنگام بازدید از وب‌سایت شما خواهند داشت. استفاده نامناسب از کلمات کلیدی که می‌خواهید مخاطبان از طریق آن‌ها شما را پیدا کنند، می‌تواند منجر به کاهش میزان خوانایی متون شود. وجود تعداد غیرقابل شمارشی لینک روی وب‌سایت شما حاکی از آن است که احتمالا قصد بهینه‌سازی بیش از حد برای لینک وب‌سایت خود را داشته‌اید.

پيشنهاد وب رمز: ۱۲ متریک مهم سئو برای مانیتورکردن فرایند بهینه‌سازی سایت

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی: متون بیش از حد بهینه شده

بهینه سازی بیش از حد وب سایت - استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی: متون بیش از حد بهینه شده

هرچند استفاده چندین باره از کلمات کلیدی اصلی موجب بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو می‌گردد اما می‌تواند یکی از رایج‌ترین دلایل بهینه‌سازی بیش از حد وب‌سایت شما باشد. در واقع گوگل موضوع مطالب شما را می‌فهمد و براین اساس به آن‌ها رتبه می‌دهد. متون بیش از حد بهینه‌سازی شده معمولا ناخوانا هستند. اگر شما در تمامی جملات خود بخواهید از کلمات کلیدی‌ موردنظرتان استفاده کنید، خواندن متن شما به شدت دشوار خواهد شد. به عنوان مثال کسی تمایل به خواندنی متنی که درباره “کفش باله صورتی” است و در هر جمله آن عبارت “کفش باله صورتی” استفاده شده باشد ندارد. حتی افرادی که واقعا به موضوع علاقه‌مندند نیز در هنگام خواندن اینگونه متون اذیت می‌شوند.

 

عواقب بهینه‌سازی بیش از حد

بهینه سازی بیش از حد وب سایت - عواقب بهینه‌سازی بیش از حد

هدف ” الگوریتم گوگل پاندا” پیدا کردن تمام وب‌سایت‌هایی است که محتوایاتشان بیش از حد بهینه‌سازی شده است. اگر در بهینه‌سازی محتویات وب‌سایت خود کمی زیاده روی کرده‌اید در واقع ریسک جریمه شدن از طرف گوگل پاندا را افزایش داده‌اید. اگر توسط پاندا شناسایی شوید وب‌سایت شما دچار افت ناگهانی رتبه خواهد شد. در واقع بهینه‌سازی بیش از حد شما ممکن است نتیجه معکوس دهد.

بهینه‌سازی بیش از حد همیشه منجر به تجربه بد کاربری می‌شود. هنگامی که متن شما پر از لینک باشد سادگی و جذابیت لازم برای خواننده را نخواهد داشت. همچنین متون بیش از حد بهینه شده در شبکه‌های اجتماعی نیز توجه افراد را به خود جلب نمی‌کنند. اگر مخاطبان شما از بازدید وب‌سایت شما دلزده شوند احتمال خرید و بازگشت آن‌ها به سایت شما به شدت کاهش می‌یابد.

 

پیشنهاد ما برای وب‌سایت‌های بیش از حد بهینه شده

همان‌طور که گفته شد یک وب‌سایت بیش از حد بهینه شده در واقع وب‌سایتی است که در اجرای مراحل سئو خود زیاده‌روی کرده است. در واقع  وب‌سایت بیش از حد بهینه شده نشان دهنده ناخوانایی متون و تجربه بد کاربری وب‌سایت شماست.

افزونه یوست، سئوی جامعی را ارانه می­‌دهد و هدفش ارائه بهترین نتیجه برای کاربران است. در نهایت سعی کنید بهترین محتوا را بنویسید، از بی‌عیب و نقض بودن تجربه کاربری خود اطمینان حاصل کنید، تمام جنبه‌های فنی و امنیتی وب‌سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. بدون کاهش دادن کیفیت سایت، می‌توانید کارهای زیادی برای بهینه سازی سایت خود برای موتور های جستجو انجام دهید.

البته شناخت بهینه سازی بیش از حد در برخی موارد بسیار سخت است و نیاز به آنالیز سئو سایت دارد.

 

نویسنده: مریم رحمانپور

برچسب ها :

منبع : yoast.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.