زمانیکه که اشخاص به دنبال یک میزبان وب معتبر و خرید هاست هستند، فاکتورهای متعددی را مد نظر قرار می دهند از جمله: مشخصات سرور، میزان فضای ذخیره اطلاعات، سرعت پردازنده، پهنای باند و هاست ارزان. فاکتور دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت، سرویس میزبان و فروش هاست چه میزان سالم و پاکیزه و دوستار محیط زیست است؟ وقتی اشخاص به دنبال کارایی هستند تنها مشخصات محاسباتی را مورد ارزیابی قرار می دهند و تاثیرات سلامت محیطی موردی است که هیچگاه در نظر گرفته نشده است.

میزبانی وب چگونه بر روی محیط زیست تاثیر می گذارد؟

هر چند که موجب تعجب است اما حفظ سرورهای میزبانان وب، نیازمند صرف انرژی فوق العاده ای است. اول از همه الکتریسیته به جهت راه اندازی کامپیوترها نیاز است. به منظور خنک نگاه داشتن کامپیوترها سیستم تهویه هوا نیازاست. این سیستم ها به خودی خود الکتریسیته استفاده می کنند، که گفته می شود 50% انرژی صرف راه اندازی سیستم می شود. مطمئناً شوکه می شوید بدانید کوچکترین فعالیت در اینترنت چه تاثیر مهمی بر محیط زیست دارد! تحقیقات انجام شده طی دو سال اخیر نشان داد، 2 جست و جوی ساده در گوگل به اندازه جوشیدن کتری دی اکسید کربن تولید میکند که حدودا 7 گرم در اینچ است. شاید به نظر بی اهمیت برسد. اما با توجه به استفاده جهانی اینترنت تولید دی اکسید کربن بسیار زیاد است. باید در نظر داشت یک وب سرور معمولی می تواند سالانه 12.5 تن دی اکسید کربن تولید کند پس هر تصمیمی که از سوی کشورهای عضو اکو اتخاذ شود باید مورد حمایت و تشویق قرار گیرد.

چگونه شرکت های ارائه دهنده وب می توانند میزبانی سبز را راه اندازی کنند؟

وقتی صحبت از”راه اندازی میزبانی سبز” می شود، به درستی تصور می شود “منابع طبیعی و تجدید پذیر برای تامین انرژی سرورهای میزبان باید به کار رود”. بنابراین مفهوم “میزبانی سبز” به طور منطقی اینگونه تعریف می شود که “شرکت های هاستینگ و یا میزبانی وب از الکتریسته ای که از منابع طبیعی و تجدید پذیر تولید می شود استفاده می کنند”.اما در واقع بیشتر شرکت های میزبانی وب تنها به خرید برچسب های سبز یا گواهینامه انرژی تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست اقدام می کنند. در حال حاضر این مهمترین کاری است که شرکت های ارائه دهنده هاست و میزبانی وب را دوستدار طبیعت می کند.

بر چسب های سبز چیست؟

تعداد زیادی ژنراتور موجود است که به تولید انرژی از منابع طبیعی مانند: باد، آب، خورشید، بیو گاز و غیره  میپردازد. .برخی از این ژنراتورها با شبکه های اصلی دیگر که ممکن است از منابع دوستدار طبیعت نیز نباشند در مسیر انتقال برق گره می خورند سازمان محیط زیست به منظور تشویق تولید الکتریسیته از منابع تجدید پذیر،  برچسب سبز یا گواهینامه های انرژی تجدید پذیر را برای کسانی صادر می کند که از منابع الکتریسیته ای که 1 مگاوات ساعت الکتریسیته آن از منابع طبیعی و تجدید پذیر به وجود آمده است استفاده می کنند. هر شرکتی که، از جمله شرکت های هاستینگ، این گواهینامه را  داشته باشد در واقع از انرژی سازگار با محیط زیست استفاده کرده و در نتیجه سبز است.

چگونه می توان دریافت شرکت میزبانی وب سبز است یا خیر؟

برخی از شرکت های میزبانی وب  به منظور جلب مشتری تنها وانمود می کنند که دوستار محیط زیست می باشند . بنابراین مشتریانی که علاقه دارند از میزبانی سبز استفاده نمایند باید در زمان انتخاب میزبانی وب بیشترمحتاط باشند. به منظور پیدا کردن سرویس های میزبانی سبز می توانید با مطالعه گواهینامه  یا برچسب سبز از صحت این موضوع اطمینان حاصل کرد.

آیا استفاده از منابع طبیعی و تجدید پذیر در تامین الکتریسیته میزبانی وب عملکرد سرور را تحت تاثیر قرار می دهد؟

بر اساس نظریه کارشناسان در این زمینه، بسیاری از شرکت های سبز خرید هاست و دامین ، بدون کوچکترین مشکلی تمامی سرویس های استاندارد خود را ارائه می دهند و کاربران در تمامی زمان ها به تمامی امکانات دسترسی دارند. بنابراین نه مشتریان و نه ارائه دهندگان تفاوتی را احساس نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.