جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

طبق اظهارات مجله B2B بیش از نیمی از بازاریابان بر این باورند که ایمیل اثربخش‌ترین کانال ارتباطی در ایجاد درآمد است. ایمیل مارکتینگ در کنار سئو سایت شرکتی و سئو سایت پزشکی یک راه فوق‌العاده اثربخش برای برقراری ارتباط با مخاطبان، تسهیل کننده مسیر درقیف بازاریابی و فروش و تبدیل کننده افراد به بهترین نوع مشتریان است. به گزارش انجمن بازاریابی مستقیم، 75% بازاریابان اعلام کرده‌اند که نسبت به سه سال پیش حدود 3 برابر بیشتر از ایمیل استفاده می‌کنند.
ویژگی‌های یک ایمیل مارکتینگ جذاب عبارت‌اند از:

1) ارزشمند باشد

2) مرتبط باشد

3) قابل تایید جهت دریافت و یا عدم دریافت باشد

4) یکپارچه باشد

یک ایمیل جذاب با یک محتویای خوب آغاز می‌شود:

یک ایمیل مارکتینگ خوب با محتویاتی که شما برای مشترکین خود منتشر می‌کنید، آغاز می‌شود. خودتان را جای آن‌ها بگذارید و ببینید آیا واقعا این چیزی است که می‌خواهید دریافت کنید؟ بخاطر داشته باشید که مخاطبان بالقوه شما به شرکت و محصولات شما اهمیت نمی‌دهند، بلکه معضل اصلی آن‌ها چالش‌هایشان و در نهایت راه حل‌هاییست که برای آن‌ها ارائه می‌دهید. بنابراین سعی کنید مطالبی را برای مخاطبانتان ایمیل کنید که برای آن‌ها جذاب و مفید باشد.

یک ایمیل خوب بایستی مرتبط و متناسب باشد :

بر اساس تحقیقاتی که وبسایت “مارکتینگ شرپا” منتشر کرده است، بخش‌بندی مخاطبان اولین تاکتیک برای افزایش میزان مرتبط بودن ایمیل‌هاست. فارغ ازینکه شما دیتابیس خود را برچه اساس بخش‌بندی می‌کنید (ویژگی‌های جمعیت شناختی یا رفتاری) این تاکتیک برای حصول اطمینان از ارسال پیام درست و مناسب به شخص درست و در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. ارسال ایمیل متناسب علاوه بر ایجاد ذهنیت بیشتر برای شما، نتایج بهتری را هم در پیش خواهد داشت. همچنین طبق گزارشات وب‌سایت “مارکتینگ شرپا” ایمیل‌های هدفمندی شده، 50 درصد کلیک بیشتر نسبت ایمیل‌های هدفمندی نشده دریافت می‌کنند. در این‌صورت نه تنها کلیک بیشتری دریافت می‌کنید، بلکه تعداد ایمیل‌هایی که به دست افراد می‌رسد نیز افزایش می‌یابد. طبق آمار وب‌سایت “مارکتینگ شرپا” از هر 10 نفر، 4 نفر ایمیل‌های تبلیغاتی را در اسپم خود قرار می‌دهند چراکه این ایمیل‌ها را غیرمرتبط می‌دانند. با بخش‎بندی کردن ایمیل‌ها و مخاطبانتان از افتادن در دام ارسال‌های غیرمرتبط جلوگیری کنید.

یک ایمیل خوب باید با تایید و تمایل گیرنده ارسال شود:

یک ایمیل خوب نه تنها باید آنچیزی باشد که افراد می‌خواهند دریافت می‌کنند، بلکه باید ایمیلی باشد که افراد تمایل به دریافت آن را داشته باشند. بدین معنیست که مشترکین باید امکان پذیرش و یا لغو دریافت ایمیل از طرف برند شما را داشته باشند. هرچند، تنها ارائه امکان انتخاب برای دریافت یا عدم دریافت ایمیل‌ها کافی نیست. با حفظ ارتباطات بصورت زمان‌بندی شده و متداوم، می‌توانید از تمایل افراد برای دریافت ایمیل‌های شما اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که از ابتدای با مشترکینتان در ارتباط باشید. در طول زمان با بالا رفتن سن مشترکین شما، تعداد کلیک‌های دریافتی از آن‌‌ها کاهش می‌یابد. در این حالت اگر ایمیل‌های ارسالی شما بر اساس رفتار مخاطبانتان تنظیم شوند تعداد کلیک‌های دریافتی شما به بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.

یک ایمیل خوب بایستی جامع ‌باشد: (برای کانا‌های مارکتینگ مختلفی بهینه سازی شده باشد)

چنانچه برنامه ایمیل مارکتینگ شما با سایر تلاش‌های بازاریابی‌تان در شبکه‌های اجتماعی، موتوهای جستجو، موبایل و گوگل آنالیتیکز همسو و یکپارچه باشد، قدرت و تاثیر آن چند برابر خواهد شد. یکپارچه سازی فعالیت‌ها در عمل بسادگی آن در بیان نیست مگر اینکه ابزارهای لازم برای هر یک از موارد گفته شده را در اختیار داشته باشید. در این‌صورت می‌توانید صفحات مورد نظر خود را از طریق ایمیل بهینه‌سازی کنید، از طریق شبکه‌های اجتماعی مطالب مورد نظر خود را در معرض دید افرادی غیر از کسانی که به آن‌ها از طریق ایمیل دسترسی دارید، قرار دهید، از نمایش صحیح مطالبتان در موبایل اطمینان حاصل کنید و در نهایت عملکرد مربوط به فعالیت‌های ایمیل مارکتینگ و سایر فعالیت‌های بازاریابی‌تان را بررسی کنید.

تمرکز ایمیل مارکتینگ بروی اهداف شماست:

از ارسال ایمیل تنها با هدف انجام ایمیل مارکتینگ خودداری کنید. هر فعالیت بازاریابی می‌بایست هدف مشخصی را دنبال کند. این هدف می‌تواند افزایش مشتریان بالقوه، افزایش کیفیت، آموزش یا تنها حفظ ارتباط با مشتری باشد. بسته به هدف شما، می‌توانید برای محتویات و ظاهر ایمیل خود تصمیم‌گیری کنید و میزان موفقیت آن را اندازه‌گیری کنید.
لیست دریافت کنندگان ایمیل بایستی به خوبی سایر بخش‌های فعالیت‌های مربوط به ایمیل مارکتینگ شما باشد. از آنجایی که افراد همواره در حال تغییر شغل و یا آدرس ایمیل خود هستند، همه ساله تعداد زیادی از اطلاعات تماس در حال از بین رفتن هستند. طبق اظهار بسیاری از منابع، نرخ از بین رفتن اطلاعات تماس افراد حدودا 25 تا 30 درصد در سال می‌باشد. اگر لیست تماس خود را بروزرسانی نکنید، ایمیل مارکتینگ شما به مرور زمان بی‌ارزش خواهد شد. بنابراین این بخش کلیدی از ایمیل مارکتینگ در بالاترین قسمت قیف جذب مخاطب (lead generation) قرار می‌گیرد.
به خاطر داشته باشید که بر اساس داده‌های موجود از تاکتیک‌های مختلف در ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید و همواره نتایج حاصل را مورد بررسی قرار دهید. در اینصورت می‌توانید فعالیت‌های خود را بهبود ببخشید و بهترین نتیجه را کسب کنید. در نهایت میزان موفقیت خود را در دستیابی به اهدافتان بسنجید.

اگر ایمیل مارکتینگ جذاب طراحی شود می‌تواند بالاترین نرخ تبدیل را برای کسب و کار شما داشته باشد. ایمیل مارکتینگ یکی از کاربردی ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای b2b است. شما از این طریق می توانید افزایش فروش داشته باشید.

منبع: هاب اسپات

نویسنده: مریم رحمانپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.