eyeborg1

هاربیسان که در کاتالونیای اسپانیا بزرگ شده ۳۲ سال دارد و به بیماری کوررنگی مبتلا است و تقریباً هیچ رنگی را نمی‌تواند تشخیص دهد. او از سال ۲۰۰۴ به بعد تلاش‌های فراوانی انجام داد تا از دنیای سیاه و سفید خود خارج شود و سرانجام این هفته از فناوری جدیدی رونمایی کرد که به کمک آن و با استفاده از حسگرهای هوشمند می‌تواند دنیا را مانند انسان‌های عادی ببیند! 

«نِیل هاربیسان» نخستین انسان زنده روی زمین است که مانند شخصیت‌های تخیلی داستان‌ها توانایی فوق‌بشری دارد و بدون هرگونه محدودیت می‌تواند از عوامل مکانیکی در بدن خود بهره ببرد تا کارهای خارق‌العاده انجام دهد. 

در جمجمه او یک آنتن هوشمند نصب شده است که به کمک آن می‌تواند به توانایی دست پیدا کند که هیچ انسانی روی کره خاکی این امکان را ندارد: توانایی درک رنگ.

 هاربیسان از معتادان به گوشی هوشمند محسوب می‌شود. او هفته گذشته یک کار غیرمنتظره انجام داد و برای نخستین بار در جهان آنتن گیرنده را در جمجمه خود کاشت.

زمانی که هاربیسان در دانشگاه هنر دارتینگتون انگلستان در رشته آهنگسازی تحصیل می‌کرد، برای طرح پایان دوره خود با «آدام مونتاندون» از کارشناسان علوم رایانه همکاری‌هایی را آغاز کرد و موفق شد فناوری را تولید کند که هم‌اکنون آن را آیبورگ (Eyeborg) نامگذاری کرده است. این فناوری در اصل یک آنتن هوشمند بود که به یک رایانه پنج کیلوگرمی و یک جفت هدفون متصل می‌شد. وب کم حجمی که در انتهای آنتن نصب شده بود هر رنگ را به ۳۶۰ موج صوتی مختلف ترجمه می‌کرد و هاربیسان از طریق هدفون می‌توانست آنها را گوش دهد. 

این فناوری در اصل کمک می‌کرد تا افراد کوررنگ به کمک صدا بتوانند به رنگ‌ها متصل شوند. و به گونه‌ای ساخته شده است که برای هر رنگ یک صدای ویژه در نظر گرفته شده است و به همین خاطر تجربه افراد مختلف از درک رنگ‌ها تفاوتی با یکدیگر ندارد. او  هر روز از فناوری جدید خود استفاده می‌کرد و هدفون مخصوص دایماً روی گوش‌هایش بود تا بتواند محیط پیرامون را رنگی درک کند.

همچنین می‌توانست رنگ‌های مادون قرمز و ماورای بنفش را هم شناسایی کند که این توانایی فراتر از چشم انسان بود. 

ولی با همه این مزایا، فناوری منحصر به‌فرد او اندازه بزرگ و وزن زیادی داشت و به همین خاطر امکان حمل آن در خیابان وجود نداشت.

گام بعدی ساخت آنتنی بود که ضمن داشتن همه این قابلیت‌ها اندازه کوچک‌تری داشته باشد. او سرانجام توانست وزن رایانه را تا یک کیلوگرم کاهش دهد و بتواند آن را زیر لباس‌‌های خود مخفی کند. سپس یک نرم‌افزار ویژه روی تراشه کوچکی نصب شد که قابلیت کاشت زیر پوست بدن را داشت و سرانجام هفته گذشته آنتن هاربیسان به صورت کاملاً موفقیت‌آمیز روی جمجمه او نصب شد. 

البته پیدا کردن پزشکی که بتواند با انجام عملیات جراحی دقیق این آنتن را داخل بدن هاربیسان نصب کند کار آسانی نبود.

او مورد خود را با جراحان پلاستیک در میان گذاشت و سپس با ده‌ها پزشک متخصص صحبت کرد. هر یک از این پزشکان توضیح می‌دادند چنین کاری غیرممکن است. 

او سرانجام شخصی را پیدا کرد که موافق انجام این عمل جراحی بود و البته اصرار داشت نام و مشخصات او محرمانه باقی بماند. 

ماه‌ها طول کشید تا آزمایش‌های لازم روی آنتن و جمجمه این فرد انجام شود و البته هاربیسان گفت همه کارهایی که این پزشک درخواست کرده بود را انجام داد. او پس از نصب آنتن گفت: «من هیچ وزنی را روی سر خود احساس نمی‌کنم. این آنتن هیچ فشاری به سر من وارد نمی‌کند. من فکر می‌کنم این آنتن یک عضو از بدن من است. احساس من این است که در بدن من یک عضو مازاد وجود دارد و من این آنتن را مانند انگشت یا بینی خود پذیرفته‌ام».

هاربیسان می‌گوید برای نخستین‌بار در جهان چنین فناوری را ساخته و این نخستین‌باری است که یک فرد این فناوری را در بدن خود کاشته است. 

او معتقد است: طی سال‌های آینده اندازه این فناوری کوچک‌تر می‌شود، مردم به مرور زمان آن را باور می‌کنند و شما می‌توانید بسیاری از افراد مبتلا به کوررنگی را با این آنتن‌ها مشاهده کنید. 

مردم با کاشت فناوری در بدن خود می‌توانند توانایی‌های بیشتری داشته باشند و حتی افراد سالم هم می‌توانند از این تراشه‌های هوشمند بهره‌مند شوند». 

 

Webramz – Professional Managed Hosting Since 2004

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.