جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

با توجه به دنیای پر رقابت امروزه، رمز پیروزی و پیشرفت درحوزه ها‌ی مختلف کسب‌و‌کار، دیده‌شدن و شناخته‌شدن توسط کاربران است. با توجه به این موضوع باید استراتژی‌های مربوط به اهمیت سئو (SEO) و بازاریابی محتوایی برای داشتن یک وب‌سایت قدرتمند در جستجوهای گوگل را بدانید و برای پیاده‌سازی آن‌ها در سایت خود خلاقیت داشته باشید. در این مقاله شما را با استراتژی‌ سئو سایت در ۱۱ گام جهت بهبود جایگاه کلمات کلیدی و افرایش ترافیک سایت آشنا خواهیم کرد.

۱. کلید واژه “هدف” را پیدا کنید.

در این مقاله به چندین مرحله‌ تست شده و مفید می‌پردازیم که با انجام آن‌ها رنک کلمات کلیدی مدنظر شما می‌تواند تا رتبه یک در گوگل ارتقا یابد:

– یک Opportunity Keyword پیدا کنید

این به چه معناست؟ اهمیت رتبه یک بودن در گوگل مثل سابق نیست. در واقع طرز رفتار گوگل نسبت به خیلی از کلمات کلیدی تغییر کرده است. برای مثال به نتیجه‌ی جستجوی کلمه SEO Tools توجه کنید.

همانند بسیاری از نتایج جستجوی دیگر، در بالای صفحه ادوردز یا همان تبلیغات به چشم می‌خورد.

به همراه یک بخش Featured Snippet در پایین آن:

کلید واژه "هدف" را پیدا کنید - استراتژی سئو

و یک باکس People also Ask در پایین آن:

People also Ask - استراتژی سئو

سپس آدرس سایتِ رتبهِ یک به چشم می‌خورد:

سایت رتبه یک گوگل- استراتژی سئو

به همین دلیل نیاز است با Opportunity Keywords آشنا باشید.

Opportunity Keywords یا کلمات کلیدی کاربردی در واقع آن دسته از کلمات کلیدی هستند که دارای نرخ کلیک یا CTR ارگانیک بالا می‌باشند.

حالا به مثالی از Opportunity Keywords می‌پردازیم. SEO Audit یکی از آن کلمه‌های کلیدی می‌باشد. البته روی این عبارت هم تبلیغات گوگل ادوز است:

پیشنهاد کلمات کلیدی - استراتژی سئو

که البته وجودش طبیعی و خوب می‌باشد. ادوردز بیشتر برابر نیت‌های تجاری بیشتر می‌باشد اما نکته‌ی مهم در خصوص این عبارت این بود که به جز تبلیغات دیگر عوامل ایجاد حواس‌پرتی مشاهده نمی‌شود:

همچنین می‌توانید نرخ کلیک را با استفاده از ابزار Ahrefs محاسبه کنید:

ابزار Ahrefs - استراتژی سئو

برای مثال وقتی عبارت SEO Audit در ابزار Ahrefs بررسی می‌شود، مشاهده می‌شود که ۶۱٪ از جستجو کنندگان بر روی نتایج کلیک می‌کنند که آمار نسبتا خوبی می‌باشد:

آمار کلمات کلیدی در Ahrefs- استراتژی سئو

پیشنهاد وب رمز: اهمیت تولید محتوا در سئو چقدر است؟

۲- صفحه نخست گوگل را بررسی کنید

اکنون که کلمات کلیدی مناسب خود را یافته‌اید، باید ببینید به چه روش‌هایی در جملات بکار برده شده‌اند. به این منظور، کافیست کلمه مورد نظر خود را در گوگل تایپ کنید.

در تصویر زیر، کلمه Paleo dessert مدنظر می‌باشد.

صفحه نخست گوگل - استراتژی سئو

اکنون باید ۱۰ نتیجه اول جستجو را بررسی کرده و الگو جملات آن ها را یادداشت کنید.

به عنوان مثال، نتایج بدست آمده در جستجوی عبارت «SEO Tools» بصورت لیستی از این ابزار می‌باشد:

seo tools - استراتژی سئو

پس بهتر است با توجه به این موارد، کلمات کلیدی خود را نیز بصورت لیست بنویسیم.

۳- محتوایی متفاوت یا حتی بهتر، ایجاد کنید

در مبحث محتوا، دو گزینه در پیش روی ما خواهد بود:
۱) محتوایی متفاوت از محتوای دیگران ایجاد کنیم.

۲) محتوایی بهتر نسبت به دیگران تولید کنیم.

اما چگونه؟ در ادامه بیشتر با این نکات آشنا خواهیم شد.

چطور متفاوت باشیم:

گاهی قصد دارید محتوایی بزرگتر و بهتر از موارد موجود تولید کنید، در حالیکه تنها با محتوایی کاملا متفاوت، نتیجه بهتری خواهید دید. چرا که محتوایی متفاوت، بیشتر دیده خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر قصد نوشتن محتوایی در خصوص سئوی موبایل دارید کافیست این عبارت را در گوگل جستجو کنید و خواهید دید که تمام نتایج، بصورت «x روش بهینه کردن وب‌سایت برای موبایل» هستند.

می‌توان پستی بزرگتر با مطالبی بیشتر با موضوع «۱۵۰ روش بهینه کردن وب‌سایت برای موبایل» تولید کرد اما برای ما سودی نخواهد داشت. اما با ایجاد محتوایی کاملاً جدید با عباراتی متفاوت، می‌توان بهتر دیده شد. عبارتی مثل «راهنمایی اصلی برای بهینه کردن وب‌سایت برای موبایل» می‌تواند جایگزین مناسبی برای موضوع تکراری قبلی باشد. با این کار، مسلما بازدید و بازخوردهای بیشتری نیز خواهیم داشت. حتی موجب افزایش تعداد بک‌لینک‌های متن می‌شود.

چگونه بهتر باشیم؟

گاهی نیز می‌توان با مطالبی بهتر و کامل‌تر با محتواهای سایت‌های دیگر نیز رقابت کرد. اگر مطالبی با عنوان‌های «۱۰ یا ۲۰ ابزار برتر سئو» وجود دارند، با لیست کردن ۱۸۰ ابزار برتر، می‌توان خیلی قوی‌تر ظاهر شد.

۴- در محتوای خود تله بکار ببرید

اگر می‌خواهید وب‌سایت شما در سال ۲۰۱۹ از رتبه خوبی برخوردار باشد، به بک لینک نیاز دارید. اما سوال اینجاست که چگونه بک‌لینک داشته باشیم.

ابتدا باید بیابید که افراد به چه منظور به محتوای مربوط به حوزه کاری شما لینک می‌دهند. (همین موضوع، به عنوان تله شناخته شده است). سپس تله را در محتوای خود بکار ببرید. این تله می‌تواند شامل مواردی باشد که کاربران در مطالب به آن‌ها توجه بیشتری می‌کنند، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های تولید محتوا برای وب محتوای جذاب تولید کنید .به عنوان مثال، مطالبی که شامل آمار و ارقام هستند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

در این بخش به بررسی مواردی که امروزه به عنوان تله کاربرد بسیاری دارند می پردازیم

۱) استراتژی‌ها و رویکردهای نوین

اینکه بلاگرها و نویسنده‌ها به چه مطالب و موضوع‌هایی برای نوشتن علاقه دارند،با ایجاد محتوا و البته جملات و عباراتی جدید خیلی ساده این تله را ایجاد کرده‌اید.

۲) ایجاد راهنمای کامل

با ایجاد مطالبی که راهنمایی کامل برای موردی خاص هستند مسلما آن مطلب، خود به تله تبدیل خواهد شد، چرا که اکثر وب‌سایت‌ها، زمانی برای ایجاد چنین محتواهایی اختصاص نمی‌دهند و البته از لینک دادن به این مطالب برای مطالعه بیشتر کاربرانشان استفاده می‌کنند.

۳) نتایج موارد پژوهشی

بکار بردن این موارد در محتوا، بک‌لینک‌های بسیاری را به خود جذب خواهد کرد. اما برای دستیابی به این امر، باید در نهایت نتیجه‌ای مشخص را بیان کنید. پس اگر چندین مورد مختلف را بررسی کنید و به هیچ نتیجه خاصی نرسید مسلما کاربران نتیجه مورد نظر خود را نیافته‌اند و البته به محتوای شما نیز لینکی نخواهند داد.

 

۵- محتوای خود را  برای سئوی On-Page بهینه سازی کنید

در این مرحله باید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب محتوای خود را برای سئوی خوب بهینه سازی کنید. در ادامه به بررسی ۳ مورد استراتژی برای سئوی On-page می‌پردازیم:

۱) لینک‌دهی داخلی

شاید تعجب کنید اما این نوع لینک‌د‌هی هنوز کاربردی است، البته اگر به روش صحیحی انجام شود. کاربرد لینک داخلی زمانی است که قصد داریم از صفحات محبوب سایت خود به صفحاتی با بازدید کم لینک دهیم.

لینک‌دهی داخلی- استراتژی سئو

۲) بکار بردن کلمات کلیدی در URLهایی کوتاه

طبق بررسی‌های انجام شده، URLهای کوتاه بازخورد بیشتری نسبت به URLهای طولانی دارند.

بکار بردن کلمات کلیدی در URLهایی کوتاه - استراتژی سئو

۳) رعایت سئوی مفهومی (Semantic SEO)

سئوی مفهومی، به این معناست که عبارات و مفاهیم مربوط به کلمات کلیدی خود را بیابید و آن‌ها را در محتوای خود بکار ببرید. به تصویر زیر نگاه کنید، با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر خود گوگل مفاهیم و عبارات مرتبط با آن را یافته و در نتایج نشان خواهد داد.

سئوی مفهومی - استراتژی سئو

همچنین کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کرده و به بخش پایین صفحه مراجعه کنید.

سرچ گوگل

در این بخش نیز می‌توانید مواردی مرتبط با کلمه کلیدی خود بیابید.

۶- عمل بهینه سازی سایت را بصورت کاربر-محور انجام دهید

این مورد را به اصطلاح تکنیک «آسمان‌خراش» می‌نامند.  برای ایجاد محتوا اگر کاربران هدف خود را در اولویت قرار دهید و البته خود را بجای آن‌ها بگذارید، بهتر می‌توانید خواسته آن‌ها را برآورده کنید. به عنوان مثال، در مطالب خود نکاتی را متذکر شوید که اکثر کاربران در جستجوی آن هستند. بروز بودن محتوا و البته بیان کردن این امر در خود مطلب نیز به عنوان تله خوبی عمل خواهد کرد.

۷- ظاهر محتوای خود را نیز  زیبا و کاربرپسند کنید

انتخاب طراحی مناسب مهم‌ترین مرحله در ایجاد محتوا می‌باشد. ممکن است مطالبی با کیفیت تهیه کرده باشید اما ظاهر آن بصورت زیر باشد:

بهینه سازی ظاهر محتوای سایت - استراتژی سئو

چنین محتوایی بازخورد مناسبی نخواهد داشت، به همین دلیل باید برای طراحی سایت و ظاهر محتواهای خود زمان و هزینه بیشتری صرف کرد. در ادامه به بررسی ۴ نوع محتوای تصویری می‌پردازیم که به راحتی قابل اجرا هستند.

۱) نمودار و جدول

به قدری این مورد بر محتوا تاثیرگذار است که پیشنهاد می‌کنیم در هر کدام از پست‌های خود یک نمودار یا جدول قرار دهید، چرا که به دلیل دیداری بودن مطالب محتوای مورد نظر خیلی ساده‌تر قابل درک خواهند بود.

همچنین ممکن است کاربران از جدول و نمودارهای شما در محتواهای خود استفاده کرده و البته به صفحه شما نیز لینک دهند.

۲) تصاویر

محتواهای خود را با استفاده از تصاویر و حتی اسکرین‌شات بیشتر ملموس کنید. راهنمای تصویری جذابیت بیشتری به محتوای شما خواهد داد. با استفاده از اسکرین‌شات می‌توانید کاربر را در تمام مراحل یادگیری یک موضوع با خود همراه کنید.

۳) بنر پست وبلاگ

تصاویری که به عنوان بنر پست انتخاب می‌شوند، صرفا هدف خاصی را دنبال نمی‌کند، تنها کافیست خوب، جذاب و البته مرتبط با محتوا باشد.

بنر می‌تواند بصورت تصویری در ابعاد بزرگ در ابتدای متن قرار گیرد یا اینکه تصویری کوچک در کنار صفحه باشد. این مورد طبق سلیقه و سیاست هر کسب وکار متغیر خواهد بود.

۴) گرافیک و تصویرسازی

این مورد نیز شباهت زیادی به جدول و نمودارها دارد، با این تفاوت که نیازی به ایجاد تصویری فانتزی و پیچیده نیست. به تصویر زیر نگاه کنید. موارد گفته شده در تصویر اول را خیلی ساده‌تر با اعمال تصویرسازی بر روی آن‌ها (تصویر دوم)  می‌توان بیان کرد.

بهینه سازی مطالب- استراتژی سئو

۸- برای محتوای خود لینک ایجاد کنید

به منظور انجام این کار  به ۳ استراتژی کاربردی زیر توجه کنید:

لینک‌دهی مطالب - استراتژی سئو

۱) ایجاد لینک از طریق یافتن لینک‌های شکسته

اگر در وب‌سایتی محتوا یا لینکی شکسته یا قدیمی یافتید می‌توانید محتوای خود را به عنوان جایگزین به طرف مقابل پیشنهاد دهید. با ارسال ایمیلی به پشتیبان وب‌سایت مقابل کاربردی بودن مطلب خود را برای آن‌ها توضیح دهید و پیشنهاد کنید لینک صفحه شما را به مطلب خود اضافه کنند.

۲) بررسی رقبا

هر چند این روش کمی قدیمی شده است اما هنوز کاربردی می‌باشد. با بررسی محتواهای آن‌ها و بک‌لینک‌های موجود در آن باید تلاش کرد بک‌لینک‌های بیشتری در محتوای خود بکار ببرید. البته باید توجه داشته باشید بک‌لینک را از سایت‌هایی جذب کنید که برای آن‌ها نیز ارزشی به ارمغان بیاورد.

۳) یافتن مخاطبین هدف

با یافتن مخاطب مناسب خود می‌توانید به لینک‌های بیشتری دست یابید. برای این کار لازم است محتواهایی با موضوع مدنظر خود را یافته و ببینید چه افرادی این مطالب را به اشتراک گذاشته‌اند. سپس با ارسال ایمیلی برای این کاربران محتوای خود را نیز به آن‌ها معرفی کرده که البته به محض دیدن کیفیت عالی آن به صفحه شما لینک خواهند داد.

۹- محتوای خود را بهبود بخشید و آن را همیشه بروز کنید

این امر تاثیر شگفت‌ انگیزی بر روی محتوای شما خواهد داشت. برای محتواهای قدیمی نیازی به انتشار پستی جدید در رابطه با همان موضوع نیست. تنها کافیست در همان پست تصاویر، استراتژی و مطالب جدید را جایگزین موارد قدیمی کنید. با انجام این موارد ترافیک بیشتری به سمت سایت شما سرازیر خواهد شد.

۱۰-  اعتبار نام وب‌سایت خود را افزایش دهید

اعتبار دامنه در سئو سایت بسیار موثر است. هر چه از اعتبار بیشتری برخوردار باشید لینک‌های بیشتری دریافت خواهید کرد و در نتیجه سریع‌تر در صفحه نخست نتایج گوگل ظاهر خواهید شد. ۳ روش برای افزایش اعتبار نام دامنه وجود دارد:

۱) اشتراک گذاری محتوا

هر چه تعداد به اشتراک گذاشتن مطلب و لینک‌دهی به آن بیشتر باشد بهتر است. می‌توانید برای این کار از همکاران خود نیز بخواهید تا محتواها را همزمان با شما در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و به این طریق تعداد بازدیدهای آن مسلما بیشتر خواهد شد.

۲) بررسی مطالعات مهم و اطلاعات بدست آمده از آن‌ها در محتوا

درمورد این موضوع در مرحله ۴ بطور کامل توضیح دادیم.

۳) داشتن پست مهمان، انجام مصاحبه و معرفی هرچه بیشتر خود

پست‌های خود را در تمام وب‌سایت‌های مشهور به اشتراک بگذارید که به اصطلاح به آن پست مهمان گفته می‌شود. موضوع مهمی است که به هر روش ممکن از جمله شرکت در سمینارها، مصاحبه و … خود را به جامعه معرفی کنید و اعتبارتان را بالا ببرید.

۱۱- در سایت خود انجمن یا فروم ایجاد کنید

عقیده بر این است که نظرات کاربران بطور مستقیم بر رتبه گوگل موثر نیست اما داشتن یک انجمن در سایت غیرمستقیم به سئو کمک خواهد کرد. به کامنت‌های کاربران پاسخ دهید. البته پاسخ‌های جنجال برانگیز موجب می‌شود افراد تعامل بیشتری با شما داشته باشند و از این طریق تعداد کامنت‌ها نیز بیشتر خواهد شد. این موضوع تاثیر زیادی در سئو سایت و بهبود آن خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.