جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

افزایش ترافیک سایت یک عامل مهم در بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود و نتیجه بخش بودن تبلیغات آنلاین تحت تاثیر ترافیک واقعی سایت می‌باشد.  برای افزایش ترافیک سایت راهکارهای متفاوتی وجود دارد. در ادامه ۱۴ روش برای افزایش ترافیک سایت در سال ۲۰۱۸ را بررسی خواهیم کرد.

در این مقاله بصورت کامل توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید. شما ‌می‌توانید با استفاده از این استراتژی افزایش ترافیک سایت خود را تا چندین برابر افزایش دهید. این استراتژی‌ها جزیی از بهترین‌ها و کاربردی ترین روش‌ها در سال ۲۰۱۸ هستند.
در ادامه ‌سرفصل این استراتژی‌ها برای شما آورده شده است:


۱. پست مهمان “upside down”
۲. تغییرات اساسی و بروزرسانی مقالات قدیمی
۳. لینک زدن به توییتر
۴. بهینه سازی محتوا با استفاده از عبارات هم معنی یا ‌lsi keyword
۵. ایجاد ترافیک بیشتر برای پست‌های بلاگ با تبدیل محتوا “Content Transformation”
۶. استفاده از پادکست
۷. ترویج سایت خود در وبلاگ دیگران
۸. استراتژی بازنشر محتوا
۹. استفاده از افراد تاثیر گذار در محتوا
۱۰. اشتراک گذاری ویدئو در لینکدین
۱۱. استفاده از عبارات رقابتی
۱۲. استفاده از عبارت‌های تحریک کننده در محتوا
۱۳. ریتارگتینگ یا هدف گذاری مجدد با استفاده از تبلیغات فیس بوک
۱۴. کاهش بانس ریت یا نرخ پرش از وب‌سایت


۱. پست مهمان “upside down”

پست مهمان بعنوان یک معامله در نظر گرفته ‌می‌شود. در ادامه پست مهمان را برای شما توضیح می‌دهیم:
شما یک مقاله بسیار جذاب و منحصر به فرد ‌می‌نویسید و این مقاله را در اختیار وب‌سایت‌هایی که پست مهمان قبول می‌کنند قرار می‌دهید و در ازای آن برای سایتتان لینک دریافت ‌می‌کنید. به اصطلاح شما برای کسب وکارتان تبادل کالا به کالا انجام می‌دهید. ‌

اما یک مشکل در پست‌های مهمان وجود دارد. با ما همراه باشید تا توضیحات کامل رادریافت کنید. مخاطبان مقاله شما را تا انتها ‌می‌خوانند اما معمولا به باکس نویسنده که ‌می‌رسند توجهی به آن نمی‌کنند و عبور ‌می‌کنند. ما نمی‌توانیم آنها را سرزنش کنیم یا اجبار کنیم که حتما باکس نویسنده را مطالعه کنید.
به اصطلاح باکس ‌نویسندگان در پایین صفحه به خاک سپرده ‌می‌شود. مانند عکس زیر:
افزایش ترافیک سایت - افزایش ترافیک سایت

این موضوع ‌می‌تواند یک مشکل بسیار بزرگ باشد. اگر کاربران پروفایل نویسندگان را نبینند، بطور حتم به سایت نویسندگان هم مراجعه نمی‌کنند.
خوشبختانه یک راه حل برای این مشکل وجود دارد: از پست مهمان وارونه”upside Down” ‌استفاده کنید.

اگر میخواهید بدانید پست وارونه چیست، در ادامه با ما همراه باشید. ما بصورت گام ‌به گام برای شما توضیح می‌دهیم:

پست وارونه :

۱. اولین گام برای نوشتن یک پست مهمان، مانند سایر مقالات، توجه به کیفیت و منحصر بودن آن است.
۲. گام دوم، گذاشتن لینک “منابع مفید” در پست مهمان است. در این بخش 2 تا 3 لینک از منابع مفید و مرتبط با موضوعتان قرار دهید. ‌
بعنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید:
افزایش ترافیک سایت - روش های ترافیک وب سایت
۳. در نهایت، محتوای خود را نیز بعنوان یکی از منابع مفید لینک دهی کنید.
بطور مثال، یک پست مهمان نوشته‌اید و آن را منتشر کرده‌اید، مانند تصویر زیر:
افزایش ترافیک سایت - افزایش ترافیک سایت

برای اینگونه پست‌ها استراتژی ‌و تاکتیک‌هایی در نظر گرفته شده است، در این حالت تولید محتواهایی که خودتان ایجاد کرده اید را بعنوان منابع مفید لینک دهی کنید تا افراد از طریق این لینک‌ها وارد سایت شما شوند.
بررسی‌ها نشان داده‌اند که چنین لینکدهی‌هایی ۷۸% ‌بیشتر از لینکدهی در پروفایل نویسندگان ترافیک ایجاد ‌می‌کند. این روش می تواند افزایش ترافیک سایت را حداقل دوبرابر کند و ورودی های بسیاری را از گوگل دریافت کنید.

۲. تغییرات اساسی و بروزرسانی مقالات قدیمی

این استراتژی ساده ۵۰ درصد ترافیک سایت ما را در ۷ روز بیشتر کرده است.

در ادامه توضیح داده ایم چه کارهای باید برای بروز رسانی مقالات قدیمی انجام دهید:
۲-۱: قدم اول، پست‌های قدیمی که در سایتتان وجود دارد را پیدا کنید.
۲-۲: قدم دوم، تغییرات اساسی در برخی پست‌ها ایجاد کنید و آنها را برروزرسانی کنید.
بطور مشخص پستهایی که لازم است هر قسمت از آن تغییر کند را مشخص کنید و تغییرات لازم را براساس نیازهای روز اعمال کنید و مطالب قدیمی را حذف کنید.

۲-۳: سرانجام، دکمه برروز رسانی را بزنید.
افزایش ترافیک سایت
پس از آن متوجه خواهید شد که ترافیک سایت شما و افزایش بازدید سایت چندین برابر شده است.
همانگونه که در عکس ‌می‌بینید ترافیک ارگانیک وب سایت شما چندین برابر شده است و ‌می‌توانید ‌مخاطبان زیادی را از طریق موتورهای جستجو بصورت ارگانیک بدست آورید. با توجه به تجربه، تغییرات اساسی در پستهای بلاگ افزایش ترافیک سایت را چند برابر می کند بدین صورت که زمانی که یک مقاله ی را تغییر می دهید گوگل فکر میکند مطالب روز را به سایت خود اضافه کردید و مقاله برروز شده را به مخاطبان نشان می دهد. بدین صورت می توانید ورودی های زیادی را دریافت کنید

۳. استفاده از لینک به توییتر “Click to Tweet”

یکی از بهترین راه‌ها برای ترافیک بیشتر در سایتتان مخصوصا سئو وب سایت شرکتی اشتراک گذاری محتوایتان در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر است. در واقع لینک‌های Click to Tweet ‌یکی از دلایلی است که بازدید از پست‌های یک سایت به ‌بالای 1000 تا رسیده است.

در ادامه به شما یاد خواهیم داد چگونه لینک‌ها را قرار دهید تا بدرستی کار کنند:
۳-۱: عبارتی که مرتبط با توییتر شما هستند را در محتوای خودتان پیدا کنید. این عبارت ‌می‌تواند یک عبارت کوتاه، استراتژی، نقل قول و یا یک آمار باشد. بطور مثال پست‌های خود را در لیستی از استراتژی‌های لینک سازی قرار دهید.
۳-۲: ساختن یک لینک برای توییتر
لینک توییتر(click to Tweet) را در صفحه محتوای خودتان ایجاد کنید و همچنین با استفاده از ابزارهای ‌utm ‌لینک‌هایی بسازید تا متوجه شوید چه مقدار ترافیک از طریق توییتر جذب کرد‌ه‌اید.
۳-۳: در انتها لینک‌های ساخته شده خود را در محتوایتان قرار دهید. ازاین طریق ‌می‌توانید اشتراک گذاری آسانی را برای مخاطبانتان داشته باشید.

۴. بهینه سازی محتوا با استفاده از عبارات پنهان یا ‌lsi keyword

روش‌های مختلفی بمنظور ایجاد ترافیک برای وب سایت وجود دارد، اما lsi keyword ‌یا عبارات پنهان بهترین روشی است که شما از طریق آن ‌می‌توانید مخاطبان بسیاری را جذب کنید و ترافیک وب سایت خودتان را افزایش دهید.
بسیاری از روش‌ها قدیمی شده‌اند و دیگر کاربردی برای رتبه گرفتن از موتورهای جستجو ندارند. چراکه الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird ‌گوگل تمام استراتژی‌های مرتبط با خدمات سئو را تغییر داده است.
در حال حاضر گوگل کاملا متوجه موضوع صفحات سایت خواهد شد و از طریق کلمات پنهان و مرتبط ‌می‌فهمد که موضوع یک سایت چه چیزی است.
گوگل گفته است: الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird بر 90% ‌جستجو‌ها تاثیر می‌گذارد. این موضوع بسیار شگفت انگیز است.
اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه می‌توانید مطمئن شوید گوگل موضوع محتوای سایت شما را درک می‌کند؟

کلمات پنهان یا LSI Keyword

کلمات LSI ، کلمات یا عبارات مربوط به کلمات کلیدی نهایی مورد نظر شما هستند که از طریق آنها موضوع سایت شما مشخص خواهد شد.
به عنوان مثال؛ شما یک پست در مورد رسانه‌های اجتماعی نوشته اید.
کلمات ‌کلیدی ‌lsi و عبارت‌های مانند موارد زیر کلمات مفهومی محسوب ‌می‌شوند.

۱. صفحات فیس بوک
۲. توییتر
۳. لینکدین
۴. محتوای ویروسی
۵. پینترست

هنگامی که گوگل کلمات کلیدیLsi ‌را در محتوای شما ‌می‌بیند، بطور حتم متوجه خواهد شد که محتوا متنی تولید شده در مورد رسانه‌های اجتماعی است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چطور این کلمات کلیدی LSI ‌را پیدا کنید؟
ابزارهای مختلف ایرانی و خارجی برای این کار وجود دارد. اما یک ابزار خارجی به نام lsigraph وجود داردکه بسیار کاربردی و مفید است.
این ابزار کلمات کلیدی LSI مرتبط با موضوع را برای شما پیدا ‌می‌کند و به نمایش ‌می‌گذارد و شما ‌می‌توانید این کلمات را در پست‌های بلاگتان قرار دهید.
افزایش ترافیک سایت - LSI KEYWORD

۵. ایجاد ترافیک بیشتر برای پست‌های بلاگ با تبدیل محتوا “Content Transformation”

تبدیل کردن محتوا به قالب‌های دیگر بسیار ساده است. مثلا می‌توانید یکی از پست‌های وبلاگتان را به قالب‌های دیگر مانند کتاب الکترونیکی، ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک و… ‌تبدیل کنید.
بطور مثال یکی از پست‌های وبلاگ سایت خود که ترند بیشتری دارد را پیدا کنید و آن را به قالب ویدئویی تبدیل کنید. ابتدا بهتر است مواردی همچون تعداد دفعات اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین تعداد کامنت‌های گذاشته شده در زیر پست را در نظر بگیرید و سپس آن پست را به قالب دیگر تبدیل کنید و آن را در شبکه‌های ‌اجتماعی به اشتراک بگذارید. بطور مثال اگر قالب انتخابی شما ویدئو است، پست خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، آپارات، نماشا، تماشا و … قرار دهید. بدین صورت ‌می‌توانید ترافیک بیشتری را از سطح وب دریافت کنید.

۶. استفاده از پادکست

امروزه افرادی که زمان کمتری برای مطالعه دارند از پادکست استفاده ‌می‌کنند. پادکست ‌می‌تواند معجزه کند و مخاطبان بسیاری را به سمت وب سایت شما سرازیر کند.
اما این بدین معنا نیست که شما برای تولید پادکست نیاز به استودیو و تجهیزات حرفه‌ای داشته باشید. شما ‌می‌توانید با کمترین امکانات شروع به تولید پادکست کنید، همچنین ‌می‌توانید از پست‌های پادکست مهمان در سایتتان استفاده کنید.
براساس تجربه‌ای که بدست آمده پادکست ‌می‌تواند بازدید کنندگان سایت شما را تا چندین برابر افزایش دهد. همانطور که در تصویر میبینید 984 تا ورودی برای پادکست وارد سایت شده اند.
افزایش ترافیک سایت - افزایش ترافیک از طریق پادکست

این پادکست‌ها زمانی که در سایت‌هایی مانند soundcloud، libsyn، ناملیک و شنوتو منتشر شوند چندین هزار بازید کننده برای شما به همرا می‌آورند. شما ‌می‌توانید در انتهای صفحه لینک‌هایی را قرار دهید و از این طریق کاربران را وارد سایت خود کنید.

۷. ترویج سایت خود در وبلاگ دیگر

برای بازدید بیشتر از سایتتان ‌می‌توانید مقالات خودتان را در بلاگ‌های دیگر منتشر کنید. بطور مثال اگر در حوزه طراحی سایت فعالیت می‌کنید وبلاگ نویس‌های این حوزه را پیدا کنید و به آنها یک ایمیل مبنی بر اینکه ‌می‌خواهید یک مقاله با کیفیت و منحصر به فرد که ‌می‌تواند برای وبلاگ آن‌ها بسیار کاربردی باشد تهیه کنید و در ازای آن تعدادی بک لینک دریافت کنید. بدین صورت ‌می‌توانید ترافیک سایت خود را تا چندین برابر ‌افزایش دهید.

۸. استراتژی بازنشر محتوا

محتواهای موجود در بلاگتان ‌را لیست کنید و هرکدام از آنها که ‌می‌تواند جزو موضوعات مورد بحث روز قرار گیرد را پیدا کنید، تغییراتی برروی آن ایجاد کنید و سپس آن را بازنشر کنید. برای انتشار این مقاله ‌‌می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. مطمئن باشید با این کار بازدید سایت خود را تا چندین برابر افزایش خواهید داد. ‌

۹. استفاده از افراد تاثیر گذار در محتوا

بهتر است در مقالاتی که ‌می‌نویسید از افراد تاثیر گذار حوزه کاری خودتان استفاده کنید. این روش در سئو سایت پزشکی معجزه می‌کند.

بدین صورت می‌توانید کسانی که علاقمند به این افراد هستند را جذب کسب و کار خودتان کنید. ‌با افزایش مخاطبان افزایش رتبه در موتورهای جستجو را در پی خواهید داشت.

۱۰. اشتراک گذاری ویدئو در لینکدین

براساس آمارهای بدست آمده انتشار ویدئو در لیندکین تعامل شما با مخاطبانتان را افزایش ‌می‌دهد. همچنین از این طریق ‌می‌توانید مخاطبان بسیاری را جذب کنید و ورودی‌های بسیاری را از طریق شبکه‌های اجتماعی دریافت کنید.

۱۱. استفاده از عبارات رقابتی

با استفاده از عبارات رقابتی ‌می‌توانید علاوه بر افزایش فروش مخاطبان بسیاری را هم جذب سایت خود کنید. از عباراتی مانند رایگان، مقرون به صرفه و تخفیفات استفاده کنید. همچنین می‌توانید مسابقه‌ای برگزار کنید و از این طریق علاوه بر افرادی که همیشه وارد سایت شما ‌می‌شوند، مخاطبان دیگری را هم جذب سایت خودتان کنید.

۱۲. استفاده از عبارت‌های تحریک کننده در محتوا

عبارت‌های تحریک کننده شامل عبارت‌هایی هستند که وقتی افراد با چنین محتواهایی برخورد می‌کنند علاقمند به انتشار آن‌ها در رسانه‌های مختلف ‌می‌شوند.

۱۳. ریتارگتینگ یا هدف گذاری مجدد با استفاده از تبلیغات فیس بوک

ریتارگتینگ مبحث بسیار جدیدی در دنیای آنلاین است. در اولین فرصت مقاله جامعه‌ای در مورد تبلیغات ریتارگتینگ برای شما خواهیم نوشت.
ریتارگتینگ کابردی‌ترین روش در تبلیغات آنلاین برای افزایش مخاطبانتان است. بطور دقیق تر اگرتبلیغات ریتارگتینگ فیس بوک را انجام ‌می‌دهید مخاطبانی که فیس بوک شما را دنبال کرده‌اند زمانی که از صفحه فیس بوک شما به دیگر صفحات وارد شوند تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد. (البته فیس بوک در ایران بسیار کم استفاده ‌می‌شود و بهتر است که از ریتارگتینگ پویا استفاده کنید)

۱۴. کاهش بانس ریت یا نرخ پرش

بانس ریت بالا ‌می‌تواند خسارت بسیاری جدی‌ای به سایت شما وارد کند، حتی ‌می‌تواند به سئو آسیب برساند. در الگوریتم “رنک برین” گوگل، بانس ریت از اهمیت بالایی برخوردار است.
حتما قبل از هرگونه اقدامی، بررسی سئو را در اولویت قرار دهید. روش‌های بسیاری برای کاهش بانس ریت وجود دارد، این روش‌ها عبارت‌اند از:

۱. سرعت وب سایت تان را افزایش دهید.
۲. به تجربه کاربری یا ux سایت خود توجه کنید.
۳. محتوای منحصر بفرد و مناسب تولید کنید.
۴. استراتژی لینک سازی داخلی خود را درست و دقیق بنویسید.
۵. طراحی سایتان رابهبود بخشید.
۶. چگونگی نحوه ورود کاربران را بهبود بخشید.

 

نویسنده ومترجم : مهسا خورشیدی

منبع : backlinko

9 پاسخ به “۱۴ روش برای افزایش ترافیک سایت در سال ۲۰۱۸”

  1. محمد صافی گفت:

    سلام
    مطلب شما بسیار عالی و کاربردی هست. من خودم برای سئو وب سایت از سئو داخلی و همچنین از بک لینک سازی استفاده می کنم.
    تشکر از تولید و انتشار این مقاله مفید.

  2. حمید گفت:

    عالی بود ممنون خیلی تشکر میکنم ازتون

  3. Agahi90.iR گفت:

    بسیار مقاله جالب و خوبی بود بطور حتم سایت های تبلیغات رایگان هم بروی بازدید سایت ها و بیشتر دیدن شدن آنها میتوانند بسیار قوی و موثر عمل کنند. با سپاسی بیکران

  4. سینا گفت:

    منم موافقم
    من بیشترین ترافیک رو از تولید محتوا ( بدون کپی و جدید نه محتوای قدیمی و تکراری ) + شبکه های اجتماعی گرفتم که حتی توی سئو کلمات عمومی خیلی بهم کمک کرد و نتیجه گرفتم ولی من از همه روش ها استفاده میکنم فقط این 2 تا خیلی بیشتر ممنون از مقاله خوبتون موفق باشید .

    • مینو تیموری گفت:

      توليد محتوای ارگانیک همیشه جواب میده. خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده .

  5. دانلود زیرنویس فارسی گفت:

    ممنونم بابت مقاله خوبتون . بیشتر آپدیت کنید وبلاگتون رو . مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.