جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

یکی از فاکتورهای انتخاب و خرید هاست، نوع پلن هاست با فضای دیسکی که جوابگوی نیاز سایت شما باشد، است. اما گاهی حجم زیاد سایت باعث میشود نتوانید پلن دلخواه خود را انتخاب کنید و یا ممکن است هزینه های بالایی برای آن پرداخت کنید. سوالی که مطرح میشود اینست که آیا واقعا پرداخت این هزینه نیاز است؟ در این مقاله شما را با علت های افزایش مصرف حجم هاست آشنا خواهیم کرد.

مشکل عدم وجود حجم کافی جهت ذخیره اطلاعات و داده ها برای همه کاربران ممکن است ایجاد شود .اما شما میتوانید با اقدامات زیر این مشکلات را مرتفع نمایید:

پوشه حذف موقت Trash

در پلن های هاست به طور معمول وقتی فایل یا فولدری را حذف میکنید کاملا از روی هاست حذف نمیشود بلکه به پوشه ای خارج از روت هاست که مربوط به حذف موقت است با نام Trash انتقال داده میشود تا اگر حذف اشتباهی انجام شده باشد قابل بازیابی باشد.

بسیاری از کاربران علت پر شدن فضای دیسک خود را نمیدانند در حالی که محتویات موجود در پوشه Trash نیز جزء فضای مصرفی هاست میباشند که لازم است حذف شوند.

برای مشاهده محتویات این پوشه و حذف آنها میتوانید از گزینه های View Trash و Empty Trash که در نوار ابزار فایل منیجر موجود میباشند استفاده کنید:

و یا در صورتی که مشاهده فایل های مخفی را طبق تصویر زیر هنگام کلیک روی گزینه File Manger فعال کرده باشید:

حجم دیسک - پوشه حذف موقت Trash

میتوانید از ستون سمت چپ روی گزینه trash کلیک کنید و محتوای داخل آنرا مشاهده و حذف نمایید:

حجم دیسک - مشاهده و حذف فایل های اضافی

در صورتی که بخواهید فایل های شما بطور مستقیم حذف شوند و در Trash ذخیره نشوند لازم است تیک مربوط به این گزینه را هنگام حذف فایل انتخاب کنید:

حجم دیسک - حذف فایل های اضافی

پیشنهاد وب رمز: مزایا و معایب هاست نامحدود

فایل های کش (Cache)

در برخی از برنامه ها برای افزایش سرعت لود و بهینه سازی سایت از کش استفاده میشود، این فایل ها بصورت موقتی ایجاد میشوند تا از اجرای برخی دستورات تکراری جلوگیری کنند. استفاده از کش باعث افزایش سرعت لود سایت خواهد شد. در سرویس های هاست با ایجاد فایل کش جدید فایل قدیمی حذف میشود ولی در بعضی مواقع امکان دارد به دلایلی اینکار انجام نشود و لازم باشد هر چند وقت یکبار فایل های کش بصورت دستی حذف شوند.

بنابراین لازم است همواره در فواصل زمانی معین حجم فولدرهای کش بررسی شود و در صورت نیاز محتوای آن خالی شود.

فایل های لاگ log

فایل های موقتی و لاگ (Temporary) که احتمال دارد با گذشت زمان باعث مصرف حجم دیسک شما شوند و همچنین فایل هایی که احتمال دارد به دلیل خطاهای اسکریپتی ایجاد شوند نیز میتوانند باعث مصرف فضای هاست شما در دراز مدت شوند.

برای اطلاع از جزییات فضای دیسک مصرف شده در سی پنل به بخش Disk Usage مراجعه نمایید که در این قسمت میزان مصرف هر قسمت با جزئیات آن مشخص میباشد.

راهنمای آگاهی از دیسک استفاده شده با جزئیات کامل- Disk Usage کلیک نمایید.

سایت های سنگین (مصرف حجم دیسک بالا)

در صورتی که سایت شما دارای حجم بالای فایل باشد مانند سایت های دانلودی و یا سایت گالری تصاویر و ویدئو، لازم است پلن هاست با حجم دیسک بالا برای سایت خود تهیه کنید که هزینه آن نیز به نسبت بالا میباشد در این موارد شما میتوانید از دو هاست جدا استفاده کنید. به اینصورت که یک هاست برای فایل های اصلی سایت و دیتابیس ها در نظر گرفته شود و برای فایل های دانلودی و حجیم از هاست دیگر استفاده کنید.

انجام اینکار چند مزیت دارد

– بکاپ گیری و دانلود آن روی سیستم شخصی از یک هاست که دارای حجم بالا باشد مشکل است و دانلود فایل بکاپ با حجم چند گیگ نیاز به صرف وقت زیاد خواهد داشت در صورتی که اگر از هاست جدا استفاده کنید تنها از فایل های اصلی سایت بکاپ تهیه میکنید که حجم زیادی نخواهند داشت.

– احتمال دارد شرایطی برای شما ایجاد شود که مجبور به انتقال هاست خود شوید در این شرایط آیا انتقال یک سایت حجیم آسان خواهد بود؟ در حالی که در این حالت تنها لازم است فایل های مربوط به سایت را انتقال دهید و نیازی به انتقال فایل های دانلودی نخواهد بود.

– باعث افزایش سرعت لود سایت خواهد شد. تصور کنید کل سایت شما بر روی یک هاست باشد با توجه به محدودیت هایی که در هاست های اشتراکی بابت حجم دیسک و پهنای باند و منابع سرور وجود دارد، لود سایت و فایل های سنگین از روی یک هاست باعث کاهش سرعت آن خواهد شد.

همچنین موقعیت جغرافیایی کاربران نیز اهمیت دارد شاید در مورد یک سایت سبک تفاوت چندانی در سرعت لود از هاست داخل ایران و خارج از ایران وجود نداشته باشد ولی زمانی که حجم سایت شما زیاد باشد موقعیت مکانی سرور در سرعت سایت شما تاثیر محسوسی خواهد داشت. هنگامی که سایت شما بر روی یک سرور خارجی قرار دارد هاست مربوط به دانلود فایل ها میتواند در ایران باشد و فایل های دانلودی از هاست ایران لود شوند.

نکته: در حالت استاندارد همیشه بهتر است ۴۰٪‌ از فضای دیسک شما به منظور امکان تهیه بک آپ هایی که از سوی مدیر سرور و بصورت دوره ای تهیه می شود، امکان دریافت تعداد بالای ایمیل در یک روز کاری و بطور کلی بابت عملکرد و سرعت مناسب کنترل پنل آزاد باشد

اتصال به هاست دانلود از طریق تنظیم دی ان اس ها (DNS) امکان پذیر خواهد بود. شما میتوانید یک ساب دامین مربوط به بخش دانلود ایجاد کنید و آنرا به هاست دانلود متصل نمایید. به طور مثال dl.yourdomain.com

تدوین و گردآوری: حبیبه سورانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.