معمولا پس از طراحی وب سایت به دلیل اینکه هنوز ترافیک زیادی برروی سایت ندارید یک دامنه و  برای سایتتان کافی خواهد بود .اما چنانچه کارتان در حال رشد است و بر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما اضافه میشود و سایت کند میشود و یا با مشکل کمبود منابع روبرو میشوید بهتر است به فکر ارتقا سرویس خود باشید .دراین مقاله شما را با بستر های میزبانی و زمان ارتقا هاست اشتراکی به سرور مجازی بیشتر شما را آشنا خواهیم کرد.

انتخاب یکی از گزینه های خرید هاست اشتراکی، خرید سرور مجازی (VPS) و یا سرور اختصاصی با وجود تفاوت هایی که دارند ممکن است گیج کننده باشد. در این جا سعی کرده ایم تفاوت پلن های هاستینگ را عنوان کنیم تا بتوانید بهترین پلن را برای خود انتخاب کنید.

مقایسه ۳ بستر میزبانی وب

ارتقا هاست به سرور مجازی - مقایسه های بسترهای میزبانی

۱. هاست اشتراکی

هاست اشتراکی بسیار شبیه زندگی در یک مجتمع آپارتمانی است. از آنجایی همه ساکنان در یک محل هستند باید منابع موجود در آن مجتمع همچون زمین بازی، استخر و پارکینگ را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، در هاست اشتراکی نیز تعداد زیادی اکانت روی یک سرور هستند که باید منابع سرور مانند دیسک و حافظه و CPU را به صورت مشترک استفاده کنند. هزینه در این سری در سطح پایین تری نسبت به سرور مجازی و اختصاصی قرار دارد.

لازم به ذکر است که پلن های نمایندگی یا ریسلری که معمولا برای اداره چند سایت از آن استفاده می شود در سری هاست اشتراکی قرار می گیرند.

پیشنهاد وب رمز: چرا سرور مجازی بهتر از سرویس هاست اشتراکیست

۲. سرور مجازی یا VPS

در خدمات سرور مجازی منابع کلی سرور از طریق سیستم های مجازی سازی تقسیم بندی میشود و به vps اختصاص داده میشود و منابعی مانند حافظه و cpu با دیگر vps ها مشترک نیست. همین امر قدرت و انعطاف بیشتری نسبت به هاست اشتراکی برای شما فراهم می کند.

هزینه ها در خرید سرورهای مجازی اعم از خرید سرور مجازی ایران و خرید VPS آلمان مابین هاست اشتراکی و خرید سرور اختصاصی قرار می گیرد و نسبت به هاست اشتراکی نیاز به دانش فنی در زمینه مدیریت سرور دارد.

۳. سرور اختصاصی

در خرید سرور اختصاصی ایران شما مجوز دسترسی به تمام امکانات و منابع سرور را دارید و هیچ اکانت دیگری نمیتواند از آن استفاده کند. این سری قطعا بهترین سرویس است زیرا تمام منابع در اختیار شما است اما هزینه آن در بالاترین سطح قرار دارد و نیاز به دانش فنی در زمینه مدیریت و پیکر بندی سرور دارد.

چه زمانی نیاز دارید از هاست اشتراکی به سرور مجازی ارتقا دهید؟

ارتقا هاست به سرور مجازی - نیاز به پهنای باند بیشتر

رشد و اعتبار  وبسایت و نیاز به پهنای باند بیشتر

زمانی که وب سایت شما محبوب و پربازدید شود و روز به روز در حال رشد باشد و بخواهید این روند رو به جلو را حفظ کنید و کاربران در حال افزایش سایت شما، با قطعی و یا کندی سایت مواجه نشوند قطعا به منابع بیشتری از جمله cpu و حافظه نیاز دارید و لازم است اکانت خود را به وی پی اس منتقل کنید که از این طریق می توانید به کنترل ترافیک ورودی سایت خود بپردازید. پهنای باند اختصاصی و بالا یکی از مزیت های عمده سرور مجازی محسوب می شود.

امنیت بالاتر

در سرور مجازی با توجه به تمهیدات نرم افزاری و سخت افزاری مناسب می توان امنیت بیشتری برای سرور و تمامی اطلاعات و اکانت های آن ایجاد کرد. همچنین استفاده از نرم افزار های دارای License و بهره گیری از آخرین نسخه های آنها در بالا رفتن امنیت نقش بسیار مهمی دارد.

شخصی سازی سرور مطابق با نیاز خود:

اگر به نرم افزاری نیاز داشته باشید که امکان نصب آن روی سرورهای هاست اشتراکی نباشد استفاده از سرور مجازی این امکان را به شما خواهد داد. نصب سیستم عامل و برنامه های مد نظر از لحاظ نرم افزاری و تنظیم دیسک و سی پی یو و حافظه از لحاظ سخت افزاری، شخصی سازی سرور مجازی محسوب می شود. با دسترسی root میتوانید تنظیمات مورد نظر را روی سرور انجام دهید .

در نهایت با خرید VPS می توانید سایت تجاری خود را پر قدرت تر، معتبرتر و ایمن تر از هاست اشتراکی اداره کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.