جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

یکی از موضوعاتی که ذهن مدیران وب سایت‌ها را به خود مشغول کرده است، چگونگی تولید محتواست. به این معنی که چه نوع محتوایی برای سایت مورد نظر مناسب بوده و چگونه می‌توان با تولید محتوایی مناسب، مخاطب را وارد سایت کرد. در این مقاله سعی شده محتواهای ایجاد شده را تقسیم بندی کنیم و روش‌های تولید محتوا برای وب کاملا شیوا برای شما بیان کرده ایم.
به طور کلی می‌توان تولید محتوا را به دسته‌های فوق تقسیم بندی کرد:


1. تولید محتوای متنی
2. تولید محتوا ی بصری
3. تولید محتوای اسلاید شیر
4. تولید محتوا ی ویدئویی
5. تولید محتوا ی صوتی و یا پادکست
6. تولید محتوای کپی رایتینگ
7. تولید محتوا ی شاخص
8. تولید محتوای خبری
9. تولید محتوای تلفیقی
10. تولید محتوای آموزشی


۱. تولید محتوای متنی

شاید واضح‌ترین نوع محتوا که در اکثر سایت‌ها دیده می‌شود، محتوای متنی است. در حقیقت محتوای متنی مجموعه‌ای از نوشته‌هاست که با اهداف خاص تولید می‌شوند. این نوع محتوا باید دارای موضوع و عنوان جذابی باشد تا مخاطب را وادار به مطالعه محتوای تولید شده کند.

۲. تولید محتوای بصری

از نظر اکثر افراد، تولید محتوای بصری کار سختی به نظر می‌رسد و افراد گرایش بیشتری به تولید محتوای متنی دارند. این در حالی است که اکثر افراد با شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارند و به صورت ناخودآگاه با انتشار عکس و ویدئو در صفحات شخصی خود اقدام به تولید محتوای بصری می‌کنند. می‌توان از شبکه‌های اجتماعی نیز در راه مارکتینگ و برندسازی استفاده کرد. تهیه عکس و ویدئو از بیزینس مورد نظر می‌تواند بسیار موثر واقع گردد. همچنین مشتریان شما می‌توانند با محصولات و خدماتی که تهیه کرده‌ا‌ند تصاویر و ویدئوهایی تهیه و ارسال کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی انواع گوشی و تبلت و … در دسترس افراد قرار دارد و می‌توانند به راحتی به محتوای بصری ایجاد شده دسترسی داشته باشند. در زمینه تولید محتوای بصری باید توجه خاصی به عکس العمل مشتریان و مخاطبین داشت. ارائه پاسخ مناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، همچنین تشکر از آنها می‌تواند باعث ایجاد حس ارتباط مستقیم مخاطب با ارائه دهنده محصول و خدمات و افزایش تمایل آن‌ها به پیگیری بیشتر گردد.

۳. تولید محتوا به روش اسلایدشیر

تولید محتوا به روش اسلایدشیر می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. متاسفانه وب سایت‌های فارسی کمتر از این امکان استفاده می‌کنند. ترکیب عکس به همراه جملات کلیدی و کلمات تیتروار می‌تواند در کمترین زمان ممکن، بیشترین مفهوم را به مخاطب منتقل کند.

۴. تولید محتوای ویدئویی

یکی دیگر از روش‌های تولید محتوا، ایجاد محتوای ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ می‌باشد. همانطور که از اسم آن پیداست، تولید محتوای ویدئویی به معنای ضبط یک ویدئو با رعایت استانداردهای لازم برای دریافت نتیجه بهتر است. در تولید این نوع محتوا می‌توان با رعایت موارد فوق، به بالا رفتن سطح کیفی ویدئوها کمک کرد.

• سناریو داشته باشید

قبل از تهیه ویدئو باید نقطه آغاز و پایان را مشخص کرد. فیلم باید داستانی را روایت کند که از نقطه آغاز سوالی را در ذهن مخاطب ایجاد کرده و در انتهای آن، سوال مخاطب پاسخ داده شود. ده ثانیه اول ویدئو بسیار مهم است. اگر مخاطب در این ده ثانیه به سناریوی شما علاقه مند شود تا انتها ویدئو را تماشا می‌کند. در غیر اینصورت از مشاهده آن امتناع خواهد کرد.

• عنوانی مناسب انتخاب نمایید.

انتخاب عنوان مناسب می‌تواند انگیزه‌ای برای مشاهده ویدئو باشد. یک عنوان جذاب باید از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب تشکیل شده باشد.

• معرفی محصول به شکل مستقیم ممنوع!

در ویدئو مستقیما محصول خود را معرفی نکنید. این کار می‌تواند مخاطب را خسته کند به شکلی که وی تمایلی به ادامه مشاهده ویدئو نداشته باشد. باید در ویدئوی مورد نظر صرفا حس نیاز به محصول در مخاطب پدید آید.

• تولید ویدئو بدون محتوای متنی کاری بی فایده است.

خلق یک محتوای ویدئویی به تنهایی کافی نیست. در کنار تولید محتوای ویدئویی، یک متن کوتاه و جامع تهیه کنید که در آن از کلمات کلیدی استفاده شده باشد. این روش به موتورهای جستجو جهت ثبت و یافتن محتوای ویدئویی شما کمک می‌کند.

• آدرس دهید.

در ویدئوی تولید شده، آدرس سایت مورد نظر را ثبت کرده تا مخاطبان زیادی از این طریق وارد سایت مذکور شوند.

۵. تولید محتوای صوتی یا پادکست

با توجه به ظهور تلفن‌های همراه هوشمند، گوش کردن به پادکست‌ها برای بسیاری از مخاطبین فرآیندی دلچسب محسوب می‌شود. همچنین با پایین آمدن سرانه مطالعه، تولید پادکست مناسب می‌تواند در بالابردن سطح علمی افراد بسیار تاثیرگذار باشد. تولید چنین محتوایی با توجه به عدم نیاز به سرمایه گذاری بالا آسان بوده و مخاطب را جذب خود می‌کند. از مزایای محتوای صوتی، عمر مفید بالا و همچنین قابلیت به اشتراک گذاری می‌باشد.

۶. تولید محتوا به روش کپی رایتینگ

در ابتدا لازم است تعریفی خلاصه از مفهوم کپی رایتینگ در تولید محتوا را ارائه کنیم. کپی رایتینگ در حقیقت هنر و دانش تولید محتوا در کسب و کار می‌باشد. نوشتن متن بروشور، بیلبورد، کارت‌ها و … در این حوزه دسته بندی می‌شوند. در کپی رایتینگ تلاش می‌شود مفهومی که در تبلیغات به دنبال آن هستیم، به بهترین شیوه به مخاطب انتقال یابد. کپی رایتر‌ها نه تنها به نوشتن مشغول هستن، بلکه باید با تحقیق و مصاحبه صحیح برای اجرای کمپین‌های بازاریابی برنامه ریزی و ایده پردازی کنند.

۷. تولید محتوای شاخص

این نوع تولید محتوا بسیار هدفمند بوده و معمولا بر اساس سئوی سایت مورد نظر ایجاد می‌گردد.

۸. تولید محتوای خبری

تولید محتوای خبری معمولا توسط روزنامه نگاران و نویسندگان خبری صورت می‌گیرد. خبر‌ها باید به روز و موثق بوده و شامل تیتر و سرتیتر باشد.

۹. تولید محتوای تلفیقی

گاهی می‌توان از انواع روش‌های تولید محتوا به صورت همزمان استفاده نمود. مثلا می‌توان برای یک موضوع همزمان از تولید محتوای متنی و ویدئویی استفاده نمود. انتخاب ترکیب مناسب روش‌ها می‌تواند در میزان بازدید آن موضوع نقش مهمی را ایفا کند.

۱۰.تولید محتوای آموزشی

برای تولید محتواهای آموزشی، در ابتدا باید مخاطب آن را مشخص نمود. قاعدتا برای تولید محتوای آموزشی برای کودکان، استفاده از محتوای ویدئویی می‌تواند بسیار جذاب باشد. با توجه به نوع مخاطب محتوای آموزشی، می‌توان از روش تلفیقی برای تولید این نوع محتواها بهره برد.

نویسنده: الهام کرامتی

 

یک پاسخ به “معرفی روش‌های تولید محتوا برای وب”

  1. علی طاعتی مرفه گفت:

    سلام
    با تشکر از مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 653 - میانگین: 4.6

رأی شما ثبت شد.