جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

اهمیت سئو در بهینه‌سازی وب‌سایت غیر قابل انکار است و یکی از مهارت‌های های مهم و البته بسیار زمان‌بر در حوزه سئو سایت، مبحث تولید محتوای سئو شده می‌باشد. سئو محتوا یکی از مهارت‌هایی است که ضمن داشتن دانش لازم، نیازمند تمرین بسیار نیز هست، زیرا در حوزه بازاریابی محتوا شما باید دو مهارت نویسندگی و اصول فنی سئو را همزمان به کار بگیرید. در این مقاله از وبلاگ وب‌رمز شما را با اهمیت تولید محتوا در سئو و ۹ ترفند کاربردی سئو محتوا آشنا خواهیم کرد. 

۱.جستجوی کلمه کلیدی خود را روشن کنید

سئو محتوا - جستجوی کلمه کلیدی

 

اگر قرار است در هر صورتی محتوای خود را در سایت قرار دهید شاید نیاز باشد زمانی صرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که گوگل متوجه تلاش شما شده است. متوجه شوید که افراد به‌دنبال چه  و کلمه کلیدی  هستند، و اینکه در چه زمینه‌ای می‌توانید به رقابت بپردازید. برای خودتان یک صفحه گسترده از کلمات کلیدی درست کنید. حواستان باشد که چندبار از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کرده‌اید، و از ابزارهای مناسبی در این زمینه بهره ببرید تا متوجه شوید برای کلمات کلیدی مورد نظرتان کجا رنک گرفته‌اید.  SEMrush ابزار مورد علاقه ماست، در واقع ما SEMrush را خیلی دوست داریم و بسیار به آن وابسته شده‌ایم.

پیشنهاد وب رمز: استراتژی سئو در ۱۱ گام در سال ۲۰۱۹

۲.کاری کنید که کلمات کلیدی دردتان را دوا کند

سئو محتوا - بهترین کلمه کلیدی

زمانی بود که یک نویسنده سئو تنها از کلمات کلیدی کپی‌برداری می‌کرد، اما دیگر این رویه منسوخ شد. درحالیکه مترادف‌سازی کلمات کلیدی مورد نظرتان در کل مقاله‌ شما ایده بسیار خوبی است اما تیرباران کردن کپی نوشته‌ با کلمات کلیدی به هیچ وجه ایده خوبی نیست و اغلب اوقات این موضوع آزاردهنده می‌باشد. برای داشتن یک استراتژی سئو باید تاکتیکی عمل کنید.

کلمات کلیدی خود را در موضوع در همان 300 کلمه اول و یا در عنوان اول یا دوم دخیل کنید، (اگرچه ضروری نیست از کلمات کلیدی در هر دو عنوان استفاده کنید)، اطمینان حاصل کنید کلمه کلیدی را در یکی از عناوین آورده باشید.

به‌عنوان یک نکته اضافه، نباید کلمات کلیدی خود را در دائم کپی‌ کرده باشید. در فرآیند سئو محتوا، کلمات کلیدی شما باید در نوشته‌هایتان طبیعی به‌نظر برسند، اگر حس می‌کنید نوشته‌های شما کمی پیچیده و نامفهوم شده است خیلی زیادی پیش رفته‌اید.

به‌یاد داشته باشید افرادی که از موتورهای‌جستجو استفاده می‌کنند به‌دنبال عبارات خاصی هستند، چراکه می‌خواهند بیشتر در مورد آن اطلاعات کسب کنند. بنابراین این حس را به آن‌ها بدهید که آنچه که به‌دنبال آن هستند را دارید. اگر این کار را بکنید کلیک بیشتری دریافت می‌کند، این یکی از حقه‌های تجارت برای نویسندگان حرفه‌ای سئو می‌باشد.

۳.درمورد چیزی مطلب بنویسید که برای مردم اهمیت دارد

پیش از اینکه شروع به نویسندگی و تولید محتوا کنید از خودتان بپرسید این مطلب برای چه کسی اهمیت دارد؟

ما در اینجا خیلی شوخ‌طبعانه عمل نمی‌کنیم، خیلی اوقات نویسندگان مقاله بدون هیچ دلیلی محتوای سئو شده زیادی را تولید می‌کنند بدون اینکه استراتژی خاصی پشت آن وجود داشته باشد. آن‌ها فراموش می‌کنند که افراد نیازمند خواندن این مطلب هستند، شما درواقع براساس الگوریتم‌های گوگل در حال نویسندگی نیستید، شما برای مردم می‌نویسید.

زمانی‌که در حال نوشتن هستید باید همیشه ارزشی را به خوانندگان خود اضافه کنید. شما می‌توانید چه چیزی را به آن‌ها بگویید که بقیه نگفته‌اند؟ چه خدمات منحصر بفردی ارائه می‌دهید؟ چه اطلاعاتی را با آن‌ها به اشتراک گذاشته‌اید که جای دیگری نمی‌توانند آن را پیدا کنند؟ هیچ کس آنطور که شما از کسب‌وکارتان اطلاع دارید اطلاعی ندارد، این را به‌نفع سئو خودتان استفاده کنید. اگر اینطور نیست حداقل می‌توانید درمورد اخباری که به کسب‌وکارتان مربوط است بحث کنید و ببینید چه نوع لیستی و یا پست‌های مفیدی را می‌توانید با این کلمات کلیدی تولید کنید. از اینکه با افراد خبره و ماهر صحبت و مصاحبه کنید واهمه نداشته باشید، اگر از آن‌ها نقل قولی کنید و یا از مهارت آن‌ها در پست خود یاد کنید، آن‌ها به احتمال زیاد متمایل خواهند بود که از طریق مجراهای اجتماعی، محتوای شما را به اشتراک بگذارند، بدین صورت شما شبکه‌های بزرگتری را برای افزایش اندازه کسب‌وکارتان در دست خواهید گرفت.

۴.پایه سئو فنی را بدانید

سئو محتوا - جستجوی کلمه کلیدی

بد نیست بدانید بحث سئو سایت از طراحی وب سایت آغاز می‌شود. اگر سایت‌تان ایندکس نشده باشد تمام بهینه‌سازی‌های کلمات کلیدی در دنیا به دردتان نمی‌خورند. از شما به‌عنوان یک نویسنده انتظار نمی‌رود که بدانید چگونه باید اقدام به ساخت سایت حرفه‌ای کرد و گواهینامه SSL را در کل دامنه فعال کنید. شما واقعا نیازی نیست درمورد چگونگی حداکثر‌سازی میزان کاوش (کرال ویت) توسط موتور جستحو چیزی بدانید و یا نباید درمورد خرد کردن جاوا اسکریپت آگاهی داشته باشید. اما داشتن دانش اولیه از سئو فنی شما را به نویسنده سئو بهتری تبدیل می‌کند. اگر در مورد تکنیک های طراحی سایت حرفه‌ای تخصصی ندارید جای نگرانی نیست چون شما همچنان میتوانید با خرید خدمات سایت ساز و فروشگاه ساز وب‌رمز جهت ایجاد یک سایت مناسب رشد سئو بهره‌مند شود.

اول از همه درک چگونگی کاوش کردن صفحات و منتشر کردن لینک‌ها توسط گوگل به شما در ساخت یک استراتژی کمک می‌کند. گذشته از این‌ها تولید محتوا تنها نوشتن یک پست تک برای پست بلاگ نیست، بلکه نوشتن چندین پست این‌چنینی است (و جمع‌آوری آن‌ها). اگر از اینکه ساختار بلاگ شما چگونه است درک خوبی دارید می‌توانید برای اینکه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید کمک بیشتری کنید، بدین معنی که یک لینک پشتیبان به یکی از پست‌هایتان به سایتتان بهره زیادی می‌رساند. همچنین این موضوع به درک اینکه چگونه باید یک وب‌سایت را برای چند تا کلمه کلیدی بهینه‌سازی کرد نیز کمک می‌کند. تصاویر خود را کوچک نگاه دارید، این تضمین می‌کند که در یک صفحه خاص پاپ آپ زیادی ظاهر نمی‌شود و یا اطمینان حاصل می‌کنید که پست‌های بلاگ شما تمام مهارت‌هایی که باید به‌عنوان نویسنده سئو داشته باشید را دارد.

۵.محتوایتان به اندازه‌ای بلند باشد که بتوانید آن را بشمارید

سئو محتو ا - محتوای طولانی

به‌قطع 100 کلمه محتوا بهتر از این است که هیچ محتوای جدیدی نداشته باشید، اما با این 100 کلمه چقدر ارزش در توییتر برای خود بدست می‌آورید؟

موتورهای‌جستجو به بلاگ‌ها و مقالات طولانی‌تر اولویت بالاتری می‌دهند. به‌همین دلیل سعی کنید حداقل 600 کلمه را پوشش دهید، اما اگر می‌توانید تا حد 1000 کلمه پیش بروید مشکلی ندارد، این کار را بکنید.

تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که موتورهای‌جستجو محتوایی که دارای 2000 کلمه است را نشان می‌دهند، ما این نتیجه را در کار خودمان و مشتری‌هایمان و بسیاری از پست‌های بلاگ TCF که حداقل 1500 کلمه دارند مشاهده کرده‌ایم. هرچه محتوای شما طولانی‌تر باشد ارزش بیشتری در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهید و بیشتر شانس این را دارید که نرخ پرشتان کمتر شود.

۶.تحلیل‌های خودتان را مشاهده کنید

سئو محتوا - مشاهده تحلیل

نوشتن تولید محتوای سئو شده بدین معنی نیست که آن را به حال خود رها کنید. شما نباید تنها محتوایتان را بنویسید و صحنه را ترک کنید. درواقع شما باید به‌طور منظم با استفاده از گوگل آنالیتیکز روی محتوایتان نظارت داشته باشید. طبق داده‌های جمع‌آوری شده از افرادی که در SEMrush هستند زمان حضور در سایت، نرخ پرش و صفحاتی که در یک جلسه بازدید خورده‌اند، همه همانند چگالی کلمات کلیدی اهمیت دارند (و ممکن است اهمیتشان بیشتر باشد). اگر سایت شما دارای نرخ پرش بالایی باشد بدین معنی است که بازدیدکنندگان سایت شما مدت زیادی در آن باقی نمی‌مانند، چراکه صفحه شما اطلاعاتی که آن‌ها به‌دنبالش هستند را در اختیارشان قرار نمی‌دهد. اگر نرخ بانس ریت یا نرخ پرش شما بالا باشد این شانس وجود دارد که صفحه شما برای کلمات کلیدی مناسبی بهینه‌سازی نشده باشد. باید این هشدار به شما داده شود که بسیاری از  چیزهایی که به محتوا مربوط نیستند باعث می‌شوند نرخ پرش شما خیلی زیاد شود.

پاپ‌ آپ‌های تهاجمی، کند بودن لود شدن صفحه، تبلیغات یا تصاویر آزاردهنده، و هر المان طراحی زشتی باعث می‌شود بازدیدکننده خارج شود. نوشتن محتوای مبتنی بر سئو تنها دیدن کلمات روی صفحه نمایش نیست، بلکه بدین معنی است که این کلمات به چشم بازدیدکنندگان شما بیاید. اگر طراحی شما بد باشد هیچ کس تمایلی به خواندن محتوای شما ندارد. نوشته محتوای وب خود را بهینه‌سازی کنید. اگر به‌عنوان پلت‌فرم بلاگ خودتان از وردپرس استفاده می‌کنید ابزارهای  زیادی وجود دارد (که در قالب پلاگین می‌باشند) که شما می‌توانید از آن‌ها در تولید محتوای سئو شده بهره ببرید. ما از Yoast به‌همراه دیگر ابزارها استفاده می‌کنیم. ابزار ساده و رایگان PR وب به‌سادگی یک لینکِ “هم اکنون این برنامه را نصب کن” کار می‌کند.

۷.کار خود را ویرایش کنید

مهم‌ترین تفاوت بین نویسندگان حرفه‌ای مقاله سئو و افراد عادی‌ای که محتوا می‌نویسند این است که آن‌ها خودشان را ویرایش می‌کنند. برنامه‌هایی همانند OpenOffice، Google Docs و Microsoft Word این کار را ساده کرده‌اند و از طریق واضح‌ترکردن با رنگ‌هایی مثل سبز و قرمز این کار را انجام می‌دهند، اینکه شما حواستان باشد یک قالب‌بندی مطلوبی داشته باشید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از مشمول کردن پاراگراف‌ها و جملات طولانی اجتناب کنید تا زیاد اشتباه نکنید. اگر می‌توانید از یک نفر بخواهید که پیش از انتشار کارتان نگاهی به آن بیاندازد. حتی اگر آن‌ها نویسنده سئو نیستند (یا ویرایشگر)، نگاهی دوباره به آن باعث می‌شود که اشتباهات ساده زیادی را متوجه شوید.

۸.خودتان تبدیل به یک نمایندگی PR آنلاین شوید

زمانی‌که شما محتوای جدید و تازه‌ای را نوشتید و پست کردید نیمی از کار سئو انجام شده است.

آخرین گام از نوشتن محتوای وب این است که خودتان به‌عنوان یک نمایندگی آنلاین PR کار کنید، به محتوای خودتان در تمام مکان‌ها لینک بزنید. در بلاگ‌ها کامنت بگذارید و به سایت‌تان لینک بدهید. محتوای خودتان را برای  Reddit و StumbleUpon ارسال کنید. مدیریت رسانه اجتماعی و نوشتن محتوای وب با همکاری قابل اجراست و زمانی‌که شما دکمه انتشار را فشار دادید باید تمام قلبتان را توییت کرده باشید!

۹.متوجه باشید که تبدیل شدن به یک فرد حرفه‌ای در زمینه نویسندگی سئو زمان‌بر می‌باشد

سئو و بهینه سازی سایت یک مهارت است و همانند دیگر مهارت‌ها قرار نیست یک شبه برای شما این اتفاق بیافتد. اما اینجا نکته‌ای وجود دارد که در کل شما آن را رعایت کرده‌اید. وقتی شما محتوای سئو شده می‌نویسید همیشه باید برگردید و در صورتی که تحلیل‌های شما اطلاعات خاصی را در اختیارتان گذاشته‌اند آن را ویرایش کنید. حتی اگر در اولین تلاشتان خیلی شق‌القمر نکردید می‌توانید به تکمیل قطعات محتوایتان بپردازید تا زمانی‌که شروع به گرفتن رنک کند. در غیر اینصورت بخشی از محتوایی که نوشته‌اید به‌هیچ دردتان نمی‌خورد. هرکسی نمی‌تواند در نوشتن سئو محتوا کاملا موفق عمل کند. هرکسی یک نویسنده ماهر نیست و اگر شما پیش‌زمینه نویسندگی ندارید شاید این کار برایتان مشکل باشد. توصیه ما این است که تلاشتان را بکنید و ببینید آیا می‌توانید از پس اینکار بربیایید. اگر بعد از چندماه نتوانستید، می‌توانید دوره‌های آموزشی بگذرانید، کار در شرکت خدمات سئو محتوا یا شرکت بازاریابی محتوا و غیره همه این‌ها می‌توانند در این زمینه به درد شما بخورند.

یک پاسخ به “سئو محتوا با ۹ ترفند حرفه‌ای”

  1. Kenzy Turner گفت:

    Content is what you always can count on, with proper keyword analysis. Thanks for the Valuable information. Gonna share it right away.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.