جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

طراحی کاتالوگ و بروشور یکی از راه‌های موثر برای معرفی بیزینس و خدمات شما می‌باشد. جذابیت در طراحی بروشور و کاتالوگ از انتخاب قطع و رنگ آن آغاز می‌شود و بررسی مشخصات فنی هر محصول و مقایسه محصولات، جذابیت کاتالوگ شما را تکمیل می‌کند. در این مقاله شما را با ۲۵ نکته مهم برای جذابیت بیشتر کاتالوگ و بروشور آشنا خواهیم کرد.

در حالی که این روزها بسیاری از بازاریابان بیشترین تلاش خود را برای بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهند، باید استدلال کرد در دنیایی که از هشتگ و تبلیغات پر شده است رسانه‌های چاپی مانند بروشور برای جلب توجه مشتریان بالقوه می‌تواند بسیار مناسب باشد.

فرقی نمی‌کند که بروشوری با اطلاعات زیاد در اختیار شما قرار گیرد که احساس کنید یک رمان کامل قرار است بخوانید، یا یک بروشور ساده هنگامی که در مطب دندانپزشکی منتظر نشسته‌اید در دست بگیرید، به هرحال بروشورها کمی برای خواندن سخت هستند. این بروشورها ممکن است پر از مطالب مهم باشند اما مگر اینکه کسی آن را به شما پیشنهاد دهد تا بخوانید و برای شما فرقی نمی‌کند که محتوای آن چقدر مهم و عمیق است.

در اینجا برای کمک به شما در طراحی جذاب بروشور و کاتالوگ ۲۵ روش معرفی شده است که به پیشرفت طراحی بروشور و کاتالوگ‌های شما کمک خواهد کرد و همچنین احتمال اشتراک‌گذاری اطلاعات شما را بالا خواهد برد.

۱.ساده فکر کنید

طراحی کاتالوگ - ساده فکر کنید

یک طراحی ساده می‌تواند بسیار موثر باشد و نیاز به خسته کننده کردن آن نیست. در این نوع بروشور عنوان با حروف ساده و تمیز در یک پس‌زمینه سفید نشان داده شده است که باعث برجسته شدن آن می‌شود. جلوه آن بسیار تمیز و مدرن است و اگرچه تضاد چندانی با هم ندارند اما هنوز هم می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند. همچنین پر جلوه کردن و برجسته ساختن آن نیز می‌تواند بافت جالبی به بروشور اضافه کند که می‌توانید در فضای داخلی بروشور نیز از آن استفاده کنید.

پیشنهاد وب رمز: طراحی لوگو حرفه ای با ۲۵ تکنیک کاربردی

۲.عملکرد را در نظر بگیرید

طراحی کاتالوگ - عملکرد را در نظر بگیرید

در نگاه اول این کاتالوگ به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد. مانند یک کتاب انبوه از اطلاعات. اما زمانی که باز می‌شود مخاطب با الگوی گل زیبایی مواجه می‌شود که با رنگ قرمز روشن صفحه مقدمه را تکمیل می‌کند. این سورپرایزهای کوچک می‌تواند تاثیر بزرگی بر روی بینندگان بگذارد حتی اگر این سورپرایز به سادگی مخفی کردن یک گل زیبا باشد.

۳.با استفاده از اشکال ساده تاثیرگذاری ایجاد کنید

طراحی کاتالوگ - اشکال ساده

اشکال جغرافیایی برای سرگرم‌کننده جلوه دادن این بروشورها بسیار موثر است. برش رنگ در پس‌زمینه به انتقال پیام به مخاطب بسیار کمک می‌کند. گویی که در حال فراخوانی مخاطب هستید. برش‌ها همچنین ظاهری جذاب و سه بعدی را ایجاد می‌کند و می‌تواند علاقه مخاطب را بیشتر کند.

۴.آن را خطی نگه دارید

طراحی کاتالوگ - طراحی خطی

لازم نیست که حتما بروشورها را مانند جزوات تاشو طراحی کنید. می‌توانید از اشکال آکاردئونی استفاده کنید که به مخاطب اجازه می‌دهد در صورت انتخاب کل بروشور را مشاهده کند تا اینکه بخواهد هر صفحه را جدا ببیند.

۵.گرافیک را به صورت فیزیکی انعکاس دهید

طراحی کاتالوگ - گرافیک را به صورت فیزیکی انعکاس دهید

در این بروشور عناصر گرافیکی در شکاف‌های مقاله بازتاب می‌یابند. مثلث‌های رنگی روشن به صفحات حاوی اطلاعات تبدیل می‌شوند. این باعث می‌شود که این بروشور به طور کلی بسیار منسجم باشد و هر یک از عناصر برای ایجاد یک قطعه جامد ترکیب می‌شوند.

۶.عناصر خلاقانه در آن درج کنید

طراحی کاتالوگ - عناصر خلاقانه

اگر قصد دارید از عناصر فیزیکی در بروشور خود استفاده کنید (مثلا بروشور شما شامل سی‌دی، دی وی دی یا موارد مشابه باشد)، سعی کنید آن را به روشی جالب نشان دهید. مثلا می‌توانید سی‌دی را طوری قرار دهید که در هنگام باز کردن بروشور سی‌دی به سمت شما ظاهر شود و از شما دعوت کند که آن را بگیرید.

۷. از حالت جزوه خارج شوید

طراحی کاتالوگ - از حالت جزوه خارج شوید

این یکی نمونه عالی از خلاقیت فوق‌العاده در طراحی بروشور است. یک قدم فراتر از طراحی تخت و جزوه مانند است و چیزی شبیه به یک طراحی سه بعدی می‌باشد. این حالت می‌تواند کاربر را درگیر کند و جلوه‌ای ماندگار برای او ایجاد کند. همچنین این طرح می‌تواند تعدادی از ایده‌های سه بعدی دیگر را را نیز برای بروشور به ارمغان آورد.

۸.اشکال مختلف در طراحی بروشور

طراحی کاتالوگ - اشکال مختلف

لازم نیست که حتما صفحات بروشور شما مستعطیل یا مربع باشد. بلکه می‌تواند دایره، مثلث یا حتی قلب باشد. این شکل را می‌توانید متناسب با نوع تجارت خود انتخاب کنید. در  این مثال دایره‌ها روی هم قرار می‌گیرند با حرکت هر صفحه به طرز جالب آنچه در زیر آن است نمایان می‌شود.

۹.تنظیمات ظریف انجام دهید

طراحی کاتالوگ - تنظیمات ظریف

قالب در اینجا نسبتا استاندار است، اما تراشیدن گوشه‌ها و ایجاد یک لبه گرد باعث شده فضای نرمی ظاهر شود به نظر دوستانه و راحت‌تر می‌آید. تصاویر گرم و رنگ قهوه‌ای نرم به این ظاهر دوستانه افزوده است.

۱۰.به موادی که استفاده می‌کنید توجه داشته باشید

طراحی کاتالوگ - موادی که استفاده می‌کنید

بسته به نوع کاتالوگ و آنچه قرار است آن کاتالوگ ارائه دهد مواد مورد استفاده می‌توانند به جلوه آن کمک کنند. مثلا اگر شما از مواد قابل بازیافت باشد تا تعامل تجارت شما با محیط زیست سبزتر به نظر برسد، درحالی که یک بروشور صنعتی است می‌تواند جلوه‌ای متفاوت از شما را نشان دهد. یک کاغذ بازیافت شده با رنگ سبز روشن به یک بروشور احساس بسیار خوبی می‌بخشد.

۱۱.از پارچه یا بافت به عنوان یک عنصر گرافیکی استفاده کنید

طراحی کاتالوگ - پارچه یا بافت به عنوان یک عنصر گرافیکی

بعضی مواقع تنها با عکاسی نمی‌توانید پیامی که می‌خواهید را منتقل کنید. در این بروشور یک شرکت رنگ برای نشان دادن رنگ‌های خود به جای عکس از رنگ، از الگوی پارچه‌ای استفاده کرده است. تضاد بین صفحات تیره و روشن کمک می‌کند تا یک بعد جالب به یک موضوع راکد اضافه شود.

۱۲.آن را با مزه و سرگرم‌کننده کنید

طراحی کاتالوگ - كاتالوگ بامزه و سرگرم‌کننده

 

این یک مثال عالی برای جلب نظر بیننده است. در این مثال بروشور از سبک مصور بسیار منحصربه‌فردی برخوردار است، رنگ‌های روشن و کار خطی باعث ایجاد شادابی و جوانی شده است. در نگاه اول ممکن است فکر کنید که عینک فقط بخشی از نقاشی است، اما درواقع می‌تواند توسط خواننده برداشته و پوشیده شود که برای تبلیغات بسیار عالی است.

۱۳.آن را کوچک در نظر بگیرید

طراحی کاتالوگ - کاتالوگ کوچک

 

هر چیز که بزرگ است صرفا همیشه بهتر نیست. اگر شما بتوانید اطلاعات خود را در اندازه مختصر بگنجانید بهتر است که تا حد امکان بروشور کوچکی انتخاب کنید. هرچه بروشور شما  کوچکتر باشد احتمال اینکه کسی آن را بخواند و توجه را جلب کند بیشتر است. بروشور کوچک به راحتی می‌تواند در یک کیف دستی یا جیب عقب جای گیرد و شکل جذاب آن به هم نخورد.

۱۴.قراردادها را بشکنید

طراحی کاتالوگ - قراردادها را بشکنید

به طور معمول یک بروشور قبل از حرکت به صفحه بعد از سمت چپ به راست و پایین صفحه خوانده می‌شود. چرا شما آن را به یک صفحه واحد تبدیل نمی‌کنید؟ در اینجا می‌توانید از یک فرمت یک صفحه‌ای استفاده کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا از فضای داخلی برای کلیه ‌اطلاعات تجاری خود استفاده کنید.

۱۵.از چشم‌اندازها به نفع خود استفاده کنید

طراحی کاتالوگ - استفاده از چشم‌اندازه

تایپوگرافی کاتالوگ شما لازم نیست به طور مستقیم در صفحه باشد. از زوایای جالب برای اضافه کردن جلوه بصری و ایجاد عناصر بصری در نوع خود استفاده کنید. در اینجا از الگوی شطرنجی برای جلب توجه بیننده به مرکز صفحه استفاده شده است و یک هارمونی جالب را ایجاد کرده است.

۱۶.از برش‌های قالب استفاده کنید

طراحی کاتالوگ - برش‌های قالب

برش‌های قالب می‌توانند جلوه جالبی را برای نشان دادن اطلاعات ایجاد کنند. بخشی از عکس در اینجا یک برش قالب را نشان می‌دهد. این تصویر به اندازه‌ای نشان داده نشده است که بتوان درک کاملی از آن بدست آورد بلکه فقط به اندازه‌ای نشان داده شده است که علاقه برای باز کردن و خواندن را ایجاد کند.

۱۷.به نمایش بروشور توجه کنید

طراحی کاتالوگ - توجه به نمایش بروشور

بروشورهای شما چگونه نمایش داده می‌شوند؟ آیا بروشورهای خود را برروی پیشخوان پخش کرده‌اید؟ یا روی میز گذاشته‌اید؟ شما باید محلی را برای بروشورهای خود در نظر بگیرید. در این مثال از یک جعبه برای ذخیره و نمایش بروشور استفاده شده است. این جعبه برای این نوع بروشور طراحی شده است که باعث می‌شود در کل بسیار حرفه‌ای به نظر برسد.

۱۸.از تغییرات نترسید

طراحی کاتالوگ - از تغییرات نترسید

همه بروشورهای شما  نباید یکسان باشند. بروشورهای متنوع با همان اطلاعات به شما کمک می‌کند تا انتخاب بیشتری را در اختیار خواننده قرار دهید. در اینجا از سه عکس مختلف به همراه سه تنوع رنگی مختلف استفاده می‌شود تا به هر یک شخصیت خاص خود را بدهد.

۱۹.باهوش باشید

طراحی کاتالوگ - باهوش باشید

اگر راهی وجود دارد که بتوانید پیام خود را به معنای واقعی کلمه انتقال دهید آن راه را امتحان کنید. در  اینجا پیام درمورد تغییر آینده است. یک تغییر ساده در متن می‌تواند انواع مختلفی از کاتالوگ را برای شما به نمایش بگذارد.

۲۰.از صفحات گویا استفاده کنید

طراحی کاتالوگ - استفاده از صفحات گویا

این تصویر، تصویر داخلی کاتالوگ قبلی است. آن‌ها صفحات را به شکلی برش زده‌اند که به عنوان یک عنصر طراحی عمل کند. صفحات حاوی هیچ اطلاعاتی نیستند، اما هنوز هم یک عملکرد را ارائه می‌دهند. آن‌ها طوری عمل می‌کنند تا بیننده آن را ببیند. به این ترتیب شما می‌توانید هر تصویر را به صورت جداگانه پردازش کنید.

۲۱.فراتر فکر کنید

طراحی کاتالوگ - فراتر فکر کنید

اگر محصول یا موضوع شما حائز اهمیت است ( به عنوان مثال مانند اسنوبرد)، آن را در بروشور خود منعکس کنید. این یک بروشور بلند و جالب است که باید به آن نگاهی بیندازیم. چین‌ها شکل یک کوه را نشان می‌دهند و انرژی متمایزی به آن می‌بخشند.

۲۲.مرزها را بشکنید

طراحی کاتالوگ - مرزها را بشکنید

این مثال به دو روش مختلف بسیار بی‌نظیر است. این نوع کاتالوگ نه تنها یک کاتالوگ محدود است بکله قرار گرفتن فرم آن در قسمت بالا باعث می‌شود که مانند یک بسته کوچک به نظر بیاید. مارپیچ بودن آن می‌تواند باعث آسان‌تر نگه داشتن بروشور و همچنین افزودن عنصر طراحی شود.

۲۳.زاویه دار کنید

طراحی کاتالوگ - کاتالوگ زاویه دار

شکل کلی این بروشور 100 درصد استاندارد، طولانی و باریک است و در بخش‌هایی تاشو می‌باشد. برش‌های منحصربه‌فرد به ایجاد یک قطعه جالب‌تر کمک می‌کند و در صورت بسته بودن بروشور زوایای تیز آن جلوه‌ای مانند پاکت‌نامه به آن می‌بخشد.

۲۴.در تایپوگرافی خلاق باشید

طراحی کاتالوگ - تایپوگرافی خلاقانه

ایجاد تایپوگرافی با گرافیک یا عکس یک روش عالی است که می‌توانید از هر دوی آن استفاده کنید. در اینجا یک نوع تایپوگرافی از طریق عکس معکوس شده است. عکس به اندازه کافی دیده می‌شود که پیام مربوط را منعکس کند و تفاوت رنگ‌ها و شکل‌های موجود در حروف ظاهری را نمایش دهد.

۲۵.هدف داشته باشید

طراحی کاتالوگ - داشتن هدف

بروشورها می‌توانند کاربردی باشند. در اینجا نقشه یک بروشور هدف طراحی آن را مشخص می‌کند. سعی کنید به چیزهایی فکر کنید که می‌تواند بروشور شما را به منبع اطلاعات تبدیل کند. طراحی عملکردی در حال حاضر یک روند بسیار گسترده و بزرگ است که احتمالا این روند سال‌ها ادامه خواهد داشت.

با مطالب گفته شده در بالا و الهاماتی که گرفتید اکنون می‌توانید شروع به طراحی کنید

اکنون که همه راه‌های ایجاد یک بروشور جدید را یاد گرفتید می‌توانید طراحی خود را شروع کنید. آن‌ها می‌توانند هر نوع نیاز شما را برآورده کنند و انواع مختلف بروشور برای شما نشان داده شده است. مطمئن شوید که طراحی شما قادر به جلب توجه مخاطب و انتقال پیام شما می‌باشد.

اگر همه این نکات را به خاطر داشته باشید ممطئنن می‌توانید یک کاتالوگ و بروشور عالی طراحی کنید.

برچسب ها :

منبع : canva.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 995 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.