جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

اگر قصد خرید هاست و ثبت دامنه و راه اندازی تجارت آنلاین رادارید یا قبلا این کار را انجام داده اید، می دانید که سرویس های هاستینگ دارای پلن های مختلفی می باشند و هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. ارزان ترین آنها هاستینگ اشتراکی است که در آن صدها وب سایت از یک هارد درایو استفاده می کنند و از یک سرور بسیار بزرگ تغذیه می کنند. در این مقاله شما را با سرور مجازی و مزایای آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

اما این نوع هاستینگ همیشه برای تمام سایت ها خصوصا سایت های پرترافیک مناسب نیست زیرا جداسازی یک وب سایت از وب سایت های دیگر که تمام آنها دارای یک سرور مشترک هستند، امکان پذیر نیست. معمولا سایت های بزرگ از سرور اختصاصی استفاده می کنند که مخصوص خودشان است. سرور مجازی نسبت به هاستینگ اشتراکی آزادی و امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد. در سرور مجازی هر اکانت تعریف شده سرور٬ سیستم عامل مخصوص به خود را دارد و کاربران می توانند بدون اثر گذاشتن بر یکدیگر با سرور مجازی خود کار کنند.

در طول زمان نیز استفاده از سرور مجازی، در کاهش هزینه مالکیت آن تأثیر می گذارد. سرور مجازی برای هر مالک سایتی مناسب نیست. برخی از افراد ترجیح می دهند وب سایت کم ترافیک یا با ترافیک متوسط داشته باشند و از سطح کنترلی که کنترل پنل سرویس هاستینگ مثل سی پنل در اختیارشان می گذارد، راضی هستند. چنین افرادی سرویس هاست اشتراکی را به خاطر سادگی و آسان بودن کار با آن مناسب می دانند. برخی دیگر با رشد و افزایش بازدید کنندگان سایت از این سرویس یا عملکرد سایت (مثلا 30 ثانیه تأخیر برای دانلود کردن) راضی نیستند و بنابراین زمان آن رسیده است که از سرویس سرور مجازی ( VPS) استفاده کنند. یک شرکت وب هاستینگ خوب به شما در آپگرید  و تبدیل اکانت هاست اشتراکی به اکانت VPS بدون هیچ داون تایم یا از کار افتادگی موقت سایت، کمک می کند.

پیشنهاد وب رمز: مزایای سرورمجازی (VPS)

چه موقع به سرور مجازی نیاز است؟

اگر قصد گسترش سایت و تجارت تان را دارید و می خواهید محصولات و خدمات بیشتری ارائه دهید، یا اگر بحث امنیت داده و سرعت لود صفحات سایت برای شما اهمیت زیادی دارد٬ بهتر است از همان ابتدا از خرید سرور مجازی را انتخاب کنید، زیرا با اینکه اختلاف قیمت بین سرویس هاست اشتراکی  و سرور مجازی نسبتا زیاد است، ولی با توجه به مزایای vps، ارزشش را دارد…!

مزایای سرور مجازی به ترتیب زیر است :

۱- عملکرد

اکانت های هاستینگ اشتراکی٬  همیشه وابسته به عملکرد خوب اکانت های دیگر  تعریف شده روی همان سرور است٬ یعنی اگر یک اکانت از قوانین سرپیچی کند و مثلا ایمیل های حاوی اسپم بفرستد، این بر سرور و تمام اکانت های روی آن تأثیر منفی خواهد گذاشت. در حالیکه VPS دارای منابع تضمین شده است و سرور در آن عملکرد مطمئن و پیش بینی شده ای دارد، اگر در سرور شما اکانت VPS نامناسبی وجود داشته باشد و مشکلی در سرور مجازی خود ایجاد کند، بر شما اثر نخواهد داشت، زیرا هر اکانت مانند یک سرور مجزا تلقی می شود، این اکانت ها نمی توانند حافظه مورد نیاز شما را غصب کنند یا سرور شما را جزو بلک لیست ها قرار دهند و …!

۲- قابلیت سفارشی شدن بالا

سرور مجازی عملکردی مشابه سرور اختصاصی دارد. مثلا برای برخی اپلیکیشن ها باید پرت ها یا پروتکل های به خصوصی در فایروال بسته یا باز شوند. در سرویس هاست اشتراکی سفارشی کردن تنظیمات فایروال، به دلایل امنیتی توصیه نمی شود، اما این کار در سرور مجازی به دلیل مجزا بودن تنظیمات کاربران VPSهای دیگر امکان پذیر است.

در سرور مجازی می توانید : پرت ها را با استفاده از آپشن IPTables ببندید.

 در سرور مجازی، شما دارای آدرس IP منحصر به خود و دارای Root Access هستید.

همچنین می توانید سرویس هایی مانند وب میل، دیتابیس و غیره را سفارشی کنید. تنها محدودیتی که در VPS دارید اینست که نمی توانید کرنل (Kernel) مختص به خود را نصب کنید که این به ماهیت عملکرد سرور مجازی مرتبط است.

۳-ایمنی

سرویس هاست اشتراکی نسبت به VPS امنیت کمتری دارد. در این نوع هاستینگ، اگر فردی بتواند به یک اکانت دسترسی پیدا کند، می تواند به کل سرور آسیب برساند و باعث از کار افتادگی طولانی مدت آن شود.(البته لازم به ذکر است که با پشتیبانی صحیح و به موقع وب رمز از سرورهای اشتراکی تا حد امکان از آسیب سرور جلوگیری می شود) اگر یک فرستنده اسپم بتواند یک سرور را جزو بلک لیست ها قرار دهد، بر اکانت های دیگر که ایمیل های قانونی می فرستند تأثیر می گذارد و تا وقتی که نام سرور از این لیست حذف شود، نیز این تأثیر منفی ادامه می یابد.  بعبارت بهتر اکانت های VPS از هم جدا هستند و حریم خصوصی خود را حفظ می کنند که ریسک دسترسی هکر ها به اکانت را کم می کند!  ایزوله بودن اکانتها٬ همچنین خطر حمله DOS و DDOS را کاهش می دهد…

۴-مقیاس پذیری

سرور مجازی ذاتا برای کاربردهای مختلف قابل استفاده هستند- چه شما فقط برای اجرای یک ایمیل سرور ساده به آن نیاز داشته باشید یا یک دیتابیس با منابع کافی برای پشتیبانی اپلیکیشن های مختلف و یا بخواهید ترافیک زیاد روی سایت خود داشته باشید، همیشه با توجه به نیازهایتان می توانید یک سرور مجازی مناسب را انتخاب کنید. به علاوه می توانید هر وقت که می خواهید به آسانی و بدون از کار افتادگی موقت به کمک شرکت میزبان، سرویس خود را آپ گرید یا داون گرید (upgrade & downgrade) کنید.

۵-وب سایت های بی شمار

از دیگر مزیت های VPS می توان به توانایی اداره چندین وب سایت به طور همزمان اشاره کرد. در این نوع سرویس اگر دارای چندین سایت مختلف نیز باشید، هیچ وقت با داشتن سخت افزار مشترک به مشکل برخورد نخواهید کرد.

 از طریق نرم افزاری مانند Apache Virtual Hosts و پکیج های VPS مشابه دسترسی شما به سرور امکان پذیر است. پلن های سرور مجازی کمی گران تر از سرویس هاست اشتراکی هستند اما با استفاده از سرور مجازی می توانید هر تعداد سایتی که می خواهید را میزبانی کنید. برخی ممکن است سرور مجازی را دارای یک نقص بدانند و آن اینست که داشتن آن مساوی است با قبول مسئولیت بزرگ.

یعنی شما مسئول نصب نرم افزارهای مختلف، نگهداری سایت، امنیت آن و دیگر مسئولیت هایی که داشتن تجارت آنلاین با خود به همراه دارد، هستید. اگر با سرور مجازی و نحوه اداره آن آشنایی ندارید بهتر است آن را به متخصص این زمینه واگذار کنید، اما به هرحال باید قدرت کنترل VPS را تا حدی داشته باشید که بهترین راه برای دستیابی به چنین هدفی استفاده از سرور مجازی ایران یا سرور اختصاصی ایران است.

در این نوع سرور مجازی، شرکت ارائه دهنده سرور، تمام کارها را انجام می دهد و شما می توانید توجه خود را روی محتوای سایت تان متمرکز کنید.

همچنین سرعت لود سایت در سرور مجازی (VPS) به نسبت بسیار بیشتر از سرویس هاستینگ اشتراکی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.