اکانت‌های بسیاری از کاربران فضای دیجیتال به دلیل بی‌دقتی در انتخاب پسورد بعد از مدتی توسط هکرها از دسترس خارج می‌شود و بدین شکل اطلاعات شخصی افراد مورد سو‌استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله شما را با نکاتی که در انتخاب یک پسورد مطمئن باید بدانید آشنا خواهیم کرد.

اهمیت داشتن پسورد امن و مطمئن :

پسورد - اهمیت داشتن پسورد امن و مطمئن

پس از تهیه و خرید گواهینامه SSL برای سایت، داشتن یک پسورد مطمئن، احتمال هک شدن و لو رفتن اطلاعات را در فضای مجازی کاهش می دهدکارشناسان موسسه کانادایی Deloitte معتقد اند پسوردهای ساخته شده توسط کاربران، کمترین مقاومت را در برابر هکرها از خود نشان می دهند. بر اساس تحقیقات این موسسه نشان می دهد 90 درصد از پسوردهای ایجاد شده توسط کاربران، فقط چند ثانیه از وقت یک هکر را می گیرد. رمزهای عبور قوی به رمزهایی گفته می شود که حداقل از 8 کاراکتر تشکیل شده باشد .

بعنوان مثال دو رمز “password” و “123456” رمزهای مورد علاقه کاربران محتلف است. این پسورد ها و مشابه آنها معمولا در کسری از ثانیه توسط هکرها شکسته می شوند. همچنین متد موسوم به Crowd-Hacking نیز به هکر ها کمک می کند تا پسوردها را زودتر بدست بیاورند. این متد هزاران ماشین را بهم پیوند زده تا امر محاسبه و حدس در نرم افزارهای brute force را تسهیل بخشد. بنابراین برای انتخاب پسورد همیشه بیشترین حساسیت را داشته باشید.

برای انتخاب پسورد به نکات زیر توجه کنید

پسورد - انتخاب پسورد

– هرگز پسورد خود را ساده انتخاب نکنید. زیرا داشتن پسورد ساده کار هکر را راحت تر کرده و به آسانی میتواند پسورد شما را بدست آورد.

– هیچگاه مشخصات فردی را برای پسورد خود انتخاب نکنیدزیرا اگر کسی مشخصات شما را داشته باشد می تواند پسورد شما را حدس زده و از آن سوء استفاده نماید. مثلا نام ,نام خانوادگی,شماره شناسنامه, شماره تلفن, تاریخ تولد ونمیتواند پسورد مناسبی باشد.

پيشنهاد وب رمز: آموزش استوری اینستاگرام؛ ۱۷ ترفند که استوری‌های شما را جذاب‌تر خواهد کرد

– همیشه سعی کنید از ترکیب اعداد و حروف کوچک و بزرگ در پسورد خود استفاده نمایید. استفاده از Space (فاصله) و Shift+123 (@#$ %^&*) تا حد زیادی از لو رفتن پسورد جلوگیری میکند.

– برای اکانت های مهم خود از پسوردهای مشابه استفاده نکنید. مثلااگر اکانت دو اینترنت بانک مختلف شما مشابه یکدیگر است، با داشتن نام کاربری به راحتی می توان به اطلاعات و حساب هر دو بانک دستیابی پیدا کرد.

– تا حد ممکن در اماکن عمومی مانند کافی نت ها یا محل کار، وارد اکانت های مهم خود نشوید و اگر مجبور به این کار هستید. مراقب keylogger ها و همچنین مانیتوربودن سیستم خود باشید. چراکه در هر دو حالت امکان لو رفتن پسورد  وجود دارد.

– پس از استفاده از ایمیل یا اکانت های دیگر خود، حتمااز محیط مدیریت خارج شوید. (کلید خروج یا Logout را بزنید)

– سیستم شما هم می تواند به انواع بدافزار، ویروس، تروجان و آلوده شود پس همواره روی سیستم خود یک آنتی‌ویروس مناسب داشته باشید که بتواند بصورت مداوم آپدیت شود.

– از ترفندهای هکرها در بدست آورن اطلاعات اکانت افراد، استفاده از صفحات و فرم های مجازی مشابه با صفحات یا فرم های اصلی است. پس در وارد کردن اطلاعات خود در فرم های نمایش داده شده، مطمئن باشید.

– استفاده از پیشنهادهای بالا برای انتخاب پسورد در هنگام ساخت سایت، تا حد زیادی از هک شدن شما جلوگیری میکندبا توجه به موارد گفته شده اگر پسورد ضعیفی دارید در اولین فرصت آن را به یک پسورد قوی و قابل اطمینان تغییر و ارتقاء دهید.

توجه: نگران فراموش کردن رمز عبورها نباشید. شما میتوانید با استفاده از نرم افزار Keepass تمامی رمز عبورهای حساب های خود را دسته بندی کرده و در یک بانک اطلاعاتی ذخیره نمایید و تنها یک رمز اصلی برایKeepass در نظر بگیرید.

به دلیل اینکه پسوردها در این برنامه بصورت کدگذاری شده میباشند در سیستم عامل ویندوز حتی با وجود ویروس در سیستم نیز از نظر امنیت بسیار مطمئن می‌باشد.

برای دانلود KeePass کلیک نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.