جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

کاهش زمان پاسخ سرور یکی از اهداف اصلی صاحبان وب‌سایت و افرادی‌ست که در حوزه سئو فعالیت می‌کنند. چرا که اگر سرعت بارگذاری سرور سریع نباشد و مردم سایت شما را به دلیل کندی رها کنند، سرمایه‌گذاری منابع برای ایجاد یک وب سایت، فقط اتلاف وقت است. چند ثانیه اول تعیین می‌کند که آیا مشتری در صفحه شما باقی می‌ماند یا به سمت سایت رقبای شما می‌رود. به‌همین جهت افزایش سرعت لود سایت سایت یکی از فاکتورهای مهم در بهبود سئو سایت است. در این مقاله شما را با ۱۵ راهکار طلایی کاهش زمان پاسخدهی سرور آشنا خواهیم کرد.

۵۳ درصد از بازدیدکنندگان سایت توسط موبایل صفحه‌ای را که بیش از سه ثانیه طول می‌کشد تا بارگذاری شود، ترک می‌کنند. (منبع: Think With Google) در نتیجه اهمیت کاهش زمان پاسخ سرور بسیار بالاست.

زمان پاسخگویی سرور یا TTFB چیست؟

زمان پاسخگویی سرور یا TTFB چیست؟

زمان پاسخ سرور زمانی‌ست که بین زمانی که مشتری درخواست صفحه خاصی را به مرورگر می‌دهد و زمانی که سرور پاسخ آن درخواست را ارسال می‌کند. این زمان بر حسب TTFB (زمان تا اولین بایت) اندازه‌گیری می‌شود. به بیان دیگر TTFB عبارت است از زمان بر حسب میلی ثانیه که برای دریافت اولین بایت صفحه پس از ارسال درخواست HTTP سپری می‌شود.

چرا زمان پاسخگویی سرور اهمیت دارد؟

چرا زمان پاسخگویی سرور اهمیت دارد؟

در صورت خرید هاست، باید توجه داشته باشید که عواقب کندی وب‌سایت می‌تواند برای تجارت شما بسیار مضر باشد. چرا که زمان بارگذاری وب‌سایت شما به طور قابل توجهی بر تجربه کاربر و در نتیجه سئوی سایت تأثیر می‌گذارد. جهت اطلاعات بیشتر مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

کاهش زمان پاسخ‌دهی اولیه سرور به عوامل زیادی بستگی دارد و ممکن است بر اساس راه‌اندازی وب‌سایت شما متفاوت باشد، و گوگل همواره توصیه می‌کند زمان پاسخ‌دهی سرور خود را کمتر از 200 میلی‌ثانیه نگه دارید. البته هرچه پایین تر باشد، بهتر است، زیرا گوگل در الگوریتم رتبه بندی خود بر سرعت وب سایت تاکید می‌کند.

برای کاهش TTFB، ابتدا باید بفهمیم وقتی کاربران از وب سایت شما بازدید می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد.

درخواست HTTP

درخواست HTTP

هنگامی‌که کاربر به وب سایت شما هدایت می‌شود، TTFB با درخواست HTTP شروع می‌شود. TTFB به زمان لازم برای انجام جستجوی DNS بستگی دارد (زمانی که مرورگر به دنبال مکان واقعی وب سایت شما می‌گردد) سرعت شبکه بازدید کننده و نزدیکی به سرور و هرگونه وقفه در اتصال شبکه که در مجموع تأخیر نامیده می‌شود.

پردازش سرور

پردازش سرور

به محض دریافت درخواست، سرور فرآیندها را شروع می‌کند، اسکریپت‌ها را اجرا می‌کند و درخواست های پایگاه داده را ایجاد می‌کند.

ارسال پاسخ

ارسال پاسخ

پاسخی متشکل از اولین بیت های داده به مرورگر ارسال می‌شود. سرعت انجام این کار به سرعت شبکه سرور و بازدیدکننده بستگی دارد. اتصالات شبکه آهسته بر TTFB تأثیر می‌گذارد.

نمودار زیر عناصر یک وب سایت با بارگذاری کند ttfb را نشان می‌دهد:

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ درصد از کاربران، وب‌سایتی را که بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه طول بکشد را رها می‌کنند. همچنین، هر چه زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز داشته باشد، در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) امتیاز کمتری برای بدست‌آوردن رتبه خوب خواهد داشت.

بیشترین تأثیر زمان پاسخ بر موارد زیر می‌باشد:

  • تجربه کاربری (UX)
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

خدمات سئو سایت، بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو و تجربه کاربر از استراتژی‌های مهم در بازاریابی دیجیتال هستند. این یک دلیل خوب برای بررسی زمان پاسخگویی سرور شما و نحوه بهبود آن است.

سرعت وب سایت و سئو

سرعت وب سایت و سئو

گوگل اعلام کرد که در راه اندازی کسب و کار اینترنتی، سرعت بارگذاری یک صفحه یک عامل اصلی رتبه بندی در سال 2022 است. این شرکت حتی PageSpeed Insights را ایجاد کرد که ابزاری برای افزایش عملکرد وب سایت است. معیار این بررسی بسیار ساده است: هر چه TTFB بهتر باشد، رتبه بالاتری در گوگل خواهید داشت.

سرعت وب سایت و تجربه کاربری

سرعت وب سایت و تجربه کاربری

شهرت هر برند به تجربه کاربری که وب سایت آنها ارائه می‌دهد متکی است. با بارگذاری آهسته، این خطر را دارید که بازدیدکنندگان صبر خود را از دست بدهند و به صفحه رقیب بروند. همچنین این احتمال وجود دارد که یک موقعیت پاسخ ضعیف منجر به این شود که بازدیدکننده هرگز مجدد به وب سایت شما بازگردد. یک وب سایت سریع سنگ بنای رضایت بخش تجربه کاربر است.

منظور از زمان پاسخگویی خوب یا TTFB ایده‌آل چیست؟

منظور از زمان پاسخگویی خوب یا TTFB ایده‌آل چیست

گوگل به شما توصیه می‌کند زمان پاسخگویی کمتر از 200 میلی ثانیه را هدف قرار دهید. یک TTFB 100 میلی‌ثانیه ایده‌آل است و هر چیزی که بیش از 500 میلی‌ثانیه باشد یک مشکل اساسی است. البته نکته مهم این است که این زمان برای همه کاربران ثابت باشد و بسته به موقعیت جغرافیایی کاربران نباید تغییر کند.

گوگل وب سایت‌ها را بر اساس امتیاز سرعتی که به دست می‌آورند به سه گروه طبقه بندی می‌کند:

سریع (90-100)
میانگین (50-89)
آهسته (0-49)

طبق آمار گوگل، نیمی‌از سایت های آنلاین (50٪) کند هستند و تنها 10٪ سریع هستند. به این معنی که 40 درصد از وب سایت‌ها در رتبه متوسط قرار گرفتند، که فضای زیادی برای پیشرفت باقی می‌گذارد.

ابزارهای بررسی زمان پاسخ سرور

۱.GTMETRIX

GTMETRIX

GTmetrix یکی از بهترین ابزارهای عملکرد وب در بازار است. این ابزار یک ارزیابی بسیار دقیق را بر اساس معیارهای PageSpeed و YSlow ارائه می‌دهد. نمره نهایی که می‌دهد از F تا A متغیر است. گزارش عملکرد GTmetrix به پنج بخش تقسیم می‌شود: PageSpeed، YSlow، نمودار آبشار، ویدئو، و تاریخ. فقط با ثبت نام رایگان می‌توانید سایت خود را از هفت مکان مختلف تست کنید و بین مرورگرهای کروم و فایرفاکس نیز میتوانید انتخاب کنید.

۲.PINGDOM

PINGDOM

تست سرعت Pingdom یکی از ابزارهای شناخته شده در این لیست است. گزارش ارائه شده به چهار بخش تقسیم می‌شود: نمودار آبشار، درجه عملکرد، تجزیه و تحلیل صفحه و تاریخ. تجزیه و تحلیل صفحه بیشتر به تجزیه و تحلیل اندازه، اندازه در دامنه، درخواست در هر دامنه و نوع محتوای با بیشترین درخواست تقسیم می‌شود.

۳.KEYCDN

KEYCDN

KeyCDN یک تست عملکرد بسیار سریع و سبک با جزئیات غنی ارائه می‌دهد. حدود 14 مکان مختلف برای انتخاب وجود دارد و شما می‌توانید نتایج خود را خصوصی یا عمومی‌کنید. گزارش‌هایی که KeyCDN’s Speed Test توسعه می‌دهد شامل آبشار و پیش‌نمایش وب‌سایت است.

۴.مرورگر کروم

مرورگر کروم

استفاده از تحلیلگر عملکرد وب سایت داخلی در تب DevTools کروم بسیار آسان است، اما دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته است. می‌توانید DevTools را هر زمان که بخواهید (F12 یا Ctrl+Shift+I در ویندوز، ویا Cmd+Opt+I) در Chrome راه‌اندازی کنید. Developer Tools مجموعه ای از ابزارهای تألیف وب و اشکال زدایی است که در Chrome تعبیه شده است.

مهمترین عوامل متداول موثر بر زمان پاسخگویی سرور عبارتند از:

  • منطق برنامه آهسته
  • پرس و جوهای پایگاه داده آهسته
  • مسیریابی آهسته
  • چارچوب ها
  • کتابخانه ها
  • کمبود منابع CPU
  • کمبود حافظه
  • سرعت دیسک پایین
  • ترافیک بالای سرور

در قسمت بعدی این مقاله، ما ۱۵ روش طلایی را به شما نشان خواهم داد تا مشکلات مربوط به کندی زمان سایت شما را برطرف کند.

روش‌های کاهش زمان پاسخ سرور

در ادامه ۱۵ روش آسان برای کاهش زمان پاسخ سرور برای وب سایت شما وجود دارد.

۱. از میزبانی وب قابل اطمینان و سریع استفاده کنید

از میزبانی وب قابل اطمینان و سریع استفاده کنید

حتما اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده میزبانی شما نیازهای مشتریان آنلاین شما را برآورده می‌کند.حفظ زمان پاسخ سریع سرور که نوسان نداشته باشد ضروری است. برای دستیابی به آن، سرمایه گذاری روی یک وب سرور با کارایی بالا ضروری است. میزبانی وب رایگان، خدمات میزبانی ناکافی با حداقل یا بدون پشتیبانی، و منابع مشترک، همگی به کندتر شدن سرورها کمک می‌کنند. جهت اطلاع از این که وب سرور چیست اینجا کلیک نمایید.

همچنین مطمئن شوید که شرکت هاستینگ مورد نظر شما از خرید ssl پشتیبانی میکند. جهت اطلاعات بیشتر مقاله گواهینامه ssl چیست را مطالعه کنید.

مراکز داده نیز می‌توانند طیف گسترده‌ای از خدمات میزبانی و سرویس های مدیریت شده توسط سرور را ارائه دهند. جهت اطلاع از نحوه انتخاب بهترین شرکت هاستینگ، مقاله راهنمای خرید هاست را مطالعه کنید.

۲. از CDN استفاده کنید

از CDN استفاده کنید

شبکه تحویل محتوا (CDN) چارچوبی از شبکه های توزیع شده سرورهای پروکسی و مراکز داده آنهاست. آنها از نظر جغرافیایی گسترده شده اند تا محتوا را در سریع ترین زمان ممکن به کاربران ارائه دهند. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص این که CDN چیست اینجا کلیک نمایید.

یک مخاطب جهانی نیاز به ارائه‌دهنده‌ای دارد که دارایی‌هایش را در گره‌های مختلف در سراسر جهان توزیع کرده باشد. این کار تضمین می‌کند که همه بازدیدکنندگان صفحه وب از زمان پاسخگویی سریع لذت ببرند.

یک سرور میزبانی دور از مخاطب هدف، باعث کندی بارگذاری صفحه وب می‌شود. برای جلوگیری از چنین موضوعی، قبل از تصمیم‌گیری در مورد ارائه‌دهنده هاست، باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. این کار به شما کمک می‌کند تا مرکز داده‌ای را انتخاب کنید که نزدیک‌ترین مرکز به آن مخاطب باشد. با به حداقل رساندن فاصله بین سرورهای میزبان خود و بازدیدکنندگان خود، می‌توانید مشکلات تاخیر را بهبود بخشید. در نتیجه این امر زمان پاسخگویی کلی را کاهش می‌دهد. این کار با استفاده از CDN ممکن می‌باشد.

۳. بهینه سازی پایگاه های داده

بهینه سازی پایگاه های داده

سرعت پاسخ، به بهینه سازی پایگاه داده نیز بستگی دارد. همانطور که برای اولین بار یک وب سایت راه اندازی می‌کنید، پایگاه داده به سرعت به پرس و جوها پاسخ می‌دهد، با گذشت زمان، پایگاه داده اطلاعات زیادی را جمع آوری می‌کند در نتیجه کامپایل منجر به ذخیره حجم عظیمی‌از داده‌ها می‌شود.

راه هایی زیادی برای بهینه سازی پایگاه داده، برای افزایش سرعت وب سایت شما وجود دارد. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، اولین قدم این است که پرس و جوهای کند را با جستجوگر query checker شناسایی کنید. هنگامی‌که موارد مورد نظر را پیدا کردید، روی بهینه سازی آن‌ها کار کنید. گروه را به اشیاء تغییر دهید، از ایندکس‌ها یا راه حل های دیگر مناسب برای بهینه سازی موارد مورد نظر استفاده کنید.

۴. سبک بودن وردپرس را حفظ کنید

سبک بودن وردپرس را حفظ کنید

وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت های زیبایی را به راحتی ایجاد کنید. همچنین دارای تم های جذاب و پلاگین های متعدد برای سفارشی سازی است. با این حال، مراقب باشید که تم خود را بیش از حد حجیم انتخاب نکنید زیرا می‌تواند زمان پاسخ را کاهش دهد.

اگر از یک قالب WP استفاده می‌کنید، سعی کنید از قالب های ساده و سبک استفاده کنید و از اضافه کردن افزونه های زیاد خودداری کنید.

از یک ابزار نظارت بر صفحه وب استفاده کنید و بررسی کنید که کدام افزونه‌ها سرعت صفحه وب شما را کند می‌کنند. همچنین افرونه های مناسب برای سئو وردپرس را نیز در نظر داشته باشید. پلاگین های استفاده نشده را حذف کنید و آنهایی را که از منابع CPU زیادی استفاده می‌کنند، غیرفعال کنید. جهت اطلاع از بهترین افزونه های وردپرس اینجا کلیک نمایید.

۵. نظارت بر استفاده از PHP

نظارت بر استفاده از PHP

هر چه یک سرور برای ارائه یک صفحه به بازدیدکننده فرآیندهای بیشتری را انجام دهد، سرعت آن کندتر خواهد بود. اگر یک اسکریپت PHP را اجرا می‌کنید، مطمئن شوید که از منابع حیاتی برای انجام کارهای غیر ضروری استفاده نمی‌کند. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص این که PHP چیست اینجا کلیک نمایید.

همچنین مطمئن شوید PHP به روز شده است. بسیاری از شرکت های هاستینگ به روزرسانی PHP را به صورت خودکار انجام نمی‌دهند. وب‌سایتی که هنوز با PHP 5 اجرا می‌شود، نسبت به وب‌سایتی که روی PHP 7 اجرا می‌شود، زمان پاسخ‌گویی کندتر خواهد داشت.

لطفاً توجه داشته باشید که PHP 5.6 و سایر نسخه‌های قبل از PHP 7.4 در حال حاضر در پایان چرخه عمر (EOL) خود هستند، و پشتیبانی نمی‌شوند و ممکن است مشکلات امنیتی داشته باشند. اما توجه داشته باشید که ارتقاء نسخه PHP ممکن است به دلیل برخی از افزونه‌ها یا کدهایی که هنوز به آخرین نسخه PHP به روز نشده اند، وب سایت شما را خراب کند، بنابراین پس از ارتقا وب سایت خود را بررسی کنید.

علاوه بر این میتوانید با استفاده از با افزونه PHP Compatibility Checker بررسی کنید سایت شما قابلیت استفاده از کدام نسخه PHP را دارد. در صورت لزوم، از طریق cPanel یا با تماس با ارائه دهنده هاست خود، آن را به نسخه جدیدتر ارتقا دهید. جهت اطلاع از این که Cpanel چیست اینجا کلیک نمایید.

۶. ذخیره سازی کش را پیکربندی کنید

ذخیره سازی کش را پیکربندی کنید

ذخیره سازی یا کش (Caching)، تحویل سریع به بازدیدکنندگان را تضمین می‌کند. بدون کش کردن، یک مرورگر هر بار که صفحه بارگیری می‌شود، اطلاعات را به جای دسترسی و اشغال نمودن منابع سرور، از یک کش محلی یا واسطه، درخواست می‌کند.

افزونه های وردپرسی وجود دارد که امکان ذخیره فایل‌ها به صورت محلی در رایانه کاربر را فراهم می‌کند. سپس فایل‌ها در بازدیدهای بعدی دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این عمل کش می‌گویند. این کار زمان بارگذاری را سرعت می‌بخشد و UX بهتری را تضمین می‌کند.

۷. کوچک سازی اسکریپت‌ها

کوچک سازی اسکریپت‌ها

کوچک سازی، به معنای کاهش اندازه کد است. شما با حذف متغیرهای زائد و طولانی، کاراکترهای ناخواسته و نظرات میتوانید کدهای بهینه و کوچک داشته باشید.

فایل های خارجی، جاوا اسکریپت و CSS یک صفحه وب را تشکیل می‌دهند و بر سرعت ارائه آن تأثیر می‌گذارند. تمرین کوچک‌سازی و فشرده‌سازی اسکریپت‌ها یک راه‌حل محبوب در هنگام کار با فایل‌ها است. حجم زیادی از داده‌ها را در دسترس نگه می‌دارد اما اجازه نمی‌دهد کمیت عملکرد را به خطر بیندازد. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص این که ، جاوا اسکریپت چیست اینجا کلیک نمایید.

فایل های JS و CSS را بر اساس اندازه و اهمیت به صورت خارجی یا داخلی توزیع کنید. با قرار دادن فایل های کوچک در داخل، به عنوان بخشی از فایل HTML، زمان بارگذاری را بهبود بخشید. در نهایت، با نگه‌داشتن فایل‌های بزرگتر به حافظه پنهان، آن‌ها را سریعتر کنید.

نکته: از هدر HTTP Connection: Keep-Alive استفاده کنید. این روش keep alive method را فعال می‌کند و به HTTP اجازه می‌دهد چندین فایل را در یک زمان حمل کند. با انتقال چندین نوع فایل (CSS، JS، تصاویر و غیره) به طور همزمان، می‌توانید سرعت ارائه محتوا به کاربران را بهبود بخشید.

۸. از فشرده سازی GZIP استفاده کنید

از فشرده سازی GZIP استفاده کنید

راه دیگر برای کاهش زمان پاسخگویی سرور، پیاده سازی فشرده سازی GZIP است.

GZIP مخفف GNU zip است و یک فرمت فایل و یک برنامه نرم افزاری است که برای فشرده سازی و رفع فشرده سازی فایل استفاده می‌شود. به طور خلاصه، حجم فایل های انتخاب شده را کاهش می‌دهد.

فشرده سازی GZIP باعث می‌شود صفحات وب شما با کاهش حجم فایل‌ها تا 90 درصد سریعتر بارگذاری شوند.

از ابزارهای ارائه شده فشرده سازی GZIP برای بررسی اینکه آیا وب سایت شما از GZIP استفاده می‌کند یا خیر استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را روی سرور خود (از طریق cPanel) فعال کنید یا می‌توانید از افزونه Check and Enable GZIP Compression استفاده کنید.

۹. اسکریپت‌ها را دیرتر بارگیری کنید.

اسکریپت‌ها را دیرتر بارگیری کنید.

راه دیگر برای کاهش زمان پاسخ سرور این است که اسکریپت‌ها را تنها در صورت نیاز بارگذاری کنید.

به جای بارگیری کل صفحه وب برای بار اول، وب سایت شما فقط فایل‌ها و اسکریپت های مورد نیاز برای آن بخش از صفحه را بارگیری می‌کند. اسکریپت های مورد نیاز برای بحش های پایین تر صفحه تنها زمانی بارگذاری می‌شوند که کاربر به آنجا برسد. به این کار بارگذاری تنبل (lazy loading)) می‌گویند.

۱۰. استفاده از سرورهای نام Cloudflare

استفاده از سرورهای نام Cloudflare

کلادفلیر یک راه آسان (و رایگان) دیگر برای کاهش زمان پاسخگویی سرور است. وقتی سرورهای نام خود را به سرورهای نام Cloudflare تغییر می‌دهید، وب سایت شما از مزایای شبکه جهانی مراکز داده Cloudflare بهره مند می‌شود. Cloudflare دارای 165 مرکز داده در سراسر جهان است.

با سرورهای نام Cloudflare، ترافیک وب سایت شما از طریق مرکز داده ای که نزدیک ترین به بازدید کننده شما است هدایت می‌شود.

۱۱. کاهش رندر مسدود کردن جاوا اسکریپت

کاهش رندر مسدود کردن جاوا اسکریپت

مسدود کردن رندر (Render-blocking) زمانی اتفاق می‌افتد که مرورگر شما سعی می‌کند صفحه‌ای را رندر کند و با اسکریپتی روبرو می‌شود که باید قبل از ادامه بارگذاری آن را اجرا کند. این کار باعث افزایش زمان بارگذاری صفحه شما می‌شود. اما راه حل آن چیست؟ برای رفع این مشکل تنها کافیست جاوا اسکریپت خود را کوچک و بهینه کنید.

۱۲. تصاویر خود را بهینه کنید

تصاویر خود را بهینه کنید

تصاویر معمولاً بیشترین حجم داده در یک صفحه وب را تشکیل می‌دهند. و به همین دلیل است که موثرترین راه برای کاهش زمان پاسخگویی سرور، بهینه سازی تصویر و یا به عبارتی سئو تصاویر است.

برای داشتن یک وب سایت با بارگذاری سریع، حجم تصاویر شما نباید بیشتر از 100 کیلوبایت باشد. حهت این کار میتوانید از Screaming Frog برای بررسی محتوای سایت خود استفاده کنید. فیلتر تصویر را روی “بیش از ۱۰۰ کیلوبایت” تنظیم کنید تا بتوانید تصاویری را که باید بهینه شوند شناسایی کنید.

۱۳. مطمئن شوید که نسخه WP شما به روز است

مطمئن شوید که نسخه WP شما به روز است

در صورتی که از وزدپرس استفاده می‌کنید، حتما توجه داشته باشید که اجرای یک نسخه قدیمی‌از وردپرس، سرعت وب سایت شما را کندتر از آنچه لازم است، جهت این کار میتوانید در داشبورد وردپرس، بررسی کنید که کدام نسخه از WP را اجرا می‌کنید و در صوت نیاز حتما آن را به آخرین نسخه ارتقا دهید.

۱۴. فاویکون خود را مستقیماً در موضوع خود بارگیری کنید

فاویکون خود را مستقیماً در موضوع خود بارگیری کنید

راه دیگر برای کاهش زمان پاسخ سرور این است که فاویکون (favicon) خود را مستقیماً در قالب وردپرس بارگیری کنید. به عبارت دیگر، از یک افزونه جداگانه برای بارگذاری فاویکون خود استفاده نکنید و به جای این کار فاویکون خود را مستقیماً در قالب خود بارگیری کنید.

۱۵. از افزونه های بهینه سازی سرعت استفاده کنید

از افزونه های بهینه سازی سرعت استفاده کنید

پلاگین های بهینه سازی سرعت وب سایت معمولاً هر یک از (یا همه) موارد زیر را برای افزایش سرعت وب سایت شما انجام می‌دهند:

  • بهینه سازی تصویر
  • تصاویر بارگذاری تنبل
  • کوچک کردن HTML
  • کوچک کردن جاوا اسکریپت
  • ذخیره سازی
  • بارگیری زود هنگام
  • حذف محتوای حذف شده (بازبینی، نظرات، ابرداده های تکراری و غیره)
  • حذف موارد گذرا منقضی شده
  • بهینه سازی فونت ها

در اینجا چند افزونه محبوب بهینه سازی سرعت آورده شده است:

  • Swift Performance Lite
  • WP Rocket
  • WP Super Cache
  • WP Fastest Cache
  • WP Optimize
  • Autoptimize

کلام آخر

یکی از مهم ترین معیارهای عملکرد وب سایت زمان پاسخگویی سرور است. افرادی که موفق می‌شوند زمان بارگذاری وب سایت خود را به کمتر از ۲ ثانیه و امتیاز Google PSI بیش از ۶۰ برسانند، در حال حاضر شاهد رشد فوق العاده ای در ترافیک ارگانیک گوگل خود هستند.

با خرید VPS آلمان یا سرور مجازی ایران وب‌رمز، سریعترین پاسخ سرور را دریافت خواهید کرد.

بنابراین، برای پیاده سازی این استراتژی‌ها وقت بگذارید و زمان پاسخگویی سرور خود را کاهش دهید. این کار واقعا ارزشش را دارد!

از بین استراتژی‌های ذکر شده در بالا، موارد زیر بیشترین تاثیر گذاری را به شما می‌دهند:

  • از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید.
  • از سرورهای DNS Premium استفاده کنید.
  • یک افزونه کش را نصب و فعال کنید.
  • افزونه های اضافی وردپرس را حذف کنید. (استفاده از حداکثر 20 افزونه را در سایت خود هدف قرار دهید)
  • اکثر ویجت‌ها را از نوار کناری سایت خود حذف کنید.
  • یک افزونه بهینه سازی سرعت مانند Swift را نصب و فعال کنید.
  • هاست خود را به یک برنامه سریعتر یا یک میزبان سریعتر ارتقا دهید.
  • همانطور که جهان از دسکتاپ به موبایل می‌رود، زمان پاسخ سرور به یک عامل رتبه بندی حیاتی تبدیل می‌شود. لذا دیر یا زود زمانی فرا می‌رسد که تنها وب سایت هایی که می‌توانند محتوا را با سرعتی بسیار سریع به کاربران تلفن همراه ارائه دهند در صفحه شماره 1 گوگل قرار خواهند گرفت.

پس از زمان خود جلوتر باشید و سعی کنید زمان پاسخگویی سرور خود را به کمتر از ۲ ثانیه برسانید. پیشنهادات ذکر شده در این مقاله را اجرا کنید و همین امروز به راحتی، سرعت سرور خود را بهبود بخشید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره شما می‌توانید با کارشناسان مجرب وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

[faq]

سوالات متداول

ده‌ها عامل بالقوه وجود دارد که ممکن است زمان پاسخ سرور شما را کند نمایند: منطق نرم افزار کند، پرس و جوهای پایگاه داده کند، مسیریابی کند، چارچوب ها، کتابخانه ها، کمبود منبع CPU یا حافظه. برای بهبود زمان پاسخگویی سرور خود باید تمامی‌این عوامل را در نظر بگیرید.

اگر زمان پاسخگویی سرور شما کمتر از ۱۰۰ میلی‌ثانیه باشد، عالی است. بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی ثانیه خوب در نظر گرفته می‌شود. بین ۲۰۰ میلی ثانیه تا ۱ ثانیه قابل قبول در نظر گرفته می‌شود، اما باید بهبود یابد.

Latency به تأخیر در سیستم اشاره دارد، در حالی که زمان پاسخ شامل تأخیرها و زمان پردازش واقعی است. انواع مختلفی از تاخیر وجود دارد. تأخیر شبکه مدت زمانی را که طول می‌کشد تا یک درخواست به سرور برسد، به اضافه مدت زمانی که طول می‌کشد تا پاسخ به مشتری برگردد را اندازه گیری می‌کند.

زمان پاسخگویی کل مدت زمانی است که کاربر درخواستی را ارسال می‌کند و تا دریافت پاسخ از سرور طول می‌کشد. زمان پاسخ‌دهی می‌تواند تحت تأثیر تغییرات زمان پردازش سیستم شما و تغییرات در تأخیر، که به دلیل تغییر در منابع سخت‌افزاری یا استفاده رخ می‌دهد، باشد.

بیایید ببینیم چگونه می‌توانید TTFB و زمان پاسخگویی سرور را برای سایت وردپرس خود کاهش دهید.
  • از یک میزبان وب سریع استفاده کنید.
  • از حافظه پنهان استفاده کنید.
  • از فشرده سازی GZIP استفاده کنید.
  • پایگاه داده خود را بهینه کنید
  • از CDN استفاده کنید.
  • وردپرس، پلاگین‌ها و تم‌ها را به روز نگه دارید.
  • کوئری‌ها را کاهش دهید
  • از یک سرویس DNS Premium استفاده کنید و...

منبع : phoenixnap.com robpowellbizblog.com dynomapper.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.