جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

بازاریابی درونگرا شیوه‌ای از بازاریابی است که در آن استراتژی بازاریابی دیجیتال طوری برنامه‌ریزی می‌شود که مخاطب علاقه‌مند به کسب‌وکار شما احساس کند خود به سوی شما حرکت کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۵ استراتژی بازاریابی درونگرا یا اینباند مارکتینگ برای رشد کسب‌وکارتان آشنا کنیم.

یک شخصیت هدف برای خود ایجاد کنید

اولین و مهمترین بخش در ایجاد محتوایی متقاعدکننده درک کامل این موضوع است که مشتریان هدف شما دوست دارند چه چیزهایی یاد بگیرند.  از آنجا که ۷۹ درصد از تصمیم‌گیرندگان بیان کرده‌اند که پنجره تصمیم آن‌ها در دو سال گذشته خیلی باریک‌تر شده است، شما باید درمورد بازار خودتان دانش عمیقی داشته باشید تا بتوانید عکس‌العمل سریع نشان دهید. در اینجا گفته شده که چطور این کارها را انجام دهید:

۱.اطلاعات صفحه فیس‌بوک را بخوانید

همانطور که شما برای ایجاد پروفایل مشتری کار می‌کنید باید بدانید که اکثریت جمعیت مشتریان شما از چه قشری هستند.  در حالیکه سن، جنسیت و مکان بزرگترین عوامل درمورد کسانیکه قرار است از شما خرید کنند نیستند، اما می‌توانند عواملی موثر برای شما به حساب بیایند.

اول از همه به صفحه فیس‌بوک خود بروید، در بالا دکمه‌ای که روی آن کلمه insights  نوشته را می‌بینید. روی آن کلیک کنید،

استراتژی بازاریابی درونگرا - شخصیت هدف

در نوار کناری که باز می‌شود روی کلمه people  کلیک کنید،

استراتژی بازاریابی درونگرا - فیس بوک از آنجا شما به ستون فن‌های خودتان دست پیدا می‌کنید از آنجا بررسی کنید چه درصدی از قشر جمعیت کسب‌و‌کار شما را یافته‌اند. این به شما درمورد کسانیکه به استارتاپ شما علاقه دارند اطلاعاتی کلی می‌دهد، اما تمام چیزی که ما نیاز داریم این‌ها نیستند.

استراتژی بازاریابی درونگرا - جمعیت شناسی

سپس قرار است که بفهمیم این افراد به چه چیزی جلب می‌شوند و چگونه می‌توانید محتوایی بنویسید که برای این افراد اهمیت داشته باشد.

پیشنهاد وب رمز: استراتژی بازاریابی محتوا در ۱۱ گام برای افزایش بازدید سایت

۲.از مشتری‌ها و سرنخ‌های قبلی خود نظرسنجی کنید

اولین و آسان‌ترین راه برای شناخت بازار هدف استفاده از نظرسنجی است. نیاز نیست این نظرسنجی خیلی پیچیده باشد. اگر هم‌اکنون دارای یک لیست ایمیل هستید می‌توانید یک فرم ساده را از طریق SurveyMonkey ارسال کنید. برای این کار باید یک سوال بپرسید، بزرگترین کشمکش شما چیست؟ هدف شما درک مشکلاتی است که آن‌ها با آن رو به رو هستند. لذا شما می‌توانید محتوای موثری ایجاد کنید که عمیق‌ترین علایق آن‌ها را مورد هدف قرار داده است.

۳.مصاحباتی دقیق انجام دهید

زمانیکه شما به یک نتیجه کلی از بازار هدف خود رسیدید بهتر است به دنبال افرادی باشید که از آن‌ها اطلاعات دقیق‌تری بدست آورید. من پیشنهاد می‌کنم به دنبال ارباب رجوعان یا مشتریانی باشید که هم‌اکنون آن‌ها را بدست آورده‌اید. از آن‌ها بپرسید آیا مشکلی نیست که با آن‌ها یک تماس تلفنی ۱۰ دقیقه‌ای و یا یک ویدیو چت برقرار کنید و درمورد کشمکش‌های اخیرشان با آن‌ها صحبت کنید. این امر را ذکر کنید که در صورت نیاز به آن‌ها مشاوره خواهید داد.

( اغلب مشتریان از این موضوع هیجان‌زده می‌شوند و در واقع این نوعی مشاوره رایگان برای آن‌ها به حساب می‌آید.)

زمانیکه تماس شما برقرار شد سعی کنید بفهمید بزرگترین کشمکش آن‌ها چیست؟ از آن‌ها بخواهید به واضح‌ترین زبان ممکن کشمکش‌های خودشان را توضیح دهند. دقیقاً درمورد همان چیزهایی صحبت کنید که آن‌ها را ناامید می‌کند و از راه حل‌هایی بپرسید که قبلا امتحان کرده‌اند و به نتیجه نرسیدند. سپس از این داده‌ها استفاده کنید تا محتوای خودتان را ایجاد کنید.

ایجاد محتوایی باورنکردنی

کیفیت محتوایی که شما ایجاد می‌کنید مهم‌ترین ویژگی استراتژی بازاریابی درونگرا شماست. اگر شما مقالات و ویدیو‌های عمومی ایجاد کنید، هیچگاه رنگ موفقیت را نخواهید دید. مهم نیست که شما با چه سختی‌ای محتوا را ایجاد کرده و یا برای گرفتن رنک خوب در موتورهای جستجو آن را طراحی کرده‌اید، شما قرار است برای یافتن مشتریان و ارباب‌رجوعان جدید دچار کشمکش شوید.

بازاریابان محتوای خوش عملکرد به صورت خستگی‌ناپذیری کار می‌کنند تا محتوای خود را با مخاطبین هدفی که قصد جذب آن‌ها را دارند تطبیق دهند و اینکه جایگاه آن‌ها در سیر مشتری کجاست.

استراتژی بازاریابی درونگرا - تولید محتوا

طبق داده‌های اخیر ۶۹ درصد از بازاریابان خوش عملکرد محتوای خودشان را با بازاریابیشان و مراحل قیف فروش خود هم‌تراز کردند، در حالیکه تنها ۴۸ درصد از دیگر بازاریابان این کار را انجام می‌دهند.

۴.با یک عنوان خوب شروع کنید

مهمترین بخش کاری که شما ایجاد می‌کنید عنوان آن است. عنوان باعث می‌شود شما کلیک بیشتری دریافت کرده و ترافیک جدیدی را جلب کنید. شما باید زمان زیادی را به بیان عنوانی بپردازید که به مذاق مشتریان هدف شما خوش می‌آید. طبق داده‌های جمع‌آوری شده توسط ورد استریم یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار شامل کردن کمی منفی‌گرایی است.

استراتژی بازاریابی درونگرا - عنوان خوب

البته شما همیشه نباید دارای عناوین منفی باشید، اما اگر لیستی از اشتباهات در دست دارید و یا درمورد بدترین استراتژی‌هایی صحبت می‌کنید که می‌تواند به مشتری شما آسیب برساند این یک راه برای جذب ترافیک است. طبق سون اتمز شرکت‌هایی که بلاگ می‌کنند  ۹۷% سرنخ بیشتری در وب‌سایتشان نسبت به دیگر شرکت‌ها دریافت می‌کنند. اگر قرار است چنین محتوایی ایجاد کنید باید اطمینان حاصل کنید که خیلی به دردتان می‌خورد.

۵.دیگر فرم‌های رسانه‌ای را نیز در محتوای خودتان دخیل کنید

انسان‌ها به جلوه‌های بصری و دیگر انواع رسانه‌ها جلب می‌شوند. برای اینکه محتوای شما به مذاق خوانندگانتان خوش بیاید اطمینان حاصل کنید چیزی فرای بلوک‌های متنی در محتوایتان وجود دارد؛ از جمله تصاویر، نمودارها و گراف‌ها که من از این روش محتوای خودم را خوشایندتر به نظر می‌رسانم. شما همچنین می‌توانید از ویدیو‌ها، ماشین حساب‌ها یا دیگر ویژگی‌هایی که محتوا را سرگرم‌کننده و جذاب نشان می‌دهد نیز استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی درونگرا - فرم رسانه ای

CoSchedule کار جالبی برای شامل کردن تصاویر در مقالاتش انجام داده است، و این یکی از دلایلی است که بازاریابی محتوای آن‌ها بسیار مشهور شده است. CoSchedule   به جای اینکه از چیزهای خسته‌کننده صحبت کند بلاگش را پر از دستورالعمل‌های دقیق و گام به گام برای انجام کارهایی که از نظر مخاطبینش اهمیت دارد کرده است.

۶.مقالاتی طولانی و داده محور بنویسید

به جای اینکه پست‌های کوتاه بنویسید باید تحقیقات گسترده‌ای انجام داده و محتوای دقیقی را تولید کنید. مهم نیست چه نوع محتوایی تولید می‌کنید اما مورد بالا را فراموش نکنید. ویدیو‌های طولانی‌تر از ۱۰ دقیقه نیز تأثیرگذارند؛ همانند گزارش‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و پادکست‌های طولانی. اما از آنجا که پست‌های بلاگ موثرترین نوع محتوا برای جمع‌آوری سرنخ هستند من روی این موضوع تمرکز می‌کنم.

استراتژی بازاریابی درونگرا - مقالات

۷.در چیزی که می‌نویسید داستان را نیز دخیل کنید

تنها به این دلیل که شما محتوایی را حول داده و تحلیل پایه‌ریزی می‌کنید بدین معنی نیست که محتوای شما باید خشک و آکادمیک باشد. در حقیقت شما باید برای ایجاد نوع متضادی از محتوا تلاش کنید. مقالاتی ایجاد کنید که به روشی مرسوم یک داستان تعریف کند. محتوایی که داستان تعریف می‌کند و مقالاتی که دارای یک طرح هستند بهترین راه برای این هستند که مشتریان  از شما چیزی یاد بگیرند. تحقیقات نشان می‌دهد ۸۰ درصد از تصمیم‌گیرندگان برای تبلیغ این روش را ترجیح می‌دهند.

استراتژی بازاریابی درونگرا - داستان

برای ایجاد تاثیر به دنبال داستان‌هایی بگردید که بتوانید با استفاده از آن‌ها درمورد محصول یا کسب‌وکار خود صحبت کنید. این باعث می‌شود افراد زیادی به سمت قیف فروش شما جلب شده و با استفاده از بازاریابی درونگرا استارتاپ شما پیشرفت کند.

پست مهمان را شروع کنید

زمانیکه شما به داده‌ها نگاه می‌کنید درمی‌یابید بلاگ مهمان بهترین استراتژی بازاریابی درونگرا است. این بدین دلیل است که بلاگ مهمان لینک‌های پشتیبانی را برای شما به ارمغان آورده، به شما اعتبار می‌بخشد و روابطی با اینفلوئنسرهای کلیدی برای اینفلوئنسر مارکتینگ ایجاد می‌کند. اما اکثر افراد در این مورد اشتباه می‌کنند. اگر شما از استراتژی‌های هوشمند برای توسعه پیامتان از طریق پست مهمان یا دیگر بلاک‌ها استفاده نمی‌کنید احتمالا از این روش استفاده می‌کنید. در اینجا نحوه عملکرد آن آورده شده است.

۸.با مهمان‌ها به طور منسجم همکاری کنید

اولین و مهمترین چیز این است که شما باید به طور منسجم بنویسید. استارتاپ‌های موفق نیز به همین روش باعث شده‌اند که بلاگ مهمان برای آن‌ها نتیجه خوبی داشته باشد. به جای اینکه چند پست بگذارند نیرومندانه کار نوشتن را انجام داده و به سرعت جایگاه بدست می‌آوردند.

اگر شما برای پست‌های مهمی که توسط دنی اینی گذاشته شده سرچ گوگل انجام دهید محتواهایی را در وب پیدا خواهید کرد.

استراتژی بازاریابی درونگرا - دنی اینی

این استراتژی انبوه و منسجم پست مهمان به او اجازه داد تا کسب‌وکارش را امروزه تبدیل به یک نیروگاه کند. در صفحه اصلی خانه او لیست دقیقی از تمام سایت‌هایی که استفاده کرده ارائه داده است.

زمانی را به ایجاد محتوایی قانع‌کننده برای دیگر بلاگ‌ها اختصاص دهید. تا حد امکان به مشتری‌های زیادی دست پیدا کنید.

۹.در بلاگ‌ها با خوانندگانی متعامل عمل انتشار محتوا را انجام دهید

مشکل دیگری که من در کارآفرینانی که از پست مهمان استفاده می‌کنند میبینم این است که آن‌ها به دنبال سایت‌هایی که ROI بیشتری به آن‌ها به ببخشد نیستند.

حقیقت این است که هر پست مهمان نیازمند تلاش است و این تلاش باید مزیتی متمایز را در اختیار بازدیدکنندگان و یا سرنخ‌هایش قرار دهد. اگر شما  در بلاگی که دارای مخاطبین مرده است پست می‌کنید هیچ بهره‌ای از آن نمی‌برید و زمان خودتان را هدر داده‌اید.

من دوست دارم در سایت‌های متفاوت به نظرات نگاهی بیاندازم. این مقاله اخیر در بلاگ ورد استریم دارای نظرات مرتبط زیادی است. این به من می‌گوید که خوانندگان متعامل هستند و یک پست بلاگ در اینجا ممکن است باعث شود خوانندگان روی آن کلیک کرده و وارد وب‌سایت استارتاپ من شده و از من خریدی انجام دهند.

استراتژی بازاریابی درونگرا - انتشار محتوا

نتایج سئو خود را به حداکثر برسانید

شما باید درک خوبی از سئو سایت داشته باشید تا بتوانید با استارتاپ خود در بازار جستجو محور امروزه به موفقیت دست پیدا کنید. مهمترین چیزی که باید روی آن تمرکز کنید سئو داخل صفحه و دریافت لینک‌های پشتیبان برای سایت و محتوایتان می‌باشد.

 

۱۰.کلمات کلیدی در هر صفحه را بهینه‌سازی کنید

برای شروع باید اطمینان حاصل کنید که هر قطعه از محتوای شما آماده است تا بیشترین میزان ترافیکی که موتور جستجو می‌تواند به شما ارسال کند را دریافت کند. در حالیکه استراتژی‌های زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند نتایج موتور جستجوی خود را بهبود بخشید، من توصیه می‌کنم کارتان را با بهینه‌سازی کلمات کلیدی شروع کنید. برای انجام این کار باید کلمات کلیدی مشخصی را پیدا کرده که دوست دارید، از آن‌ها برای هدف قرار دادن محتوایتان استفاده کنید. از آن‌ها در صفحه خود به صورت عادی استفاده کنید بدون اینکه مشخص باشد هدفتان به کارگیری آن کلمات در مقاله است.

استراتژی بازاریابی درونگرا - سئو

از آنجا که سرنخ‌های سئو دارای ۱۴.۶ درصد نرخ بستن سایت و ۸۱% تحقیق آنلاین درمورد خرید چیزی هستند، این بهترین راه برای ملاقات مشتری‌ها به هنگام خرید است، اما یک کلید دیگر برای موفقیت در سئو نیز وجود دارد.

۱۱.چیزی که می‌نویسید را تبلیغ کنید تا لینک پشتیبان بسازید

لینک‌های پشتیبان مهمترین عامل در نتایج موتور جستجو به حساب می‌آیند. به ساده‌ترین بیان لینک‌های پشتیبان سایت‌های دیگری هستند که به سایت شما لینک می‌زنند. راه‌های زیادی برای افزایش لینک‌های پشتیبانی که به محتوای شما لینک می‌زنند وجود دارد. با تبلیغ محتوای خود به دیگر اینفلوئنسرهای مرتبط می‌توانید تعداد افرادی که به شما لینک می‌زنند را بیشتر کنید. تعداد دقیق لینک‌های پشتیبانی که برای موفقیت در موتور جستجو نیاز دارید بسته به کلمه کلیدی، موضوع و سایت‌های رقیبی که هم‌اکنون رنک خوبی دارند متغیر است. با تبلیغ محتاطانه شما به سادگی می‌توانید پیج خودتان را در سایت‌های انبوه با اعتبار بیشتر دارای رنگ بیشتری کنید.

استراتژی بازاریابی درونگرا - لینک پشتیبان

کسب سرنخ با محتوای رایگان

زمانیکه باید بازدیدکنندگان خودتان را تبدیل به سرنخ کنید، باید از استراتژی‌هایی استفاده کنید تا افراد به کمک آن آدرس ایمیلشان را به شما بدهند. بهترین روش ارائه محتوای رایگان در برابر اطلاعات محتوایتان می‌باشد.

۱۲.برای هدایت و ایجاد انگیزه در سرنخ‌ها گزارش رایگان ایجاد کنید

اگر استارتاپ شما در بخش  بازاریابی B2B فعالیت دارد و یا اگر به دنبال مشتریانی هستید که پیش از خرید به تحلیل دقیقی نیاز دارند، می‌توانید با استفاده از یک گزارش همچون آهنربای سرنخ عمل کنید.

این کار باعث می‌شود سرنخ هایی را بدست آورید، چراکه جامع بودن کار شما برای داشتن آدرس ایمیل یک معامله بسیار خوب است. لیست هاب اسپات از آمارهای بازاریابی شامل گزارشی از وضعیت داخلی آن‌هاست. این یک دستورالعمل دقیق با داده‌های باکیفیت انبوه است. اما آن‌ها آن را به صورت مجانی در اختیار قرار نمی‌دهند. برای دریافت این گزارش شما باید اطلاعات دقیقی را در هاب اسپات ثبت کنید تا آن‌ها شما را از محصولاتشان آگاه کنند. این یک راه موثر برای هدایت بازدیدکنندگان به قیف فروش و دسترسی موثر به آن‌ها می‌باشد.

استراتژی بازاریابی درونگرا - گزارش

۱۳.یک وبینار برگزار کنید

یکی از مورد علاقه‌ترین روش‌های من ارائه یک وبینار یا جلسه آموزشی رایگان است که مشتری را به یادگیری فرا می‌خواند. این عالیست، چراکه به آن‌ها اجازه می‌دهد صورت شما را ببینند و شخصیت شما را درک کنند. به علاوه افراد زیادی دستورالعمل‌ها را دانلود کرده و هیچگاه آن‌ها را نمی‌خوانند. اما اگر کسی برای وبینار ثبت نام کند متوجه خواهید شد که آن‌ها همه چیز را تماشا خواهند کرد. من این نوع آموزش‌ها را در صفحه اصلی هم استفاده می‌کنم، اما آن را  وبینار نام‌گذاری نمی‌کنم، بلکه عبارت آموزش را برای آن انتخاب می‌کنم. این بهترین راه برای افزایش سرنخ شماست و برای من نیز به درد خورد. بازدیدکنندگان باید با اسم اولیه و آدرس ایمیلشان وارد شوند تا به آموزش‌هایی که ارائه داده‌ام دست پیدا کنند.

استراتژی بازاریابی درونگرا - وبینار

از آنجا این روش آموزش بسیار ارزشمند است که افرادی که به وب‌سایت من می‌آیند رضایت دارند تا آدرس ایمیلشان را بدهند و سئو بهتر یاد بگیرند.

۱۴.یک دوره ایمیل راه‌اندازی کنید

قالب دیگری از محتوا وجود دارد که می‌توانید از آن برای بدست آوردن مشتریان جدید استفاده کنید. این قالب نیازمند تحقیقات گسترده‌ای برای گزارش نیاز است و یا یک نرم‌افزار بک‌اند پیچیده برای یک وبینار نیست. این استراتژی شامل ایجاد یک دوره ایمیل است. این یک راه آسان برای ارائه ارزش افزوده بدون نیاز به صرف زمان برای ایجاد عناصر یا ویدیو‌های طراحی شده می‌باشد. یک مثال خوب دوره رایگان ایمیل ماریا کاز که در Femtrepreneur ارائه شد می‌باشد، چراکه این یک دوره است و تولید محتوا را ارزشمند‌تر می‌سازد.

استراتژی بازاریابی درونگرا - راه اندازی ایمیل

یک کمپین بازاریابی اینفلوئنسر ایجاد کنید

یکی از موثرترین استراتژی‌ها برای ایجاد بازاریابی درونگرا استفاده از دیگر اینفلوئنسرها به منظور بازاریابی برای شماست. اگر این کار را هم‌اکنون انجام دهید افراد از این روش رایگان درمورد برند شما خوشحال خواهند شد. اگر قرار است یک کمپین بازاریابی اینفلوئنسر راه بیاندازید باید دقیقا بدانید چه چیزی باعث بهترین عملکرد آن خواهد شد. طبق کالم فایو و مایکروسافت ۸۴ درصد از افراد حرفه‌ای در سراسر جهان در زمینه بازاریابی هدفشان را روی راه‌اندازی برنامه‌های مبتنی بر اینفلوئنسر در سال بعد گذاشتند.

استراتژی بازاریابی درونگرا - اینفلوئنسر مارکتینگ

۱۵.مسئولین مرتبط و هدفمند انتخاب کنید

استراتژی بازاریابی درونگرا - اینفلوئنسر

اول از همه و مهمتر از همه چیز، شما باید اطمینان حاصل کنید که به مذاق اینفلوئنسرهای مربوطه خوش میایید. اشتباه در این کار ساده است، زیرا افرادی که فکر می‌کنید از شما خوششان می‌آید ممکن است زیاد از نظر مخاطبین هدف شما جذاب نباشند. تحقیقات اولیه‌ای که درمورد مخاطبین خود انجام می‌دهید باید یک شروع عالی برای درک این باشد که آن‌ها به چه کسانی اهمیت می‌دهند. اما ممکن است شاید به بیش از این‌ها نیز نیاز داشته باشید. طبق گزارش فلایینگ پوینت دیجیتال، ۸۴ درصد از برندها بیان کردند اینفلوئنسرهایشان را به صورت دستی انتخاب کرده‌اند به جای اینکه با ابزارهای شناسایی این کار را انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 771 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.