جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

برای داشتن کسب و کار آنلاین لازم است طراحی وب سایت انجام دهید زیرا وب سایت به عنوان رکن اصلی کسب وکار شما شناخته میشود و میتوان گفت سیستم مدیریت محتوا یا CMS، قلب آن شمرده میشود. امروزه تعداد زیادی CMS در حوزه وب وجود دارد که شما میتوانید بر اساس اپلیکیشن موردنظرتان سیستم مدیریت محتوای مدنظرتان را انتخاب نمایید. در این مقاله شما را با سیستم مدیریت محتوا و انواع آن آشنا خواهیم کرد.

تعریف سیستم مدیریت محتوا

تعریف سیستم مدیریت محتوا

Content management systems یا سیستم های مدیریت محتوا برای ساده شدن مدیریت سایتهای بزرگ و کمک به سازندگان وب سایتها در ساختن سایت با حداقل تلاش، طراحی شده اند. CMS های زیادی وجود دارند که برای برطرف کردن این نیازها ساخته شده اند و برخی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا هم برای رسیدن به اهداف خاص طراحی شده اند. در این خصوص می توانید یکی از دو برنامه کد باز یا تبلیغاتی را انتخاب و خریداری کنید.
هنگام خرید بسته وب هاستینگ یا وب هاستینگ لینوکس را انتخاب می کنید یا وب هاستینگ ویندوز، که هر کدام ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند و شما باید تفاوت آنها را بدانید زیرا این امر به انتخاب شما در اپلیکیشن سیستم محتوا نیز مربوط می شود.
اپلیکیشن PHP برای هاست لینوکس مناسب است
و اپلیکیشن ASP برای هاست ویندوز بهترند.
همچنین انتخاب یک اپلیکیشن سیستم مدیریت محتوا، به بهینه سازی سایت برای موتور جستجو نیز کمک می کند.

سه مورد از متداول ترین و در دسترس ترین اپلیکیشن های CMS

وردپرس (WordPress) :

انتخاب سیستم مدیریت محتوا - وردپرس

با اینکه وردپرس تنها برای ساخت بلاگ طراحی شد اما در سالهای اخیر به بهترین ابزار سیستم مدیریت محتوا و ساخت سایت تبدیل شد. از آنجا که وردپرس متداول ترین CMS موجود است، هر کس می تواند عملکرد آن را بسته به نیازی که دارد تغییر دهد. بهترین فایده وردپرس اینست که مرتبا به روز می شود، بنابراین امنیت آن بالاست و کد باز است بدین معنی که برای استفاده از آن حتی یک ریال هم لازم نیست بپردازید. وردپرس در حال حاضر بهترین گزینه برای راه اندازی و مدیریت سایت های کوچک و متوسط است و از لحاظ امنیتی سابقه قابل قبولی در میان سیستم های مدیریت محتوای موجود دارد.

جوملا (Joomla) :

انتخاب سیستم مدیریت محتوا - جوملا (Joomla)

جوملا برای استفاده به عنوان CMS برای وب سایت ها طراحی شده است و نسبت به وردپرس ویژگیهای پیشرفته تری دارد و سیستم مدیریتی متفاوتی را برای شما فراهم می آورد. با استفاده از جوملا می توانید هر تعداد صفحه ای که می خواهید اضافه کنید و اگر می خواهید یک قسمت از سایت فقط در دسترس کاربران به‌‌خصوصی
 قرار گیرد بازهم جوملا بهترین گزینه است. مانند وردپرس می توانید با آن کارهای زیادی انجام دهید.

دروپال (Drupal) :

انتخاب سیستم مدیریت محتوا - دروپال

مانند وردپرس، دروپال هم یک برنامه کد باز است و به صورت ماژولار طراحی شده است (در چهارچوب این مفهوم، یک سیستم از بالا به پایین به زیر سیستم های کوچک و نسبتا مستقل تبدیل می شود.) و به شما این امکان را می دهد که از آن برای تقویت بلاگ و وب سایتهای بزرگ تجاری استفاده کنید. سیستم ماژولار ممکن است برای برخی از سازندگان وب بهتر باشد زیرا با استفاده از آن می توانید فقط بخشی از برنامه را که نیاز دارید، به کار ببرید. این ویژگی باعث کم حجم بودن دروپال می شود و با آن می توان صفحات وب را با سرعت بسیار باز کرد.

در انتخاب برنامه مدیریت سایت باید به چه مواردی توجه کرد؟

 انتخاب سیستم مدیریت محتوا - برنامه مدیریت سایت

۱. اصل به روز رسانی :

اصل یا مقیاس زمانی که براساس آن یک برنامه به روز می شود، نکته ایست که باید به آن برای تأمین امنیت بیشتر به آن توجه کنید.

۲. پایگاه کاربر :

این چیزیست که باید زمانی که از یک برنامه CMS منبع آزاد استفاده می کنید، بسیار به آن توجه کنید زیرا هرچه تعداد کاربر استفاده کننده بزرگتر باشد، تعداد افزونه های در دسترس هم بیشتر می شود و بدین ترتیب مطمئن می شوید که به‌روز‌رسانی مرتبا انجام می شود.

۳. هزینه نگهداری :

همانند هر برنامه ای سیستم های مدیریت محتوا نیاز به بروزرسانی و نگهداری دارند. هزینه نگهداری؛ بروز آوری و توسعه برنامه های کد باز یکی از فاکتور های مهم در استفاده از یک سیستم محتوا است. در حال حاضر سیستم وردپرس ارزان ترین و دروپال گرانترین سیستم کد باز از جهات مختلف برای نگهداری هستند.

۴. نصب و مدیریت آسان :

اینکه کدام سیستم مدیریت محتوا را میتوان به راحتی راه اندازی کرده و مدیریت کرد؛ یک عامل مهم دیگر در انتخاب  CMS مورد استفاده در یک سایت است. اکرچه اکثر هاستینگ لینوکس با تمامی این سیستم ها سازگار است اما نصب و راه اندازی آسان و سریع آنها تنها توسط معدودی سرویس دهندگان هاستینگ ارائه میشود. هاست وردپرس وب رمز راه آسان خرید یک سرویس هاست با نصب رایگان برای راه اندازی وبلاگ یا سایت شما در اسرع زمان ممکن است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 798 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.