جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

امروزه تعداد کاربرانی که به صورت آنلاین از وب سایت های تجاری خرید انجام می‌دهند در حال افزایش است. بنابراین یکی از اصلی‌ترین مواردی که در طراحی سایت فروشگاهی باعث جلب اعتماد این گونه مشتریان می‌شود، ضمانت امنیت سایت است .از جمله اقداماتی که منجر به افزایش میزان امنیت وب سایت میشود تهیه گواهینامه ssl می‌باشد. دراین مقاله شما را با ssl و ضرورت استفاده از SSL در وب سایت های تجاری بیشتر آشنا خواهیم کرد.

SSL چیست؟

سرویس SSL - SSL چیست

SSL یا Secure Socket Layer یک پروتکل امنیتی است که برای برقراری ارتباط امن و مطمئن بین یک سرویس دهنده(Server) و یک سرویس گیرنده (Client) استفاده میشود.

SSL به مدیر سایت این اجازه را می دهد که محتوای صفحات وب را از طریق پروتکل های ایمن مانند HTTPS و HTTP به بازدیدکنندگان انتقال دهد. یکی از نمونه‌های این تکنولوژی استفاده از آن در سایت بانک‌هاست.

به طور مثال SSL یک لینک رمز‌گذاری شده بین مرورگر کاربر و سایت ایجاد می‌کند. این لینک ضمانت میکند که اطلاعات جابه جا شده بین مرورگر و وب سایت توسط اشخاص دیگر قابل مشاهده و تغییر نیستند. این سرویس را می توان از شرکت میزبان و ارائه دهنده هاستینگ خریداری نمود.

پیشنهاد وب رمز: محافظت از اطلاعات با استفاده از SSL

ضرورت استفاده از SSL در وب سایت های تجاری

سرویس SSL - ضرورت استفاده از SSL در وب سایت های تجاری

از آنجا که تعداد وب سایت‌های تجاری در حال افزایش است، ایمنی اینگونه سایت ها نیز باید افزایش یابد تا هکرها نتوانند به اطلاعات حیاتی دست یابند.

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از گواهی SSL ایجاد و ضمانت امنیت سایت هایی است که در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و تجاری فعالیت میکنند. تمام سایت های تجاری حاوی اطلاعات مهمی از مشتریان هستند که اگر در دسترس برخی از افراد قرار گیرد بسیار خطرناک خواهد بود. البته اجباری بودن استفاده از SSL بستگی به نوع تجارت و عملکرد آن دارد مثلا برای وب‌سایت هایی که شماره کارت اعتباری، آدرس، ایمیل یا شماره تلفن افراد را جمع آوری می کنند، خرید SSL ضروری است.

زمانی که کاربران از سایتی که از گواهی SSL استفاده میکند بازدید میکنند اطمینان خاطر دارند که این همان سایت مورد نظرشان است و اطلاعات خود را به سایت درست و معتبری ارسال میکنند.

با استفاده از این فناوری میتوان از حملاتی مثل فیشینگ که مبنی بر جعل سایت هستند جلوگیری کرد. در اینگونه حمله ها هکر که میتواند یک رقیب تجاری باشد با ایجاد سایتی که به لحاظ ظاهری مشابه سایت اصلی میباشد و با فریب دادن کاربران، آنها را به سایت جعلی هدایت میکند و بدین ترتیب امنیت اطلاعات آنها را به خطر می اندازد، سرقت اطلاعات انجام می دهد و یا از آنها اطلاعات جمع آوری میکند.

مسائل مطرح شده باعث میشود تا بیشتر به اهمیت استفاده از SSL در سایت های تجاری پی ببریم. در صورت استفاده از این گواهی از حمله هایی مانند آنچه گفته شد جلوگیری میشود و علاوه بر تصدیق اصل بودن سایت با رمز گذاری اطلاعات بین کاربران و سایت آنها از یک ارتباط امن و قابل اعتماد، مطمئن میشوند و معنای آن اینست که اطلاعات کاربران بدون دستکاری و یا دسترسی دیگران، جعل و … جابه جا میشود.

SSL و سایت هایی که نقش ویترین دارند

سرویس SSL - SSL گواهی

سایت های زیادی وجود دارند که مانند ویترین برای کالاها عمل می کنند و تمام معاملات در آنها توسط شرکت مجزای دیگری که کارش پردازش پرداخت است و از SSL استفاده می کند، انجام می شود.

در چنین موقعیتی استفاده از SSL خیلی هم ضروری نیست. با این حال بسیاری از طراحان وب و وبمسترها هنگام ساخت سایت مایلند در این حالت نیز از نرم افزارهای ایمن سازی استفاده کنند خصوصا اگر فقط به جمع آوری نام و آدرس افراد جدای از اطلاعات مالی آنها می پردازند. همواره به دنبال بسته Ecommerce خوبی باشید. برای وب سایت هایی که فقط اطلاعات مهم مخاطبان را جمع آوری می کنند، رمز گذاری SSL لازم نیست، اما اگر می خواهید این کار را انجام دهید باید به دنبال شرکت ارائه دهنده هاستینگی باشید که بسته Ecommerce عرضه می کنند و بسیاری از آنها هم برای ایمنی بیشتر برای SSL آدرس IP ارائه می دهند.

درباره آیتم های خاص ارائه شده در بسته سؤال کنید. در این خصوص باید یک گواهی SSL را که در واقع یک آیتم دیجیتال است را نیز خریداری کنید.

تکنولوژی SSL تبدیل به اصلی مهم در صنعت تجارت الکترونیکی شده است با این حال داشتن آن برای تمام سایت ها ضروری نیست. اغلب سایتهایی که حاوی اطلاعات مهم هستند مانند ریز اطلاعات مخاطبین، شماره تلفن ها یا آدرس های آنها از این تکنولوژی بهره می گیرند.

حبیبه سورانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.