جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

در حال حاضر افراد بسیاری با عبارت بازاریابی محتوایی آشنا هستند اما اینگونه متوجه شده‌اند که به معنای تولید محتوا و به اشتراک گذاشتن آن در رسانه‌های مختلف است. این تنها بخشی از تعریف است، اینکه چه محتوایی باید تولید شود و این محتوا در چه رسانه‌ای منتشر گردد بخش مهم دیگر بازاریابی محتوایی را تشکیل می‌دهد.در این مقاله قصد داریم به بیان بازاریابی محتوایی و تفاوت آن با تولید محتوا بپردازیم.

اگر به محتوای تولید شده در کسب وکارهای مختلف دقت کرده باشید، حتما به این نتیجه رسیده‌اید که محتوای تولید شده بیشتر برای تبلیغ محصولات یا خدمات است و به گونه‌ای نیستند که نیازها و مشکلات مخاطبان را برطرف کنند. صاحبان کسب‌وکار باید این موضوع را در نظر بگیرند که اگر محتوایی که تولید می‌کنند براساس نیازهای مخاطبان باشد به طور حتم می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند و همان مخاطبان را به مشتری و مشتری را به مشتری وفادار تبدیل کنند. از این رو تصمیم گرفتیم که در اینجا تعریفی از بازاریابی محتوایی را ارائه کنیم. در مقاله‌های بعدی در مورد بازاریابی محتوایی بیشتر توضیح خواهیم داد.

تعریف بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی - تعریف بازاریابی محتوایی

برای بازاریابی محتوایی تعاریف گوناگونی از دیدگاه‌های مختلف وجود دارد. قبل از اینکه در مورد تعریف بازاریابی محتوایی توضیح دهیم این را باید گفت که از بازاریابی محتوایی با عنواین مختلفی یاد شده است: نشر سفارشی، رسانه ی سفارشی، رسانه مشتری، انتشارات مشتری، رسانه اعضاء، رسانه خصوصی، استراتژی محتوا، محتوای برندشده، رسانه‌های شرکت، ژورنالیسم برند، تبلیغات بومی، بازریابی درونی و … . با این‌وجود بهترین عنوان همان عبارت “بازاریابی محتوایی” است . اما بازاریابی محتوایی چیست؟

تعریف رایج بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی - تعریف رایج بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یک فرآیند بازاریابی برای کسب‌وکارهاست که هدف آن تولید محتوای با ارزش و بسیار جذاب به منظور جذب، بدست آوردن و ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدفی است که از قبل تعیین کرده‌اید. اگر استراتژی بازاریابی محتوایی، کاربردی و مطابق با نیازهای مشتریان پیاده‌ سازی شود می‌تواند مشتریان وفاداری را برای کسب‌ وکارتان ایجاد کند.

مدیریت بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی - مدیریت بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی، یک استراتژی برای خلق تجربه‌ای ارزشمند است. به طورکلی در بازاریابی محتوایی باید محتواهایی که ارائه می‌شوند به گونه‌ای باشند که مخاطبان به‌راحتی با آن ارتباط برقرار‌کنند و برای آنها مفید باشد. اگر محتوای تولید شده باارزش و منحصر به فرد باشد، مطمئنا در رسانه‌های مختلف به اشتراک گذاشته خواهد شد. محتوای تولید شده می‌بایست برای مخاطبان جذاب، قابل اشتراک گذاری و از همه مهم‌تر، آگاهی بخش باشد تا از این طریق بتوانند به این نتیجه برسند که محصولات یا خدمات شما همان چیزی است که مدنظرشان بوده‌است.

فرآیند بازاریابی محتوایی از دیدگاه متفاوت

در بازاریابی محتوایی می‌توان رسانه‌ها را تحت تاثیر قرار داد. با تولید محتوای باارزش می‌توان مخاطبان بسیاری را جذب و به مشتری تبدیل کرد. حتی می‌توان رفتار مصرف کننده را تغییر و یا تحت تاثیر قرار داد.

بازاریابی محتوایی برای افرادی که هیچ گونه اعتباری برای آن قائل نیستند

بازاریابی محتوایی - اعتبار بازاریابی محتوایی

اگر شما هم از آن دست افراد هستید که هیچ گونه اعتباری برای بازاریابی محتوایی قائل نیستند باید به شما بگوییم که مشتریان هیچ گونه توجهی به محصولات یا خدمات شما نمی‌کنند بلکه آن‌ها به خودشان و خواسته‌هایش توجه دارند. بازاریابی محتوایی به این معناست که اطلاعات با ارزشی را در اختیار مشتریان قرار دهید نه فقط اطلاعاتی که مربوط به تبلیغات برندتان باشد. همچنین مطالب باید یه گونه‌ای باشند که مخاطبان بتوانند آگاهی بیشتری در مورد محصولاتتان کسب کنند و این اختیار را داشته باشند که برای ارتباط با برندشما تصمیم‌گیری کنند.

محتوای موردنیاز برای مشتریان

1. به مخاطبانتان آگاهی دهید.
تمام تلاش خود را کنید که به مشتریانتان آگاهی دهید تا از این طریق بتوانند زندگی بهتری بسازند، مشاغل بهتری را پیدا کنند و یا کسب وکارشان را به بهترین نحو توسعه دهند.
2. مطالب سرگرم کننده ارائه دهید.
با تولید محتوای سرگرم کننده می‌توانید تعامل عاطفی با مشتریان خود پیدا کنید و مخاطبان راجذب کسب وکارتان کنید.
3. در مخاطب اشتیاق ایجاد کنید.
محتواهایی تولید کنید که اشتیاق مخاطبان را به محصولات و خدمات شما برانگیزد. این محتوا باید بگونه‌ای با کیفیت و با ارزش باشد که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

تفاوت محتوا و بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی - تفاوت محتوا و بازاریابی محتوا

هرگونه کلمه، تصویر، صوت، ویدئو و …که می‌تواند شخص را درگیر کند را محتوا می‌نامند. منظور از محتوا، محتوای منحصربه فرد، گیرا و آگاهی‌بخش است. بازاریابی محتوایی باید با کسب‌وکار شما کاملا مرتبط باشد و با این هدف به تولید محتوا پرداخته شود که نتایج سودآوری را برای شما ایجاد کند.

نتیجه گیری

بازاریابی محتوایی باید به گونه‌ای باشد که مشتریان به دنبال شما بگردنند. محتوا باید برای مخاطبان با ارزش و مفید باشد، آنها را جذب کسب‌ وکار شما و در نهایت تبدیل به مشتریان وفادار کند. پس رفتارمصرف‌کننده خود را دنبال کنید و نیازهای آن را بسنجید و در محتواهای خود پیاده‌سازی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.