جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

هاست‌ها از اهیمت ویژه‌ای در سئو برخوردار هستند و همواره این سوال مطرح است که آیا هاست روی سئو تاثیر می‌گذارد؟ بله قطعا تاثیر گذار است و مهم‌ترین معیار آن از نظر سرعت پاسخ به درخواست‌ها است. ما در مقاله تاثیر هاست مناسب بر تجربه کاربری (ux) صحبت کردیم که چنانچه هاست شما نامناسب باشد چه اتفاقی روی سایت رخ می‌دهد و چه کاربرانی می‌توانند وارد سایت شما شوند، خواهند ماند یا از سایت شما خارج می‌شوند و دیگر باز نخواهند گشت. در این مقاله به تاثیر تاثیر هاست بر سئو سایت خواهیم پرداخت و بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توانید رتبه بالا در موتور جستجو کسب کنید.

.

تاثیر هاست بر سئو - اهمیت و تاثیر کارایی، طراحی و سئو بر روی تجربه کاربری (UX)

چرا هاست مهم است؟

تهیه و خرید هاست مناسب ارتباط مستقیم با تجربه کاربری و همچنین سئو دارد. چنانچه هاست خوب انتخاب کرده باشید، سرعت اجرای کدهای سایت، سرعت اجرای پرس و جوهای پایگاه داده، سرعت لود سرویس‌ها و دانلود فایل‌ها بسیار بالا خواهد بود. استفاده از سرور اختصاصی آلمان و VPS آلمان سرعت بارگذاری سایت را افزایش بدهد. سرعت بالا بر تجربه کاربری تاثیر می‌گذارد و تجربه کاربری برای حضور در صفحات موتور جستجو ضروری است.

چگونه هاست بر سئو سایت تاثیر منفی می‌گذارد؟

انتخاب یک میزبان وب ضعیف تاثیر منفی بر سئو سایت شما دارد. هاست‌های ضعیف معمولا با مشکلات متعددی از قبیل خرابی مکرر سرور، سرعت کم پاسخ به درخواست ها و آپتایم کم رو به رو است و این امر باعث کاهش رتبه serp و افزایش نرخ پرش می‌شود. میزبان وب ضعیف علاوه بر اینکه تاثیر منفی بر سئو سایت دارد، باعث کاهش اعتبار سایت نیز می‌شود.

فاکتورهای مهم هاست با کیفیت

فاکتورهای مهم هاست با کیفیت

هاست با کیفیت ملزم به داشتن فاکتورهای مختلفی است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • آپ تایم بالا

آپتایم بالا به معنای مدت زمان آنلاین بودن یا (UP بودن) سایت و هاست است. اگر سایت در دسترس باشد به آن UP گفته می‌شود  و زمانی که سایت از دسترس خارج می شود به عنوان DOWN شدن خوانده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های هاست خوب، آپتایم بالا است و این امر باعث می‌شود، سایت همیشه در دسترس کاربران باشد. بهترین حالت آپ تایم هاست میزان 99.9 است.

  • سرعت بالا

هاست پر سرعت یا high speed host بیشترین میزان سرعت و کمترین میزان ping را دارد و استفاده از آن باعث بهبود وضعیت سایت می‌شود. تعداد سایت‌هایی که روی این هاست میزبانی می‌شود، کم هستند.

  • امنیت بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هاست با کیفیت برخورداری از امنیت بالا است. باید اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده هاست شما اقدامات امنیتی را برای محافظت از وب سایت شما در مقابل حملات هکری و رویه مناسب برای محافظت از فایل ها و هر گونه داده های حساس را در نظر گرفته است.

  • سازگاری مناسب

یک هاست خوب باید از سازگاری مناسب با تکنولوژی به کار رفته در سایت شما برخوردار باشد. تکنولوژی‌هایی که در سایت استفاده می‌شود شامل: وردپرس، لاراول، پی اچ پی، دات نت و … است. با توجه به اینکه هر هاست به صورت خاص پیکربندی شده است، نیاز است قبل از خرید هاست حتما به بحث سازگاری توجه نمایید.

  • پشتیبانی خوب هاستینگ

پشتیبانی خوب هاستینگ باعث می‌شود در صورت بروز کوچکترین مشکل بتوانید در سریع ترین مدت زمان مشکل به حل مسئله بپردازید و یا در صورت وجود سوال بتوانید به راحتی با ارسال تیکت موضوع را با تیم پشتیبانی مطرح نمایید. در صورتیکه وب رمز را برای ارائه خدمات برگزینید می‌توانید از پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شوید.

  • موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی هاست، شامل موقعیت قرار گیری دیتاسنتر است که به دو دسته هاست ایرانی و هاست خارجی تقسیم می‌شود. موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر نیز بر سئو محلی تاثیر گذار است. معمولا هر چه دیتاسنتر به محل کاربران نزدیک‌تر باشد، سرعت انتقال داده‌ها هم بیشتر خواهد بود.

  • پیکربندی صحیح

کانفیگ سرور به معنای ایجاد تنظیمات و پیکربندی مناسب برای اجرای صحیح یک سرور است. این پیکربندی شامل تنظیمات شبکه، امنیت، سرعت، حافظه، پهنای باند و دیسک و .. است. پیکربندی صحیح سرور باعث افزایش کیفیت هاست می شود.

  • قدرت سخت افزاری و نرم افزاری

یک هاست با کیفیت باید از قدرت سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی برخوردار باشد تا بتواند به خوبی نیازهای سایت‌های مختلف با امکانات مختلف را پشتیبانی کند. به طور مثال اگر قصد ایجاد سایت دانلودی دارید، بهتر است از خدمات میزبانی هاست دانلودی بهره گیرید.

  • میزان منابع سخت افزاری و نرم افزاری اختصاصی هاست برای استفاده سایت شبکه سرور

میزان منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اختصاصی هاست برای استفاده سایت شبکه سرور با توجه به میزان پردازشی که روی سایت انجام میشود، قابل تعیین هستند. RAM، CPU و HDD از مهم‌ترین منابع سخت افزاری اختصاصی هاست است. بخش نرم‌افزاری اختصاصی هاست شامل مجازی ساز نصب شده روی یک سرور اختصاصی است. این روزها اغلب میزبان‌های وب، منابع سخت افزاری و نرم افزاری اشتراکی ارائه می‌دهند. در بحث منابع سخت‌افزاری می‌توان به آپلینک شبکه اشاره کرد.. هر چه سخت افزار هاست بالاتر باشد، اپلینک شبکه کمتر خواهد بود. هرچه پورت آپلینک قوی‌تر باشد، میزان سرعت اینترنت نیز بالاتر خواهد بود.

  • خارج شدن از دسترس

یکی از معیارهایی که باعث کاهش کیفیت هاست می‌شود، خارج شدن از دسترس کاربران است. بعضی از میزبان‌های وب عملکرد ضعیفی دارند و هاست دچار قطعی مکرر شده و از دسترس خارج می‌شود.

  • اسپم نشدن هاست (متوجه نشدم اسپم شدن هاست به چه معناست؟)

هاست ایمیل با بسته میزبانی وب ارائه و از طریق نرم افزار کنترل می‌شوند. هاست ایمیل به شما اجازه می‌دهد، آدرس ایمیل سفارشی داشته باشید و از آن برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده کنید.

  • پهنای باند بالا

پهنای باند هاست، حجم دیتاهایی است که میان کاربر و سرور و سایت در بازه زمانی خاص منتقل می‌شود. ظرفیت پهنای باند هاست با واحد گیگابایت یا مگابایت محاسبه می‌شود. با خرید هاست پهنای باند به صورت ماهانه صفر شده و با توجه به نوع سرویس ارائه دهنده خدمات  مجدد شارژ می‌شود. هر چه پهنای باند بالا باشد، می‌توانید به راحتی حجم زیادی از اطلاعات را میان کاربر، سرور و هاست منتقل کنید.

نکات مهم قبل از خرید هاست

تصمیم گیری سریع برای انتخاب شرکت میزبانی وب در وهله اول دشوار است. اما اگر با مجموعه نکات قبل از خرید هاست آشنا باشید، انتخاب برایتان آسان‌تر خواهد بود. توجه به نیازهای سایت، توجه به سئو محلی، نوع کنترل پنل هسات، مشخصات فنی هاست، تعداد ساب دامین‌ها و میزان آپتایم بودن از جمله عواملی هستند که قبل از خرید هاست باید به آنها دقت نمود.

فضای هاست مورد نیاز برای سایت من چقدر باشد بهتر است؟

فضای هاست مورد نیاز برای سایت من چقدر باشد؟

اگر سایت شما با استفاده از ورپرس به صورت وبلاگ متن با کمترین تصاویر گرافیکی تشکیل شده است و ساختار آن در طول زمان ثابت می‌ماند، به فضای کمتر حدود 1 گیگ فضای هاست نیاز خواهید داشت. اگر سایت شما دارای چندین صفحه با تصاویر زیاد و به صورت فروشگاهی است به فضای حدود 2 گیگ نیاز دارید. اما اگر دارای سایت دانلودی یا پورتال هستید و از فایل‌های حجیم استفاده می‌کنید، بهتر است از هاست‌های دانلود با ظرفیت حداقل 10 گیگ بهره گیرید. چنانچه برای سایت دانلودی و پورتال با کمبود فضا مواجه شوید می‌توانید سرویس خود را ارتقا داده و عملا از فضای میزبانی بیشتری بهره گیرید.

سایت من بسیار کند است آیا ایراد از هاست است؟

همیشه نمی‌توان گفت کند بودن سایت ناشی از هاست می‌باشد، عوامل بسیاری بر کاهش سرعت سایت تاثیرگذار است. عملکرد سرور، محل سرور، ترافیک زیاد، عکس‌های بزرگ، حجم کد، متن‌های گرافیکی، تعداد زیاد درخواست فایل RTTs،  لینک‌های انتقال دهنده زیاد و کش کردن از جمله مواردی هستند که بر کاهش سرعت سایت تاثیر گذاراست و ممکن است شما برخی از آن‌ها را رعایت نکرده باشید. با کمک ابزارهایی مانند gtmetrix می‌توانید سایت خود را به خوبی مورد بررسی قرار داده و مشکل را بیابید.

برای سئو هاست داخلی بهتر است یا خارجی؟

برای سئو هاست داخلی بهتر است یا خارجی؟

موقعیت قرارگیری دیتاسنتر بر سئو تاثیرگذار است. هاست‌های خارجی اغلب کیفیت و سرعت بهتری نسبت به هاست‌های داخلی دارند. به دلیل وجود محدودیت‌ها در سرورهای هاست خارجی، گاهی نیاز است کاربران با تغییر IP وارد سایت شوند. این امر سبب شده کاربران بسیاری تمایل به تهیه و خرید هاست داخلی داشته باشند. همچنین برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند که به دلیل نزدیک بودن سرورهای خارجی به سرورهای موتورهای جستجو، سایت راحت‌تر ایندکس خواهد شد.

تاثیر موقعیت مکانی ‌هاست بر سئو محلی

موقعیت مکانی هاست زمانی که بیزنس یا خدمات شما صرفا در منطقه خاص ارائه شود، تاثیر ویژه ای بر سئو خواهد داشت. اگر سرور وب سایت شما در کشوری متفاوت از بازارهدف قرار داشته باشد، ممکن است رتبه شما کاهش یابد. چرا که گوگل ترجیح می‌دهد، نتایج را بر اساس موقعیت مکانی کاربر نشان دهد. برای بهبود سئو محلی این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد که میزبان وب را انتخاب کنید که دارای سرورهایی در محل بازارهدف شما باشد. برای کسب و کارهای کوچک، سئو محلی بیش از سئو جهانی اهمیت دارد. مکان سرور مستقیما روی سرعت وب تاثیر می‌گذارد.

اگر  از ویدیو استفاده کنم سایت کند میشود؟

استفاده از محتوای ویدئویی در یک وب‌سایت باعث جذاب شدن آن می‌شود و کاربران ترغیب می‌شوند، زمان بیشتری را در سایت سپری کنند. به طور کلی قرار دادن ویدئو در سایت، باعث کاهش سرعت لود نخواهد شد. اما عوامل متعددی وجود دارد که بر سرعت سایت تاثیر گذار است، مانند: بهینه سازی سایت، بهینه سازی ویدئو، حجم عکس‌های سایت. اگر این موارد به درستی اجرا شوند، ویدئو نباید بر سرعت بارگذاری صفحه سایت تاثیر بگذارد.

اهمیت گواهینامه SSL در سئو سایت

گواهینامهSSL  یک عامل ضروری برای موفقیت سئو است و باید در طراحی سایت لحاظ شود. با افزایش حملات سایبری گوگل تغییرات زیادی را در الگوریتم های خود اعمال کرده است. یکی از این تغییرات اولویت دادن به وب سایت هایی است که این گواهی نامه در آن‌ها قرار داده شده است. اس اس ال سئو وب سایت را بهبود می بخشد. اگر یک وب سرور گواهی نداشته باشد، نمی‌تواند ارتباط امن میان سرور و مرورگر را برقرار نماید. به همین دلیل است که کاربران با مشاهده گواهینامه SSL اعتماد بیشتری خواهند داشت.

نتیجه گیری

در نتیجه‌ی این بخش ما به نکات مهم قبل از خرید هاست اشاره کردیم و به سوال  آیا هاست در سئو تاثیر گذار است؟ پاسخ جامع دادیم. خرید هاست با کیفیت با خرید گواهی SSL باعث افزایش اعتماد کاربران خواهد شد و موجب بهبود سئو می‌شود. وب-رمز نیز با ارائه خدمات میزبانی وب پلن‌های متفاوتی برای خرید هاست در نظر گرفته است که برای دریافت مشاوره و انتخاب سرویس مورد نیاز می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ارتباط بگیرید.

 

 

سوالات متداول

بله، با توجه به اینکه هاست‌های اشتراکی منابع سخت افزاری (هارد، سی‌پی‌یو، رم و..) را میان سایر سایت‌ها به اشتراک می‌گذارند. اگر تخصیص منابع به خوبی صورت نگیرد، باعث کاهش سرعت خواهد شد. لذا بهتر است هاست با کیفیت تهیه و خریداری کنید، تا بهتر دیده شوید. به این منظور می‌توانید از خدمات هاستینگ وب رمز استفاده کنید.

این امر بستگی به نیازهای شما دارد. به صورت کلی ssl رایگان و پولی تاثیری روی استراتژی سئو نخواهند داشت. تنها تفاوت صرفا به مدت زمان اعتبار آن‌ها باز می‌گردد. در صورتی که از ssl رایگان استفاده کنید و مدت اعتبار آن به اتمام برسد، ممکن است اعتماد کاربران از شما سلب شده و تغییراتی را در رتبه سئو مشاهده کنید.

در درجه اول میزبانی وب امری حیاتی برای سئو تلقی میشود. زیرا بر سرعت سایت، زمان آپدیت و امنیت سایت تاثیر مستقیم می‌گذارد. یک میزبان وب سریع و قابل اعتماد می‌تواند منجر به زمان بارگذاری سریع تر صفحات سایت شوند.

در بسیاری از موارد تغییر میزبانی وب جدید بر سئو سایت، استراتژی بلند مدت و دیده شدن آن در موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد. در صورتیکه هاست با کیفیت‌تر باشد، این تاثیرگذاری مثبت خواهد بود.

میزبانی ابری می‌تواند به بارگیری سریعتر سایت کمک کند چرا که اکثر میزبان‌های ابری از شبکه برای بهبود سرعت صفحه استفاده می‌کنند. این امر مزیت زیادی برای سئو سایت شما دارد زیرا سرعت CDN نقش مهمی در رتبه بندی گوگل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.