جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

چنانچه شما دارای یک وب سایت فروشگاهی و یا وب سایت با حجم بالای بازدید و ترافیک هستید که بر روی هاست اشتراکی یا هاست cPanel بارگذاری شده است ، ممکن است با کندی سرعت مواجه شده باشید و یا با قطع و وصل مکرر بر روی سایت روبرو شده باشید، این موارد نشان می دهد که دیگر هاست اشتراکی جوابگو نیازتان نیست و وقت مهاجرت به یک سرور اختصاصی یا سرور مجازی است.در این مقاله شما را با این سرورها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

سرور اختصاصی

تفاوت سرور مجازی و اختصاصی-سرور اختصاصی

سرور اختصاصی یک سیستم کامپیوتری با منابع تقریبا بالا تا بسیار بالا میباشد که این سیستم ها در دیتاسنتر یا همان مرکز داده میزبانی میشوند، این سرورها معمولا دارای یک یا چندین cpu ، رم و هارد می‌باشند و معمولا بسته به دیتاسنتری که سرور در آن قرار میگیرد با سرعت بیش از 100 مگابایت تا چند گیگابایت به اینترنت متصل میباشند. اگر در ایران هستید، خرید سرور اختصاصی ایران می‌تواند گزینه خوبی باشد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله سرور اختصاصی چیست را مطالعه کنید.

کاربرد سرور اختصاصی:

این سرورها برای امورات هاستینگ ، نگهداری فایل ها ، اجرای برنامه های خاص و … کاربرد دارند. با توجه به اینکه هیچگونه اشتراک گذاری در منابع اختصاصی این سرورها انجام نمیگیرد، دارای امنیت بسیار بالا در حفظ و نگهداری فایل ها و اطلاعات مهم شما میباشند.

به عنوان مثال وب سایت هایی با بازدیدهای بسیار بالا مانند گوگل ، فیسبوک و … دارای چندین سرور اختصاصی برای پاسخگویی به نیازهای کاربران خود میباشند.

پیشنهاد وب رمز: چرا سرور مجازی بهتر از سرویس هاست اشتراکیست

سرور مجازی VPS

تفاوت سرور مجازی و اختصاصی - سرور مجازی VPS

سرور مجازی یا به اصطلاح عامیانه سرور VPS یک سیستم مجازی است که توسط برنامه مجازی ساز نصب شده روی سرور اختصاصی، قسمتی از منابع سخت افزاری سرور اصلی به آن اختصاص داده شده است. این منابع عبارتند از CPU ,RAM ,Disk و … .

روی هر سرور مجازی شامل سرور مجازی ایران و VPS آلمان معمولا حداقل یک آی پی ثابت اینترنت یا اینترانت برای ارتباط سرور مجازی وجود دارد (در صورتی که سرور داخل ایران باشد اینترانت قابل ارائه خواهد بود). همچنین قسمتی از پهنای باند سرور اصلی نیز به سرور مجازی اختصاص داده میشود، همه این تقسیم بندی ها با توجه به منابع موجود سرور اصلی میبایست انجام گیرد و معمولا در مجازی سازهای جدید امکان اورسل یا فروش بیش از حد منابع وجود ندارد.

این سرورها معمولا دارای امکانات کامل یک سرور اختصاصی با توجه به منابع اختصاص داده شده میباشند.

کاربرد سرور مجازی:

خرید سرور مجازی معمولا برای میزبانی هاست، نگهداری فایل ها ، اجرای برنامه های خاص و موارد مرتبط قابل استفاده میباشند. در مواردی که سایتی بسیار پربازدید باشد، فایل های آپلودی و دانلودی زیادی داشته باشد و یا نیاز به منابع بالا داشته باشد که بودجه و دانش کافی برای خرید و نگهداری یک سرور اختصاصی را ندارد، میتوان از سرورهای مجازی بسته به نیاز استفاده کرد. در سرور مجازی cpu، رم و هسته بین سرورهای مجازی موجود تقسیم میشود و بصورت اشتراکی میباشد.

این سرور های مجازی دارای منابع کاملا اختصاصی میباشند و به عنوان مثال وقتی فقط یک سایت روی آن تنظیم میشود تمام منابع سی پی یو ، رم ، دیسک و پهنای باند در اختیار سیستم عامل و وب سرور برای میزبانی سایت مورد نظر قرار میگیرد و تا زمانی که بازدیدکنندگان یا به اصطلاح وب سایت مذکور تمام منابع سرور فوق را استفاده نکند سایت بدون هیچ مشکلی آپ خواهد بود، البته شایان ذکر است که تنظیمات حرفه ای وب سرور تاثیر زیادی در میزان استفاده هر بازدیدکننده از منابع سرور دارد.

سرور مجازی معمولا بصورت مدیریت نشده بوده و فقط دارای سیستم عامل درخواستی بصورت خام میباشد(در برخی شرکت ها نصب سیستم عامل نیز امکان دارد انجام نشود و فقط کنسول جهت نصب ارائه گردد) شما با تهیه سرور مجازی می‌بایست بسته به نیاز خود سرور مجازی خود را کانفیگ و سرویس های مد نظر را نصب و راه اندازی نمایید، که البته این نیز اندکی به تخصص نیاز دارد.

خدمات سرور مجازی وب رمز، سرویس ویژه و بی نظیر سرور مجازی را از کشور آمریکا بصورت کاملا مدیریت شده در اختیار کاربران قرار داده است، در صورتی که شما دارای سایت پربازدید هستید و نیاز به یک هاستینگ با منابع بالا روی سرور مجازی بصورت مدیریت شده دارید، بی شک سرور های مجازی وب رمز با کانفیگ نرم افزاری حرفه ای و کاملا مدیریت شده، شما را از دغدغه های مدیریت سرور و مشکلات آن بی نیاز خواهد کرد.

لازم به ذکر است که در وب رمز سرور مجازی بدون مدیریت نیز ارائه میگردد.

سرور مجازی اختصاصی VDS

تفاوت سرور مجازی و اختصاصی - سرور مجازی اختصاصی VDS

سرور مجازی اختصاصی یا Virtual Dedicated Server – VDS نوعی از سرور مجازی میباشند که به آن سرور مجازی نیمه اختصاصی نیز گفته میشود، و همانطور که از نام آن پیداست مشابه سرور اختصاصی ، در این نوع سرور مجازی منابع ( هسته، cpu، رم و …) اختصاصی بوده و اشتراکی بین آن و سایر سرور های مجازی روی یک نود اصلی وجود ندارد.

قدرت سخت افزاری این نوع سرورهای مجازی اختصاصی نزدیک به سرور اختصاصی میباشد. روی این سرورها همانند سرورهای اختصاصی، کرنل (منابع پردازشی شامل هسته، سی پی یو ، رم و …) اختصاصی وجود دارد.

سرور مجازی اختصاصی وب رمز از کشور های اروپایی و امریکا با مجازی ساز زن (Xen) ارائه میگردد که شما میتوانید بصورت آنلاین سرویس مد نظر خود را سفارش دهید و بصورت آنی سرویس درخواستی را تحویل بگیرید. همچنین در صورت نیاز به افزایش منابع میتوانید بصورت آنلاین منابع مد نظر را افزایش دهید.

سرور مجازی لینوکس وب رمز هم بصورت غیرمدیریت شده و هم بصورت مدیریت شده ارائه میگردد، در سرویس مدیریت شده سیستم عامل مدنظر شما با کانفیگ مناسب توسط کارشناسان وب رمز نصب و راه اندازی گشته و بصورت مدام از لحاظ کارایی و امنیت چک شده و در صورت نیاز بهینه‌سازی میگردد.

همچنین کاربران هنگام سفارش سرور مجازی اختصاصی، امکان انتخاب تنظمیات مورد نظر خود شامل انتخاب کشور مربوطه، سیستم عامل، تعداد هسته cpu، تعداد آدرس آی پی، لایسنس کنترل پنل و … را خواهند داشت.

در پایان شایان ذکر است کلیه سرویس های مجازی و مجازی اختصاصی وب رمز در بستر مجازی سازی XEN و KVM پیاده سازی شده و با توجه به تکنولوژی این نوع مجازی ساز به هیچ عنوان Oversell روی این سرویس ها قابل انجام نیست.

تدوین و گردآوری: ه. روحی

[faq]

سوالات متداول

با سفارش سرور مجازی مدیریت شده در عین حال که از مزایای داشتن سرور اختصاصی بهره‌مند خواهید شد می‌توانید نصب، مدیریت و پشتیبانی سرور خود را به ما بسپارید.

ارتقا سخت افزار سرور در هر زمان ممکن است. شما می‌توانید منابع هارد، رم و CPU را متناسب با نیاز خود افزایش دهید. جهت اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی وب‌رمز تماس بگیرید.

به منظور تهیه سرور اختصاصی کافی است با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا اقدامات لازم برای ارائه سرور مورد نظر شما را انجام دهند. این سرور بسته به شرایط موجود و درخواست شما طی چند روز کاری به شما تحویل داده می‌شود.

در اصل مجازی ساز این دو سرور متفاوت است و در VDS تمامی منابع کاملا اختصاصی است. در سرور مجازی VDS یک سرور به کاربر داده می شود که وظیفه نصب و راه اندازی، انجام تنظیمات و مدیریت آن باخود کاربر است ولی در خدمات سرور مجازی VPS وب‌رمز مدیریت و راه اندازی سرور با شرکت است و کاربر نیازی به داشتن مهارت خاصی جهت مدیریت سرور ندارد. در VDS اختصاصی بودن منابع تضمین می‌شود ولی در VPS سرور از سرعت بهتر و منابع بیشتری عموما برخوردار است.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 913 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.