جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

امروزه برای شروع بازاریابی اینترنتی نیازمند استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق هستیم که داشتن تقویم محتوا و تقویم بازاریابی هدفمند رکن اولیه آن است. با داشتن این تقویم در شاخه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال می‌توانیم یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق داشته باشیم. در این مقاله شما را با ۹ نمونه تقویم بازاریابی با دانلود رایگان برای عاشقان دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهیم کرد.

بازاریابی موفق به برنامه‌ریزی بستگی دارد، استفاده از یک تقویم بازاریابی مزایای زیادی را برای زمان‌بندی پایه برای شما به ارمغان می‌آورد. یک تقویم می‌تواند برای تمام جوانب استراتژی بازاریابی شما مورد استفاده قرار بگیرد؛ شناسایی مخاطبین هدف شما، برنامه‌ریزی و تنظیم هدف، ردیابی منابع و غیره.

ایجاد یک تقویم جامع بازاریابی امکان دنبال کردن اهداف و پیشرفت را در بازاریابی آسان‌تر می‌سازد. شما می‌توانید متوجه شوید که کمپین‌های متفاوت چگونه روی هم تاثیر می‌گذارند، و بودجه‌ خود را برای گرفتن حداکثر تاثیر تنظیم کنید. یک تقویم ویرایشی بازاریابی می‌تواند استراتژی محتوای شما را سازماندهی کند، به اشخاص مسئول وظایفی را اختصاص دهد و فشار ناشی از تحویل در مدت زمانی خاص را کمتر کند. دنبال کردن تاریخ انتشار محصول، مرخصی‌های پاداش و تعطیلات کارمندان به شما ایجاد محتوایی مناسب در زمان مناسب را می‌دهد و باعث می‌شود از به وجود آمدن شکاف جلوگیری کنید.

برنامه‌ریزی پیش پیش باعث می‌شود که کیفیت محتوای شما بالاتر رود و این با داشتن زمانی کافی برای تحقیق و اجرا میسر است. رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیل نیز می‌توانند با یک تقویم برنامه‌ریزی شوند تا تضمین کنند شما مخاطبین خود را به طور منسجم و موثر سرگرم کرده‌اید. تمپلیت‌های تقویم بازاریابی یک ابزار ساده و سازماندهی راحتی را برای همکاری به ارمغان می‌آورند که می‌تواند ارتباطات را بهبود بخشیده و تضمین کند پروژه‌ها انجام خواهند شد. در زیر نکاتی را درمورد چگونگی برنامه‌ریزی تقویم خود می‌یابید و از تمپلیت‌های تقویم بازاریابی دیدن می‌کنید که دانلود همه آن‌ها رایگان می‌باشد.

چگونه یک تقویم بازاریابی را طرح‌ریزی کنید

نمونه تقویم محتوا - تقویم بازاریابی

ایجاد یک تقویم بازاریابی ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد، به خصوص اگر شما در حال طرح‌ریزی محتوا و دیگر تلاش‌های بازاریابی آن هم از یک سال قبل هستید. اما نکته اصلی استفاده از تقویم بازاریابی این است که می‌توانید سازماندهی شوید، در طولانی مدت در زمان صرفه‌جویی کنید و استرس را کاهش دهید. برای این که در این فرآیند به شما کمک کنیم چیزهایی که باید به هنگام طرح‌ریزی تقویم خود در ذهن داشته باشید را در اینجا آورده‌ایم.

  • مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید و استراتژی‌های بازاریابی خود را برای برآورده کردن نیازهای متغیر آن‌ها تنظیم کنید. توسعه یک استراتژی بازاریابی می‌تواند جهاتی را برای شما به ارمغان بیاورد اما زمانیکه یک طرح در واقعیت پیاده‌سازی شود همه این‌ها بر مبنای حدسیات است. آماده باشید تا تاکتیک‌های خود را تنظیم کنید و در عین حال داده‌ها را از مشتریان خود جمع‌آوری کنید.
  • از محتوای خود به عنوان راهی برای گرفتن بازخورد از مشتری‌هایتان استفاده کنید. مخاطبین شما به چه محتوایی واکنش نشان می‌دهند، چه مجراهایی آن‌ها را به سمت فروش سوق می‌دهد، از موفقیت‌ها و شکست‌های خودتان در زمینه انتشار محتوا استفاده کنید تا بتوانید طرح بازاریابی خودتان را بریزید.
  • تقویم خودتان را با یک تیم ویرایشی طرح‌ریزی کنید. شناسایی کنید چه کسی مسئول محتواست و در واقعیت می‌توانید چقدر محتوا تولید کنید. حتی اگر یک کسب‌وکار کوچک را نیز اداره می‌کنید و خودتان تمام محتواهای بازاریابی خود را تولید می‌کنید این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اینکه بخواهید بیشتر از آنچه که در توانتان است برنامه‌ریزی انجام دهید هیچ سودی ندارد. اگر در حال کار با دیگران هستید از تیم خودتان برای ایده‌پردازی درمورد موضوعات و طرح‌ها استفاده کنید.
  • برای محتوای خود براساس سوالات یا تمایلات مشتری تم انتخاب کنید. شناسایی تم‌ها به شما کمک می‌کند موضوعات را دسته‌بندی کنید و تضمین کنید محتوای متنوعی را با هدف دستیابی به اهدافی خاص تولید می‌کنید؛ چه این هدف ایجاد سرنخ باشد، چه نشان دادن مهارت و چه فروش. محصولات محتوای خودتان را براساس نتایج هدفتان اولویت‌بندی کنید و برنامه انتشار محتوای خود را برای تم‌های متفاوت تغییر دهید تا اطمینان حاصل کنید می‌توانید محدوده‌ای از نیازهای مشتری را برطرف کنید.
  • برای بهینه‌سازی محتوای خود کلمات کلیدی پیدا کنید. تبعیت از بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی موتور جستجو به شما کمک می‌کند مخاطبین بیشتری را به سمت محتوای خودتان جلب کنید. از یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنید تا بفهمید افراد چه عبارتی را که مرتبط به موضوعات شماست سرچ می‌کنند. این اطلاعات را در تقویم خود همراه با متا عناوین و دیگر تاکتیک‌های سئو بگنجانید.
  • تقویم خودتان را برای ۱۲ ماهه آینده طرح‌ریزی کنید. یک تقویم حرفه‌ای به وجود آورید تا از روی آن کارهای خود را انجام دهید و در صورت نیاز آن را تنظیم کنید. ممکن است بخواهید یک تقویم دقیق‌تر برای هر هفته یا ماه برنامه‌ریزی کنید، اما داشتن یک چشم‌انداز برای سال امکان هماهنگی بین تلاش‌های بازاریابی، برنامه‌ریزی برای تعطیلات و رویدادهای مهم و تضمین اینکه محتوای شما با اهداف بازاریابی همتراز است را ساده‌تر می‌سازد.

پیشنهاد وب رمز : استراتژی بازاریابی محتوا در ۱۱ گام برای افزایش بازدید سایت

 استفاده از تمپلیت‌های صفحه گسترده اکسل بازاریابی

نمونه تقویم محتوا - تقویم بازاریابی

تمام تمپلیت‌هایی که در اینجا نشان داده شده‌اند در قالب مایکروسافت اکسل می‌باشند و دانلود آن‌ها رایگان می‌باشد. به نمونه‌های تقویم بازاریابی نگاهی بیاندازید تا بهترین تمپلیت را برای خودتان بیابید. سپس در صورت نیاز آن را شخصی‌سازی کنید. برای یک تقویم بازاریابی با کارکرد و همکاری عالی از اسمارت شیت استفاده کنید که یک پلتفرم اجرای کاری همزمان است و به شما امکان مدیریت بهتر و ردیابی تقویم‌های بازاریابی تحویل‌های به موقع و انسجام در کمپین‌های بازاریابی را می‌دهد.

۱.تمپلیت ساده تقویم بازاریابی

تقویم بازاریابی - تمپلیت ساده

این تمپلیت ساده یک چشم‌انداز ماهانه با فضای اضافی برای هایلایت کردن رویدادها و وظایف و مهلت‌های تحویل مهم ارائه می‌دهد. بخشی برای برنامه‌ریزی پیش پیش برای ماه بعد و یادداشت‌ها وجود دارد. این قالب از تقویم بازاریابی به شما امکان بازدید برنامه هفتگی را در یک چشم به هم زدن می‌دهد. این تمپلیت یک انتخاب خوب برای استفاده و به اشتراک‌گذاری می‌باشد و دلیل آن نیز طرح تصویری‌ آن می‌باشد.

۲.تمپلیت تقویم بازاریابی سالانه

تقویم بازاریابی - تمپلیت سالانه

این تمپلیت تقویم بازاریابی دقیق برای برنامه‌ریزی سالانه طراحی شده است و شامل اسنپ شات‌هایی از یک ماه است. اهداف می‌توانند کاملاً در بالای تمپلیت تعریف شوند و در عین حال داده‌های تاثیر بازاریابی می‌توانند در پایین لیست شوند. این تمپلیت شامل بخشی برای فروش انتشار رسانه اجتماعی، ایمیل، محتوای آنلاین، تبلیغات و غیره می‌باشد. این فیلدها را آنطور که به درد کسب‌وکار شما می‌خورد شخصی‌سازی کنید و شاهد پیشرفت ماهانه و هفتگی خودتان باشید.

۳.تمپلیت تقویم ویرایشی بازاریابی

تقویم بازاریابی- تقویم ویرایشی بازاریابی

هایلایت‌های این تقویم ویرایشی بازاریابی شامل یک چشم‌انداز سالانه، به علاوه صفحات کاری دقیق برای هر ماه می‌باشد .همچنین این تقویم دارای فضایی برای هماهنگی محتوا با بودجه کسب‌وکاری، تعطیلات، زمان انتشار محصول و اهداف شرکت، اطلاعات ویرایشی مهم همانند نوع محتوا، نویسنده، مخاطبین هدف، مجراهای توزیع، عوامل سئو و مهلت‌های تحویل می‌باشد. این تقویم ویرایشی به شما کمک می‌کند که محتوا را از پیش برنامه‌ریزی کنید، برای هر محصول یک مالک اختصاص دهید، تاثیر تلاش‌های بازاریابی خود را بسنجید و برنامه محتوای خودتان را براساس معیارهای کلیدی تنظیم کنید.

۴.تمپلیت تقویم بازاریابی رسانه اجتماعی

تقویم بازاریابی- تقویم بازاریابی رسانه اجتماعی

رسانه اجتماعی یک ابزار مهم برای تبلیغ محتوا می باشد و این تمپلیت تقویم برنامه‌ریزی را در این زمینه ساده می‌سازد. از رسانه‌اجتماعی برای جمع‌آوری اطلاعاتی درمورد اینکه مشتریان چگونه به محتوای شما واکنش نشان می‌دهند و کدام سایت‌ها ارجاع بیشتری را به سمت شما ارسال می‌کنند استفاده کنید. سپس از تقویم بازاریابی رسانه اجتماعی خودتان استفاده کنید تا تضمین کنید در بهترین رسانه‌ها پست کرده‌اید و یا حضوری برابر در سایر پلتفرم‌ها دارید. با برنامه‌ریزی رسانه اجتماعی تاریخ‌های مهم را از یاد نمی‌برید و در نهایت در برنامه‌ریزی محتوایتان رخنه‌ای به وجود نخواهد آمد.

۵.تمپلیت تقویم ویرایشی بلاگینگ

تقویم بازاریابی - تقویم بلاگینگ

این تمپلیت تقویم ویرایشی به طور خاص برای بلاگینگ طراحی شده است. این تمپلیت چشم‌اندازی را با تاریخ‌های مهم و برنامه‌ریزی هفتگی پست‌های وبلاگ به ارمغان می‌آورد. همچنین این تمپلیت نشان دهنده اطلاعات دقیق‌تر از جمله نویسنده، وضعیت، فراخوان، کلمات کلیدی و تگ‌ها می‌باشد.  صفحه ی کاری  یا همان ورک شیت فضایی برای جمع‌آوری ایده‌ها و برنامه‌ریزی در آینده به ارمغان می‌آورد. وبلاگ خودتان را مدیریت کنید و محتوایی موثر و منسجم‌تر با تمپلیت ویرایشی ایجاد کنید.

۶.تمپلیت تقویم ویرایشی ایمیل

تقویم بازاریابی - تقویم ایمیل

بازاریابی ایمیل می‌تواند موثر و سودآور باشد و یا می‌تواند تعریفی از اسپم باشد. این تمپلیت تقویم بازاریابی ایمیل به شما کمک می‌کند که درمورد محتوای خودتان برنامه‌ریزی کنید و دنبال محتواهایی با مشترکین روزنامه و یا دیگر مشتری‌ها باشید تا بتوانید روابطی پایدار ایجاد کنید. حواستان به نوع ایمیلی که فرستاده می‌شود و اینکه کدام محصول یا خدمات فروش رفته‌اند باشد. اگر از سیستمی اتومات برای پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی ایمیل خود استفاده می‌کنید از این تمپلیت برای زمان‌بندی طرح خودتان استفاده کنید.

۷.تمپلیت تقویم کمپین بازاریابی

تقویم بازاریابی - تقویم کمپین بازاریابی

این  تمپلیت برای کمک به شما در زمینه سازماندهی محتوایتان حول کمپین‌های بازاریابی طراحی شده است. نام، توصیف، تاریخ و وضعیت را برای هر کمپین وارد کنید و محتوای مربوطه و یا دیگر استراتژی‌های بازاریابی را دنبال کنید. این تمپلیت تقویم کمپین بازاریابی چشم‌اندازی از تمام مجراهای توزیع و رسانه‌ای و اینکه کدام آیتم‌ها منتشر و یا برای هر کمپین کامل شده‌اند را به ارمغان می‌آورد.

۸.تمپلیت تقویم معیارهای بازاریابی ماهانه

تقویم بازاریابی - تقویم ماهانه

پیشرفت خودتان را ردیابی کرده و موفقیت خود را با این تقویم معیارهای بازاریابی ماهانه رقم بزنید (و یا از شکست‌های خود درس بگیرید). جمع‌آوری معیارها امکان ایجاد یک گزارش ماهانه و شناسایی اینکه کدام مجراها بهترین نتایج را به ارمغان آورده‌اند ساده می‌سازد، به خصوص برای دارندگان کسب‌وکارهای کوچک این تمپلیت یک ابزار به درد بخور برای دنبال کردن اهداف و عملکرد ماهانه می‌باشد.

۹.تقویم برنامه‌ریزی بازاریابی با ردیاب بودجه

تقویم بازاریابی - ردیاب بودجه

از این تمپلیت تقویم برنامه‌ریزی بازاریابی برای تشریح استراتژی‌های بازاریابی و گام‌هایی که باید طی کنید استفاده کنید و در عین حال حواستان به بودجه نیز باشد. این تمپلیت نشان دهنده مقدار بودجه اختصاص شده برای تاکتیک‌های خاص بازاریابی، مقدار هزینه صرف شده و واریانس بودجه می‌باشد. همچنین این مپلیت استراتژی‌های بازاریابی را دسته‌بندی می‌کند؛ از جمله تبلیغات، برندینگ، روابط عمومی، رسانه اجتماعی و غیره.

 

یک تمپلیت تقویم محتوای مشارکتی را در اسمارت شیت پیدا کنید. ایجاد یک برنامه بازاریابی قوی اولین گام در تضمین موفقیت یک محصول یا خدمات می‌باشد، اما مدیریت تلاش‌ها و ردیابی پیشرفتتان نیز به همان اندازه اهمیت دارد. به منظور افزایش بهره‌وری و عضویت از یک ابزار نرم‌افزاری استفاده کنید که به شما امکان مدیریت کمپین‌های بازاریابی را در یک جدول زمانی تصویری می‌دهد. جزئیات خاص یک کمپین را در یک محل سازماندهی کنید و سپس پیشرفت کمپین را دنبال کنید.

اسمارت شیت یک ابزار این چنینی و یک پلتفرم اجراست و تیم‌ها و سازمان‌ها را قادر به ایده‌پردازی موثر می‌سازد. بازاریابان خارق‌العاده برای مدیریت کمپین، ردیابی ابتکارات، تقویم‌های محتوا مدیریت رویداد و غیره از اسمارت شیت استفاده می‌کنند. از اسمارت شیت به منظور افزایش اعتبارتان و حفظ انسجام در مجراها و کمپین‌ها، صرفه‌جویی در زمان با منابع متمرکز و افزایش سرعت کمپین در بازار استفاده کنید. به سادگی تلاش‌های بازاریابی را به ROI وصل کنید، ارائه ابتکارات بازاریابی را سرعت بخشید و تراز با سهامداران داخلی و خارجی را بهبود دهید.

3 پاسخ به “۹ تقویم بازاریابی با دانلود رایگان برای عاشقان دیجیتال مارکتینگ”

  1. رضا گفت:

    واقعا عالی دمتون گرم کلی جلو انداختین منو

  2. شکورزاده گفت:

    ممنون تمپلیت های بسیار عالی گذاشتین واقعا دنبالشون بودم

    • مینو تیموری گفت:

      دوست عزيز خوشحاليم كه اين مقاله برای شما مفید بوده است. اگر به مباحث مشابه علاقمند هستید مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
      بازاریابی محتوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 855 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.