جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

گوگل ادسنس یکی از انواع تبلیغات آنلاین، از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل است که به صورت رایگان محتوای تبلیغاتی شما را نمایش می‌دهد و صاحبان کسب‌و کارهای آنلاین می‌توانند با استفاده از این نوع بازاریابی دیجیتال، کسب درآمد داشته باشند. در این مقاله شما را با انواع تبلیغات گوگل ادسنس، نحوه اجرای کمپین‌های ادسنس و ۳ روش کسب درآمد از آن آشنا خواهیم کرد.

گوگل ادسنس چیست؟

اکثر کاربران اینترنت از گوگل ادسنس اطلاعاتی دارند اما به این دلیل که بتوان افراد مبتدی را در اینجا به روز نگه داشت چشم‌اندازی سریع درمورد این مسئله و مزایای اصلی آن آورده شده است:

  • گوگل صاحب گوگل ادسنس می‌باشد.
  • گوگل ادسنس منبع اصلی درآمد گوگل می‌باشد. در سال ۲۰۱۵ درآمد ناشی از ادسنس ۱۵ میلیارد دلار بود که نشان دهنده ۲۳ درصد از درآمد گوگل می‌باشد (آپدیت شده در دسامبر سال ۲۰۱۶)
  • استفاده از آن برای پابلیشرها رایگان است. مبلغان از تبلیغات در گوگل ادوردز برای تبلیغ محصولات یا خدماتشان در وب‌سایت‌های ادسنس استفاده می‌کنند. آن‌ها تنها زمانی هزینه می‌کنند که کسی روی تبلیغات آن‌ها کلیک کند (تبلیغات PPC -پرداخت به ازای کلیک)
  • پابلیشر‌ها ۶۸ درصد از درآمد و گوگل ۳۲ درصد از درآمد را دریافت می‌کنند، برای مثال اگر یک مبلغ برای هر کلیک یک دلار دریافت کند، ۶۸ سنت به پابلیشر و ۳۲ سنت به گوگل می‌رسد.
  • محاسبه هزینه به ازای کلیک براساس نوع سیستم مزایده می‌باشد. استفاده از آن بسیار آسان است و یک پلتفرم تبلیغات مورد اعتماد در اینترنت است و می‌تواند تولید کننده درآمد اصلی برای پابلیشرها باشد (در مقایسه با دیگر سیستم‌های PPC)

ادسنس علاوه بر سایت‌های محتوایی برای بازی‌ها، ویدیو‌ها، موبایل‌ها و سرچ محصولات در دسترس می‌باشند.

پيشنهاد وب رمز: گوگل ادسنس چیست

شما باید چه نوع تبلیغاتی را اجرا کنید؟

گوگل ادسنس تنها به تبلیغات ویدیویی و تصویری محدود نمی‌شود. لیستی طولانی از انواع تبلیغات وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و اجازه دهید گوگل در وب‌سایت شما اجرا شود.

۱.تبلیغات متنی

گوگل ادسنس - تبلیغات متنی

این تبلیغات در قالب تولید محتوا ساده با عناوین و توصیف‌هایی کوتاه به همراه یک لینک (به رنگ سبز) می‌باشند که به وب‌سایت تبلیغ شده هدایت می‌شوند. چنین تبلیغ‌هایی می‌توانند در وب‌سایت شما اجرا شده و یا در SERPهای گوگل نمایش داده شوند.

گوگل ادسنس - تبلیغ متنی

۲.تبلیغات نمایشی

این تبلیغات مبتنی تولید محتوای گرافیکی است و در صفحات وب شما نمایش داده می‌شود. آن‌ها به سه نوع نمایش داده می‌شوند:

افقی : تابلوی بزرگ و بنر

گوگل ادسنس - تبلیغات نمایشی

عمودی : آسمان خراش

گوگل ادسنس - نمایش عمودی

گوگل ادسنس - آسمان خراش

مربعی : مربعی و مربع کوچک

گوگل ادسنس - مربعی

۳.تبلیغات غنی رسانه‌ای

از این مورد با عنوان تبلیغات متعامل نیز استفاده می‌شود که در قالب تصویر، تولید محتوای ویدئویی  و یا HTML می‌باشد.

  • تبلیغاتی با تصاویر پویا

این تبلیغ‌ها؛ تبلیغاتی اساسا نمایشی می‌باشند، اما شما می‌توانید نوع دیگری از تبلیغات را انتخاب کنید که از دسته‌بندی‌های اصلی آن‌ها به صورت عمودی، افقی و مربعی پخش شود.

  • تبلیغات ویدیویی

اگر تصمیم به اجرای تبلیغاتی ویدیویی گرفته‌اید، گوگل ادسنس این گزینه را در اختیارتان قرار می‌دهد تا تبلیغات ویدیویی داشته باشید.

مستطیل با سایز متوسط

مستطیل بزرگ

گوگل ادسنس - رسانه‌ای

  • تبلیغات HTML

گوگل ادسنس - HTML

این نوع تبلیغ‌ها سایت‌های کوچک متعامل‌اند.

۴. واحدهای لینک

گوگل ادسنس - لینک

این نوع از تبلیغات گوگل به محتوای پیج بستگی دارد. برخلاف دیگر قالب‌ها این تبلیغ‌ها شما را به سمت مبلغ سوق نمی‌دهند، بلکه شما را به صفحه‌ای متفاوت می‌برند که شامل دیگر تبلیغ‌های گوگل مربوط به موضوع می‌باشد.

گوگل ادسنس - واحدهای لینک

گوگل ادسنس - لینکی

۵. تبلیغات ریسپانسیو یا واکنش‌گرا

این تبلیغات بسته به مشخصات فنی دستگاهی که در حال نمایش تبلیغ می‌باشد کنترل کاملی روی بهینه‌سازی دارد.

۶. محتوای تطبیق‌یافته

گوگل ادسنس - تطبیق یافته

این نسخه گوگل از تبلیغات محتوایی توسط Taboola و Outbrain اجرا می‌شود. این باعث می‌شود تعداد کلیک‌ها بیشتر شده و ترافیک چشم‌گیری به وجود آید، چراکه محتوا به آن صفحه مربوط می‌باشد.

اگر به دنبال اجرای تبلیغات محتوای تطبیق یافته‌اید گوگل ادسنس دارای مجموعه الزاماتی حداقلی است که باید آن‌ها را برآورده کنید، از جمله حجم حداقلی ترافیک و صفحات منحصر به فرد.

چگونه با استفاده از گوگل ادسنس در سایت خود تبلیغات اجرا کنید

زمانیکه متوجه شدید به دنبال اجرای چه نوع تبلیغاتی هستید، زمان آن است که درک کنید چگونه باید گوگل ادسنس را راه‌اندازی کنید.

۱.یک حساب گوگل ادسنس ایجاد کنید

اول از همه شما باید یک حساب گوگل ادسنس ایجاد کنید

۲.تبلیغات اتوماتیک راه بیاندازید

با انتخاب گزینه “Auto Ads” می‌توانید به گوگل ادسنس مجوز دهید تا تبلیغات را در وب‌سایت شما اجرا کند. سپس گوگل تصمیم می‌گیرد چه نوع تبلیغاتی اجرا کنید، کجا آن‌ها را قرار دهید، و همچنین آن‌ها را برای هر پلتفرمی بهینه‌سازی می‌کند (موبایل، دسکتاپ، و غیره)

۳.راه‌اندازی واحدهای تبلیغاتی

به عبارتی دیگر شما می‌توانید کنترل بیشتری روی اجرای تبلیغات در وب‌سایتتان داشته باشید. برای انجام این کار به دوره جزییات گوگل نگاهی بیاندازید.

این به شما امکان کنترل هر چیزی از تبلیغ در سایتتان را می‌دهد، از جمله اندازه، قالب، موقعیت و غیره.

کسب درآمد از گوگل ادسنس چگونه است

در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید از گوگل ادسنس درآمد کسب کنید.

روش اول: ایجاد یک واحد تبلیغاتی

گوگل ادسنس - واحد تبلیغاتی

۱. وارد حساب ادسنس خود شوید

به بخش Adsense بروید، روی My ads در بالا سمت چپ کلیک کنید. یک واحد تبلیغاتی جدید ایجاد کنید. در محیط صفحه اصلی زیر Content > Ad units روی +New ad unit button کلیک کنید.

۲.نامی را به واحد تبلیغاتی خود اختصاص دهید

گوگل ادسنس - نام

این می‌تواند هرنامی که به درد شما بخورد باشد، اما بیشتر افراد با ایجاد قالب‌های استاندارد برای نام می‌توانند میزان زیادی از داده را مدیریت کنند.

برای مثال استفاده از [هدف‌گیری سایت برای تبلیغات]-[اندازه تبلیغ]-[تاریخ تبلیغ] را یک رویکرد می‌دانند که به صورت زیر می‌باشد: mywebsite.com_۳۳۶x۲۸۰_۰۸۰۱۱۲. هر قالبی که برای نام‌گذاری انتخاب می‌کنید تبدیل به استاندارد شما خواهد شد.

۳.اندازه انتخاب کنید

گوگل ادسنس - اندازه

زیر بخش جزییات “How to Do It” را مشاهده کنید، اما گوگل روش‌هایی را یافته است که کلیک‌های بیشتری تولید می‌کنند.

۴.نوع تبلیغات خود را انتخاب کنید

گوگل ادسنس - نوع تبلیغات

این تعیین کننده نوع تبلیغی گوگل ادز است که در وب‌سایتتان مشاهده خواهید کرد: تنها متن، متن و تصویر/ رسانه غنی، و تصویر/ فقط رسانه غنی

۵.ایجاد یک مجرای سفارشی

گوگل ادسنس - سفارشی

یک مجرای سفارشی به شما امکان گروه‌بندی واحدهای تبلیغاتی را می‌دهد، همانند اندازه و مکانش در صفحه.

شما می‌توانید عملکرد یک مجرای سفارشی را ردیابی کرده و مجرای خود را تبدیل به یک جایگاه هدفمند تبلیغاتی کنید تا مبلغان بتوانند تبلیغاتشان را برای واحدهای تبلیغاتی شما هدف‌گیری کنند.

۶.ایجاد یک سبک یا استایل تبلیغاتی

گوگل ادسنس - استایل

این به شما امکان انتخاب رنگ از اجزای متعدد تبلیغات را می‌دهد: حاشیه، عنوان، پیش‌زمینه، متن و url. این همچنین به شما امکان انتخاب سبک‌های منحصر به گوشه‌ها، از گوشه‌های مربعی گرفته تا گوشه‌های گرد، خانواده فونت و اندازه پیش‌فرض فونت را می‌دهد. این یک روش خوب برای ایجاد یک سبک تبلیغاتی است که با قیافه و رنگ‌های وب‌سایت شما هارمونی دارد.

شما می‌توانید از تنظیمات از پیش تعیین شده گوگل یا تنظیمات خودتان استفاده کنید. در هر دو حالت، یک نمونه در سمت راست، به شما نشان خواهد تبلیغات چگونه ظاهر خواهد شد.

۷.برای تبلیغاتتان یک کد دریافت کنید

گوگل ادسنس - کد

زمانیکه کارتان با تظیمات تبلیغات تمام شد واحد تبلیغاتی خودتان را سیو کنید و یا روی دکمه Save and get code در پایین کلیک کنید تا کد html آن را برای سایتتان دریافت کنید.

روش دوم: طراحی کمپین تبلیغاتی شما

مراحل طراحی یک کمپین تبلیغاتی موفق را تحلیل کنید

۱.محتوایتان را تحلیل کنید

گوگل ادسنس - تحلیل محتوا

در طراحی هر نوع از کمپین تبلیغاتی خود دانستن اینکه چه کسانی را قرار است هدف قرار دهید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر یک بلاگ غذایی دارید که براساس بودجه‌ای به مردان مجرد آذوقه می‌رساند طیف کسانی که هدف شما هستند را محدود می‌کند. همچنین شما یک نقطه کانونی برای تبلیغات خودتان بدست آورده‌اید. مردان مجرد آشپز به چه چیزهایی جلب می‌شوند؟ در اینجا چند احتمال وجود دارد: قرار گذاشتن، ماشین، فیلم، سیاست و موسیقی زنده.

به اینکه چه کسانی مکررا در وب‌سایت شما رفت و آمد دارند فکر کنید. ویژگی‌هایی که از نقطه نظر بازدیدکنندگانتان مهم‌اند را یادداشت کنید.

۲.تنظیم مناسب تبلیغ‌ها

گوگل ادسنس - تنظیم تبلیغ

در عین حال که ادنسنس وب‌سایت شما را با چیزهایی که فکر می‌کند تبلیغاتی مرتبط است شلوغ می‌کند، از ابزار آن‌ها استفاده کنید تا کنترل بیشتری داشته باشید.

مجراها را راه‌اندازی کنید. مجراها همانند برچسب‌هایی هستند که به شما امکان گروه‌بندی واحدهای تبلیغاتی را به سبک خودتان می‌دهد، از نظر رنگ، دسته، یا صفحات. با راه‌اندازی مجراها می‌توانید گزارشات دقیقی درمورد عملکرد واحدهای تبلیغاتی خود را مشاهده کنید و از آن به نفع خودتان استفاده کنید، برای مثال:

از یک استایل برای یک گروه صفحات و یک استایل دیگر برای گروهی دیگر استفاده کنید. عملکرد دو استایل را ردیابی کرده و عملکرد آن‌ها را مقایسه کنید و بهترین عملگر را انتخاب کنید.

عملکرد را در صفحاتی که روی چیزهای متفاوت تمرکز دارند مقایسه کنید. برای مثال اگر صفحه شما که مربوط به باغبانی است نسبت به صفحه آشپزی شما عملکرد بهتری داشت، بهتر است به صفحه باغبانی خودتان مطالب بیشتری بیافزایید.

اگر دارای دامنه‌هایی مجزا هستید یک مجرا راه بیاندازید تا هرکدام از آن‌ها را ردیابی کرده و ببینید که کدام یک از آن‌ها کلیک بیشتری دریافت می‌کنند.

۳.بهینه‌سازی جایگاه تبلیغاتی و طراحی سایت

گوگل ادسنس - بهینه سازی

گوگل متوجه شده است که جایگاه‌هایی هستند که تبلیغات در آن‌ها تاثیر بیشتر و کمتری دارند.

زمانیکه شما برای اولین بار وارد سایت می‌شوید تبلیغاتی که مشاهده می‌کنید (به عبارتی آنطور که در روزنامه‌ها می‌گویند: سرتیتر) نسبت به تبلیغاتی که در بالای صفحه نیستند تاثیر بیشتری دارند.

تبلیغات در بالا سمت چپ، نسبت به تبلیغات در سمت راست پایین عملکرد بهتری دارد.

تبلیغاتی که مستقیما بالای محتوای اولیه‌اند، و تبلیغاتی که در انتهای صفحه و بالای فوتر هستند، عملکرد خوبی دارند.

تبلیغات عریض‌تر موفق‌ترند و خواندن آن‌ها ساده‌تر است.

تبلیغاتی که تصویر یا ویدیویی را نشان می‌دهند عملکرد خوبی دارند.

استفاده از رنگ‌هایی که رنگ‌های وب‌سایت شما را کامل می‌کند آن‌ها را خواناتر می‌سازد و لذا تاثیر آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

۴.چگونگی کارکرد ادسنس

گوگل ادسنس - کارکرد ادسنس

 

 

ادسنس به صورت اتوماتیک تبلیغاتی را براساس چند معیار برای شما ارسال می‌کند.

  • هدف‌گیری متنی

خزنده‌های ادسنس صفحه شما را اسکن می‌کنند، محتوایتان را تحلیل کرده و تبلیغاتی که با محتوای شما سازگارند را انتخاب می‌کنند. آن‌ها این کار را با استفاده از تحلیل کلمه کلیدی، تکرار کلمات، اندازه فونت و ساختار لینک وب انجام می‌دهند.

  • هدف‌گیری جایگاه

این به مبلغان این امکان را می‌دهد که براساس علایق و تعاملات اخیر کاربر با آن‌ها به کاربران دست پیدا کنند، همانند بازدید از وب‌سایتشان.

مدیر جزئیات گوگل ادز به کاربران این امکان را می‌دهد که دسته‌بندی علایق را خودشان انتخاب کنند، که بعدها به مبلغان کمک می‌کند روی کمپین تبلیغاتی آن‌ها تمرکز کنند. این روش برای کسب درآمد از سایت خوب است و ارزش مبلغان را بالا برده و تجربه مرتبط‌تری برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

روش سوم: یادگیری ارزش‌ها

نتایج در گوگل ادسنس حائز اهمیت هستند.

۱.مدیریت انتظارات خودتان

گوگل ادسنس - انتظارات

زمانیکه شما در ادسنس ثبت نام می‌کنید می‌خواهید بدانید قرار است چه قدر درآمد کسب کنید. درمورد درآمد مورد انتظارتان موارد زیادی است که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید و مدیریت این موارد به شما کمک می‌کند که میزان درآمد خود را افزایش دهید.

۲.ترافیک

گوگل ادسنس - ترافیک

اول از همه، به منظور اینکه هرنوع درآمدی از ادسنس کسب کنید، باید کاری کنید افراد روی تبلیغات شما کلیک کنند. برای اینکه چنین اتفاقی بیافتد باید افرادی در سایت شما حضور داشته باشند، محتوایتان را بخوانند، چه شما یک وب‌سایت کسب‌وکاری و چه یک بلاگ شخصی باشید، قانون برای همه آن‌ها مشابه است: سر زبان‌ها بیافتید.

سایت‌های بزرگ با میزان زیاد ترافیک روزانه میلیون‌ها بازدید دریافت می‌کنند، در حالیکه ممکن است یک بلاگ اگر تنها 100 بازدید کننده در روز داشته باشد خودش را خیلی خوشبخت بداند.

برای هر هزار ایمپرشن یا بازدیدی که یک صفحه دریافت می‌کند شما می‌توانید بین 0.5 تا 5 دلار کسب درآمد کنید. بله این محدوده خیلی بزرگ است، در یک ماه این مقدار چیزی بین 1.5 و 150 دلار است. در این محدوده میزان بازدید در سایت کاملا به شما، سایتتان و تلاش‌هایتان در زمینه تبلیغ بستگی دارد.

۳.هزینه به ازای هر کلیک (CPC)

گوگل ادسنس - هزینه به ازای هر کلیک

این مقدار زمانیکه هر کسی روی یک تبلیغ در صفحه شما کلیک کند پرداخت می‌شود. نه، شما نمی‌توانید روی تبلیغ خودتان کلیک کنید، گوگل متوجه این موضوع خواهد شد و به محض متوجه شدن سایتتان را از کار خواهد انداخت. مبلغان قیمت این تبلیغ‌ها را تعیین می‌کنند، و این قیمت‌ها بسیار متغیر می‌باشند.

یک مبلغ ممکن است برای هر کلیک هزینه زیادی بکند، اما آن تبلیغ توجه افراد کمی را به خود در سایتتان جلب کند.

تبلیغی که ممکن است برای هر کلیک 0.3 دلار تولید کند، مکن است به 100 تا برسد، اما باز هم این مقدار خیلی زیاد نیست.

۴.نرخ کلیک (CTR)گوگل ادسنس - نرخ کلیک

این درصدی از بازدیدکنندگان ساییتان در مقایسه با اینکه چند نفر واقعا روی یک تبلیغ کلیک کرده‌اند می‌باشد. اگر 100 نفر به سایت شما بیایند و یکی از آن‌ها روی تبلیغ شما کلیک کند، CTR شما 1 درصد است، و این یک عدد خیلی غیرمنطقی است. می‌توانید متوجه شوید چگونه‌ جذب ترافیک برای سایتتان تغییری را به وجود خواهد آورد.

درآمد برای هر هزار ایمپرشن (RPM)

گوگل ادسنس - درآمد

این تخمینی از این است که در صورت دریافت 1000 ایمپرشن چقدر دریافت می‌کنید. اگر برای مثال برای هر 100 ایمپرشن 1 دلار درآورید، RPM شما برابر با 10دلار خواهد بود. هیچ تضمینی نیست که حتما این مبلغ را کسب کنید، اما این یک راه خوب است که می‌توانید به کمک آن عملکرد کل سایتتان را بسنجید.

محتوا شاه است

کیفیت محتوای شما یک عامل مهم در درک پتانسیل درآمدتان می‌باشد. اگر سایت شما محتوایی غنی و متقاعد کننده تولید می‌کنند، و دارای تجربه کاربری خوبی است، کابران بیشتری به شما علاقه پیدا خواهند کرد. خزنده‌های گوگل نیز به سادگی می‌توانند نوع محتوایی که به درد وب‌سایتتان می‌خورد را تعیین کنند. کاربران علاقه‌مند + تبلیغات هدف‌گیری شده = پول.

۵.شروع به ساخت صفحاتی با کلمات کلیدی غنی کنید

با تحقیق، کلمات کلیدی سودآور و دریافت لینک‌های باکیفیت برای سایتتان برای آینده سرمایه‌گذاری کنید.

اگر سایت شما به مطالبی در حوزه ترکیب بدهی، هاستینگ وب و یا سرطان مربوط به آزبست می‌باشد، با هر کلیک نسبت به رایگان بودن آن پول بیشتری کسب می‌کنید.

اگر تنها به کلمات کلیدی‌ای که برایشان پول بیشتری می‌دهند تمرکز کنید رقابت برایتان مشکل می‌شود. شما به کلمات کلیدی‌ای نیاز دارید که تقاضا برای آن‌ها بالاست و تامین و عرضه آن‌ها نیز کم است، لذا پیش از این که صفحات خود را بسازید درمورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 918 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.