جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

هدف گذاری SMART یا هوشمند در رشد و افزایش محبوبیت دیجیتال مارکتینگ تاثیر به‌سزایی داشته است. اهداف اسمارت امکان ایجاد یک تجربه شخصی‌تر براساس علایق و سلایق کاربر را از طریق هوش مصنوعی فراهم می‌کند. در این مقاله شما را با اهداف SMART، مزایا و ۳ مثال موفق آن آشنا خواهیم کرد.

آیا تاکنون از وب‍سایتی به طور مکرر بازدید کرده‌اید که متن آن با شما تعامل برقرار کند؟

برای مثال وقتی وارد سایت Mailchimp می‌شوم داشبوردم می‌گوید «خوش آمدی کایا» – علت این است که حساب کاربری‌ام در آن سایت با اسم کوچکم در سیستم ثبت شده و از هدف‌ گذاری اسمارت استفاده می‌کند تا تعامل با وب‌سایت را لذت‌بخش‌تر کند. هدف‌ گذاری اسمارت یک تجربه فردی‌تر برای بازدیدکنندگان صفحه فراهم می‌کند.

مثلأ اگر از صفحه‌ای بازدید کنم که به زبان مادری‌ام نیست در برخی مواقع گزینه ترجمه صفحه به زبان مادری‌ام براساس موقعیت مکانی که در آن قرار دارم ظاهر می‌شود، این یعنی هدف‌ گذاری اسمارت.

محتوای هدف‌ گذاری شده فرصتی برای دسترسی به مخاطبان همراه با یک تجربه شخصی فراهم می‌کند. شکل رایجی از این نوع هدف‌گذاری را در فیسبوک برای PetCo مشاهده می‌کنید وقتی به دنبال غذای سگ جدید بگردید.

به نوبت اگر از یک فروشگاه تجارت الکترونیک که معمولأ از آن خرید می‌کنید بازدید کنید ممکن است گزینه «سفارش مجدد» برایتان ظاهر شود. این تجربه خرید که سفارش مجدد را به یک فرآیند سریع و مطلوب تبدیل می‌کند مثال دیگری از هدف‌ گذاری اسمارت است.

در پایین مثالی از هدف‌ گذاری اسمارت در سایت آمازون مشاهده می‌کنید:

از آنجاییکه اخیرأ تجهیزات اداری صورتی را جستجو کردم آمازون براساس سابقه جستجوی من پیشنهاداتی را برایم ارائه داد. این وب‌سایت براساس رفتار گذشته‌ام تغییر کرد. کسب‌وکارها می‌توانند از هدف‌ گذاری اسمارت در وب‌سایت‌هایشان استفاده کنند تا این احساس را به مشتریان منتقل کنند که تجربه‌شان با علایقشان انطباق دارد.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که هدف‌ گذاری اسمارت چیست و کسب‌وکارها چگونه می‌توانند از آن برای ارتباط و رشد مخاطبانشان استفاده کنند.

پيشنهاد وب رمز: ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد؛ ۱۰ استراتژی برای افزایش نرخ تبدیل

هدف‌ گذاری اسمارت چیست؟

اهداف SMART - هدف‌ گذاری اسمارت چیست؟

هدف‌ گذاری اسمارت علایق مرورگرهای اینترنتی را با استفاده از هوش مصنوعی (AI) پیش‌بینی می‌کند. این تکنولوژی از این پیش‌بینی‌ها برای ارائه پیشنهادات محتوا استفاده می‌کند. استفاده از هدف‌گذاری مصنوعی یک تجربه شخصی‌تر به مخاطبان عرضه می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا دسترسی‌تان را افزایش دهید.

محتوای هوشمند درواقع نسخه‌های مختلفی از محتوا را براساس معیارهای قبلی که برای مخاطبانتان تنظیم کردید نمایش می‌دهد. به طور کلی محتوای هوشمند قوانینی را برای محتوا تنظیم می‌کند – مثلأ ممکن است یک فرم هوشمند بسازید تا بازدیدکنندگان سایتتان مجبور نباشند به یک سئوال دوبار پاسخ دهند.

وقتی از قوانین محتوای هوشمند استفاده می‌کنید و آن‌ها را برای مخاطبانتان اعمال می‌کنید آن‌ها اولین قانونی که وضع کنید را رعایت می‌کنند و برای هریک از قوانینی که وضع می‌کنید می‌توانید متن را قبل از انتشار مشاهده کنید.

برای مثال اگر می‌خواهید یکی از مخاطبان محتوای خاصی را براساس کشوری که در آن زندگی می‌کند مشاهده کند می‌توانید قانون هوشمند «کشور» را در نمایش مخاطبان وضع کنید.

قوانین هوشمند دیگری که در یک CRM مشاهده می‌کنید عبارتند از:

۱.نوع دستگاه

این قانون هوشمند شما را قادر می‌سازد تا محیطی را تنظیم کنید که مخاطبانتان در آن دیده می‌شوند – موبایل، تبلت یا دسکتاپ. همیشه می‌توانید این محیط را پس از وضع این قانون هوشمند بازبینی کنید.

۲.منبع ارجاع

اهداف SMART - منبع ارجاع

با توجه به روشی که بازدیدکنندگان سایت را پیدا کرده‌اند مخاطبان براساس سایتی که از آن آمده‌اند فرمول‌بندی می‌شوند.

۳.زبان مورد نظر

با این قاعده کاربر می‌تواند محتوای صفحه وب را براساس زبانی که در مرورگرش انتخاب کرده مشاهده کند.

۴.عضویت در فهرست مخاطبان

با وضع این قانون هوشمند یک مخاطب در پایگاه داده‌تان براساس فهرستی که در آن قرار دارد محتوا را مشاهده می‌کند. برای مثال اگر این قانون هوشمند را وضع کنید که فقط بازدیدکنندگانی که در فهرست « افراد واجد شرایط بازاریابی » قرار دارند بتوانند آن را مشاهده کنند فقط مخاطبان در آن فهرست می‌توانند این محتوا را ببینند.

۵.مرحله سبک زندگی

اهداف SMART - مرحله سبک زندگی

این مرحله محتوای مربوطه را براساس مرحله سبک زندگی مخاطبان نمایش می‌دهد.

هدف‌ گذاری اسمارت ما را به مرحله بعد می‌برد

هدف‌ گذاری اسمارت محتوا را برای مخاطبان (مشتریان) درست در زمان درست هدف‌گذاری می‌کند و مطمئن می‌شود که هر بازدیدکننده در صورت تمایل فرصت خرید را دارد. در پایین مثال‌هایی در این زمینه مشاهده می‌کنید:

  • کسی که VPDها را مرور می‌کند پس از چند لحظه خواندن و جستجو کردن این موضوع با پیشنهاد یک وسیله نقلیه خاص مواجه می‌شود. از آنجاییکه این فرد علاقه‌اش به این وسیله نقلیه را نشان داده این پیشنهاد واقعأ برای او سودمند است و در زمان درستی ارائه شده است.
  • یک بازدیدکننده برای اولین بار با پیشنهاد فروش تعطیلات مواجه می‌شود نه دومین باری که وارد سایت می‌شود، بلکه پس از 15 ثانیه که زمان کافی برای جهت‌گیری است. توجه: این مشتری پیشنهاد خرید یک وسیله نقلیه خاص را دریافت نمی‌کند زیرا هنوز در حال خرید است و آماده انتخاب خودرو نیست.

هدف‌ گذاری اسمارت در واقعیت چگونه کار می‌کند؟

این تکنولوژی به این صورت کار می‌کند که یک سیستم براساس الگوریتم‌ها و یادگیری ماشینی داده‌های بازدیدکننده را دنبال می‌کند، مثل مکان، زبان مرورگر و زمان روز. همچنین رفتارهایی مثل تعداد بازدیدهای سایت، زمان سپری شده در سایت و بازدیدهای VDP را ثبت می‌کند. سپس سیستم با استفاده از این اطلاعات بخش‌های بازدیدکنندگان را ایجاد می‌کند، مثل خریداران مرحله اول، خریداران مرحله بعدی، خریداران در یک مکان خاص و غیره و علایق هر بخش را پیش‌بینی می‌کند. با وجود این بخش‌ها سیستم می‌تواند بازدیدکنندگان سایت را طبقه‌بندی کند و محتوایی که می‌خواهند را به آن‌ها عرضه کند. سپس سیستم پاسخ‌های آن‌ها را ثبت می‌کند – آیا آن‌ها خرید کردند یا خیر؟ – و از این داده‌ها برای ارتقاء بیشتر بخش‌ها و پیش‌بینی‌های آتی استفاده می‌کند. به بیان غیرتکنولوژیکی هدف‌ گذاری اسمارت سیستمی است که مثل یک فروشنده فوق‌العاده عمل می‌کند و به علایق مشتریان پاسخ می‌دهد، سئوالات آن‌ها را پیش‌بینی می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا محصولات و معاملات مورد نظرشان را پیدا کنند.

هدف‌ گذاری SMART چه سودی برای نمایندگی‌ام دارد؟

هدف گذاری اسمارت ابزاری است که خریداران خودروی آنلاین را به سطوح بی‌سابقه‌ای از شخصی‌سازی در وب‌سایتِ نمایندگی می‌رساند. یعنی:

ROI تبلیغاتی ارتقا یافته

ROI تبلیغاتی ارتقا یافته - اهداف SMART

وقتی مشتریان وارد سایتتان می‌شوند تمام دلارهایی که خرج تبلیغات کردید تا آن‌ها را به سایت بکشانید به ثمر رسیده‌اند. شما همچنین هزینه هدف‌گذاری مجدد را پس‌انداز می‌کنید.

حاشیه رقابتی

در بازار امروز، 55% از مشتریان تمایل دارند برای خدمات مشتریان بهتر هزینه بیشتری پرداخت کنند. نمایندگی که بتواند این خدمات را از لحظه ورود مشتریان به سایت عرضه کند برنده خواهد شد و این مشتریان را از رقبا دور خواهد کرد.

هدایت بیشتر

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که 74% از مشتریان از مشاهده محتوایی که با علایقشان نامربوط است ناامید می‌شوند. در مقابل، 48% از مشتریان در پاسخ به شخصی‌سازی هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند و کسب‌وکارها در صنایع مختلف 65% افزایش نرخ تبدیل را براساس تلاش‌های شخصی‌سازی گزارش می‌دهند. شخصی‌سازی یک روش موثر برای هدایت بیشتر مشتریان است. هدف‌ گذاری اسمارت کلید شخصی‌سازی است. استفاده از هدف‌ گذاری اسمارت در وب‌سایت نمایندگی بهترین روش برای ارائه شخصی‌سازی است که مشتریانتان به دنبال آن هستند. امروز آن را امتحان کنید!

مثال‌هایی از هدف‌ گذاری اسمارت

۱.تالار موسیقی پادشاه

اهداف SMART - تالار موسیقی پادشاه

من به شدت اهل کنسرت رفتن هستم. گاهی اوقات وقتی بلیط‌ها را از یک سایت موسیقی خریداری می‌کنم ایمیل‌های هدف‌گذاری شده برای نمایش هنرمندانی در همان ژانر دریافت می‌کنم.

برای مثال این ایمیل که از تالار موسیقی پادشاه دریافت کردم را ملاحظه کنید:

من گروه موسیقی سفیران X را قبلأ دیده‌ام، بنابراین از آنجاییکه آن‌ها قصد دارند به شیکاگو بازگردند، نمایش آن‌ها به دلیل خریدهای قبلی‌ام برای من اطلاع‌رسانی شد.

این مثال فوق‌العاده‌ای از یک هدف‌ گذاری اسمارت است که سابقه خریدم را تجزیه و تحلیل کرده، یک گرایش را هدف‌گذاری کرده و از هوش مصنوعی برای ارسال پیام‌های خرید بلیط استفاده کرده است.

۲.وب‌سایت Thrive Market

اهداف SMART - وب‌سایت Thrive Market

وقتی هوا خوب نیست گاهی اوقات مواد غذایی‌ام را بصورت آنلاین خریداری می‌کنم بجای اینکه در سرما به بیرون بروم. من از یک وب‌سایت به نام Thrive Market استفاده می‌کنم چون عاشق هدف‌ گذاری اسمارت آن هستم. از آنجاییکه من به روال کار اهمیت می‌دهم بازدید از این وب‌سایت خیلی آسان است و آیتم‌هایی که می‌خواهم دوباره خریداری کنم را انتخاب می‌کند.

در اینجا هدف‌گذاری با جستجوی خریدهای قبلی‌ام و نمایش آن‌ها برروی صفحه اصلی کار می‌کند. بدین ترتیب اگر آن‌ها را بخواهم به راحتی می‌توانم به سبد خریدم اضافه کنم. این کار نه تنها تجربه مشتری را ارتقا می‌دهد بلکه زمان بیشتری برای مرور محصولات دیگر در Thrive به من می‌دهد.

۳.Vineyard Vines

رسانه اجتماعی منشأ اصلی هدف‌ گذاری اسمارت است. تبلیغاتی که برخی از پلتفرم‌ها به شما نمایش می‌دهند درواقع به سابقه مرورگر شما نگاه می‌کنند و از آن داده‌ها برای پیشنهاد وب‌سایت‌های مرتبط استفاده می‌کنند. این تبلیغ از اینستاگرام یک مثال بی‌نقص در این زمینه است:

خرید اخیر نشانه بزرگی برای هدف‌ گذاری اسمارت است که تبلیغات را از وب‌سایت‌هایی که در آینده یک فرآیند بازدید یا سفارش محصول بهتر را ارائه می‌دهند انتخاب می‌کند. در اینجا Vineyard Vines مشتریانش را جذب می‌کند و پول کمتری را خرج تبلیغات می‌کند زیرا مطمئن است که این تبلیغات فقط به بازدیدکنندگان قبلی سایت ارسال می‌شود.

بخشی از تجربه مشتری باید به این صورت باشد که فقط حس یک مشتری را نداشته باشد. البته انجام این کار در یک دنیای دیجیتالی شده دشوار است اما چیزهایی مثل هدف‌ گذاری اسمارت این گذار را آسان می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 930 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.