در این مقاله آموزش نصب وردپرس روی هاست را به روشی ساده توضیح خواهیم داد. همانطور که می‌دانید وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا و ایجاد وب سایت در جهان شناخته می‌شود.

بیش از ۳۹ درصد از کل وب سایت‌های موجود در اینترنت با استفاده از وردپرس طراحی شده اند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت وردپرس، سادگی مراحل آموزش نصب وردپرس روی‌ هاست است و به راحتی روی کنترل پنل‌ها نصب می‌شود و این مزیت باعث می‌شود که هر کسی بتواند به راحتی سایت خود را طراحی نماید.

در این مقاله با آموزش نصب وردپرس روی‌ سی‌پنل و دایرکت ادمین آشنا خواهیم شد.

آموزش نصب وردپرس روی سی پنل

آموزش نصب وردپرس روی سی پنل - آموزش نصب وردپرس روی هاست

قبل از هرچیز، اجازه دهید توضیح دهیم که چرا روشهای مختلفی برای نصب وردپرس در وهله اول وجود دارد. پاسخ ساده است: به دلیل محبوبیت وردپرس، تعدادی ابزار کمکی وجود دارد که نصب این پلتفرم را بر روی سرورها و هاست‌های مختلف آسان تر می‌کند.

در نتیجه، پس از خرید هاست، تنها یک روش خاص برای نصب وردپرس وجود ندارد بلکه چندین گزینه جایگزین نیز وجود دارد. در ادامه ۴ گام ضروری را در نصب وردپرس توضیح خواهیم داد.

گام اول: دانلود کردن آخرین نسخه وردپرس

گام اول، دانلود کردن آخرین نسخه وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی هاست

در مرحله اول، بسته وردپرس را از طریق https://wordpress.org/download بر روی سیستم محلی خود دانلود کنید. توجه داشته باشید که همواره آخرین نسخه وردپرس را از سایت اصلی آن دانلود نمایید. در صورتی که سایت شما به زبان فارسی می‌باشد امکان نصب نسخه فارسی وردپرس نیز می‌باشد.

گام دوم: آپلود کردن (بارگذاری) وردپرس روی سی‌پنل

گام دوم، آپلود کردن (بارگذاری) وردپرس روی سی‌پنل - آموزش نصب وردپرس روی هاست

سه گزینه برای بارگذاری وردپرس در حساب هاست سی پنل شما وجود دارد. هنگامی‌که فایل را در مرحله 1 از حالت فشرده خارج کردید، یک پوشه به نام wordpress برای شما باقی می‌ماند و محتویات باید در مدیریت فایل حساب میزبانی شما بارگذاری شوند. شما می‌توانید این کار را به یکی از سه روش زیر را انجام دهید:

  • بارگذاری از طریق FTP: جهت آپلود وردپرس از طریق FTP شما نیاز به دسترسی FTP برای آپلود محتوای وردپرس خواهید داشت. جهت دریافت اطلاعات لاگین ftp خود می‌توانید با شرکت هاستینگ خود تماس حاصل نمایید.
  • بارگذاری از طریق مدیریت فایل (file manager): جهت این کار به سی پنل لاگین نموده و در قسمت file manager فولدر اصلی سایت خود (معمولا با نام public_html) را یافته و فایل‌های مربوطه را آنجا آپلود نمایید.
  • بارگذاری از طریق SSH: جهت آپلود از طریق SSH شما نیاز به دسترسی SSH از سمت شرکت هاستینگ مربوطه دارید.

گام سوم: اکسترکت کردن وردپرس روی سی‌پنل

گام سوم، اکسترکت کردن وردپرس روی سی‌پنل - آموزش نصب وردپرس روی هاست

سپس باید فایل آپلود شده را در file manager خود از حالت فشرده خارج کنید. جهت این کار روی فایل مربوطه کلیک نموده و گزینه extract را انتخاب نمایید.

گام چهارم، ساختن پایگاه داده

گام چهارم، ساختن پایگاه داده - آموزش نصب وردپرس روی هاست

در مرحله بعد، وارد cPanel شوید. به دنبال بخش Databases باشید، سپس روی نماد MySQL Database Wizard کلیک کنید. سپس مراحل زیر را دنبال نمایید.

  1. ایجاد پایگاه داده، نام پایگاه داده را وارد کرده و روی مرحله بعدی کلیک کنید.
  2. ایجاد کاربران پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده را وارد کرده و روی ایجاد کاربر کلیک کنید.
  3. افزودن کاربر به پایگاه داده، روی کادر تأیید همه دسترسی‌ها کلیک کرده و روی مرحله بعدی کلیک کنید.
  4. روی گزینه finish کلیک نمایید. نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور را یادداشت کنید، زیرا در ادامه به آنها نیاز دارید.

گام پنجم: نصب وردپرس

گام پنجم، نصب وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی هاست

حال همه چیز جهت نصب وردپرس آماده است.این قسمت ساده ترین بخش نصب وردپرس است. مرورگر اینترنت خود را باز کرده و نام دامنه را وارد کنید (مانند webramz.com). سپس نصب وردپرس به صورت خودکار شروع می‌شود. زبان وردپرس را انتخاب کنید و سپس روی ادامه کلیک کنید.

سپس نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده و رمز عبور پایگاه داده را وارد کنید، سپس روی بعدی کلیک کنید و نصب را اجرا کنید.

در مرحله بعدی، نام سایت را وارد کنید (اگر مطمئن نیستید بعداً می‌توان آن را به راحتی تغییر داد). سپس نام کاربری و رمز عبور برای مدیریت وب سایت را ایجاد نمایید.

سپس آدرس ایمیل خود را (که ممکن است برای یادآوری گذرواژه یا ارسال سایر پیام‌های مربوط به وب سایت شما استفاده شود) وارد کنید.

و در انتها روی دکمه نصب وردپرس کلیک کنید.

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت‌ادمین

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت‌ادمین - آموزش نصب وردپرس روی هاست

در صورتی که هاست دایرکت ادمین تهیه نموده اید، جهت نصب وردپرس روی دایرکت ادمین به شرح زیر اقدام نمایید.

گام اول: ساخت دیتابیس (پایگاه داده) در دایرکت ادمین

گام اول، ساخت دیتابیس (پایگاه داده) در دایرکت ادمین - آموزش نصب وردپرس روی هاست

وارد دایرکت‌ادمین شوید و روی پیوند MySQL Management که در صفحه اصلی دایرکت‌ادمین قرار دارد کلیک کنید. سپس بر روی ایجاد پایگاه داده جدید کلیک کنید.

سپس نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده و رمز عبور پایگاه داده را وارد نمایید و Create را بزنید. فراموش نکنید که نام کاربری و رمز عبور را در یک فایل متنی کپی کرده یا آنها را یادداشت کنید، چرا که به زودی به آنها نیاز خواهید داشت (پس از کلیک روی ایجاد گذرواژه قابل مشاهده نخواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که آن را در مکانی کپی کرده اید که به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.)

گام دوم: ساختن FTP Login برای وردپرس

گام دوم، ساختن FTP Login برای وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی هاست

در این مرحله ما از نرم افزار Filezilla برای بارگذاری پرونده‌های وردپرس در سرور میزبانی استفاده می‌کنیم.

در این مرحله با استفاده از قسمت FTP Manager اکانت ftp مورد نظر را ایجاد کنید و نام کاربری FTP و رمز عبور قوی وارد کنید. می‌توانید گذرواژه را خود وارد کنید و یا روی Random کلیک کنید تا یک رمز عبور سفارشی قوی ایجاد کنید. سپس Create را بزنید.

گام سوم: دانلود FileZilla و وردپرس

گام سوم، دانلود FileZilla و وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی هاست

آخرین نسخه Filezilla را از وب سایت رسمی‌ Filezilla بارگیری کنید و آن را بر روی رایانه خود نصب کنید. سپس از طریق اطلاعات نام کاربری و پسورد ftp خود به هاست مربوطه (گام چهارم) متصل شوید.

گام چهارم: اتصال به هاست و آپلود فایل‌های وردپرس

گام چهارم، اتصال به هاست و آپلود فایل‌های وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی هاست

برنامه Filezilla را باز کرده و بر روی Site Manager کلیک کنید. این اطلاعات را وارد کنید:

  • host: (بیشتر اوقات همان نام domain است.)
  • username: در اینجا شما باید نام کاربری FTP ایجاد شده را وارد کنید.
  • Password: گذرواژه FTP قبلاً ایجاد شده است را وارد نمایید.

سپس شما باید بتوانید پوشه public یا public_html را در سمت راست پنجره Filezilla مشاهده کنید. پنجره Filezilla را به یک طرف صفحه منتقل کرده و پوشه downloads را در پنجره دیگر باز کنید.

فایلهای نصب وردپرس (این یک فایل فشرده است) را که از قبل بارگیری کرده اید، اکسترکت کرده و محتویات آن را مستقیماً به پوشه public_html، در پنجره Filezilla بکشید. بسته به سرعت اینترنت، فایلها ظرف 2-5 دقیقه در سرور بارگذاری می‌شوند.

گام پنجم: نصب وردپرس

گام پنجم، نصب وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی هاست

حال همه چیز جهت نصب وردپرس آماده است.

گام اول: نصب وردپرس

گام اول، نصب وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی هاست

این قسمت ساده ترین بخش نصب وردپرس است. مرورگر اینترنت خود را باز کرده و نام دامنه را وارد کنید (مانند webramz.com). سپس نصب وردپرس به صورت خودکار شروع می‌شود. زبان وردپرس را انتخاب کنید و سپس روی ادامه کلیک کنید.

سپس نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده و رمز عبور پایگاه داده را وارد کنید، سپس روی بعدی کلیک کنید و نصب را اجرا کنید.

در مرحله بعدی، نام سایت را وارد کنید (اگر مطمئن نیستید بعداً می‌توان آن را به راحتی تغییر داد).

سپس نام کاربری و رمز عبور برای مدیریت وب سایت را ایجاد نمایید.

سپس آدرس ایمیل خود را (که ممکن است برای یادآوری گذرواژه یا ارسال سایر پیام‌های مربوط به وب سایت شما استفاده شود) وارد کنید.

و در انتها روی دکمه نصب وردپرس کلیک کنید.

گام دوم: تغییر رمز مدیریت وردپرس

گام دوم، تغییر رمز مدیریت وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی هاست

در صورتی که به هردلیل پسورد وردپرس خود را فراموش کردید، باید وارد داشبورد کنترل پنل هاست یا میزبانی وردپرس خود شوید. در مرحله بعد، باید به قسمت Databases بروید و روی نماد phpMyAdmin کلیک کنید. و سپس پایگاه داده وردپرس خود را انتخاب کنید.

اکنون لیستی از جداول را در پایگاه داده وردپرس خود مشاهده خواهید کرد. شما باید جدول wp_users را در این لیست جستجو کنید و روی پیوند مربوطه در کنار آن کلیک کنید.

توجه: نام جداول موجود در پایگاه داده وردپرس شما ممکن است پیشوند متفاوتی با آنچه در تصویر صفحه نمایش خود نشان می‌دهیم داشته باشد. تغییر پیشوندهای جدول می‌تواند امنیت سایت وردپرسی شما را افزایش دهد.

اکنون سطرها را در جدول کاربران وردپرس خود مشاهده خواهید کرد. پیش بروید و روی دکمه ویرایش در کنار نام کاربری که می‌خواهید رمز عبور آن را تغییر دهید کلیک کنید.

سپس PhpMyAdmin یک فرم با تمام فیلدهای اطلاعات کاربر را به شما نشان می‌دهد.

شما باید مقدار درج شده در قسمت user_pass را حذف کرده و رمز عبور جدید خود را جایگزین کنید. در زیر ستون تابع، MD5 را از منوی کشویی انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Go در پایین فرم کلیک کنید.

سپس رمز عبور شما با استفاده از الگوریتم هش MD5 رمزگذاری شده و در پایگاه داده ذخیره می‌شود.

تبریک می‌گویم! شما با موفقیت رمز عبور وردپرس خود را با استفاده از phpMyAdmin تغییر داده اید.

سوالات متداول

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که می‌توانید از آن برای طراحی سایت و یا توسعه وب سایت خود در برنامه میزبانی استفاده کنید. وردپرس امکان ایجاد یک وبلاگ، صفحه فرود، فروشگاه آنلاین، انجمن یا هرنوع وب سایت دیگری را برای کاربران در سراسر جهان امکان پذیر می‌کند.

وردپرس یک نرم افزار وب رایگان و منبع باز است اما برای استفاده از آن باید هاست اشتراکی یا سرور مجازی تهیه کنید.

بله. در حال حاضر ۱۶۹ ترجمه محلی وردپرس موجود است که ۱۰ مورد از آنها ۱۰۰٪ به روز است. کافی است از صفحه وردپرس Polyglots دیدن کنید تا زبان خود را بررسی کنید یا حتی در فرآیند ترجمه مشارکت داشته باشید.

بله - می‌توانید محتوا را از وبلاگ قدیمی‌خود به وبلاگ جدید وردپرس خود منتقل کنید. برای راهنمایی کامل بر اساس پلت فرم وبلاگ قدیمی‌ خود، راهنمای رسمی ‌وردپرس برای وارد کردن محتوا را بررسی کنید.

2 پاسخ به “آموزش نصب وردپرس روی هاست سی‌پنل و دایرکت‌ادمین”

  1. سیم کارت ایرانسل گفت:

    نکات بسیار خوب و جالبی داشت و موفق باشید

  2. سیم کارت گفت:

    عالی بودش ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.