کدهای وضعیت خطای HTTP پاسخ‌های سه رقمی‌سرور به درخواست سمت مرورگر هستند. به احتمال بسیار زیاد شما نیز خطای http کلاسیک 404 page-not-found را دریافت کرده اید. این تنها یک مورد از کد وضعیت خطاهای HTTP است و تعداد زیادی از آنها وجود دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت خطای HTTP چیست و با ۱۰۰ نوع خطا و روش برطرف کردن آن‌ها آشنا خواهیم شد.

پروتکل HTTP چیست؟

پروتکل http چیست

HTTP پروتکلی برای واکشی منابعی مانند اسناد HTML است. در طراحی سایت پس از خرید دامنه یا دامنه پریمیوم (جهت اطلاع از این که دامنه پرمیوم چیست کلیک نمایید.)  این پروتکل پایه و اساس هر تبادل داده در وب است و یک پروتکل سرویس گیرنده-سرور است، به این معنی که درخواست‌ها توسط گیرنده، معمولاً مرورگر وب، آغاز می‌شوند. یک سند کامل از زیر اسناد مختلف واکشی شده بازسازی می‌شود، به عنوان مثال، متن، توضیحات طرح، تصاویر، فیلم‌ها، اسکریپت‌ها و موارد دیگر. جهت اطلاع از ، قیمت دامنه اینجا کلیک نمایید.

کدهای وضعیت (که کدهای وضعیت پاسخ نیز نامیده می‌شوند) به عنوان وسیله ای برای ارتباط بین سرور و مرورگر اینترنت عمل می‌کنند و بر اساس نوع اطلاعاتی که آنها در حال ارتباط هستند، چندین کلاس کد وجود دارد. تفاوت در کلاس‌ها از طریق اولین رقم کد خطا نشان داده می‌شود، به عنوان مثال: کد خطای 404، هر 4xx دیگری به این معنی است که به نحوی به صفحه یا وب سایت دسترسی پیدا نمی‌شود، در حالی که 2xx به این معنی است که درخواست شما با موفقیت انجام شده است.

علت ایجاد خطای http چیست؟

HTTP یک پروتکل سرویس گیرنده-سرور است: درخواست‌ها توسط یک نهاد، کاربر-عامل (یا یک پروکسی از طرف آن) ارسال می‌شوند. بیشتر اوقات عامل کاربر یک مرورگر وب است، اما می‌تواند هر چیزی باشد، برای مثال، رباتی که برای پر کردن و حفظ فهرست موتور جستجو، وب را می‌خزد.

هر درخواست فردی به یک سرور ارسال می‌شود که آن را مدیریت می‌کند و پاسخی ارائه می‌دهد. بین کلاینت و سرور نهادهای متعددی وجود دارد که مجموعاً پروکسی نامیده می‌شوند که عملیات مختلفی را انجام می‌دهند و به عنوان مثال به عنوان دروازه یا کش عمل می‌کنند.

در واقعیت، رایانه‌های بیشتری بین مرورگر و سروری که درخواست را مدیریت می‌کند وجود دارد: روترها، مودم‌ها و موارد دیگر. به لطف طراحی لایه ای وب، اینها در لایه‌های شبکه و انتقال پنهان می‌شوند. HTTP یا https (در صورت خرید ssl)، در لایه برنامه قرار دارد. اگرچه برای تشخیص مشکلات شبکه مهم است، اما لایه‌های زیرین عمدتاً به توضیحات HTTP بی ربط هستند.

انواع کد response اطلاعاتی 1xx

۱. 100 Continue

100 Continue

کد وضعیت 100 Continue به این معنی است که قسمت اولیه درخواست توسط سرور دریافت شده است و مشتری باید درخواست را ادامه دهد یا اگر درخواست قبلاً تمام شده است پاسخ را نادیده بگیرد.

۲. 101 Switching Protocols

101 Switching Protocols

کد وضعیت پروتکل‌های 101 سوئیچینگ به این معنی است که سرور درخواست فیلد هدر ارتقا را می‌فهمد و نشان می‌دهد که به کدام پروتکل سوئیچ می‌کند.

۳. 102 Processing (WebDAV; RFC 2518)

102 Processing (WebDAV; RFC 2518)

کد وضعیت پردازش 102 به این معنی است که سرور درخواست کامل را پذیرفته است اما هنوز آن را تکمیل نکرده است و هنوز پاسخی در دسترس نیست.

۴. 103 Early Hints (RFC 8297)

103 Early Hints (RFC 8297)

کد وضعیت 103 Early Hints در نظر گرفته شده است تا به عامل کاربر اجازه دهد تا منابع را از قبل بارگذاری کند، در حالی که سرور پاسخی را آماده می‌کند. در نظر گرفته شده است که در اصل با سربرگ پیوند استفاده شود.

 انواع کد response موفقیت‌آمیز

در خرید دامنه com و ir کد وضعیت 2xx موفقیت آمیز به این معنی است که درخواست موفقیت آمیز بوده و مرورگر اطلاعات مورد انتظار را دریافت کرده است. این به طور کلی همان چیزی است که می‌خواهید پس از خرید دامنه ir و تکمیل طراحی سایت خود ببینید، زیرا به این معنی است که درخواست موفقیت آمیز بوده و دریافت، درک و پذیرفته شده است. به عنوان مالک وب سایت (جهت یافتن مشخصات مالک سایت میتوانید به whois مراجعه کنید. جهت اطلاعات بیشتر مقاله سایت whois چیست را مطالعه نمایید.)، باید مطمئن شوید که همه صفحات و منابع (تصاویر، ویدیوها و غیره) همگی یک کد وضعیت 2xx را برمی‌گردانند. این بدان معناست که مرورگرها می‌توانند با موفقیت به آن دسترسی پیدا کنند و بازدیدکنندگان وب سایت شما می‌توانند وب سایت شما را ببینند و از آن استفاده کنند.

۵. 200 OK

200 OK

پس از اتصال دامنه به‌ هاست و تکمیل طراحی، کد وضعیت 200 OK به این معنی است که درخواست موفقیت آمیز بوده است، اما معنای موفقیت به روش درخواست استفاده شده بستگی دارد:

GET: منبع درخواستی واکشی شده و به بدنه پیام منتقل شده است.

HEAD: فیلدهای سرصفحه از منبع درخواستی بدون متن پیام ارسال می‌شوند.

POST یا PUT: شرحی از نتیجه عمل به بدنه پیام منتقل می‌شود.

TRACE: پیام‌های درخواست، همانطور که توسط سرور دریافت می‌شود، در متن پیام گنجانده می‌شود

وقتی به چیزهایی نگاه می‌کنیم از نظر سئو، کد پاسخ 200 OK کد وضعیت عالی برای یک صفحه کارآمد است، همه صفحات پیوند داده شده همانطور که باید کار می‌کنند. 200 به این معنی است که خزنده‌های موتورهای جستجو می‌توانند با موفقیت صفحه را بخزند و در فهرست جستجوی آنها قرار داده شود.

۶. 201 Created

201 Created

کد وضعیت 201 Created به این معنی است که درخواست با موفقیت انجام شد و منجر به ایجاد یک یا احتمالاً چندین منبع جدید شد.

۷. 202 Accepted

202 Accepted

کد وضعیت 202 Accepted به این معنی است که درخواست برای پردازش پذیرفته شده است، اما پردازش هنوز به پایان نرسیده است. زمانی که پردازش در نهایت انجام شد، ممکن است درخواست تکمیل شود یا خیر.

۸. 203 Non-Authoritative Information

203 Non-Authoritative Information

کد وضعیت اطلاعات غیرمجاز 203 به معنای موفقیت آمیز بودن درخواست است. با این حال، متا اطلاعاتی که دریافت شده است با اطلاعات موجود در سرور اصلی متفاوت است و در عوض از یک نسخه شخص ثالث یا محلی جمع آوری شده است. هنگامی‌که برای پشتیبان گیری یا آینه منبع دیگری استفاده نمی‌شود، یک پاسخ OK 200 ترجیح داده می‌شود.

۹. 204 No Content

204 No Content

کد وضعیت 204 بدون محتوا به این معنی است که در حالی که سرور با موفقیت درخواست را انجام داده است، هیچ محتوایی برای این درخواست وجود ندارد. اما عامل کاربر ممکن است بخواهد هدرهای ذخیره شده فعلی خود را برای این منبع، برای منبع جدید، به روز کند.

۱۰. 205 Reset Content

کد وضعیت 205 Reset Content به این معنی است که کاربر باید سندی را که این درخواست را ارسال کرده است بازنشانی کند.

۱۱. 206 Partial Content

206 Partial Content

کد پاسخ محتوای جزئی 206 پاسخی است به هدر Range که هنگام درخواست تنها بخشی از منبع از مشتری ارسال می‌شود.

۱۲. 207 Multi-Status (WebDAV)

207 Multi-Status (WebDAV)

کد وضعیت چند وضعیت 207 اطلاعاتی را در مورد منابع متعدد، در شرایطی که کدهای وضعیت چندگانه مناسب هستند، منتقل می‌کند.

۱۳. 208 Already Reported (WebDAV)

کد وضعیت 208 Already Reported در داخل عنصر پاسخ DAV: propstat استفاده می‌شود تا از برشمردن مکرر اعضای داخلی پیوندهای متعدد به یک مجموعه جلوگیری شود.

۱۴. 226 IM Used (HTTP Delta encoding)

226 IM Used (HTTP Delta encoding)

کد پاسخ IM 226 به این معنی است که سرور با موفقیت یک درخواست GET برای منبع را برآورده کرده است و پاسخ نمایشی از نتیجه یک یا چند دستکاری نمونه اعمال شده در نمونه فعلی است.

 کد Response ریدایرکت

کد وضعیت Redirection 3xx به این معنی است که شما هدایت شده اید و تکمیل درخواست نیاز به اقدامات بیشتری دارد. ریدایرکت‌ها بخشی طبیعی از اینترنت هستند و شما نباید از داشتن کدهای وضعیت ریدایرکت 3xx در وب سایت خود بترسید. تغییر مسیر به این معنی است که درخواست با موفقیت دریافت شد، اما منبع در جای دیگری یافت شد. اگر یک صفحه وب تغییر مسیر داده باشد و شما سعی کنید از طریق مسیر قدیمی‌به آن دسترسی داشته باشید، CMS شما اغلب کاربر را به مسیر جدید هدایت می‌کند. در نهایت درخواست با موفقیت 2xx به پایان می‌رسد، اما ابتدا باید از طریق تغییر مسیر 3xx انجام شود.

۱۵. 300 Multiple Choices

300 Multiple Choices

کد وضعیت 300 Multiple Choices به این معنی است که درخواست چندین پاسخ ممکن دارد و کاربر/عامل کاربر باید یکی را انتخاب کند.

۱۶. 301 Moved Permanently

301 Moved Permanently

کد پاسخ 301 Moved Permanently به این معنی است که به منبع هدف یک URL دائمی‌جدید اختصاص داده شده است و هر ارجاعی به این منابع در آینده باید از یکی از URL‌های موجود در پاسخ استفاده کند.

هنگامی‌ که به مواردی از نظر سئو یا خدمات سئو نگاه می‌کنیم، هر بار که URL به طور دائم منتقل می‌شود، باید از تغییر مسیر دائمی‌301 استفاده شود. این تغییر مسیر ارزش لینک فعلی شما را از محتوای شما به URL جدید منتقل می‌کند. پیوندهایی که منجر به کد وضعیت 301 می‌شوند، ارزش لینک کمی‌کمتر از 200 دارند. بنابراین اگر پیوندهای زیادی دارید که از طریق تغییر مسیر دائمی‌301 می‌گذرند، توصیه می‌شود در صورت امکان این موارد را برطرف کنید.

۱۷. 302 Found

302 Found

کد وضعیت 302 Found که قبلاً به عنوان “Moved temporarily” شناخته می‌شد، به این معنی است که URI درخواست به طور موقت تغییر کرده است و از آنجایی که می‌توان در آینده تغییراتی در URI ایجاد کرد، URI درخواست موثر باید برای درخواست‌های آینده استفاده شود.

وقتی به مواردی از نظر سئو نگاه می‌کنید، 302 Found فقط باید در هنگام ایجاد تغییرات موقت استفاده شود، زیرا ارزش لینک را مانند 301 منقل نمی‌کند. اگر صفحه قرار نیست برگردد، همیشه باید از 301 استفاده کنید.

۱۸. 303 See Other

303 See Other

کد پاسخ 303 See Other توسط سرور ارسال می‌شود تا مشتری را هدایت کند تا منبع درخواستی را در یک URI دیگر با درخواست GET دریافت کند.

۱۹. 304 Not Modified

304 Not Modified

کد پاسخ 304 Not Modified به مشتری اطلاع می‌دهد که پاسخ اصلاح نشده است. این بدان معنی است که مشتری می‌تواند به استفاده از نسخه موجود و ذخیره شده پاسخ ادامه دهد.

۲۰. 305 Use Proxy Deprecated

305 Use Proxy Deprecated

کد وضعیت 305 Use Proxy به مشتری دستور می‌دهد که باید به یک پروکسی متصل شود و سپس همان درخواست را در آنجا تکرار کند. این کد پاسخ به دلیل نگرانی‌های امنیت دامنه، منسوخ شده است.

۲۱. 306 unused

306 unused

کد وضعیت پروکسی 306 Switch دیگر استفاده نمی‌شود. برای اطلاع به مشتری که درخواست‌های بعدی باید از پروکسی مشخص شده استفاده کنند استفاده شد.

۲۲. 307 Temporary Redirect

307 Temporary Redirect

کد وضعیت تغییر مسیر موقت 307 توسط سرور ارسال می‌شود تا مشتری را به منبع درخواستی در URI دیگر هدایت کند. روش درخواست، با این حال، نباید تغییر کند.

۲۳. 308 Permanent Redirect

308 Permanent Redirect

کد وضعیت 308 Permanent Redirect به این معنی است که منبع درخواستی به طور دائم یک URI جدید اختصاص داده شده است و ارجاعات بعدی به منبع باید با استفاده از یکی از URI‌های بسته شده انجام شود.

کد خطای client

کد وضعیت خطای مشتری 4xx به این معنی است که وب سایت یا صفحه قابل دسترسی نیست و یا صفحه در دسترس نیست یا درخواست حاوی نحو بدی است. به عنوان صاحب وب سایت، باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این موارد انجام دهید، زیرا به این معنی است که کاربران شما چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا نمی‌کنند. این می‌تواند صفحاتی باشد که دیگر یافت نمی‌شوند و به طور موقت یا برای همیشه از بین رفته اند. علاوه بر ارائه یک تجربه کاربری بد، می‌تواند به تلاش‌های SEO شما نیز آسیب برساند. به عنوان مثال تمدید دامنه انجام نشده است و یا انتقال دامنه یا سایت به طور موفق آمیز انجام نشده باشد.

۲۴. 400 Bad Request

400 Bad Request

کد وضعیت 400 Bad Request به این معنی است که سرور نمی‌تواند درخواست را به دلیل نحو نامعتبر درک کند.

۲۵. 401 Unauthorized

401 Unauthorized

کد وضعیت 400 Bad Request به این معنی است که سرور نمی‌تواند درخواست را به دلیل نحو نامعتبر درک کند.

۲۶. 402 Payment Required Experimental

کد وضعیت 402 پرداخت مورد نیاز پاسخی است که برای استفاده در آینده رزرو شده است. در ابتدا برای پیاده سازی در سیستم‌های پرداخت دیجیتال ایجاد شد، اما به ندرت استفاده می‌شود و یک قرارداد استاندارد برای استفاده از آن وجود ندارد.

۲۷. 403 Forbidden

403 Forbidden

کد وضعیت 403 ممنوعه به این معنی است که درخواست مشتری رد شده است زیرا مشتری حق دسترسی به محتوا را ندارد. برخلاف خطای 401، هویت مشتری برای سرور مشخص است، اما از آنجایی که آنها مجاز به مشاهده محتوا نیستند، ارائه پاسخ مناسب توسط سرور رد می‌شود.

۲۸. 404 Not Found

404 Not Found

کد وضعیت 404 Not Found به این معنی است که سرور یا یک نمایش فعلی برای منبع درخواستی پیدا نکرده است یا سعی دارد وجود آن را از یک کلاینت غیرمجاز پنهان کند.

هنگام بررسی موارد از نظر سئو، صفحات کد وضعیت 404 Not Found با حجم بالای ترافیک باید با استفاده از 301 به مرتبط ترین صفحه ممکن هدایت شوند. با این حال، برای برخی از صفحات، یک 404 ممکن است ضروری باشد، به عنوان مثال، اگر محصول برای مدت زمان طولانی در انبار موجود نیست. اگر پیوندهای خارجی دارید که به صفحه‌ای اشاره می‌کنند که 404 را برمی‌گرداند، ارزش پیوندی که در غیر این صورت آن پیوندها می‌دادند را از دست خواهید داد.

۲۹. 405 Method Not Allowed

405 Method Not Allowed

کد وضعیت 405 Method Not Allowed به این معنی است که در حالی که سرور روش درخواست را می‌داند، روش غیرفعال شده است و نمی‌توان از آن استفاده کرد.

۳۰. 406 Not Acceptable

406 Not Acceptable

کد وضعیت 406 غیر قابل قبول زمانی توسط سرور ارسال می‌شود که محتوایی را مطابق با معیارهای ارائه شده توسط نماینده کاربر پیدا نکند.

۳۱. 407 Proxy Authentication Required

407 Proxy Authentication Required

کد وضعیت 407 Proxy Authentication Required به این معنی است که کلاینت ابتدا باید توسط یک پروکسی احراز هویت شود (شبیه به 401).

۳۲. 408 Request Timeout

کد وضعیت 408 Request Timeout به این معنی است که سرور درخواست کاملی را در مدت زمانی که آماده انتظار بود دریافت نکرده است.

۳۳. 409 Conflict

409 Conflict

کد وضعیت تضاد 409 به این معنی است که درخواست به دلیل تضاد با وضعیت فعلی منبع هدف انجام نمی‌شود و در شرایطی استفاده می‌شود که کاربر ممکن است پس از رفع تعارض بتواند درخواست را دوباره ارسال کند.

۳۴. 410 Gone

کد وضعیت 410 Gone به این معنی است که منبع هدف حذف شده است و به نظر می‌رسد این شرط دائمی‌است.

وقتی به چیزهایی نگاه می‌کنیم از نظر SEO، کد وضعیت 410 Gone یک نسخه دائمی‌تر 404 است. این صفحه دیگر از سرور در دسترس نخواهد بود و آدرس ارسالی در دسترس نیست. اگر می‌خواهید یک صفحه را به طور کامل از فهرست جستجوی گوگل حذف کنید، استفاده از 410 در یک صفحه راه مناسبی برای انجام آن است (به جای 404).

۳۵. 411 Length Required

411 Length Required

کد وضعیت 411 Length Required به این معنی است که سرور درخواست را رد کرده است زیرا باید قسمت سرصفحه Content-Length تعریف شود.

۳۶. 412 Precondition Failed

412 Precondition Failed

کد وضعیت 412 Precondition Failed به این معنی است که سرور یک یا چند پیش شرط را که در فیلدهای سرصفحه درخواست نشان داده شده است برآورده نمی‌کند.

۳۷. 413 Payload Too Large

413 Payload Too Large

کد وضعیت 413 Payload Too Large به این معنی است که سرور از پردازش درخواست خودداری می‌کند زیرا بار درخواست بزرگتر از آن چیزی است که سرور قادر است یا مایل به پردازش آن باشد. در حالی که سرور ممکن است اتصال را ببندد تا مشتری از ادامه درخواست جلوگیری کند، باید یک فیلد سرصفحه Retry-After ایجاد کند و بعد از چه مدت مشتری می‌تواند دوباره تلاش کند.

۳۸. 414 URI Too Long

414 URI Too Long

کد وضعیت 414 URI Too Long به این معنی است که سرور از سرویس درخواست خودداری می‌کند زیرا هدف درخواست طولانی تر از آن چیزی است که سرور مایل به تفسیر آن بود.

۳۹. 415 Unsupported Media Type

415 Unsupported Media Type

کد وضعیت نوع رسانه پشتیبانی نشده 415 به این معنی است که سرور درخواست را رد می‌کند زیرا از فرمت رسانه داده‌های درخواستی پشتیبانی نمی‌کند.

۴۰. 416 Range Not Satisfiable

416 Range Not Satisfiable

کد وضعیت 416 Range Not Satisfiable به این معنی است که محدوده مشخص شده در قسمت هدر Range درخواست نمی‌تواند برآورده شود. دلیل ممکن است این باشد که محدوده داده شده خارج از اندازه داده‌های URI هدف است.

۴۱. 417 Expectation Failed

417 Expectation Failed

کد وضعیت 417 Expectation Failed به این معنی است که انتظار نشان داده شده توسط قسمت Expect request-header نمی‌تواند توسط سرور برآورده شود.

۴۲. 418 I’m a teapot

418 I'm a teapot

کد وضعیت 418 I’m a Teapot به این معنی است که سرور از دم کردن قهوه خودداری می‌کند زیرا در واقع یک قوری است. (این اشاره به یک جوک اول آوریل 1998 به نام “پروتکل کنترل قهوه جوش‌هایپر متنی” است).

۴۳. 421 Misdirected Request

کد وضعیت 421 Misdirected Request به این معنی است که درخواست مشتری به سمت سروری هدایت شده است که برای ایجاد پاسخ پیکربندی نشده است.

۴۴. 422 Unprocessable Entity (WebDAV)

422 Unprocessable Entity (WebDAV)

کد وضعیت 422 Unprocessable Entity به این معنی است که در حالی که درخواست به خوبی شکل گرفته بود، سرور قادر به دنبال کردن آن به دلیل خطاهای معنایی نبود.

۴۵. 423 Locked (WebDAV)

423 Locked (WebDAV)

کد وضعیت 423 Locked به این معنی است که منبعی که در حال دسترسی است قفل شده است.

۴۶. 424 Failed Dependency (WebDAV)

کد وضعیت 424 Failed Dependency به این معنی است که درخواست به دلیل شکست درخواست قبلی شکست خورده است.

۴۷. 425 Too Early Experimental

کد وضعیت 425 Too Early به این معنی است که سرور مایل به ریسک پردازش درخواستی نیست که ممکن است دوباره پخش شود.

۴۸. 426 Upgrade Required

426 Upgrade Required

کد وضعیت 426 Upgrade Required به این معنی است که در حالی که سرور از انجام درخواست داده شده با استفاده از پروتکل فعلی امتناع می‌ورزد، ممکن است پس از ارتقاء مشتری به پروتکل دیگری مایل به انجام این کار باشد.

۴۹. 428 Precondition Required

428 Precondition Required

کد وضعیت 428 Precondition Required به این معنی است که سرور مبدا نیاز به شرطی بودن درخواست دارد.

۵۰. 429 Too Many Requests

429 Too Many Requests

کد پاسخ 429 Too Many Requests به این معنی است که در زمان معین، کاربر درخواست‌های زیادی ارسال کرده است.

۵۱. 431 Request Header Fields Too Large

431 Request Header Fields Too Large به این معنی است که سرور مایل به پردازش درخواست نیست زیرا فیلدهای سرصفحه آن در واقع بسیار بزرگ است، با این حال، ممکن است پس از کاهش اندازه فیلدهای هدر درخواست دوباره درخواست ارسال شود.

۵۲. 451 Unavailable For Legal Reasons

451 Unavailable For Legal Reasons

کد پاسخ 451 غیرقابل دسترس برای دلایل قانونی به این معنی است که کاربر یک منبع غیرقانونی (مانند صفحات و سایت‌های مسدود شده توسط دولت) درخواست کرده است.

کد خطای Server

کد وضعیت خطای سرور 5xx به این معنی است که در حالی که درخواست معتبر به نظر می‌رسد، سرور نمی‌تواند درخواست را تکمیل کند. اگر با خطاهای سرور 5xx برای وب سایت خود مواجه می‌شوید، باید بلافاصله به سرور خود نگاه کنید. اگر سرور خود را میزبانی می‌کنید، باید اشکال زدایی را شروع کنید تا بفهمید چرا به درستی پاسخ نمی‌دهد. اگر از یک ارائه دهنده میزبان خارجی استفاده می‌کنید، باید با آنها تماس بگیرید تا بتوانند آن را بررسی کنند.

۵۳. 500 Internal Server Error

500 Internal Server Error

کد وضعیت خطای 500 داخلی سرور به این معنی است که سرور با وضعیتی مواجه شده است که نمی‌داند چگونه باید آن را مدیریت کند.

وقتی به مواردی از نظر سئو نگاه می‌کنیم، خطای سرور داخلی 500 نشان دهنده مشکل سرور است، نه در دسترس بودن واقعی محتوا. از آنجایی که ربات‌ها و کاربران هر دو از دست خواهند رفت، ارزش لینک به سرعت کاهش می‌یابد.

۵۴. 501 Not Implemented

501 Not Implemented

کد پاسخ 501 Not Implemented به این معنی است که درخواست قابل رسیدگی نیست زیرا توسط سرور پشتیبانی نمی‌شود.

۵۵. 502 Bad Gateway

502 Bad Gateway

کد پاسخ 502 Bad Gateway به این معنی است که سرور در حین کار به عنوان دروازه برای رسیدگی به پاسخ، یک پاسخ نامعتبر دریافت کرده است.

۵۶. 503 Service Unavailable

503 Service Unavailable

کد پاسخ 503 Service Unavailable به این معنی است که سرور در حال حاضر آماده رسیدگی به درخواست نیست. این یک اتفاق رایج است زمانی که سرور برای تعمیر و نگهداری از کار افتاده یا بیش از حد بارگذاری شده است.

هنگامی‌که به مواردی از نظر سئو نگاه می‌کنیم، کد وضعیت 503 سرویس در دسترس نیست به این معنی است که سرور در دسترس نیست و از بازدیدکننده، ربات یا انسان، خواسته می‌شود که در فرصتی دیگر دوباره بازگردد. این ممکن است به دلیل نگهداری سرور یا اضافه بار سرور باشد و موتورهای جستجو می‌دانند که بعداً بازگردند و در دسترس بودن را بررسی کنند.

۵۷. 504 Gateway Timeout

504 Gateway Timeout

کد پاسخ 504 Gateway Timeout به این معنی است که سروری که به عنوان دروازه عمل می‌کند نمی‌تواند زمان پاسخ را دریافت کند.

۵۸. 505 HTTP Version Not Supported

505 HTTP Version Not Supported

کد پاسخ 505 HTTP Version Not Supported به این معنی است که نسخه HTTP مورد استفاده در درخواست توسط سرور پشتیبانی نمی‌شود.

۵۹. 506 Variant Also Negotiates

506 Variant Also Negotiates

کد پاسخ 506 Variant Also Negotiates به این معنی است که سرور دارای خطای پیکربندی داخلی زیر است: منبع نوع انتخاب شده برای شرکت در مذاکرات شفاف پیکربندی شده است، بنابراین نمی‌تواند نقطه پایانی مناسبی در فرآیند مذاکره باشد.

۶۰. 507 Insufficient Storage (WebDAV)

507 Insufficient Storage (WebDAV)

کد وضعیت 507 Insufficient Storage به این معنی است که روش نمی‌تواند روی منبع انجام شود زیرا سرور قادر به ذخیره نمایشی نیست که برای تکمیل درخواست با موفقیت لازم است.

۶۱. 508 Loop Detected (WebDAV)

508 Loop Detected (WebDAV)

کد پاسخ 508 Loop Detected به این معنی است که سرور در حین پردازش درخواست، یک حلقه بی نهایت را شناسایی کرده است.

۶۲. 510 Not Extended

510 Not Extended

کد پاسخ 510 Not Extended به این معنی است که برنامه‌های افزودنی بیشتری برای سرور مورد نیاز است تا بتواند درخواست را انجام دهد.

۶۳.  511 Network Authentication Required

511 Network Authentication Required

کد پاسخ 511 Network Authentication Required نشان می‌دهد که کلاینت برای دسترسی به شبکه نیاز به احراز هویت دارد.

 کدهای غیر رسمی‌ HTTP

۶۴.  419 Page Expired (Laravel Framework)

419 Page Expired (Laravel Framework)

این کد زمانی که یک توکن CSRF مفقود شده یا منقضی شده است توسط لاراول فریم ورک استفاده می‌شود.

۶۵. 420 Method Failure (Spring Framework)

420 Method Failure (Spring Framework)

یک پاسخ منسوخ شده توسط Spring Framework زمانی که یک روش شکست خورده است استفاده می‌شود.

۶۶. 420 Enhance Your Calm (Twitter)

420 Enhance Your Calm (Twitter)

با نسخه 1 API جستجو و ترندهای توییتر در زمانی که مشتری دارای نرخ محدود است، بازگردانده شده است. نسخه‌های 1.1 و نسخه‌های بعدی از کد پاسخ 429 درخواست‌های خیلی زیاد استفاده می‌کنند.

۶۷. 430 Request Header Fields Too Large (Shopify)

توسط Shopify استفاده می‌شود، به جای کد پاسخ 429 خیلی از درخواست‌ها، زمانی که URL‌های زیادی در یک بازه زمانی خاص درخواست می‌شود.

۶۸. 450 Blocked by Windows Parental Controls (Microsoft)

450 Blocked by Windows Parental Controls (Microsoft)

کد برنامه افزودنی مایکروسافت زمانی نشان داده می‌شود که کنترل‌های والدین ویندوز روشن هستند و دسترسی به صفحه وب درخواستی را مسدود می‌کنند.

۶۹. 498 Invalid Token (Esri)

498 Invalid Token (Esri)

توسط ArcGIS برای سرور برگردانده شده است. کد 498 نشان دهنده یک توکن منقضی شده یا نامعتبر است.

۷۰. 499 Token Required (Esri)

499 Token Required (Esri)

توسط ArcGIS برای سرور برگردانده شده است. کد 499 نشان می‌دهد که یک توکن مورد نیاز است اما ارسال نشده است.

۷۱. 509 Bandwidth Limit Exceeded (Apache Web Server/cPanel)

509 Bandwidth Limit Exceeded (Apache Web Server/cPanel)

سرور از پهنای باند تعیین شده توسط مدیر سرور فراتر رفته است. این اغلب توسط ارائه دهندگان ‌هاست اشتراکی نظیر هاست لینوکس cpanel برای محدود کردن پهنای باند مشتریان استفاده می‌شود.

۷۲. Site is overloaded– 529 سایت بیش از حد بارگذاری شده است

توسط Qualys در API آزمایش سرور SSLLabs استفاده می‌شود تا نشان دهد سایت نمی‌تواند درخواست را پردازش کند.

۷۳. 530 Site is frozen — سایت 530 مسدود شده است

530 Site is frozen

توسط پلتفرم وب Pantheon برای نشان دادن سایتی که به دلیل عدم فعالیت مسدود شده است استفاده می‌شود.

۷۳. 598 (Informal convention) Network read timeout error – (کنوانسیون غیررسمی) خطای مهلت زمانی خواندن شبکه

598 (Informal convention) Network read timeout error

توسط برخی از پراکسی‌های HTTP برای سیگنال‌دهی یک بازه زمانی خواندن شبکه در پشت پراکسی به مشتری در جلوی پروکسی استفاده می‌شود.

۷۵. Network Connect Timeout Error – 599 خطای پایان زمان اتصال شبکه

599

خطایی که توسط برخی از پراکسی‌های HTTP برای علامت‌گذاری زمان پایان اتصال شبکه در پشت پراکسی به مشتری در جلوی پروکسی استفاده می‌شود.

کد خطای nginx

۷۶. 444 No Response بدون پاسخ

444 No Response

به صورت داخلی برای دستور دادن به سرور برای بازگرداندن هیچ اطلاعاتی به مشتری و بستن فورا اتصال استفاده می‌شود.

۷۷. Request header too large – 494 سرصفحه درخواست خیلی بزرگ است

مشتری درخواست خیلی بزرگ یا خط سرصفحه خیلی طولانی ارسال کرد.

۷۸. SSL Certificate Error – 495 خطای گواهی SSL

بسط کد پاسخ 400 Bad Request، که زمانی استفاده می‌شود که مشتری یک گواهی مشتری نامعتبر ارائه کرده باشد.

۷۹. SSL Certificate Required – 496 گواهی SSL مورد نیاز است

زمانی استفاده می‌شود که گواهی مشتری مورد نیاز است اما ارائه نشده است.

۸۰. HTTP Request Sent to HTTPS Port – 497 درخواست HTTP به پورت HTTPS ارسال شد

زمانی استفاده می‌شود که کلاینت درخواست HTTP را به درگاهی که به درخواست‌های HTTPS گوش می‌دهد، داده است.۸۱. Client Closed Request – 499 درخواست بسته مشتری

499 Client Closed Request

زمانی استفاده می‌شود که سرویس گیرنده درخواست را قبل از اینکه سرور بتواند پاسخی ارسال کند، بسته است.

کد خطای Cloudflare

۸۱. 520 Web Server Returned an Unknown Error

سرور مبدا یک پاسخ خالی، ناشناخته یا غیرمنتظره به Cloudflare برگرداند.

۸۲. 521 Web Server Is Down

سرور مبدا اتصال از Cloudflare را رد کرد. راه حل های امنیتی در مبدا ممکن است اتصالات قانونی را از آدرس های IP خاص Cloudflare مسدود کنند.

۸۳. 522 Connection Timed Out

زمان تماس Cloudflare با سرور مبدا تمام شده است.

۸۴. 523 Origin Is Unreachable

Cloudflare نتوانست به سرور مبدا برسد. به عنوان مثال، اگر رکوردهای DNS با DDNS (جهت اطلاع از این که ddns چیست اینجا کلیک نمایید.) برای سرور مبدا نادرست یا اشتباه تنظیم شده باشند.  جهت اطلاع از این که dns چیست اینجا کلیک نمایید.

۸۵. 524 A Timeout Occurred

Cloudflare توانست یک اتصال TCP به سرور مبدا را تکمیل کند، اما پاسخ HTTP به موقع دریافت نکرد.

۸۶. 525 SSL Handshake Failed

Cloudflare نمی‌توانست با سرور مبدأ درباره  SSL/TLS مذاکره کند.

۸۷. 526 Invalid SSL Certificate

Cloudflare نتوانست گواهی SSL را در سرور وب مبدا تأیید کند.

۸۸. 527 Railgun Error

خطای 527 یک اتصال قطع شده بین Cloudflare و سرور Railgun سرور اصلی را نشان می دهد.

۸۹. 530

خطای 530 همراه با خطای 1xxx برگردانده می شود.

کدهای هشدار دهنده caching

کدهای هشدار مربوط به حافظه پنهان زیر تحت RFC 7234 مشخص شده‌اند. برخلاف سایر کدهای وضعیت بالا، این کدها به عنوان وضعیت پاسخ در پروتکل HTTP ارسال نمی‌شوند، بلکه به عنوان بخشی از هدر HTTP ” هشدار” ارسال می‌شوند. از آنجایی که این هدر اغلب ارسال نمی‌شود. توسط سرورها و نه توسط مشتریان تایید شده بود، توسط گروه کاری HTTP با RFC 9111 منسوخ شد.

۹۰. 110 Response is Stale

پاسخ ارائه شده توسط حافظه پنهان قدیمی است (سن محتوا از حداکثر سن تعیین شده توسط هدر Cache-Control یا طول عمر انتخاب شده بیشتر است).

۹۱. 111 Revalidation Failed

حافظه پنهان به دلیل عدم امکان دسترسی به سرور مبدا نتوانست پاسخ را تأیید کند.

۹۲. 112 Disconnected Operation

کش عمداً با بقیه شبکه قطع شده است.

۹۳. 113 Heuristic Expiration

حافظه نهان از نظر اکتشافی، طول عمر تازه ای را بیش از 24 ساعت انتخاب کرد و سن پاسخ بیشتر از ۲۴ ساعت است.

۹۴. 199 Miscellaneous Warning

هشدار خودسرانه و غیر اختصاصی متن اخطار ممکن است ثبت شود یا به کاربر ارائه شود.

۹۵. 214 Transformation Applied

اگر هر تغییری در نمایش اعمال کند، مانند تغییر رمزگذاری محتوا، نوع رسانه یا موارد مشابه، توسط پروکسی اضافه می‌شود.

۹۶. 299 Miscellaneous Persistent Warning

مانند 199، اما نشان دهنده یک هشدار مداوم است.

نحوه بررسی کد وضعیت HTTP یک صفحه

یافتن کد پاسخ سرور برای یک صفحه می‌تواند به صورت دستی در مرورگر شما یا با استفاده از ابزارهای مختلف و خزنده‌های وب سایت انجام شود.

بسته به مرورگری که استفاده می‌کنید کمی‌متفاوت است. در زیر نحوه انجام آن در کروم آمده است (بیشتر مراحل در سایر مرورگرها مشابه خواهند بود).

بررسی کد وضعیت HTTP در کروم

  •       URL مورد نظر خود را برای بررسی با مرورگر خود باز کنید
  •       تب Developer (F12) را باز کنید و به تب “Network” بروید
  •       صفحه را رفرش کنید
  •       به بالای لیست درخواست‌ها بروید و اولین مورد از نوع «سند» را پیدا کنید.
  •       در “وضعیت” اکنون می‌توانید کد پاسخ HTTP را پیدا کنید.

دلیل اهمیت کدهای وضعیت Http برای سئو

اگر می‌خواهید نتایج عالی با سئوی خود داشته باشید، مهم است که با سئو فنی کار کنید. بخش بزرگی از آن مدیریت کدهای http پاسخ در وب سایت شما است تا اطمینان حاصل شود که وب سایت به درستی توسط Googlebot خزیده شده است و محتوای شما در صورت درخواست کد پاسخ مناسب را برمی‌گرداند.

کلام آخر

HTTP یک پروتکل قابل توسعه است که استفاده از آن آسان است. ساختار سرویس گیرنده-سرور، همراه با قابلیت افزودن هدر، به HTTP اجازه می‌دهد تا همراه با قابلیت‌های توسعه یافته وب پیشرفت کند.

اگرچه HTTP/2 با تعبیه پیام‌های HTTP در فریم‌ها برای بهبود عملکرد، پیچیدگی‌هایی را اضافه می‌کند، ساختار اصلی پیام‌ها از زمان HTTP/1.0 یکسان باقی مانده است. جریان جلسه ساده باقی می‌ماند و به آن اجازه می‌دهد با یک مانیتور پیام HTTP ساده بررسی و اشکال زدایی شود.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر میتوانید با متخصصین وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

[faq]

سوالات متداول

با همه این کدهای وضعیت HTTP - تشخیص خوب بودن هر یک از آنها می‌تواند کمی‌ دلهره آور باشد. اما برخی از آنها هستند. در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست مرورگر، یک کد وضعیت 2xx را برمی‌گرداند. بنابراین یک کد 2xx همان کدی است که می‌خواهید ببینید. کد وضعیت 200 به این معنی است که درخواست مرورگر موفقیت آمیز بوده و دریافت، درک و پذیرفته شده است.

پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP) یک پروتکل لایه کاربردی برای انتقال اسناد ابررسانه ای مانند HTML است. این برای ارتباط بین مرورگرهای وب و سرورهای وب طراحی شده است، اما می‌توان از آن برای مقاصد دیگر نیز استفاده کرد.

اساسا، HTTP یک پروتکل ارتباطی مبتنی بر TCP/IP است که برای ارائه داده‌ها (فایل‌های HTML، فایل‌های تصویری، نتایج پرس و جو و غیره) در شبکه جهانی وب استفاده می‌شود. پورت پیش‌فرض TCP 80 است، اما می‌توان از پورت‌های دیگر نیز استفاده کرد. این یک راه استاندارد برای کامپیوترها برای برقراری ارتباط با یکدیگر فراهم می‌کند.

پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP) روشی برای رمزگذاری و انتقال اطلاعات بین یک کلاینت (مانند یک مرورگر وب) و یک وب سرور است. HTTP پروتکل اولیه برای انتقال اطلاعات از طریق اینترنت است.

HTTPS یک HTTP با رمزگذاری و تأیید است. تنها تفاوت بین این دو پروتکل این است که HTTPS از TLS (SSL) برای رمزگذاری درخواست‌ها و پاسخ‌های HTTP معمولی و امضای دیجیتالی آن درخواست‌ها و پاسخ‌ها استفاده می‌کند. در نتیجه، HTTPS بسیار امن تر از HTTP است.

منبع : developer.mozilla.org en.wikipedia.org www.npmjs.com umbraco.com kinsta.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.