جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

هدف اصلی از ابداع زبان برنامه نویسی پایتون خوانایی بالای کد دستورهای برنامه است، بدین صورت که در IDE بلاک‌های کد به صورت خودکار ظاهر می‌شود. این زبان برنامه نویسی open source  بوده و توسط بنیاد نرم افزار پایتون مدیریت می‌شود. در این مقاله شما را با زبان برنامه نویسی پایتون و کاربردها و ویژگی های آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

معرفی پایتون:

پایتون چیست - معرفی پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی قدرتمند سطح بالا، شئ گرا و حرفه‌ای می‌باشد که در حال گسترش روز‌افزون در جهان است. این عبارت پاسخ کامل سوال” پایتون (Python) چیست؟ ” را برای شما بازگو می کند.

این زبان با قابلیت‌های فراوان و شگفت انگیزی که دارد تحولی در دنیای برنامه نویسی از توسعه برنامه‌های تحت وب تا ایجاد بازی‌های رایانه‌ای، بوجود آورده است. پایتون ابتدا در سال 1991 وارد دنیای برنامه نویسی شد و در سال‌های اخیر توجه برنامه نویسان را به خود جلب کرده و روز به روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود.

پایتون هنوز در ایران جایگاه خود را پیدا نکرده است اما آینده روشنی برای آن می‌توان تصورکرد زیرا این زبان کاربردهای فراوانی دارد و در بسیاری از سایت‌های بین‌المللی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

تعداد کلمات کلیدی پایتون کم، ساده و کاملا قابل درک است و این موضوع فهم و یادگیری آن را برای کاربران تازه‌کار بسیار ساده کرده است. در واقع این زبان پیچیدگی‌های معمول سایر زبان‌ها را ندارد و پس از برنامه نویسی، منطق آن کاملا قابل درک است. این زبان اپن سورس را می‌توان در زمان کوتاهی به خوبی یاد گرفت و بواسطه کتابخانه‌های گسترده‌ای که دارد از آن استفاده‌های فراوان کرد.

پایتون یک زبان اسکریپتی است به این منظور که کدهای آن در اکثر پلت فرم‌ها از جمله لینوکس، ویندوز، مکینتاش، سیستم‌های موبایل و حتی پلی‌استیشن قابل اجراست.

این زبان به سبب قابلیت‌های فراوانی که دارد زبان مورد علاقه برنامه نویسان وب می‌باشد. شرکت‌های عظیمی مانند گوگل، یاهو، ناسا و … در سطح وسیعی در حال استفاده از پایتون هستند.

پیشنهاد وب رمز: معرفی و مزایای هاست لینوکس حرفه ای (پرسرعت)

کابردهای زبان  برنامه نویسی پایتون

پایتون چیست - کابردهای زبان برنامه نویسی پایتون

  • خودکار‌سازی برنامه‌ها
  • گسترش برنامه‌های تحت وب
  • اسکریپت نویسی
  • آنالیز اطلاعات
  • توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب

از جمله فریم ورک‌های محبوب پایتون می‌توان به Django و Flask اشاره کرد.

ویژگی مهم زبان برنامه نویسی پایتون

ویژگی مهم زبان برنامه نویسی پایتون

یکی از ویژگی‌های زبان‌های محبوب، آموزش‌های زیاد آن می‌باشد که در خصوص پایتون در صورتی‌که منابع گزارشی در گیت هاب درست باشند می‌توان گفت که رتبه سوم محبوب‌ترین زبان را در دنیا دارد، بنابراین منابع آموزشی بسیار زیادی از این زبان در اختیار کاربران قرار دارد.

از زب‍‌ان پایتون برای توسعه وب در قسمت بک‌اند نیز می‌توان استفاده‌های فراوانی داشت و در صورتی‌که در این زمینه مهارت داشته باشید می‌توانید درآمد مناسبی از همین طریق کسب کنید.

البته با همه این تفاسیر نمی‌توان گفت پایتون برای همه مناسب است بلکه این یک انتخاب است که براساس نیازمندی‌های متفاوت انجام می‌شود. این زبان به سبب سطح بالا بودن آن برای استفاده برنامه‌های نزدیک به سخت افزار مانند کار با سیستم عامل مناسب نیست.

در مقابل موارد گفته شده شاید بتوان گفت نقطه ضعف پایتون نسبت به سایر زبان‌های پرکاربرد برنامه نویسی، سرعت کندتر آن است که همین امر ممکن است باعث ترس و نگرانی کاربران شود که اگر به آن واقع بینانه نگاه کنیم پایتون برای بیش از نود درصد مواقعی که استفاده می‌شود به اندازه لازم سریع است.

وب رمز به عنوان یک شرکت پیشرو در ارائه راهکارهای فناوری اطلاعات، هاست پایتون را با کیفیت و امکانات بالا در لیست متنوع سرویس‌های خود قرار داده است. بنابراین کاربرانی که به استفاده از این زبان محبوب علاقه‌مند هستند می‌توانند با تهیه این سرویس به‌راحتی پروژه‌های خود را عملی سازند.

نویسنده:  حبیبه سورانی

 

برچسب ها :

منبع : python.org

5 پاسخ به “پایتون (Python) چیست؟”

  1. سیم کارت قسطی گفت:

    پایتون واقعا هم شیرینه یادگیریش و هم اینکه هر روز داره در هر زمینه‌ای پیشرفت می کنه و واقعا قدرتمنده

  2. gisplus.ir گفت:

    زبان پایتون در بسیاری از جنبه ها در حال فراگیر شدن است. زمینه تخصصی ما سامانه های نقشه یا سامانه های مکان محور است (همان GIS) و پایتون در این زمینه Geo Django را دارد که برای نوشتن وب سایت های مکان محور که با نقشه کار می کنند بسیار مفید است و برنامه نویسی GIS را بسیار ساده کرده است.

  3. رسول وطن پرست گفت:

    سلام، وقت بخیر
    من قبلا شنیده بودم که با پایتون میشه هک هم انجام داد
    آیا پکیجی باید به این زبان اضافه کرد؟ اگر هست چه پکیجی؟
    خوشحال میشم اگه اطلاعاتی در این زمینه داشتید کمکم کنید?

  4. محمد انوری گفت:

    سلام مقاله مفیدی نبود متاسفانه …
    هم محتوا ساختار درستی را دنبال نکرد، هم نگارش مشکلات اساسی داشت و هم اینکه پایتون جای صحبت زیاد داشت که به آن پرداخته نشد …
    مطمئن نیستم نظرم تایید شود اما به هر حال موفق باشید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.