جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

از روش های بازاریابی محتوایی می‌توان به تولید محتوای متنی و تولید محتوای ویدئویی و تولید محتوای گرافیکی اشاره کرد. در این مقاله تکنیک هایی که برای تولید محتوا باید بدانید را بیان خواهیم کرد.

تولید محتوا

تکنیک‌های تولید محتوا وابسته به فضایی هستند که منتشر‌می‌شوند و برای هر فضا باید متفاوت باشند. اما همه محتواهای ایجاد شده در یک نقطه واحد مشترک هستند و آن نقطه “دارا بودن کیفیت” است.

یکی از روش های تولید محتوا پیدا کردن پتانسیل‌ها و تبدیل آنها به مشتری است. در واقع با تولید محتوای مناسب‌ می‌توان افراد را جذب و در آنها انگیزه خرید ایجاد نمود. پس‌می‌توان نتیجه گرفت تولید محتوا فرایندی غیر مستقیم در جذب مشتری و کسب درآمد می‌باشد. حال باید به بررسی تکنیک‌های تولید محتوا پرداخت. اینکه در چه فضایی چه نوع محتوایی در جذب مشتری موثر است. همچنین باید به این نکته توجه داشت که یک تولید محتوای خوب و با کیفیت به همراه سئو‌ سایت می‌تواند یک نتیجه جادویی و بی‌نظیر را برای افزایش بازدید سایت در پی داشته باشد. شاید تعریف بهتر این باشد که سئوی بدون محتوا و محتوای بدون سئو بی‌‌معنی است و محتوای ارزشمند بدون سئو و همچنین سایت خوب ولی بی‌‌محتوا دارای جذابیت کافی نمی‌باشند. لذا تولید محتوای با کیفیت، و همزمان معرفی آن به موتورهای جستجو، تولید محتوا را به بازاریابی محتوایی تبدیل‌می‌کند. حال سوال مهم این است که برای تولید محتوای مناسب از چه راهکارهایی‌می‌توان استفاده کرد.

تکنیک های تولید محتوا بسیاری زیادی گفته شده‌است . در این مقاله به بررسی بعضی از آنها می پردازیم.

۱. خلق محتوای با کیفیت

تکنیک های تولید محتوا - خلق محتوای با کیفیت

خلق محتوای با کیفیت به معنای کپی کردن مطالب از سایر سایت‌ها نیست.‌می‌توان با انتخاب یک موضوع مناسب به بررسی آن از سطح مقدماتی تا سطح پیشرفته پرداخت. باید توجه داشت که تعداد کلمات در یک مقاله اهمیت زیادی ندارد، بلکه تمرکز بر موضوعی مشخص و چگالی بالا در یک محتوا بسیار حائز اهمیت‌می‌باشد.

۲. برای دریافت جواب مناسب، باید سوال مناسب مطرح شود.

تکنیک های تولید محتوا - طرح سوال مناسب

برای تولید محتوا باید به این فکر کرد که مشتری برای دریافت جواب خود در اینترنت، چه سوالی را‌می‌پرسد و با چه عباراتی به دنبال رسیدن به پاسخ خود‌ می‌باشد. در این شرایط است که‌می‌توان با مطرح کردن یک سوال خوب و بعد ارائه یک پاسخ مناسب، شخص را به وب سایت مورد نظر هدایت و در وی ایجاد حس کنجکاوی نمود تا به باقی مقالات سایت نیز نگاهی بیندازد. همچنین کاربران بعد از مطالعه یک مقاله درباره موضوع خاص، تمایل دارند که از تجربیات سایر کاربران درباره همان موضوع مطلع شوند و یا تجربه خود را به اشتراک گذارند. لذا با ایجاد فضایی در انتهای آن موضوع،‌می‌توان از نظرات کاربران نیز استفاده نمود. ایجاد حس مشارکت در کاربران باعث‌ می‌شود شخص مجددا برای مطالعه پاسخ‌های احتمالی وارد وب‌سایت شود.

۳. معجزه تصاویر و محتوای متنی به صورت توامان

در سایت‌هایی که به معرفی محصولات می‌پردازند، صرفا قرار دادن تصویر کافی نبوده و باید در کنار تصویر به تولید محتوای متنی نیز توجه شود. به این معنا که معایب و مزایای محصول معرفی شده نوشته شود و در صورت امکان مقایسه با محصولات مشابه صورت گیرد. باید توجه داشت که توضیح کامل و جامع، با زبانی ساده‌می‌تواند برای بازدید کننده جذابیت بالایی داشته باشد. همچنین با تعبیه فضایی در بخش انتهایی مطلب برای ثبت نظرات کاربران،‌ می‌توان از مشارکت سایر مصرف کنندگان نیز بهره‌مند شد.

۴. اینفوگرافیک، محتوایی ساده و جذاب

تکنیک های تولید محتوا - اینفوگرافیک

اینفوگرافیک نوعی تولید محتوای تکمیلی محسوب‌ می‌شود. یک اینفوگرافیک باید داستان سازی مناسبی داشته باشد و فقط اطلاعات مهم را ثبت کند. باید توجه داشت که محتوای اینفوگرافیک‌ها برای موتورهای جستجو قابل درک نیست، لذا در کنار آن تولید محتوای متنی نیز باید صورت گیرد. در چنین شرایطی بهتر است با جملات کوتاه به بیان اصل موضوع بسنده کرده و ذهن بازدید کننده را به محتوای اینفوگرافیک معطوف کرد.

۵. اطلاعات تکمیلی، بهترین‌ها، محبوب ترین‌ها، برگزیده هفته

در ساخت سایت مورد نظر‌می‌توان بخشی را برای معرفی بهترین‌ها و برگزیده‌ها در نظر گرفته و با انتخاب عنوانی مناسب مشتریان را مجذوب آن بخش نمود. در این بخش باید محتواهایی با موضوعات مشخص و با الگویی استاندارد و از پیش تعیین شده تولید شود. همچنین در این بخش‌می‌توان به معرفی برترین برندها و یا مصاحبه با افراد مشهور پرداخت. استفاده از تصاویر و ویدئو، همزمان با متن‌های از پیش ایجاد شده در یک قالب استاندارد‌می‌تواند باعث جذب افراد به این بخش از سایت گردد.

۶.تولید کتاب‌های الکترنیک، راه حلی ماندگار

تولید کتابهای الکترونیک نه تنها گامی فرهنگی محسوب‌می شود بلکه‌ می‌تواند یک تولید محتوا ماندگار و با کیفیت در هر کسب و کاری باشد. در تولید کتب الکترونیک باید توجه داشت که تعداد صفحات زیاد و خسته کننده نباشد. به طور استاندارد معمولا صفحات این کتابها را بین 30 تا 50 صفحه در نظر‌ می‌گیرند. این کتب باید دارای صفحه بندی مناسب و استاندارد بوده و در متن کتاب اطلاعات مربوط به تولید کننده محتوا ذکر شود تا از سرقت ادبی آن جلوگیری شود.

 

16 پاسخ به “تکنیک های تولید محتوا به بیان ساده”

  1. سارا گفت:

    بدست آوردن دیدگاه جدید مرحله اوله و شما توضیح ندادید که این دیدگاه از کجا بدست بیاریم

  2. حامدمتین گفت:

    ممنون از مقاله شما

  3. محمد نوروزی گفت:

    سلام خیلی خوب بود فقط بعضی جاها اشکال داشت و نامفهموم بود.ممنون

    • مینو تیموری گفت:

      دوست عزیز ممنون که همراه ما هستید. کامنتی که مبنی بر اشکال ترجمه و یا نامفهوم بودن نوع نگارش برای مقالات ما میگذارید به ما کمک میکند تا در زمانبدی آپدیت کردن مقالات، اولویت رو به مقالات مشکل دار بدهیم. ممنون که به ما برای بهتر شدن کمک می‌کنید.

  4. علی ملکی گفت:

    سلام خیلی عالی بود.ممنون

  5. ندا محمدی آذر گفت:

    سلام اول خسته نباشید میگم به تیم خوبتون.مقاله ای که نوشتین واقعا عالی هستش.ولی این مقاله بیشتر جنبه معرفی تولید محتوارو داشت.هیچ آموزشی هم ندادین و یا اصلا انواع محتواهارو هم بررسی نکردید.اگ امکان داره یک مقاله یا ویدیوی آموزشی معرفی کنین تا بهتر متوجه تولید محتوا بشم.متناتون خیلی کمه ولی کامل متوجه میشم.اولین سایتی کاملی که دیدم سایت شما بود.یه سوال داشتم چجوری می تونم تولید محتوای خوبی بکنم تا مخاطبای بیشتری جذب کنم؟و مشکلی که در تولید محتوا دارم اینکه مفهومش با سایتای دیگ یکی هستش آیا گوگل میتونه اینو تشخیص بده یا نه؟خیلی ممنون میشم که راهنمایی کنین.

    • مینو تیموری گفت:

      دوست عزیز مقالات ما به صورت دوره ای آپدیت خواهد شد. ممنون که ما را در جریان نواقص کارمان و نیازهای خودتان می‌گذارید.
      تجربه به ما نشان داده تولید محتوای جذاب از یک عنوان جذاب آغاز می‌شود. عنوانی که مخاطب را متقاعد کند شما حرف جدیدی برای گفتن دارید و یا همان چیزی را ارائه می‌کنید که مخاطب به دنبال آن است . عنوان کوتاه اما فریبنده کلیک شما را بالا می‌برد اما کیفیت محتوای شما مخاطب را در سایت شما نگه می‌دارد. تا مادامی که از سایر سایت‌های کپی نکنید و خودتان از زاویه دید خودتان و با نوع نگارش مختص به خود تولید محتوا کنید از نظر گوگل مشکلی نخواهید داشت. زیرا تاریخچه متولد شدن اندروید عوض نخواهد شد و همیشه یک روایت دارد اما یک روایت به صدها تکنیک می‌تواند نگارش شود.

  6. دانایی گفت:

    در ابتدای کار محتوا اصولا باید پژوهش دقیقی در خصوص محتوا انجام شود. در این صورت تمامی کلمات کلیدی بازار هدف کسب و کار شما پیدا می‌شود تا در مواقع مختلف انجام پروژه استفاده شود. این پژوهش از موارد سرچ شده در گوگل و رقبای شما باید جمع آوری گردد. بهترین نویسنده ها که سابقه تولید محتوا در حوزه کاری مرتبط به شما دارند را برای پروژه خود انتخاب کنید تا بهترین متون را در اختیار شما قرار دهند. این محتوا قطعا بر اساس نیاز شما بوده و به هیچ عنوان کپی و حتی بازنویسی از دیگر سایت‌ها نباید باشد و در انتها محتوایی کاملا یونیک، خلاق و ساخته ذهن نویسنده تحویل داده شود. در این صورت است که صفر تا صد محتوا را طی کرده‌ایم.

  7. تولید محتوا گفت:

    الان تولید محتوا ارزش زیادی داره و حرف اول و میزنه
    ممنون

    • مینو تیموری گفت:

      كاملا درسته. اگر به مباحث تولید محتوا علاقمند هستید، مقاله زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
      سئو محتوا

  8. شهریاری گفت:

    آیا تا به حال فکر کردی که چرا واقعا تولید محتوا می کنی یا مقاله می نویسی؟

    رتبه الکسا
    سئو
    مردم را جذب کنم
    ترافیک سایتم بالاتر برود
    سایتم پر بار تر شود
    اگر یکی از این گزینه ها در ذهنت آمد باید بگویم در لیست ۹۹% افرادی هستی که این اشتباه فاحش را در تولید محتوا انجام می دهند

  9. تولید محتوا گفت:

    این مقالتون عالی بود. خسته نباشید میگم به گروه خوب وب‌رمز.

    • مینو تیموری گفت:

      ممنونم که همراه ما هستید. اگر به تولید محتوای هدفمند علاقمند هستید ما مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
      بازاریابی محتوا

  10. محسن گفت:

    الان این ساده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 821 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.