جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

از آنجایی که با تولید محتوای خوب و با کیفیت میتوان ترافیک سایت را افزایش داد ، به همین علت برندهای مطرح و بزرگ در زمینه ی بازاریابی محتوایی کاربرپسند و جذاب، هزینه های زیادی را متحمل میشوند . در این مقاله شما را با محتوای تعاملی و ابزارهای آن آشنا خواهیم کرد.

تا کنون بارها درباره مزایای داشتن یک وب‌سایت خوب بحث شده است. این مباحث از انتخاب نام مناسب برای یک وب‌سایت و همچنین معرفی پسوندهای مختلف دامنه و تاثیر آن بر سئو سایت آغاز و تا معرفی زبان‌های برنامه نویسی و مزایا و معایب سایت‌های وردپرسی و پلاگین‌های مختلف ادامه پیدا کرده است. قطعا داشتن یک سایت با طراحی گرافیکی مناسب، کدنویسی قوی و همچنین تبلیغات به تنهایی نمی‌تواند شما را به عنوان یک سایت خوب معرفی کند. موردی که سایت شما به آن نیاز دارد محتوای مناسب است. متاسفانه مخاطبینی که در سایت‌ها به دنبال جواب سوالات خود هستند زمان زیادی را برای مطالعه تمامی مطالب صرف نکرده و در صورت عدم جذابیت سایت و همچنین طولانی بودن مطالب سراغ سایت دیگری می‌روند. چیزی که ما برای رفع این مشکل به دنبال آن هستیم تولید محتوای تعاملی می‌باشد.

حال سوال مهم این است که به چه روش می‌توان محتوای تعاملی ایجاد کرد؟ آیا نرم افزارهایی برای تولید محتوای تعاملی وجود دارد؟ آیا این کار نیاز به تخصص خاصی دارد؟ سوالات فوق در ادامه این مقاله پاسخ داده شده است.

در ابتدا باید بدانیم که برای تولید محتوای تعاملی نیاز به ابزارهایی داریم که به سادگی بتوان به کمک آن فیلم و ویدئو تولید کرد. همچنین ویرایش تصاویر و امکان درج متن و علائم روی آن، تولید اینفوگرافیک و اسلاید شو را دارا باشد.

محتوای تعاملی یا Interactive Content  چیست؟

تولید محتوای تعاملی - Interactive Content

محتوای تعاملی زیر شاخه بازاریابی محتوایی است .به عبارت دیگر یکی از انواع محتوا است که کاربر با  آن بسیار راحت ارتباط برقرار میکند و بیشترین اثرگذاری را بر روی مخاطب خود دارد و مخاطب را به چالش می اندازد و درگیر میکند. این نوع از تولید محتوا باعث ایجاد ترافیک بیشتر سایت و بیشتر دیده شدن توسط مخاطبان خواهد شد. به عبارت دیگر میتوان گفت تولید محتوای تعاملی به معنای کوتاه کردن مطالب نوشتاری و جایگزین کردن تماشا و همچنین شنیدار به جای خواندن است. این روش می‌تواند برای مخاطبین جذابیت بیشتری داشته باشد و شخص را به صورت طولانی مدت در سایت شما نگه دارد.

پیشنهاد وب رمز: بازاریابی محتوایی چیست؟

 چند نمونه ابزارهای تولید محتوا تعاملی:

۱-تولید محتوا به روش آزمون

یکی از روش های تولید محتوای تعاملی ایجاد آزمون است. مخاطبین با مشاهده سوالات و پاسخ به سوالات چند گزینه‌ای می‌توانند توانایی‌های خود را در زمینه‌های مختلف مورد سنجش قرار دهند. این آزمون‌ها گاهی برای مخاطبین به اندازه‌ای جذاب است که افراد به کرات لینک آن صفحه را برای هم ارسال کرده تا  آن آزمون را به سایر دوستان خود معرفی کنند. برای ایجاد آزمون در سایت خود می‌توانید از برنامه QZZR استفاده نمایید. این برنامه به سادگی صفحه آزمون شما را آماده کرده و شما صرفا نیاز به وارد کردن سوالات و گزینه‌ها خواهید داشت.

۲-استفاده از نرم افزار snapapp

تولید محتوای تعاملی - استفاده از نرم افزار snapapp

این نرم افزار ساده و کاربردی می‌تواند در تولید محتوای تعاملی به شما یاری رساند. این نرم افزار قدرتمند امکان ایجاد آزمون، ماشین حساب‌ها، ابزار‌های قوی برای سنجش و محاسبات و همچنین امکان ایجاد اینفوگرافیک‌ها را برای شما فراهم کرده است. در کنار همه این امکانات شما به وسیله این نرم افزار می‌توانید به آسانی محتوای ایجاد شده را در وب‌سایت، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و غیره به اشتراک گذاشته و همچنین می‌توانید از وضعیت محتوای ایجاد شده در سایت خود مانند میزان محبوبیت بین کاربران مطلع شوید.

۳-ابزار تولید محتوا به نام Zaption

تماشای ویدئو‌های آموزشی می‌تواند جایگزین مناسبی برای مطالب نوشتاری باشد. مخاطبین با مشاهده ویدئو‌ها می توانند ساعت‌های زیادی را صرف آموزش کنند بدون اینکه از مطالعه متون نوشتاری خسته شوند. این نرم‌افزار می‌تواند در تولید محتوای ویدیویی کمک به سزایی به مدیران سایت نماید تا در کنار تولید فیلم با ایجاد آزمون و همچنین لینک دانلود بتوانند جذابیت‌های بیشتری را برای مخاطبین خود ایجاد کنند.

۴-ابزار تولید محتوای تعاملی با  GUIDES.CO

به کمک نرم‌افزار guides.co می‌توانید در هنگام تولید محتوای متنی به محتواهای نوشتاری خود، اسلایدشو و عکس اضافه کنید تا جذابیت‌های بصری ایجاد شده باعث جذب مخاطب شود.

۵-ابزار تولید محتوای فروشگاهی با Webyclip

این نرم‌افزار جالب می‌تواند در طراحی سایت‌ فروشگاهی و تولید محتوای آن بسیار کاربردی باشد. به وسیله این نرم‌افزار می‌توانید برای محصولات خود ویدئو تهیه کنید تا مخاطب با کلیک بر روی آن محصولات به صفحه مربوطه وارد شود. این ابزار می‌تواند برای ساخت دمو، آموزش و همچنین بررسی محصولات در فروشگاه ساز نیز مورد استفاده قرار گیرد.

۶-THINGLINK

تولید محتوای تعاملی - THINGLINK

ابزار thinglink به شما امکان اضافه کردن متن و علائم مختلف روی تصویر را می‌دهد. شما با استفاده از این ابزار تولید محتوای تعاملی می‌توانید نرخ تعامل و توجه مخاطبین به برندتان را افزایش دهید و دقیقا به همان نقطه‌ای که مد نظر دارید آنها را هدایت نمایید. همچنین می‌توانید تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از طریق ترافیک حاصل از شبکه‌های اجتماعی ترافیک سایت و لیدهای فروش و کسب درآمد اینترنتی خود را افزایش دهید.

در مقاله بعد به معرفی سایر این ابزارها خواهیم پرداخت.

نویسنده: الهام کرامتی

 

یک پاسخ به “۶ ابزار تولید محتوای تعاملی”

  1. یلدا گفت:

    مرسی از مطالبتون بخصوص معرفی نرم افزار محتوای فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.