جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

در این مقاله خواهیم آموخت که پایتون چیست و بهترین فریم ورک های پایتون کدام‌ها هستند. چارچوب وب پایتون مجموعه‌ای از بسته‌ها یا ماژول‌ها است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ها یا سرویس‌های وب خود را بنویسند. با استفاده از فریم ورک های پایتون، توسعه دهندگان نیازی به رسیدگی به جزئیات سطح پایین مانند آشنایی و کار با پروتکل‌ها، سوکت‌ها یا مدیریت فرآیند/موضوع (process/thread) ندارند. در این مقاله شما را با محبوب‌ترین فریم ورک های پایتون آشنا خواهیم شد.

زبان برنامه‌نویسی پایتون چیست؟

زبان برنامه‌نویسی پایتون چیست؟ - فریم ورک های پایتون

برای آن که بدانید پایتون چیست می‌توان گفت، پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده، شی گرا و سطح بالا با معناشناسی پویا است. سطح بالای آن در ساختار داده‌ها، همراه با تایپ پویا و اتصال پویا، آن را برای توسعه سریع برنامه‌ها و همچنین استفاده از آنها به عنوان زبان برنامه نویسی، طراحی سایت یا چسباندن اتصال اجزای موجود به یکدیگر بسیار جذاب می‌کند.

ساختار ساده و یادگیری آسان پایتون بر خوانایی کد تأکید می‌کند و بنابراین هزینه نگهداری برنامه را کاهش می‌دهد. پایتون از ماژول‌ها و بسته‌های متعدد پشتیبانی می‌کند، که باعث ایجاد مدولار بودن برنامه و استفاده مجدد از کد می‌شود. مترجم پایتون و کتابخانه استاندارد گسترده به صورت کد منبع یا باینری و بدون هیچ هزینه اضافه‌ای، برای همه سیستم عامل‌های اصلی در دسترس هستند و می‌توانند آزادانه توزیع شوند.

همچنین از زبان پایتون به دلیل توسعه آسان در طراحی سایت‌ شرکتی، سایت‌های سازمانی و شخصی و نیز در طراحی فروشگاه اینترنتی نیز استفاده می‌شود.

زبان برنامه‌نویسی پایتون روی سرورهای لینوکسی نیز قابل ارائه می‌باشد. (جهت اطلاع از این که لینوکس چیست اینجا مراجعه نمایید.)

همچنین شرکت‌های متعدد در حال حاضر با ارائه‌ هاست پایتون در کنار‌ هاست‌های سی پنل و دایرکت ادمین (جهت اطلاع از این که دایرکت ادمین چیست اینجا مراجعه نمایید.) سعی میکنند تا بتوانند نیازهای مشتریان خود را در این زمینه پوشش دهند. جهت اطلاع از این که cpanel چیست اینجا مراجعه نمایید.

فریم‌ورک چیست؟

فریم‌ورک چیست؟ - فریم ورک های پایتون

برنامه نویسان پایتون برای سهولت توسعه روند کاری خود به چه چیزی نیاز دارند؟ پاسخ فریمورک‌های پایتون است. با خودکارسازی اجرای وظایف اضافی، چارچوب‌ها زمان توسعه را کاهش می‌دهند و توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا بیشتر بر روی منطق برنامه (به جای تمرکز بر روی عناصر معمولی و پیش پا افتاده) و موارد مهمتری نظیر سئو سایت تمرکز کنند.

از آنجا که یکی از زبان‌های برنامه نویسی پیشرو است، هیچ محدودیتی برای چارچوب‌های پایتون وجود ندارد. چارچوب‌های مختلف دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود هستند و. بنابراین، انتخاب از بین فریمورک‌های متعدد، باید بر اساس الزامات پروژه و ترجیح توسعه دهنده و قیمت طراحی سایت انجام شود.

همچنین پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا در سطح بالا است که برای توسعه سریع برنامه ها استفاده می‌شود، در حالی که PHP برای توسعه یک وب سایت یا برنامه وب پویا استفاده می‌شود. (جهت اطلاع از این که php چیست اینجا کلیک نمایید.)

Python و Node.js هر دو گزینه بسیار محبوب و قدرتمندی برای توسعه برنامه های تحت وب و پشتیبان هستند. (جهت اطلاع از این که nodejs چیست اینجا کلیک نمایید.)

علاوه بر این، می‌توانید از پایتون در CodeIgniter استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید یک اسکریپت پایتون را از php برای مثال با عملکرد passthru اجرا کنید. (جهت اطلاع از این که CodeIgniter چیست اینجا کلیک نمایید.)

از طرفی دیگر استفاده از NGINX به عنوان سرور وب برای برنامه پایتون، حتی در سطوح پایین ترافیک وب سایت شما را سریعتر می‌کند. (جهت اطلاع از این که انجین ایکس چیست اینجا کلیک نمایید.)

در اصل سه نوع چارچوب پایتون وجود دارد، یعنی فول استک (full-stack)، میکرو فریمورک (micro-framework) و ناهمزمان (asynchronous).

قبل از بحث در مورد بهترین چارچوب‌های پایتون برای توسعه دهندگان در سال 2021، ابتدا نگاهی گذرا به انواع مختلف چارچوب‌های پایتون بیندازیم.

انواع چارچوب‌های پایتون

۱. چارچوب Full-Stack

چارچوب Full-Stack - فریم ورک های پایتون

چنین چارچوب‌هایی یک راه حل یکپارچه برای همه نیازهای توسعه دهندگان هستند. ژنراتورهای فرم، اعتبارسنجی فرم و طرح بندی قالب‌ها معمولاً با یک چارچوب معمولی تمام پشته در دسترس هستند.

۲. میکروفریم ورک

این نوع از چارچوب‌ها بسیار سبک هستند و قابلیت‌ها و ویژگی‌های اضافی مانند لایه انتزاعی پایگاه داده، اعتبارسنجی فرم و ابزارها و کتابخانه‌های خاص را ارائه نمی‌دهند. توسعه دهندگان با استفاده از میکرو فریمورک‌ها باید تعداد زیادی کد و الزامات اضافی را به صورت دستی اضافه کنند.

۳. چارچوب ناهمزمان (asynchronous)

چارچوب ناهمزمان - فریم ورک های پایتون

با توجه به محبوبیت اخیر، هر چارچوب ناهمزمان یک میکروفریمورک است که امکان مدیریت مجموعه وسیعی از اتصالات همزمان را فراهم می‌کند. معمولا، چارچوب‌های ناهمزمان ساخته شده برای پایتون از کتابخانه asyncio زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنند.

چرا باید از چارچوب‌های ‌پایتون استفاده کرد؟

چرا باید از چارچوب‌های ‌پایتون استفاده کرد؟

رابط کاربری پایتون برای کار با فریم ورک‌ها نیز آسان است. چندین چارچوب وجود دارد که امکان سفارشی سازی آسان و کد نویسی کمتر را فراهم می‌کند. آنها به توسعه دهندگان کمک می‌کنند تا کار را سریعتر انجام دهند. با استفاده از این چارچوب‌ها، بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها، برنامه‌های آموزشی و سایر نرم افزارها می‌توانند سریعتر و بهتر ساخته شوند.

۱) کدهای قابل خواندن و قابل نگهداری

کدهای قابل خواندن و قابل نگهداری - فریم ورک های پایتون

هنگام نوشتن یک برنامه نرم افزاری، باید بر کیفیت کد منبع آن تمرکز کنید تا تعمیر و نگهداری و به روز رسانی آن را ساده تر کنید. قوانین نحوی پایتون به شما امکان می‌دهد مفاهیم را بدون نوشتن کد اضافی بیان کنید. در عین حال، پایتون، بر خلاف سایر زبان‌های برنامه نویسی، بر خوانایی کد تأکید می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که از کلمات کلیدی انگلیسی به جای علائم نگارشی استفاده کنید. بنابراین، می‌توانید از پایتون برای ایجاد برنامه‌های سفارشی بدون نوشتن کد اضافی استفاده کنید. همچنین کد خوانا و تمیز به شما کمک می‌کند تا نرم افزار را بدون صرف وقت و تلاش اضافی توسعه داده و به روز کنید.

۲) Paradigms‌های برنامه نویسی متعدد

پایتون همانند دیگر زبانهای برنامه نویسی مدرن، نیز از چندین الگوی برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند. همچنین از برنامه نویسی شی گرا و ساختار یافته به طور کامل پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، ویژگی‌های زبان پایتون از مفاهیم مختلف در برنامه نویسی عملکردی و جنبه گرا نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین پایتون دارای سیستم نوع پویا و مدیریت خودکار حافظه است. پارادایم‌های (Paradigms) برنامه نویسی و ویژگی‌های این زبان به شما کمک می‌کند تا از پایتون برای توسعه برنامه‌های نرم افزاری بزرگ و پیچیده استفاده کنید.

۳) سازگار با انواع پلتفرم و سیستم عامل‌های اصلی

سازگار با انواع پلتفرم و سیستم عامل‌های اصلی - فریم ورک های پایتون

در حال حاضر، پایتون از بسیاری از سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌کند. حتی می‌توانید از مترجمان پایتون برای اجرای کد بر روی سیستم عامل‌ها و ابزارهای خاص استفاده کنید. همچنین، پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده (interpreted programming) است. پایتون به شما این امکان را می‌دهد که کد یکسانی را در چندین پلتفرم بدون ترکیب مجدد اجرا کنید. بنابراین، لازم نیست بعد از هرگونه تغییر کد را دوباره کامپایل کنید. همچنین می‌توانید کد برنامه اصلاح شده را بدون کامپایل مجدد اجرا کرده و تأثیر تغییرات ایجاد شده در کد را فورا بررسی کنید. این ویژگی باعث می‌شود که بدون افزایش زمان توسعه، تغییرات مورد نظر خود را در کد ایجاد کنید.

۴) کتابخانه استاندارد قوی

کتابخانه استاندارد بزرگ و قوی آن باعث می‌شود پایتون نسبت به سایر زبان‌های برنامه نویسی امتیاز کسب کند. کتابخانه استاندارد به شما این امکان را می‌دهد تا با توجه به نیازهای دقیق خود، طیف وسیعی از ماژول‌ها را انتخاب کنید. هر ماژول به شما این امکان را می‌دهد که بدون نوشتن کد اضافی، قابلیت‌هایی را به برنامه پایتون اضافه کنید. به عنوان مثال، هنگام نوشتن یک برنامه وب در پایتون، می‌توانید از ماژول‌های خاصی برای پیاده سازی خدمات وب، انجام عملیات رشته ای، مدیریت رابط سیستم عامل یا کار با پروتکل‌های اینترنت استفاده کنید. حتی می‌توانید با مرور اسناد کتابخانه استاندارد پایتون، اطلاعات مربوط به ماژول‌های مختلف را نیز جمع آوری کنید.

۵) انواع چارچوب‌ها و ابزارهای منبع باز

انواع چارچوب‌ها و ابزارهای منبع باز - فریم ورک های پایتون

پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی منبع باز، به شما کمک می‌کند تا هزینه توسعه نرم افزار را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. حتی می‌توانید از چندین چارچوب منبع باز پایتون، کتابخانه‌ها و ابزارهای توسعه برای محدود کردن زمان توسعه بدون افزایش هزینه توسعه استفاده کنید. شما حتی می‌توانید با توجه به نیازهای دقیق خود، طیف وسیعی از چارچوب‌های متن باز و ابزارهای توسعه پایتون را انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از چارچوب‌های قوی پایتون مانند Django، Flask، Pyramid، Bottle و Cherrypy توسعه برنامه‌های وب را ساده و سرعت بخشید. به همین ترتیب، می‌توانید با استفاده از چارچوب‌ها و مجموعه ابزارهایی مانند PyQT، PyJs، PyGUI، Kivy، PyGTK و WxPython توسعه برنامه GUI خود را تسریع کنید.

۶) توسعه نرم‌افزارهای پیچیده را ساده کنید.

پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی‌است. بنابراین، می‌توانید از زبان برنامه نویسی برای توسعه برنامه‌های رومیزی و وب استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از پایتون برای توسعه برنامه‌های پیچیده علمی‌و عددی استفاده کنید. پایتون با ویژگی‌هایی طراحی شده است که تجزیه و تحلیل داده‌ها و تجسم را تسهیل می‌کند. شما می‌توانید از ویژگی‌های تجزیه و تحلیل داده‌های پایتون برای ایجاد راه حل‌های داده سفارشی بزرگ بدون صرف وقت و تلاش اضافی استفاده کنید.

در عین حال، کتابخانه‌های تجسم داده‌ها (data visualization libraries) و API‌های ارائه شده توسط پایتون به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را به شکلی جذاب تر و موثرتر ارائه دهید. بسیاری از توسعه دهندگان پایتون حتی از پایتون برای انجام وظایف هوش مصنوعی (AI) و پردازش زبان طبیعی نیز استفاده می‌کنند.

۷) توسعه مبتنی بر آزمایش را اتخاذ کنید

توسعه مبتنی بر آزمایش را اتخاذ کنید - فریم ورک های پایتون

می‌توانید از پایتون به سرعت برای ایجاد نمونه اولیه نرم افزار استفاده کنید. همچنین، می‌توانید به سادگی با تغییر در کدهای پایتون، نرم افزار را مستقیماً از نمونه اولیه بسازید. پایتون حتی با اتخاذ رویکرد توسعه محور محور (TDD)، انجام برنامه نویسی و آزمایش را برای شما آسان می‌کند. به راحتی می‌توانید قبل از نوشتن کد، تست‌های مورد نیاز خود را بنویسید و از آزمون‌ها برای ارزیابی مداوم کد برنامه استفاده کنید. همچنین می‌توان از تست‌ها برای بررسی اینکه آیا برنامه بر اساس کد منبع مورد نیاز از پیش تعیین شده مطابقت دارد یا خیر، استفاده کرد.

انواع فریم‌ورک‌های پایتون

۱. Django

Django - فریم ورک های پایتون

فریم ورک Django (جنگو)، توسط Django Software Foundation توسعه یافته و یک فریم ورک کامل برای پایتون است . این فریم ورک که به طور رسمی‌در ژوئیه 2005 منتشر شد به صورت رایگان و منبع باز در دسترس قرار گرفت . این فریم ورک به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا کد ها و برنامه های پیچیده را به روشی آسان تر ایجاد کنند و در مقایسه با سایر فریم ورک ها به زمان بسیار کمتری نیاز دارد.

این برنامه در بین توسعه دهندگان بسیار محبوب است زیرا مجموعه وسیعی از کتابخانه هایی را دارد که به زبان پایتون نوشته شده اند.ار جمله قابلیت های این فریمورک میتوان بر کارایی، قابلیت استفاده مجدد اجزا و کد نویسی کمتر اشاره کرد . برخی از ویژگی های اصلی جنگو عبارتند از مسیریابی URL، نگاشت رابطه ای شی (ORM)، مکانیسم احراز هویت، موتور الگو.

این برنامه از پایگاه های داده متعددی مانند PostgreSQL، MySQL، SQLite و Oracle پشتیبانی می‌کند. بنابراین، انتقال کد از یک پایگاه داده به پایگاه داده دیگر برای توسعه دهندگان آسان تر می‌شود.

علاوه بر این، از سرورهای وب نیز پشتیبانی می‌کند و قیمت طراحی سایت را کاهش میدهد. به دلیل ویژگی های شگفت انگیز، جنگو توسط اکثر شرکت های مشهور مانند Instagram، Pinterest، Disqus، Mozilla، The Washington Times و Bitbucket به طور گسترده استفاده می‌شود. (جهت اطلاع از این که جنگو چیست اینجا مراجعه نمایید.)

۲. CherryPy

میکرو فریم ورک CherryPy یک فریم ورک پایتون منبع باز و شی گرا است که از رویکرد مینیمالیستی پیروی می‌کند. فریم ورک CherryPy یکی از قدیمی‌ترین فریم ورک های پایتون است که در ژوئن 2002 آغاز به کار کرد.

هر برنامه وب تحت CherryPy را می‌توان یک برنامه پایتون مستقل با وب سرور چند رشته ای تعبیه شده در خود دانست که بر روی هر سیستم عاملی اجرا می‌شود. چنین برنامه ای را می‌توان در هر مکانی که یک برنامه معمولی پایتون قادر به اجرای آن است، مستقر کرد.

برای اجرای برنامه های توسعه یافته با استفاده از CherryPy نیازی به سرور آپاچی نیست. فریم ورک CherryPy به توسعه دهنده اجازه می‌دهد تا از هر نوع فناوری برای دسترسی به داده ها، الگوها و غیره استفاده کند. (جهت اطلاع از این که آپاچی چیست اینجا مراجعه نمایید.)

۳. Pyramid

Pyramid - فریم ورک های پایتون

Pyramid یک فریم ورک پایتون است که از احراز هویت و مسیریابی (routing) پشتیبانی می‌کند. این فریم ورک برای توسعه برنامه های کاربردی وب بزرگ، مانند CMS ها، عالی است و برای نمونه سازی و همچنین برای توسعه دهندگانی که روی پروژه های API کار می‌کنند، نیز مفید است. Pyramid انعطاف پذیر است و می‌تواند برای انواع پروژه های ساده و پیچیده استفاده شود.

۴. Grok

Grok یکی دیگر از فریمورک های وب برای توسعه دهندگان پایتون است. این برنامه برای مبتدیان و توسعه دهندگان وب بسیار با تجربه طراحی شده است. گروک بر توسعه سریع تأکید دارد و بسیار آسان و قدرتمند است.

گروک با استفاده از Zope Toolkit (ZTK)، مجموعه ای از کتابخانه های شی گرا و پیشرفته که برای استفاده مجدد توسط چارچوب های وب در نظر گرفته شده است، این کار را انجام می‌دهد. در حالی که گروک از ZTK استفاده می‌کند و از آن سود زیادی می‌برد، می‌توانید بدون هیچ دانش خاصی از ZTK با گروک شروع کنید.

۵. TurboGears

TurboGears - فریم ورک های پایتون

TurboGears یک فریم ورک وب full-stack است. این یک فریم ورک وب پایتون مبتنی بر داده، منبع باز و رایگان است. با کمک کامپوننت هایی نظیر WebOb، SQLAlchemy، Genshi و Repoze، می‌توانید برنامه هایی را که نیاز به اتصال به پایگاه داده دارند را بسیار سریعتر از سایر فریمورک های موجود و به راحتی توسعه دهید.

۶. Web2Py

Web2py یک فریم ورک برنامه وب چند پلتفرمی‌است که به زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده است. این یک فریم ورک وب پایتون نیز منبع باز و رایگان است و در سپتامبر 2007 منتشر شد و کاربران را قادر می‌سازد تا محتوای پویای وب را در پایتون ایجاد کنند.

فریم ورک Web2py دارای یک ویرایشگر کد، اشکال زدایی و ابزار استقرار است که با آن می‌توانید کدهای خود را توسعه داده و اشکال زدایی کنید، همچنین برنامه ها را به راحتی تست و نگهداری کنید. این فریمورک شامل سیستم تیکتینگ بوده و در صورت بروز خطا، ایمیلی را برای کاربر صادر می‌کند. این تیکت به کاربر کمک می‌کند تا وضعیت خطا را ردیابی کند.

۷. Flask

Flask - فریم ورک های پایتون

Flask یکی دیگر از فریم ورک های محبوب پایتون است. این فریم ورک با الهام گرفتن از چارچوب Sinatra Ruby، به قالب Jinja2 و جعبه ابزار Werkzeug WSGI نیاز دارد. به لطف طراحی سبک و مدولار، فلسک به راحتی با هر پلتفریم سازگار است.

فلسک به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا یک برنامه کاربردی وب محکم از جایی که امکان استفاده از هر نوع افزونه مورد نیاز وجود دارد، ایجاد کنند. این فریم ورک کوچک با Google App Engine سازگار است. جهت اطلاع از این flask چیست که اینجا کلیک نمایید.

۸. Bottle

Bottle، یک فریم ورک کوچک است. این یک فریم ورک سبک و آسان است که عموماً برای ساخت برنامه های وب کوچک استفاده می‌شود. این فریم ورک یک فایل منبع یکتا از هر پروژه یا برنامه ایجاد می‌کند. این فریم ورک هیچ گونه وابستگی به برنامه های دیگر (به جز به کتابخانه استاندارد پایتون) ندارد.

۹. Tornado

Tornado - فریم ورک های پایتون

Tornado، یکی دیگر از فریم ورک های برنامه وب پایتون است. تورنادو در ابتدا، برای شرکتی به نام FriendFeed توسعه داده شد اما بعداً در سال 2009 توسط فیس بوک خریداری شد. Tornado یک فریم ورک منبع باز است و عموماً به دلیل عملکرد (performance) بالای آن شناخته می‌شود. همچنین تورنادو از شبکه ورودی/خروجی غیر مسدود با قابلیت مدیریت بیش از 10،000 اتصال در یک زمان واحد استفاده می‌کند.

۱۰. BlueBream

BlueBream یکی دیگر از فریم ورک ها و کتابخانه های برنامه وب رایگان و منبع باز است که به زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده است. این ابزار معماری مولفه، پایگاه داده شیء معاملاتی، مدل امنیتی محکم و بسیاری ویژگی‌های دیگر را ارائه می‌دهد.

۱۱. Quixote

Quixote - فریم ورک های پایتون

کیشوت چارچوبی برای نوشتن برنامه‌های تحت وب با استفاده از پایتون است. اهداف آن انعطاف پذیری و عملکرد بالا است. برنامه‌های کاربردی کیشوت مانند برنامه‌های سنتی ساختار یافته اند. منطق قالب بندی صفحات وب شامل کلاس‌ها و توابع پایتون است.

۱۲. Giotto

فریم ورک Giotto - فریم ورک های پایتون

Giotto فریمورکی برای ایجاد اپلیکیشن‌های کاربردی است. گیتو بر اساس مفهوم Model، View و Controllers می‌باشد. این چارچوب برای اجرای برنامه‌های دقیق و تمیز طراحی شده است که منجر به کدی می‌شود که در یک مدت طولانی قابل نگهداری است. گیتو در مقایسه با سایر چارچوب‌های وب محبوب که با هدف راه اندازی سریع ساخته شده اند، به تمیزی و خوانایی کد و قابلیت نگهداری کد در آینده تمرکز داشته است. گیتو منجر به ایجاد کدی می‌شود که به سرعت نصب می‌شود، اما پس از تکرارهای زیاد تحت پیچیدگی قرار نمی‌گیرد.

۱۳. Pylons

فریم ورک Pylons - فریم ورک های پایتون

پروژه Pylons متشکل از گروه متفاوتی از رهبران پروژه است که تجربه استفاده از چارچوب‌های وب پایتون را دارند. هدف پیلون این است که ایده‌های جدیدی را برای مشکلات کلاسیک توسعه وب ارائه دهد. پروژه پیلون به جای تمرکز بر یک چارچوب وب واحد، مجموعه ای از فناوری‌های مرتبط را توسعه می‌دهد. اولین بسته از پروژه پیلون فریمورک وب Pyramid بود.
بسته‌های دیگری از جمله اجزای سطح بالا و برنامه‌ها به مرور به مجموعه پیلون اضافه شده است. این پروژه به یک اکوسیستم از اجزای خوب آزمایش شده و مستندسازی شده، تبدیل شده است که به راحتی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

۱۴. Dash

فریم ورک Dash - فریم ورک های پایتون

Dash یکی دیگر از چارچوب‌های پایتون برای ساخت سریع برنامه‌های داده در پایتون، R و جولیا است.
Dash که بر اساس Plotly.js و React.js نوشته شده و برای ایجاد و استقرار برنامه‌های داده با رابط کاربری سفارشی در Python، R یا Julia کاملا ایده آل است. به ویژه فریمورک دش برای هر کسی که با داده کار می‌کند مناسب است.
از طریق چند الگوی ساده، دش تمام فناوری‌ها و پروتکل‌هایی را که برای ساختن یک برنامه وب کامل با تجسم داده‌های تعاملی مورد نیاز است، ایجاد می‌کند. علاوه بر این دش به اندازه کافی ساده است که می‌توانید در کمتر از 10 دقیقه یک رابط کاربری را به کد پایتون، R یا جولیا متصل کنید.
برنامه‌های دش در مرورگر وب ارائه می‌شوند. می‌توانید برنامه‌های خود را در VM‌ها یا کلاسترهای Kubernetes مستقر کرده و سپس آنها را از طریق URL‌ها به اشتراک بگذارید. از آنجا که برنامه‌های دش در مرورگر وب مشاهده می‌شوند، دش ذاتاً چند پلتفرمی‌است و برای استفاده به عنوان اپلیکیشن‌های موبایل نیز کاملا است.

۱۵. Falcon

فریم ورک Falcon - فریم ورک های پایتون

Falcon یک کتابخانه مینیمالیستی WSGI برای ایجاد API‌های وب سریع و پشتیبان‌گیری از برنامه‌ها است. وقتی صحبت از ساختن API‌های HTTP می‌شود، چارچوب‌های دیگر با تنوع وابستگی‌ها و انتزاعات غیر ضروری برنامه شما را سنگین می‌کند. اما فالکن با طراحی تمیز که HTTP و سبک معماری REST را در بر می‌گیرد، به خوبی برتری خود را در این زمینه ارائه می‌دهد.
فالکن یک چارچوب وب پایتون قابل اعتماد می‌باشد و با کارایی بالای خود برای ایجاد نسخه‌های پشتیبان و سرویس‌های برنامه کاملا مناسب است.

۱۶. Hug

فریم ورک Hug - فریم ورک های پایتون

Hug یک فریم ورک توسعه یافته API است که در پایتون 3 پیاده سازی شده است.‌هاگ یک میکرو فریمورک (چارچوب برنامه‌های کاربردی وب مینیمالیستی) است، به این معنی که حاوی حداقل تعداد کد و ادغام برای عملکرد کامل آن است، که به نوبه خود عملکرد بالاتری را ارائه می‌دهد. همانطور که در وب سایت رسمی‌آن توضیح می‌دهد می‌توانی Hug را در 4 کلمه زیر خلاصه کنیم: خوانا، تمیز، بسیار ساده .

۱۷. Pycnic

Pycnic یک فریمورک وب کاملاً سازگار با WSGI برای JSON بوده و جهت ایجاد برنامه‌های وب سریع و مدرن مبتنی بر AJAX به کار می‌رود. همچنین فایل‌های استاتیک از طریق CDN یا با یک وب سرور استاندارد مانند Apache ارائه می‌شوند.
Pycnic، در حالی که یک پایگاه کد کوچک را ارائه می‌کند، قابلیت مسیریابی (routing)، کوکی‌ها و مدیریت خطا JSON را ارائه می‌دهد.

۱۸. Growler

فریم ورک Grower - فریم ورک های پایتون

Growler یک فریمورک وب پایتون است که بر اساس asyncio ساخته شده است. Growler همانند چارچوب‌های Connect & Express در اکوسیستم nodejs، با استفاده از یک شیء برنامه واحد و مجموعه ای از میان افزارها برای پردازش درخواست‌های HTTP می‌باشد.

۱۹. Uvloop

asyncio یک چارچوب ورودی/خروجی ناهمزمان (asynchronous I/O framework) با کتابخانه استاندارد پایتون است. فریمورک uvloop جایگزینی کامل برای حلقه رویداد asyncio می‌باشد. uvloop بر اساس Cython نوشته شده و بر روی libuv ساخته شده است.
uvloop باعث بالارفتن سرعت asyncio می‌شود. در واقع، این برنامه حداقل 2 برابر سریعتر از nodejs، gevent و همچنین هر فریمورک ناهمزمان دیگر پایتون عمل میکند. عملکرد asyncio مبتنی بر uvloop نزدیک به برنامه‌های Go است.

Sanic .۲۰

Sanic یک وب سرور پایتون 3.7+ و یکی دیگر از فریمورک‌های وب پایتون است که امکان استفاده از نحو async/await اضافه شده در Python 3.5 را فراهم می‌کند و باعث می‌شود کد شما بسیار سریعتر قابل اجرا باشد. همچنین لازم است بدانید که Sanic با سایر چارچوب‌ها متفاوت است. زیرا Sanic هم یک فریمورک و هم یک وب سرور است.

AIOHTTP .۲۱

فریم ورک aiohttp - فریم ورک های پایتون

چارچوب aiohttp یک چارچوب ناهمزمان (synchronous framework) محبوب مبتنی بر کتابخانه asyncio است که از اولین روزهای ایجاد این کتابخانه وجود داشته است. مانند Flask، یک شی درخواست و یک روتر برای هدایت پرس و جوها به توابعی که آنها را اداره می‌کند، ارائه می‌دهد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله اشاره شد، چندین چارچوب برای پایتون در دسترس هستند. همچنین در این مقاله بهترین چارچوب‌هایی که می‌توانند در زمینه‌های کاربردی استفاده شوند، را معرفی نمودیم. Django، CherryPy، TurboGears، Web2py، Pylons، Flask و Pyramid چارچوب‌های کاملا مناسبی هستند که باید برای هر توسعه دهنده ای که به دنبال ورود به دنیای آنلاین و زمینه‌های کاربردی است، مناسب هستند.

با این حال، پایتون، مانند سایر زبان‌های برنامه نویسی، کاستی‌های خاص خود را دارد. این برنامه فاقد برخی از ویژگی‌های داخلی ارائه شده توسط سایر زبان‌های برنامه نویسی مدرن است. بنابراین، برای تسریع در توسعه نرم افزار سفارشی، باید از کتابخانه‌ها، ماژول‌ها و چارچوب‌های پایتون استفاده کنید. همچنین، چندین مطالعه نشان داده است که پایتون کندتر از چندین زبان برنامه نویسی پرکاربرد از جمله جاوا و C ++ است. شما باید برنامه پایتون را با ایجاد تغییر در کد برنامه یا استفاده از زمان اجرای سفارشی سرعت ببخشید. همچنین شما می‌توانید از پایتون برای سرعت بخشیدن به توسعه نرم افزار و ساده سازی تعمیر و نگهداری نرم افزار نیز استفاده کنید.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره ای در این زمینه کارشناسان وب رمز آماده پاسخگویی به تمامی‌سوالات شما هستند. همچنین در خصوص طراحی پورتال خود با پایتون و یا استفاده از سایت ساز‌ها و فروشگاه سازها می‌توانید از مشاورین وب رمز راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

[faq]

یک پاسخ به “فریم ورک های پایتون؛ ۲۱ فریم‌ورک محبوب که باید بشناسید”

  1. سیم کارت ایرانسل گفت:

    مقاله بسیار خوب و جالبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.