جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی (affiliate marketing) که به آن افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش نیز می‌گویند، به نوعی از واسطه‌گری از طریق دنیای وب اطلاق می‌شود که افراد دارای سایت لینک یک سایت فروشگاهی را در داخل سایت خود به عنوان تبلیغات آنلاین قرار داده و بازدیدکننده را با مطالب سرگرم‌کننده به یک سایت تجاری و محصولی خاص هدایت می‌کند و در صورت به فروش رفتن آن محصول ، شخص واسطه مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با عملکرد افیلیت مارکتینگ و نحوه کسب درآمد از طریق آن آشنا کنیم.

 بازاریابی پورسانتی یا بازاریابی معرف چیست؟

افیلیت مارکتینگ -  بازاریابی پورسانتی

بازاریابی پورسانتی یا بازاریابی مشارکتی فرآیندی است که در آن یک همکار در فروش با صفحه رسمی خود به عنوان واسطه برای بازاریابی محصولات یک شرکت یا شخص دیگر کمیسیون دریافت می‌کند. این واسطه به‌سادگی به‌دنبال محصولی می‌گردد که از آن لذت ببرند و سپس محصولش را تبلیغ می‌کند و بخشی از سود آن از هر فروش را دریافت می‌کند. این فروش‌ها با لینک‌های هدایت کننده از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر پیگیری می‌شوند.

حواستان باشد افیلیت مارکتینگ با دراپ شیپینگ متفاوت است و مفهومی متفاوتی دارند.

هر روز سر یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. در یک زمان روتین به اداره بروید و در راه شاهد افرادی خواب‌آلوده‌ای باشید که خیابان را اشغال کرده‌اند. از این ایمیل به آن ایمیل بپرید تا بالاخره در ساعت ۵ به نتیجه برسید. وحشتناک است نه؟

اگر وضعیتتان یکنواخت بود و برای اینکه پول دربیاورید نیازی به این روزمرگی خسته کننده نبود چه؟ شما می‌توانید هر زمان از هرجا که خواستید پول در بیاورید، حتی زمانی که خوابیده‌اید؟ این مفهومی است که پس زمینه بازاریابی پورسانتی نهفته است.

بازاریابی پورسانتی یک تاکتیک بسیار مشهور برای افزایش فروش و ایجاد درآمد قابل توجهی به‌صورت آنلاین می‌باشد، که این به‌شدت برای هر برند و بازاریابان دورکار واسطه بسیار سودمند می‌باشد و باعث می‌شود که کمتر به تاکتیک‌های سنتی بازاریابی روآورد.

در حقیقت:

  • ۸۱ درصد از برندها و ۸۴ درصد از ناشران به قدرت بازاریابی پورسانتی اشاره کردند، بدین معنی که تا سال ۲۰۲۰ این عدد به ۶.۸ میلیارد می‌رسد.
  • در سال ۲۰۱۸ هزینه‌های بازاریابی محتوا به اندازه ۶۲ درصد از طرح‌های بازاریابی سنتی اندازه‌گیری شده است و در عین حال تعداد سرنخ روش‌های سنتی ۳ برابر بیشتر خواهد بود. در حقیقت ۱۶ درصد از تمام سفارشات آنلاین به تاثیر بازاریابی پورسانتی مربوطند.
  • در مارس سال ۲۰۱۷ ساختار واسطه گری آمازون تغییر پیدا کرد و نرخ ۱ تا ۱۰ درصدی از درآمد محصول را برای ایجادکنندگان ارائه می‌دهد، و فرصت افزایش تدریجی درآمد منفعل را در اختیار سایت های همکار در فروش براساس افقی که در آن فروش دارند قرار می‌دهد.
  • بازاریابی پورسانتی جیسون استون که از آن به‌نام مربی میلیونر یاد می‌شود مسئول ۷ میلیون دلار خرده‌فروشی تنها در طول چند ماهه جوئن و جولای در سال ۲۰۱۷ بود.

پیشنهاد وب رمز: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

عملکرد بازاریابی پورسانتی چگونه است؟

افیلیت مارکتینگ - عملکرد بازاریابی پورسانتی

از آنجا که بازاریابی پورسانتی با دادن مسئولیت بازاریابی محصول و جذب افراد جلو می‌رود به‌دنبال ایجاد توانایی در افراد برای داشتن استراتژی موثرتری در بازاریابی می‌باشد و در عین حال سهمی از سود را به شرکا می‌دهد. برای رسیدن به نتیجه باید سه شخص در این کار دخیل باشند:

۱. فروشنده  تولیدکننده محصول

۲. واسطه یا تبلیغ کننده

۳. مصرف‌کننده

اکنون به بررسی دقیق رابطه پیچیده این سه شخص می‌پردازیم تا تضمین کنیم بازاریابی پورسانتی با خود موفقیتی را به‌دنبال دارد.

۱- فروشنده و تولیدکننده محصول

فروشنده؛ چه یک کارآفرین تکی باشد و چه یک سازمان بزرگ، دارنده، بازرگان، تولیدکننده محصول یا خرده‌فروش محصولی به بازار است. این محصول می‌تواند یک محصول فیزیکی، همانند کالاهای خانگی یا خدماتی همانند دوره‌های آرایشی باشد. یک فروشنده که از آن با نام برند نیز یاد می‌شود لازم نیست که به‌صورت فعال در بازاریابی دخیل باشد، اما می‌توانند مبلغ نیز باشند و از درآمد سهام مربوط به بازاریابی پورسانتی سود ببرند.

۲- تبلیغ کننده یا واسطه

تبلیغ کننده یا واسطه می‌تواند یک فرد یا یک شرکت باشد که محصول تولیدکننده را به‌گونه‌ای خوشایند در اختیار مصرف‌کنندگان بالقوه قرار می‌دهد. به‌بیان دیگر  واسطه محصول را تبلیغ می‌کند تا مصرف‌کننده را قانع کند که این محصول برای آنها ارزشمند و مفید است و آن‌ها را متقاعد به خرید کند. اگر یک مصرف‌کننده در نهایت محصول را بخرد  واسطه سهمی از درآمد را دریافت می‌کند.

واسطه ها اغلب دارای مخاطبین خاص هستند و عموما به علایق مخاطبین پایبندند. این باعث می‌شود که یک جاویژه تعریف شده یا برند شخصی به‌وجود بیاید که به واسطه در جذب مشتریانی که قصد خرید دارند کمک می‌کند.

۳- مصرف‌کننده

چه مصرف‌کننده از این موضوع آگاه باشد چه خیر، آن‌ها (و خریدهایشان) محرک بازاریابی پورسانتی هستند. واسطه ها این محصولات را با آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها به اشتراک می‌گذارند.

زمانیکه مصرف‌کنندگان یک محصول را می‌خرند فروشنده و واسطه سود را با هم تقسیم می‌کنند. گاهی یک واسطه تصمیم می‌گیرد که با افشای میزان کمیسیونی که برای فروش‌هایشان دریافت می‌کند، با مصرف‌کننده‌هایش صادق باشد. در موارد دیگر ممکن است مصرف‌کننده به زیرساختاری که پشت خریدهایشان وجود دارد بی‌توجه باشد.

به‌بیانی دیگر، آن‌ها خیلی کم برای محصولی که در بازاریابی پورسانتی خریداری شده پول می‌پردازند؛ سهم واسطه از سود نیز در قیمت خرده‌فروشی لحاظ می‌شود. مصرف‌کننده فرآیند خرید را کامل خواهد کرد و محصولات را خیلی عادی دریافت می‌کند، بدون اینکه سیستم بازاریابی پورسانتی که در آن نقش قابل توجهی دارند روی آن تاثیر بگذارند.

پرداخت چگونه به بازاریابان پورسانتی  انجام می‌شود؟

بازاریابی پورسانتی - عملکرد بازاریابی پورسانتی

یک روش سریع و ارزان برای پول درآوردن بدون زحمت با فروش محصول در بازاریابی پورسانتی نهفته است، که این نوع بازاریابی دارای یک طراحی غیرقابل انکار برای کسانی است که به‌دنبال افزایش آنلاین درآمدند می‌باشد. اما بعد از اینکه فروشنده به مصرف‌کننده لینک شد قرار است چگونه به واسطه پولی پرداخت شود؟ پاسخ پیچیده است. مصرف‌کننده همیشه لازم نیست که محصولی را برای واسطه بخرد تا بازپرداخت دریافت کند. بسته به برنامه، میزان مشارکت واسطه، با فروش‌های فروشنده اصلی به صورت متفاوتی ارزیابی می‌شود. ممکن است پرداخت به واسطه به‌گونه‌ای دیگر انجام شود:

۱- پرداخت به‌ازای فروش

این ساختار استاندارد بازاریابی پورسانتی است. در این برنامه بازرگان به واسطه درصدی از قیمت فروش محصول را بعد از اینکه مصرف‌کننده محصولی را به‌عنوان نتیجه‌ای از استراتژی‌های بازاریابی پورسانتی خریداری کرد پرداخت می‌کند. به‌بیانی دیگر واسطه باید درواقع کاری کند که سرمایه‌گذار پیش از اینکه هزینه‌هایش جبران شود روی محصول سرمایه‌گذاری کند.

۲- پرداخت به‌ازاری هر سرنخ

در یک سیستم پیچیده‌تر این برنامه واسطه را براساس تبدیل سرنخ‌ها جبران می‌کند. این واسطه ها باید مصرف‌کننده را متقاعد کنند تا یک وب‌سایت تجاری را ببینند و اقدام مطلوبی را اتخاذ کنند، چه یک فرم قراردادی باشد و چه ثبت‌نام برای یک دوره محصول یا عضویت در یک روزنامه و یا دانلود نرم‌افزار یا فایل‌ها.

۳-پرداخت به‌ازای کلیک

این برنامه روی ایجاد انگیزه در واسطه تمرکز دارد تا مصرف‌کنندگان را از پلت‌فرم بازارشان به یک وب‌سایت تجاری هدایت کنند. بدین معنی که واسطه باید مصرف‌کننده را تا حدی سرگرم کند که آن‌ها از سایتش به یک سایت تجاری بروند. پرداخت نیز به واسطه براساس افزایش ترافیک وب انجام می‌شود.

منبع : bigcommerce.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 923 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.