جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

ووکامرس (Woocommerce) بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس می‌باشد که استفاده از آن در طراحی سایت با وردپرس بسیار متداول است. با استفاده از افزونه ووکامرس می‌توانید یک فروشگاه آنلاین به منظور فروش محصولات خود راه‌اندازی کنید.

این پلاگین امکانات پیشرفته‌ای دارد و کار با آن بسیار ساده است. در ادامه با ما همراه باشید تا در ۷ مرحله این افزونه را نصب و راه‌اندازی کنیم.

ووکامرس (woocommerce) چیست؟

ووکامرس چیست

ووکامرس محبوب‌ترین راه حل تجارت الکترونیک برای وردپرس می‌باشد. این برنامه دارای بیش از ۴ میلیون نصب فعال می‌باشد.

از ماه ژوئن ۲۰۱۹ ووکامرس حدود ۷ درصد از فروشگاه‌های آنلاین و ۲۲ درصد از ۱ میلیون سایت تجارت الکترونیک را در اختیار دارد. فروش تجارت الکترونیک بسیار پررونق است. بنابراین اگر شما به دنبال باز کردن یک فروشگاه اینترنتی در سایت خود با وردپرس هستید یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما ووکامرس می‌باشد.

سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانید ووکامرس را بر روی وب‌سایت خود راه‌اندازی کنید؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

آیا استفاده از ووکامرس رایگان است؟

ووکامرس یک افزونه وردپرس رایگان و قابل دانلود است و در وب‌سایت وردپرس استفاده می‌شود. با این وجود در حال حاضر راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین به هیچ وجه رایگان نیست، زیرا هزینه‌های مربوط به میزبانی وب و ثبت دامنه همراه با سفارشی‌سازی، نام تجاری، طراحی، بازاریابی و هزینه‌های تبلیغات وجود خواهد داشت.

پيشنهاد وب رمز: چگونه آنلاین شاپ بزنیم

نصب و راه‌اندازی ووکامرس در ۷ مرحله

به طور طبیعی شما باید با نصب و راه‌اندازی افزونه ووکامرس شروع کنید. می‌توانید این کار را در سایت وردپرسی موجود خود و یا سایتی که تازه راه‌اندازی کرده‌اید آن را نصب کنید. در مراحل زیر ما به شما این کار را از طریق راه‌اندازی پلاگین و تنظیمات دیگر آموزش خواهیم داد.

مرحله ۱: نصب پلاگین

نصب پلاگین ووکامرس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در وب‌سایت خود ووکامرس را نصب کنید. شما می‌توانید آن را به صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود و سپس آن را در سایت خود آپلود کنید. راه ساده‌تر اینکه شما می‌توانید از طریق داشبورد وردپرس خود آن را نصب کنید.

برای انجام این کار باید به سایت وردپرسی خود دسترسی داشته باشید و به قسمت Plugins > Add New بروید. با استفاده از نوار جستجو ووکامرس را پیدا کنید و برروی گزینه Install Now کلیک کنید.

نصب پلاگین woocommerce

نویسنده پلاگین باید به طور اتوماتیک این پیغام را بدهد: Give the plugin a moment to install. سپس برروی دکمه فعال سازی کلیک کنید.

مرحله ۲: دسترسی به Setup Wizard

ستاپ ویزارد

پس از نصب ووکامرس شما از طریق setup wizard هدایت می‌شوید. این کار اختیاری است اما ما به شما توصیه می‌کنیم به منظور برخی تنظیمات کلیدی از طریق آن این کار را انجام دهید.

صفحه اول آن باید به این صورت باشد که: از شما می‌خواهد برخی از اطلاعات اولیه فروشگاه خود را وارد کنید. این موارد شامل آدرس، از چه ارزش یا واحد پولی می‌خواهید استفاده کنید و اینکه آیا قصد فروش محصولات دیجیتال را دارید یا فیزیکی و یا هر دو می‌باشد. در نظر داشته باشید که هر چیزی که در اینجا تنظیم کنید در صورت لزوم بعدا می‌توانید آن را در قسمت تنظیمات ووکامرس خود تغییر دهید.

مرحله ۳: انتخاب پردازنده‌های پرداخت

انتخاب پردازنده‌های پرداخت

در صفحه بعد شما می‌توانید تعیین کنید که چه مبلغی را برای فروشگاه خود در نظر بگیرید. شما می‌توانید در این قسمت به طور پیش‌فرض پرداخت‌های آفلاین مانند چک و پول نقد را استفاده کنید.

به سادگی گزینه‌هایی که می‌خواهید را انتخاب کنید و ووکامرس آن‌ها را برای شما تنظیم می‌کند. همچنین می‌توانید از افزونه‌های دیگری برای اضافه کردن پردازنده‌های پرداخت به فروشگاه خود استفاده کنید که بعدا درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

مرحله ۴: پیکربندی گزینه‌های حمل و نقل

پیکربندی گزینه‌های حمل و نقل

در مرحله بعد شما باید صفحه Shipping یا حمل و نقل را پیدا کنید:

در اینجا می‌توانید تصمیم بگیرید که مشتری برای حمل و نقل چقدر هزینه پرداخت کند. می‌توانید در این قسمت یک نرخ برای مشتریانی که در منطقه مورد نظر شما قرار دارند تعیین کنید و نرخ دیگری برای مشتریانی که در مکان‌های دیگر قرار دارند. همچنین اگر دوست داشتید می‌توانید حمل و نقل رایگان را نیز به یک یا هردو گروه اضافه کنید.

مرحله ۵: بررسی افزودنی‌های اختیاری

بررسی افزودنی‌های اختیاری

تا اینجا تمام اصول اولیه فروشگاه آنلاین خود را در ووکامرس پیکربندی کرده‌اید. صفحه بعد از setup wizard به شما چند افزودنی اختیاری ارائه می‌دهد.

همه این ابزارها می‌توانند مفید باشند، اگرچه هیچ کدام از آن‌ها نیازی به اجرا در فروشگاه آنلاین شما نداشته باشند. ما به شما توصیه می‌دهیم حداقل checking out Storefront را انجام دهید. این یک تم وردپرس است که به طور خاص برای ووکامرس طراحی شده است و می‌تواند فروشگاه شما را سریع‌تر و آسان‌تر کند.

مرحله ۶: نصب پلاگین jetpack (اختیاری)

نصب پلاگین jetpack

صفحه زیر نیز یک افزودنی اختیاری به شما ارائه می‌دهد.

Jetpack یک پلاگین وردپرس مفید است که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد، که شامل قابلیت‌های امنیتی، تجزیه و تحلیل‌های مختلف و غیره می‌باشد. این افزونه می‌تواند برای فروشگاه شما مفید باشد اما لازم نیست. بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید آن را نصب کنید یا خیر.

مرحله ۷: کامل کردن فرایند راه‌اندازی

تکمیل فرایند راه‌اندازی

فروشگاه ووکامرس شما در حال حاضر آماده است:

تعدادی از لینک‌های مفید را در اینجا پیدا خواهید کرد. می‌توانید اکنون محصولات را به فروشگاه خود وارد کنید و به داشبورد وردپرس خود بازگردید. به احتمال زیاد آنچه که اکنون می‌خواهید این است که شروع به افزودن محصولات کنید. اکنون به بالای صفحه بروید و گزینه ایجاد یک محصول را انتخاب کنید.

نحوه مدیریت و افزودن محصولات با پلاگین ووکامرس

اکنون شما باید یک پلاگین ووکامرس پیکربندی شده داشته باشید. اگر بعضی موارد را نداشتید نگران نباشید. شما بعدا فرصت زیادی برای تنظیم دقیق جزئیات خواهید داشت.

ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک بسیار جذاب با ارائه محصول همراه است، به خصوص زمانیکه مشتری نتواند به طور فیزیکی با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

بسیار مهم است که شما تعدادی از عکس محصولات خود ارائه دهید، توضیحات کوتاه و طولانی درمورد محصولات ارائه دهید و ویژگی‌های محصول مورد نظر را شرح دهید.

اکنون بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن اولین محصول از طریق پلاگین ووکامرس بیندازیم. ما قبلا دو tab جدید را که در منوی کنار وردپرس ظاهر می‌شد را ذکر کردیم که اولین آن «ووکامرس» بود و دومی «محصولات».

ابتدا روی گزینه محصولات کلیک کنید و دکمه افزودن جدید را فشار دهید. سپس صفحه جدید اضافه کردن محصول باز می‌شود. اگر قبلا با وردپرس کار کرده باشید، به طور کلی این صفحه مانند صفحه ایجاد پست جدید برای وبلاگ است.

گام اول: آموزش اضافه کردن محتوا به پلاگین ووکامرس

اکنون زمان تولید محتوای خلاقانه است.

افزودن محتوا در ووکامرس

شما می‌توانید ۳ باکس محتوا را ببینید. اولی عنوان محصول شما می‌باشد، یعنی جایی که می‌توانید نام حصول خود و شاید برخی ویژگی‌های دیگر مانند رنگ آن ارائه دهید.

باکس بعدی بدنه اصلی محتوا است که مهمترین بخش آن است. در این مرحله باید سعی کنید تا حد ممکن محتوای خاص قرار دهید. جنبه‌های زیادی از ابعاد محصول از جمله وزن، ویژگی‌های خاص و غیره را در این قسمت می‌توانید پوشش دهید.

آخرین باکس شرح کوتاه است. این شرح کوتاه بسیار اهمیت دارد و اگر به این مرحله اهمیت ندهید ممکن است مشتری خود را از دست بدهید. به طور کلی در این قسمت باید سعی کنید محصول را در چند کلمه توضیح دهید که نیاز و اشتیاق به خرید این محصول را در مشتری ایجاد کنید.

گام دوم: دسته‌بندی محصولات، تصاویر ویژه و گالری

دسته‌بندی محصولات

قبل از راه‌اندازی فروشگاه الکترونیک خود اطمینان حاصل کنید که تمام محصولاتی که نیاز دارید آن‌ها را به طور بالقوه دسته‌بندی کنید را نوشته‌اید. این به شما کمک می‌کند تا دسته‌بندی خود را به سرعت انجام دهید. برای این کار به قسمت Product> Categories بروید و موارد زیر را در آن وارد کنید:

  • نام: نام دسته‌بندی خود.
  • ویژگی منحصر به فرد یا Slug: به معنای URL منحصر به فرد هر دسته‌بندی.
  • توضیحات: چند کلمه درمورد آن دسته خاص.
  • تصویر بندانگشتی یا thumbnail: یک تصویر که نشان ‌دهنده گروهی از محصولات است.
  • کلیک کنید و دسته‌بندی جدید را اضافه کنید.
  • همه تنظیمات انجام شده است.

اکنون زمان ایجاد اتصال بصری میان مشتری بالقوه و محصول شما است. اما چطور این کار را انجام دهیم؟

تصاویر ویژه

این کار فوق‌العاده آسان است. تنها کافی است از تصاویر با کیفیت بالا و دقیق برای محصولات خود استفاده کنید. این تصاویر هرچه بیشتر و شادتر باشند بهتر است.

اگر شما محصولاتی دارید که استفاده از آن‌ها به راحتی صورت می‌گیرد این نوع استفاده را نیز در تصاویر نشان دهید. یک دسته‌بندی برای محصولات خود که در سمت راست قرار دارد انتخاب کنید و یک تصویر برجسته برای آن تنظیم کنید. می‌توانید در زیر تصویر برجسته یا شاخص خود می‌توانید هر تعداد که دوست دارید عکس به گالری خود اضافه کنید.

گالری

گام سوم: محصول ها و داده‌ها

محصولات

در  دو مرحله قبل درمورد محتوای مربوط به محصول صحبت کردیم. در اینجا می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه تمام اطلاعات مربوط به یک محصول را اضافه کنید.

فقط در زیر توصیف محصول اصلی است که شما می‌توانید داده‌های محصول را غنی‌سازی کنید تا تجربه کاربر را بهبود بخشید. هنگامی که Product Data tab را باز می‌کنید می‌توانید این تنظیمات را در آن انجام دهید.

انواع محصولات

بیایید نگاهی به انواع مختلف محصولات بیندازیم:

  • محصول ساده: یک محصول فیزیکی است که شما می‌توانید قیمت و واحد سهام خود را در آنجا اضافه کنید و بلافاصله شروع به فروش آن‌ها کنید.
  • محصول گروهی: محصول گروهی مجموعه‌ای از محصولات ساده است.
  • محصول خارجی یا وابسته: این نوع محصول محصولی است که شما فروشنده واقعی آن نیستید. یعنی شما یک لینک وابسته را فراهم می‌کنید که مردم می‌توانند با کلیک برروی آن و رفتن به فروشگاه همکار آن را خریداری کنند.
  • محصول متغیر: آخرین و مهم‌ترین نوع محصول متغیر است که شما احتمالا اگر انواع مختلف یک محصول را به فروش برسانید از آن استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال انواع مختلف کمربند، تیشرت و غیره.

اگر شما تازه کار خود را شروع کرده‌اید محصولات ساده برای شما بهترین گزینه است.

گام چهارم: قیمت، موجودی و حمل و نقل

قیمت

ووکامرس به شما امکان اضافه کردن دو گزینه برای قیمت را می‌دهد:

اساسا قیمت اول قیمت معمولی است که قیمت استاندارد محصول در دست می‌باشد و قیمت دیگر قیمت فروش است که شما می‌توانید تنظیم کنید که آیا تخفیفی روی آن صورت می‌گیرد یا خیر.

هنگامی که یک قیمت فروش را تعیین می‌کنید می‌توانید برروی یک محصول مثلا ۱۰ درصد تخفیف در یک روز خاص برنامه‌ریزی کنید.

با توجه به مالیات، پلاگین‌های مختلفی وجود دارد که این روند را بسیار ساده‌تر می‌کنید که می‌توانید از راهنمایی‌های ووکامرس برای مالیات کمک بگیرید.

موجودی خود را از طریق (In Stock, Out of Stock, On Backorder) تنظیم کنید. همچنین می‌توانید گزینه manage stock را فعال کنید تا Backorder را فعال کنید.

اکنون برای موجودی یک محصول شما می‌توانید از تنظیمات قسمت SKU استفاده کنید که مقدار موجود هر محصول در زمان خاص که در دسترس است را نشان دهد.

در قسمت حمل و نقل می‌توانید ابعاد محصول و وزن آن را تنظیم کنید.

موجودی

در آخر اینکه ووکامرس به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات محصول خود را به صورت اختصاصی برای فروشگاه الکترونیک خود به صورت Upsell یا Cross-sell انجام دهید.

Upsell یک تکنیک فروش است که به موجب آن مالک فروشگاه می‌تواند محصولات مشابه آن چه را که مشتری می‌بیند به او توصیه کند.

همچنین Cross-sell نیز تکنیکی است که شما از این طریق پس از خرید یک محصول توسط کاربر محصولات تکمیلی آن را نیز یه مشتری توصیه می‌کنید.

برای فعال کردن این قسمت‌ها در فروشگاه ووکامرس خود برروی گزینه linked products کلیک کنید و مواردی که می‌خواهید انتخاب کنید.

در این مرحله شما باید به خوبی نحوه راه‌اندازی پلاگین و اضافه کردن محصولات در فروشگاه ووکامرس خود را آموخته باشید. بخش زیر بخشی از مراحل اضافی اما ضروری است که فروشگاه اینترنتی شما ممکن است نیاز به پوشش آن داشته باشد.

در اینجا یک مرور سریع از چیزهایی که ووکامرس می‌تواند پوشش دهد آورده‌ایم:

  • رهبری ضبط (lead Captuting)
  • ایمیل خوش آمدگویی (welcome email Onboarding)
  • ایمیل سبد خریپد (Abandond cart Email)
  • از خرید شما متشکریم

راه‌اندازی این کانال‌های اتوماسیون می‌تواند به مزیت رقابتی شما  کمک کند و در موفقیت شما شریک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 901 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.