آیا میدانید سرور hp چیست؟ اگر در شرکت یا مکانی بوده اید که در زمینه فناوری کار می‌کنند، احتمالاً شنیده اید که از کلمه سرور یا سرور hp زیاد استفاده می‌شود. برای کسی که هر روز با کامپیوتر سروکار ندارد، درک این که سرور hp چیست و چه تاثیری روی کسب و کار شما می‌گذارد می‌تواند سخت باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت سرور اچ پی چیست و در ادامه با انواع آن آشنا خواهیم شد.

سرور چیست؟

سرور چیست؟ - سرور HP چیست

سرور hp در واقع نوعی سرور می‌باشد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که سرور چیست؟ به طور ساده یک سرور داده‌ها را ذخیره، ارسال و دریافت می‌کند. در اصل، چیزی را ارائه می‌دهد و برای ارائه خدمات مناسب است. یک کامپیوتر، برنامه نرم افزاری یا حتی یک دستگاه ذخیره سازی ممکن است به عنوان یک سرور عمل کند و ممکن است یک یا چند سرویس را ارائه دهد. هر زمان که جستجوی وب انجام می‌دهید، فایلی را آپلود می‌کنید، به فایل‌های شبکه محل کار خود دسترسی پیدا می‌کنید یا موسیقی را پخش می‌کنید، در حال تعامل با سرور هستید.

سرورها انواع مختلفی از قبیل سرور اشتراکی، سرور اختصاصی، سرور مجازی و … دارند. همانطور که میدانید هر کدام کاربرد و مزایای خود را دارند. به عنوان مثال از مزایای سرور مجازی، قیمت مناسب و به صرفه ان در مقایسه با سرور اختصاصی می باشد.

شخص یا دستگاهی که جهت دریافت داده‌ها به سرور متصل می‌شود، کلاینت نامیده می‌شود. در صورت خرید سرور اختصاصی ایران و خرید سرور اختصاصی آلمان، سرور فقط خدمات خاص و مشخصی را برای یک کلاینت خاص انجام دهد، سرور اختصاصی در نظر گرفته می‌شود. از طرفی دیگر با خرید سرور مجازی، فضای اختصاصی خود را در کنار سایر کاربران خواهید داشت. جهت اطلاعات بیشتر به راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی مراجعه نمایید.

سیستم عامل سرور ها میتوانند لینوکس یا ویندوز باشد. (جهت اطلاع از این که لینوکس چیست کلیک نمایید.) همچنین می توانید وب سرویس های مختلفی نظیر nginx، آپاچی و iis و… روی سرور خود بسته به نیاز نصب نمایید. (جهت اطلاعات بیشتر مقاله‌های nginx چیست یا آپاچی چیست را مطالعه نمائید.)

اغلب اتاق‌های سرور یا ساختمان‌های کاملی وجود دارند که سرورها را در خود جای داده اند. شرکت‌هایی مانند آمازون انبارهایی دارند که فقط برای ایمن نگه داشتن سرورهایشان وجود دارد. آنها توسط واحدهای تهویه مطبوع (A/C) عظیم همراه با ژنراتورهای پشتیبان و سایر تجهیزات‌های الکتریکی خودشان خنک می‌شوند و مطمئن می‌شوند که قطعی برق نداشته باشند. شرکت‌های کوچک‌تر، مانند شرکت بیمه یا کسب‌وکار‌های مالی، اغلب یک اتاق سرور دارند که توسط فن‌های بزرگ و واحدهای تهویه مطبوع خنک نگه داشته می‌شود تا سرورها بیش از حد گرم نشوند.

از آنجایی که اتاق‌ها و ساختمان‌های سرور حجم زیادی از داده‌های ارزشمند را در خود جای داده‌اند، معمولاً مکان‌هایی امن با دسترسی محدود تنها برای آن دسته از کارمندانی هستند که مجوز استفاده از آنها دارند.

سرور HP چیست؟

سرور HP چیست

سرور اچ پی دارای سابقه طولانی در رهبری فناوری و توسعه محصولاتی است که استفاده و مدیریت سرور آسان است و راه حل‌های مقیاس پذیر را به روشی پویا ارائه می‌دهد که از سرورهای کوچک تا سرورهای بزرگ با ماموریت حیاتی ارائه می‌شود. تجهیزات جدید و بازسازی شده HP توسط Mercado IT مطمئن ترین، مقیاس پذیرترین و در دسترس ترین زیرساخت را برای رفع نیازهای کسب و کار شما فراهم می‌کند.

مزایای سرورهای HP

مزایای سرورهای HP (Benefits of HP Server) - سرور HP چیست

سرورهای اچ پی با مشخصات و خدمات خود یکی از بهترین سرورهای موجود است که به راحتی تمامی‌نیازهای کسب و کار شما را در هر اندازه برآورده می‌کند. سرورهای زیادی در بازار موجود است، اما برخی از ویژگی‌ها و مزایای کلیدی که سرورهای HP ارائه می‌دهند، آن را از سایرین متمایز می‌کند. شما می‌توانید سرور HP را به صورت آنلاین و آفلاین خریداری کنید. اچ پی برخی از بهترین محصولات را دارد که نیازهای شما را برآورده می‌کند. عواملی که باید قبل از خرید سرور به آنها توجه کنید شامل مشخصات، سیستم عامل، پردازنده و قیمت است.

۱. عملکرد عالی

عملکرد عالی - سرور HP چیست

سرورهای HP توسط کارشناسان فناوری اطلاعات پیکربندی شده اند تا عملکردی استثنایی به شما ارائه دهند. همچنین HP خدمات پشتیبانی مشتری خوبی را برای هر نوع مشکلی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. سرور اچ پی در چندین نسل خود دگرگون شده و با تغییر زمان بهبود یافته است. بنابراین اگر به دنبال ایجاد یک مرکز داده جدید برای تجارت خود هستید، خرید سرور HP بهترین معامله برای تجارت شما است. بهترین عملکرد را از نظر قابلیت اطمینان و سازگاری ارائه می‌دهد.

۲. مقیاس پذیری

مقیاس پذیری - سرور HP چیست

سرورها به طور خاص برای چندین رایانه برای اتصال و دسترسی به منابع طراحی شده اند. رایانه‌های شخصی استاندارد در این زمینه بسیار محدودتر هستند، بنابراین با افزایش نیازهای شما نمی‌توان آن‌ها را افزایش داد. در صورت تهیه سرورهای hp به راحتی میتوانید تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز خود را روی سرور پیاده سازی نموده و به راحتی نیازهای خود را برطرف نمایید.

۳. قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان - سرور HP چیست

سرورها با اجزای درجه بالاتر نسبت به رایانه‌های شخصی معمولی ساخته می‌شوند، به این معنی که قابل اعتمادتر هستند. علاوه بر این، اکثر سرورها دارای افزونگی داخلی هستند تا به جلوگیری از خرابی حتی در صورت خرابی یک قسمت کمک کنند. سرور‌های hp نیز در این زمینه بسیار عالی عملکرده و بهترین عملکرد را در رده خود دارا هستند.

۴. ظرفیت ذخیره‌سازی داده‌ها

ظرفیت ذخیره سازی داده‌ها - سرور HP چیست

سرورها معمولاً ظرفیت ذخیره سازی بالاتری نسبت به سایر سیستم‌های خانگی دارند زیرا می‌توان چندین دیسک را در آنها قرار داد. همه این دیسک‌ها را می‌توان به گونه ای پیکربندی کرد که برای کاربر شبیه یک دیسک واحد به نظر برسد و محافظت در برابر خرابی دیسک‌های منفرد توسط فناوری به نام RAID ارائه می‌شود. فناوری RAID داده‌های یکسانی را در چندین دیسک ذخیره می‌کند و می‌تواند دیسک‌های جداگانه را در صورت خرابی بازسازی کند. سرور‌های hp نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

۵. سرعت بالاتر

سرعت بالاتر - سرور HP چیست

سرور Hp ظرفیت محاسبه دو برابر در هر وات را فراهم می‌کند و هزینه آن نیز پایین است. همچنین، عملکرد در سرورهای hp نیز بسیار خوب است زیرا تا 4 برابر عملکرد و انتقال داده سریع‌تر را ارائه می‌دهد.

انواع سرور HP

از لحاظ فیزیکی

انواع سرور HP از لحاظ فیزیکی - سرور HP چیست

سرورهای HP (مخفف Hewlett-Packard) در خط سرور ProLiant در همه انواع سرورها، از جمله rack، tower، blade و scale-out خطوط ارائه شده‌اند. همچنین اچ پی یک MicroServer ProLiant به عنوان سروری جهت راه اندازی سرور مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک با کمتر از 10 مشتری ارائه می‌دهد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که کدام سرور اچ پی برای کدام عملکرد خاص مناسب تر است.

BL (BLADE)

BL (BLADE) - سرور HP چیست

BL بخشی از HP BladeSystem هستند. کریستا ساترویت، مدیر گروه، سرورهای HP BladeSystem، توضیح داده که این سرورها برای مراکز داده و استفاده با حافظه خارجی مناسب هستند. برای مثال، سری BL200 برای مشتریان کوچک و همچنین HPC طراحی شده است که از برنامه‌های کاربردی خوشه محاسباتی و سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌کند. مدل‌ها ی این نوع سرور عبارتند از: BL280c G6، NEW BL2x220c G7، NEW BL460c G7، NEW BL465c G7، NEW BL490c G7، NEW BL620c G7، NEW BL680c G7 و NEW BL685c G7.

DL

DL - سرور HP چیست

سرورهای DL برای مشاغلی که به ایمیل، شبکه، مجازی سازی و پیام رسانی نیاز دارند، بهترین کارایی را دارند. آنها کیفیت خوبی از قدرت محاسباتی را در یک فضای کوچک بسته بندی می‌کنند. مدل‌های این سری عبارتند از: DL120 G6، NEW DL120 G7، DL160 G6، DL165 G7، DL180 G6، DL320 G6، DL370 G6، DL360 G7، DL380 G7، NEW DL385 G7، DL580 G580 G570L، DL580 G570L و DL (سرورهای چند نود DL2000).

ML

ML - سرور HP چیست

سرورهای HP ProLiant ML برای دفاتر راه دور و شعبه‌هایی که نیاز به شبکه، فایل و چاپ و دسترسی به اینترنت مشترک و همچنین فضای ذخیره سازی داخلی فراوان دارند، بهترین هستند. سرورهای ارائه شده عبارتند از سرورهای ML110 G6، NEW ML110 G7، ML150 G6، ML330 G6، ML350 G6، ML370 G6 و ML310 G5p.

SL

SL - سرور HP چیست

سرور HP ProLiant 8th GEN SL با معماری HP ProActive Insight سطوح حتی بیشتری از پیکربندی را برای کارایی بالا و استقرار مقیاس‌پذیر ارائه می‌دهد تا به کاهش هزینه کل کمک کند. حداکثر چهار گره ProLiant SL250s Gen8، در قالب ماژولار 4U، در سیستم مقیاس پذیر HP s6500 قرار می‌گیرند. علاوه بر این، هر گره می‌تواند تا سه پردازنده گرافیکی یا چهار‌هارد دیسک 2.5 اینچی اضافی را پشتیبانی کند. سرور ProLiant SL250s Gen8 افزایش 25 درصدی در پهنای باند حافظه را برای بهبود عملکرد برای برنامه‌های خاص ارائه می‌دهد. ProLiant SL250s با تحقق وعده اتوماسیون چرخه عمر سرور، دارای سیستم انحصاری HP Active Health است که نظارت مستمر، فعال و پیشگیرانه را برای بیش از 1600 پارامتر سیستم با تاثیر صفر بر عملکرد برنامه ارائه می‌دهد.

براساس پیکربندی

انواع سرور HP براساس کانفیگ (پیکربندی) - سرور HP چیست

سرور‌های hp انواع گوناگونی دارند و از لحاظ مختلف تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه شرح داده شده است.

۱. نوع پردازنده

نوع پردازنده - سرور HP چیست

سرور‌های اچی پی بر اساس نوع پردازنده به شرح زیر تقسیم بندی میشوند.

G7 > XEON X5600 Series – XEON E5600 Series – XEON L5600 Series

در سری‌های G7، حداکثر پردازنده‌های 12 هسته ای (در صورت استفاده از دو پردازنده در سرور) XEON X5600 Series – XEON E5600 Series XEON L5600 Series ارائه میشوند.

G8 > E5-2600 v2 Series – E5-2600 Series

در سری‌های G8، حداکثر پردازنده‌های 20 (در صورت استفاده از دو پردازنده در سرور) هسته ای سری E5-2600 v2 Series – E5-2600 Series ارائه میشوند.

G9 > E5-2600v4 series – E5-2600v3 series

در سری‌های G9، حداکثر پردازنده‌های 48 هسته ای (در صورت استفاده از دو پردازنده در سرور) سری E5-2600v4 series – E5-2600v3 series ارائه میشوند.

G10 > Xeon-Platinum – Xeon-Gold – Xeon-Silver

در سری‌های G10، حداکثر پردازنده‌های 56 هسته ای (در صورت استفاده از دو پردازنده در سرور) سری Xeon-Platinum – Xeon-Gold – Xeon-Silver ارائه میشوند.

۲. معماری رم

معماری رم - سرور HP چیست

G7 > 384G

حداکثر رم ddr3 قابل استفاده در سری G7 سرورهای اچ پی، 384 گیگابایت می‌باشد. این سری از سرورهای اچ پی از دیسک‌های sas و sata و sata ssd پشتیبانی می‌کنند.

G8 > 512G

حداکثر رم ddr3 قابل استفاده در سری G8 سرورهای اچ پی، 512 گیگابایت می‌باشد. این سری از سرورهای اچ پی از دیسک‌های sas و sata و sata ssd پشتیبانی می‌کنند.

G9 > 3TB

حداکثر رم ddr4 قابل استفاده در سری G9 سرورهای اچ پی، 3 ترابایت می‌باشد. این سری از سرورهای اچ پی از دیسک‌های sas و sata و sata ssd پشتیبانی می‌کنند.

G10 > 3TB

حداکثر رم ddr4 قابل استفاده در سری G9 سرورهای اچ پی، 3 ترابایت می‌باشد. توجه داشته باشید که در سری G10 حافظه nvme ssd قابل استفاده است و همچنین نظیر باقی سری‌ها، g10 از دیسک‌های sas و sata و sata ssd نیز پشتیبانی می‌کنند.

۳. بر اساس ILO

بر اساس ILO - سرور HP چیست

Integrated Lights-Out (iLO) یک پردازنده مدیریت سرور از راه دور است که بر روی بردهای سیستم سرورهای HP ProLiant و Blade تعبیه شده است و امکان کنترل و نظارت بر سرورهای اچ پی را از راه دور فراهم می‌کند. همچنین iLO یک کنسول مبتنی بر وب از راه دور ارائه می‌دهد که می‌تواند برای مدیریت سرور از راه دور استفاده شود.

هر نسل سرور جدید که توسط شرکت اچ پی معرفی می‌شود، دارای نسخه iLO مختص خود می‌باشد. در صورت نیاز به خرید سرور اچ پی میتوانید سری‌های مختلف را بر اساس ILO به شرح زیر تقسیم بندی نمایید.

G7 > ILO3

سرور‌های سری G7 سرور اچ پی، از نسخه ILO3 استفاده میکنند.

G8 > ILO3 – ILO4

سرور‌های سری G8 سرور اچ پی، از نسخه ILO4 استفاده میکنند.

G9 > ILO4

سرور‌های سری G9 سرور اچ پی، از نسخه ILO4 استفاده میکنند.

G10 > ILO4 – ILO5

سرور‌های سری G10 سرور اچ پی، از نسخه ILO5 استفاده میکنند که دارای امکانات بیشتری نسبت به نسخه‌های قبل تر میباشد.

سرور HP برای چه سایت‌هایی مناسب است؟

سرور HP برای چه سایت‌هایی مناسب است؟ - سرور HP چیست

با توجه به ارائه سری‌های مختلف و پشتیبانی از انواع تجهیزات و تکنولوژی‌ها در سرورهای اچ پی به جرات می‌توان گفت سرورهای اچ پی برای راه اندازی انواع وب سایتها اعم از سایتهای شرکتی، شخصی، سایت‌های سازمانی و فروشگاه‌های آنلاین و نیز ایجاد انواع وب سرویس‌ها و… مناسب می‌باشد. همچنین می توانید برای را اندازی سرور اختصاصی و سرور مجازی (vps) نیز از این مدل سرور بهترین استفاده را نمود. (جهت اطلاع از این که vps چیست کلیک نمایید.)

چگونه سرور HP تهیه کنم؟

چگونه سرور HP تهیه کنم؟ - سرور HP چیست

جهت تهیه سرورهای اچ پی میتوانید به سایت وب رمز مراجعه نموده و با مقایسه پلانهای مختلف و نیازهای سایت خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. کارشناسان وب رمز نیز در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران گرامی‌هستند.

کلام آخر

سرور قطعه‌ای از سخت‌افزار یا نرم‌افزار رایانه است که عملکردی برای برنامه‌ها یا دستگاه‌های دیگر به نام کلاینت فراهم می‌کند. این معماری مدل کلاینت-سرور نامیده می‌شود. سرورها می‌توانند عملکردهای مختلفی را ارائه دهند که اغلب به آنها “سرویس” گفته می‌شود، مانند به اشتراک گذاری داده‌ها یا منابع بین چندین مشتری، یا انجام محاسبات برای یک کلاینت. یک سرور واحد می‌تواند به چندین مشتری سرویس دهد و یک کلاینت می‌تواند از چندین سرور استفاده کند. سرورهای اچ پی یکی از بهترین برندهای شناخته شده اچ پی هستند. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجرب وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

[faq]

سوالات متداول

اچ پی سرورهای کلاس سازمانی و نرم افزاری تعریف شده را ارائه می‌دهد. این سرورها برای بار کاری هر اندازه ای فراهم می‌باشد. سرورهای مختلف ارائه شده توسط اچ پی شامل سرورهای Rack، Tower، سرورهای Blade و سرورهای Hyperscale می‌باشد. فن آوری‌های سرور اچ پی به طراحی انعطاف پذیر و افزایش بهره وری در کسب و شما ار کمک می‌کند.

در رده سخت افزار سرور، سرورهای اچ پی سهم بازاری در حدود 17.1 درصد دارد. دیگر محصولات اصلی و رقیب در این دسته عبارتند از:
  • سرورهای HP (17.07%)
  • IBM AS/400 (33.18%)
  • سرورهای Dell PowerEdge (5.67%)
  • Unisys (5.02%)

امروزه انواع مختلفی از رک‌های سرور در بازار وجود دارد که هر کدام برای اندازه‌ها و انواع تجهیزات مختلف طراحی شده اند. این انواع مختلف معمولاً بر اساس ابعاد فیزیکی و تعداد واحدهای تجهیزاتی که رک می‌تواند در خود جای دهد، تقسیم می‌شوند.

رک‌های سرور فریم باز (Open frame server racks) به دلیل تطبیق پذیری و مقرون به صرفه بودن بسیار محبوب هستند. آنها در اشکال و اندازه‌های بسیاری وجود دارند و می‌توان آنها را از bare-bones تا چیزی که بیشتر شبیه یک قفسه (enclosed rack.) به نظر می‌رسد پیکربندی کرد.

برخی از شرکت‌هایی که از سرورهای اچ پی استفاده می‌کنند عبارتند از:
Company Size Revenue Country Website Company
1000-5000 200M-1000M United Kingdom qa.com QA Limited
1000-5000 200M-1000M United States zendesk.com Zendesk Inc
50-200 10M-50M United States lorventech.com Lorven Technologies
   

منبع : www.hp.com www.mercadoit.com www.webopedia.com medium.com www.racksolutions.com enlyft.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.