در این مقاله شرح خواهیم داد که Addon domain چیست. به طور خلاصه ادان دامنه توانایی ایجاد نام دامنه / وب سایتهای اضافی در یک پنل مدیریتی است که میتواند یک وب سایت کاملا متفاوت با دامنه اصلی باشد. در واقع برای این که بهتر متوجه شوید که Addon domain چیست می‌توان این طور در نظر گرفت که شما می‌توانید دقیقاً همان کاری که برای دامنه اصلی انجام می‌دهید یعنی ایجاد آدرس‌های ایمیل، فورواردر، پایگاه داده و موارد دیگر را روی ادان دامنه نیز ایجاد کنید. در این مقاله به طور کامل به شما خواهیم گفت Addon domain چیست و در ادامه با نحوه حذف و اضافه‌کردن روی هاست و تفاوت آن با ساب‌دامنه آشنا خواهیم شد. انتخاب نام دامنه خوب برای کسب و کارتان می تواند در خیلی از مراحل شما را یاری دهد.

ادان دامین چیست؟

ادان دامین چیست؟ - Addon domain چیست

یکی از خلاقانه‌ترین ویژگی‌های یک بسته میزبانی وب، ادان دامنه (Addon domain) است. یک ویژگی بسیار مفید که در هنگام خرید هاست و دامنه، بایستی در نظر گرفت ویژگی افزودن ادان دامنه است که در حالی که دامنه اصلی خود را روی آن میزبانی می‌کنید، به شما امکان ایجاد و مدیریت بیش از یک وب سایت برای میزبانی وب را می‌دهد. (جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که دامنه چیست اینجا کلیک نمایید.)

در نظر داشته باشید که امکاناتی نظیر تمدید دامنه، تعریف dns برای دامنه، انتقال دامنه، یا استفاده از دامنه‌های با پسوند (tlds) های مختلف را می‌توانید روی ادان دامنه داشته باشید. (جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که TLD چیست اینجا کلیک نمایید.)

بدین معنا که شما می‌توانید تصور کنید که دامنه جدیدی خریداری نموده و می‌خواهید آن را از صفر طراحی و راه‌اندازی نمایید. شما می‌توانید از امکاناتی نظیر خرید گواهینامه SSL، تغییر DNSهای دامنه و تنظیمات مربوط به رکوردهای dns، همچنین تنظیمات سئو سایت و…. سایر ویژگی‌های دامنه اصلی بر روی ادان دامین خود استفاده نمایید. (جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که dns چیست اینجا کلیک نمایید.)

تفاوت ساب دامنه و ادان دامنه چیست؟

تفاوت ساب دامنه و ادان دامنه چیست؟ - Addon domain چیست

زیر دامنه (Sub domain) یک وب سایت با محتوای منحصر به فرد خود است، اما نیازی به ثبت دامنه جدیدی برای آن ندارید. این بدان معنا است که شما از یک نام دامنه موجود استفاده می‌کنید و تنها کافی است www ابتدای نام دامنه خود را به نام دیگری تغییر دهید. به طور مثال زیر دامنه‌هایی مانند forums.webramz.com ،help.webramz.com ،sales.webramz.com را با فرض اینکه دامنه اصلی webramz.com هست می‌توانید داشته باشید. (جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که ساب دامین چیست اینجا کلیک نمایید.)

از طرفی ادان دامنه وب سایت با محتوای منحصر به‌فرد خود است. با این تفاوت که اسم دامنه آن کاملا متفاوت با دامنه اصلی می‌باشد و قبل از میزبانی این نوع دامنه، شما ملزم به ثبت نام دامنه جدید هستید.

همچنین در نظر داشته باشید که دامنه پارک شده (Parked domain) یک وب سایت منحصر به فرد نیست. اما این نام به نام دامنه اصلی میزبانی شما ریدایرکت می‌شود و دقیقاً مانند نام مستعار وب سایت عمل میکند. (جهت اطلاعات بیشتر در مورد این که پارک دامین چیست اینجا کلیک نمایید.)

وب‌رمز روی کدام سرویس‌های اشتراکی دامین افزوده ارائه می‌دهد؟

وب‌رمز روی کدام سرویس‌های اشتراکی دامین افزوده ارائه می‌دهد؟ - Addon domain چیست

در هنگام خرید هاست لینوکس و دامنه از شرکت وب رمز، در صورتی که نیاز به ویژگی ادان دامنه دارید، می‌توانید از پلان‌های هاست وردپرس وب رمز در کنار ثبت دامنه ir یا بین‌الملل خود استفاده نمایید. به عنوان مثال پلان‌هایی نظیر WP32، WP16 و WP64 هاست حرفه‌ای وردپرس قابلیت اضافه کردن دامین دارند.

نحوه اضافه کردن ادان دامین در هاست

نحوه اضافه کردن ادان دامین در هاست - Addon domain چیست

۱. اضافه کردن ادان دامین در سی پنل

برای افزودن ادان دامنه در سی پنل، می‌توانیم از ویژگی cPanel’s Addon Domains، در بخش Domains از رابط گرافیکی سی پنل استفاده کنیم.

جهت این کار نام دامنه را در قسمت New Domain Name وارد کنید.

اطمینان حاصل کنید که نام کاربری FTP در قسمت بعدی متناسب با نیاز شما باشد. همچنین می‌توانید آن را به صورت مقدار پیش‌فرض خود، قرار دهید.

سپس اطمینان حاصل کنید که فایل root مورد نظر در مکان مناسب قرار دارد. همچنین میتوانید از مقدار پیش فرض آن استفاده کنید.

رمز مورد نظر FTP جهت استفاده در این دامنه را در قسمت مناسب وارد کرده و تأیید کنید. در نهایت روی دکمه Add کلیک کنید.

۲. اضافه کردن ادان دامین در دایرکت ادمین

برای افزودن ادان دامنه در دایرکت ادمین، وارد دایرکت ادمین خود شوید. سپس در منوی اصلی دایرکت ادمین، در صفحه اصلی گزینه مدیر حساب را انتخاب نموده و به بخش تنظیم دامنه (Domain Setup) بروید. سپس روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید. در کادر مربوطه نام دامنه ای را که می‌خواهید به عنوان ادان دامنه اضافه کنید وارد کنید. در نهایت روی CREATE کلیک کنید.

تفاوت بین یک ادان دامین و یک اکانت سی پنلتفاوت بین یک ادان دامین و یک اکانت سی پنل - Addon domain چیست

اگر شما دارای اکانت ریسلری (Reseller)، VPS (سرور مجازی) یا حساب میزبانی اختصاصی هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت ادان دامنه با اکانت سی پنل چیست؟

ادان دامنه یکی از ویژگی های سی پنل است که در آن می‌توانید بیش از یک وب سایت را میزبانی کنید. اما از طرف دیگر، حساب های ریسلری، سرور مجازی یا هاست اختصاصی می‌توانند چندین حساب سی پنل جداگانه ایجاد کنند.

اضافه‌کردن ادان دامین با ثبت دامنه و بدون ثبت دامنه

اضافه‌کردن ادان دامین با ثبت دامنه و بدون ثبت دامنه - Addon domain چیست

همانطور که قبلا نیز توضیح داده شد، ادان دامنه یک دامنه کاملا متفاوت می‌باشد و حتی نام دامنه و محتوای سایت آن با دامنه اصلی متفاوت می‌باشد. همچنین می‌توانید ایمیل و دیتابیس جداگانه روی آن داشته باشید. در نتیجه برای داشتن ادان دامنه نیاز به ثبت دامنه جدید می‌باشد و شما میتوانید روی یک هاست اشتراکی در صورت امکان، چندین دامنه متفاوت داشته باشید.

تغییر آدرس روت (ریشه) دامین افزوده شده

تغییر آدرس روت دامین افزوده شده - Addon domain چیست

در صورتی که دامنه addon را به یک پوشه نادرست اشاره دادید و یا به هر دلیل نظر خود را در مورد پوشه اصلی سایت مورد نظر تغییر دادید، می‌توانید با استفاده از مراحل زیر آدرس روت ادان دامنه را تغییر دهید. جهت این کار، روی Addon Domains کلیک کنید. سپس در زیر ستون Document Root، در کنار دامنه ای که می‌خواهید آن را ویرایش کنید، کلیک کنید. سپس در اینجا می‌توانید پوشه جدیدی را که می‌خواهید به عنوان فولدر روت ادان دامنه داشه باشید را وارد کنید و روی Change کلیک کنید.

اکنون باید یک پنجره جدید باز شده و مسیر فایل ریشه را به روز می‌کند. بعد از اینکه پنجره بازشو به روز شد، روی تأیید کلیک کنید.

حذف دامین افزوده

حذف دامین افزوده

جهت حذف ادان دامنه در سی پنل، کافی است روی گزینه Addon Domains کلیک کنید. سپس در لیست ادان دامنه، دامنه مورد نظر خود را پیدا کنید. حال کافی است در کنار ادان دامنه مربوطه، روی گزینه حذف کلیک کنید.

کلام آخر

مالکیت دامنه یکی از مزایای داشتن ادان دامنه است، چرا که میتوانید هر چند دامنه که میخواهید با نام خود داشته باشید. مزیت دیگر، به لطف فضای ذخیره سازی و رابط ترکیبی آن، مدیریت ساده و راحت دامنه‌هااست. با کمک ادان دامنه می‌توان چندین وب سایت مجزا را روی یک سرویس هاست مدیریت نمود و همه آنها را از طریق یک کنترل پنل، یک سیستم مدیریت فایل و یک دسترسی FTP قابل مدیریت هستند.

همچنین متخصصین وب‌رمز آماده هستند تا به شما در انتخاب نام دامنه مناسب مشاوره داده و به شما کمک می‌کنند تا سایت خود را با مناسب‌ترین قیمت دامنه و هاست و بهترین پیشنهاد راه‌اندازی نمایید.

سوالات متداول

شما ‌می‌توانید به تعداد دلخواه دامنه الحاقی سفارش دهید، اما این مورد کاملا به شرکت ارائه دهنده خدمات هاست شما بستگی دارد. برخی شرکتها تعداد ادان دامنه را محدود ‌می‌کنند.

ادان دامنه همان عملکرد دامنه اصلی را دارد. به عنوان مثال ‌می‌توانید از آن استفاده کنید: یعنی شما ‌می‌توانید وب سایت دیگری ایجاد کنید، آدرس های ایمیل ایجاد کنید و یک گالری با یک عکس ایجاد کنید. اگرچه فضای دیسک بسته میزبانی وب شما، بین دامنه اصلی و ادان دامنه‌ها مشترک هستند، اما ادان دامنه یک فضای جداگانه و ورود به سیستم SFTP مختص خود را دارد. همچنین شما ‌می‌توانید با ریدایرکت مجدد بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید. بدین معنا که ‌می‌توانید ادان دامنه را به وب سایت اصلی خود هدایت کنید تا بازدید بیشتری ایجاد کند. به عنوان مثال، یک دامنه را با غلط املایی متداول در کنار دامنه اصلی خود ثبت کنید. به این ترتیب بازدید کنندگان شما حتی اگر دامنه شما را اشتباه تایپ کرده باشند، همچنان در وب سایت شما قرار ‌می‌گیرند.

در وب رمز شما میتوانید تمام دامنه های خود را در بخش حساب من، در قسمت دامنه‌ها مشاهده کنید.

همانند دامنه اصلی، در ادان دامنه نیز امکان تنظیمات و پیکربندی dns نیز ‌می‌باشد و شما میتوانید رکورد های dns را به دلخواه خود ایجاد و یا تغییر دهید.

بله، شما میتوانید ساب دامنه های مختلف با محتوای مشابه یا متفاوت برای ادان دامنه خود داشته باشید.

منبع : netvirtue.com.au blog.cpanel.com beezerhost.com inmotionhosting.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.