جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

امروزه کسب‌وکارهای اینترنتی از راهکارهای مختلفی برای افزایش فروش خود استفاده می‌کنند. از موثرترین این روش‌ها می‌توان به سئو وب سایت، تبلیغات کلیکی، تبلیغات همسان (native)، کمپین تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در گوگل ادوردز اشاره کرد. در این مقاله بلاگ وب رمز شما را با راهکارهای موثر بهینه سازی صفحه فرود (landing page) تبلیغات در گوگل ادوردز (گوگل ادز) آشنا خواهیم کرد.

گوگل ادورز چیست؟

گوگل ادوردز که نام آن اخیرا به گوگل ادز تغییر یافته است، سرویس تبلیغاتی است که توسط شرکت گوگل ارائه می‌شود . اساس کار این سرویس تبلیغاتی بر پایه کلمات کلیدی مهم هر کسب‌وکار است. به طوریکه با جستجوی این کلید واژه‌ها در موتور جستجوی گوگل، کاربر می‌تواند تبلیغ سایت ارائه دهنده‌ی خدمات مربوطه را مشاهده نماید و با کلیک بر روی آن، به سایت تبلیغ کننده وارد شده و از خدمات آن سایت بهره‌مند گردد. با توجه به اهمیت کلمه کلیدی باید از اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی جلوگیری کرد. لازم به ذکر است گوگل، تبلیغات در صفحه‌ی نمایش نتایج را با عبارت AD نمایش می‌دهد و به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ، هزینه دریافت می‌نماید.

در کشور ما بیشترین میزان جستجو در اینترنت در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود به همین علت و با بالا رفتن رقابت در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات، سایت‌های زیادی برای معرفی خدمات خود از این سرویس تبلیغاتی استفاده می‌کنند و آگهی‌های تبلیغاتی خود را در گوگل به ثبت می‌رسانند.

گوگل ادوردز چیست؟ - تبلیغات در گوگل ادوردز

پیشنهاد وب رمز: ۱۰ مزیت گوگل ادوردز برای رشد کسب‌وکارها

رتبه بندی تبلیغات در گوگل ادوردز

از آنجایی که گوگل به کاربران اهمیت زیادی می‌دهد، برای دانستن اینکه کدام سایت از نظر خدمات‌دهی بهتر است، به رتبه‌بندی آگهی‌های تبلیغاتی پرداخته است. براساس این رتبه‌بندی گوگل مشخص می‌کند کدام تبلیغ واجد شرایط برای نمایش در موتور جستجوی گوگل بوده و موقعیت هر تبلیغ در کجای صفحه‌ی نمایش جستجو است.

هرچه رتبه‌ی تبلیغ بالاتر باشد، جایگاه نمایش آن نیز بالاتر خواهد بود. به عبارت دیگر آگهی که بالاترین رتبه را کسب کند در سطر نخست قرار میگیرد و آگهی با رتبه دوم در موقعیت دوم و…

عوامل متعددی در این رتبه بندی دخیل هستند که در زیر به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

بهینه سازی صفحات فرود - تبلیغات در گوگل ادوردز

راهکارهای بهینه سازی صفحات فرود (landing page) در تبلیغات گوگل ادوردز

۱. فراخوانی قوی (Call to action)

پیشنهاد می‌شود که در متن آگهی خود مشتریان را ترغیب به انجام فعالیتی کنید که مایلید روی سایت شما انجام شود. یک فراخوانی قوی و با قدرت به مشتریان شما این پیغام را می‌دهد که باید منتظر چه چیزی باشند و باعث می‌شود به سمت اقدام مطلوب هدایت شوند.

هر چه قدر که فراخوانی شما دقیق‌تر باشد (یعنی وقتی که به کلمات کلیدی و صفحات فرود نزدیک‌تر باشد) شانس شما برای تبدیل‌کردن کاربر به مشتری یا افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) بیشتر است. با انتخاب عبارت بهتر، احتمال پرداخت هزینه برای کلیک‌هایی که به کسب‌و‌کار شما مرتبط نمی‌شود کمتر خواهد شد.

۲. مزیت رقابتی خود را برجسته کنید

اگر شما محصول ویژه‌ای برای ارائه دارید، مطمئن شوید که مشتریان حتما آن را می‌بینند. به عنوان مثلا، تصور کنید که شما ۱۰ درصد تخفیف تابستانی، تخفیف لحظه‌ا‌ی و یا هدیه‌ای به همراه هر خرید ارائه می‌کنید. جلب‌کردن توجه مشتریان به سوی تبلیغاتی که ارائه کرده‌اید باعث تاثیر گذاری روی تصمیم مشتری برای کلیک کردن روی آگهی شما می‌شود. هر چه قدر بتوانید مزیت خود در مقایسه با رقبا را برجسته کنید، به همان میزان برای مشتریان بالقوه جذاب خواهید بود.

۳. از افزونه‌های تبلیغاتی استفاده کنید

یک راه دیگر برای جذب مشتریان به سوی آگهی شما، استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی است. قابلیتی که اطلاعات اضافی درباره کسب‌و‌کار شما را به همراه آگهی نشان می‌دهد. مانند: آدرس،‌ شماره تلفن، رتبه‌بندی فروشگاه، و یا لینک‌های بیشتر. اضافه کردن افزونه‌های تبلیغاتی میزان دیده شدن آگهی شما و نرخ کلیک (CTR) آن را افزایش می‌دهد.

۴. مطمئن شوید که مسیریابی در صفحات فرود شما راحت است

پروسه انجام کارهایی که میخواهید مشتریان روی سایت شما انجام دهند را راحت و سریع کنید. کارهایی مانند سفارش‌دادن محصولات شما، برقراری تماس با تلفن و یا ارسال درخواست. مشتریان را مجبور نکنید که به مدت طولانی دنبال اطلاعات ضروری و مورد نیاز باشند. از شلوغ کردن وب‌سایت با تبلیغات و پاپ آپ‌های زیاد خودداری کنید.

قرار دادن اطلاعات مهم در بالای صفحه میتواند ایده خوبی باشد. از این طریق، وقتی مشتری به سایت شما مراجعه می‌کند، این اطلاعات بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود و آنها مجبور نیستند به پایین صفحه اسکرول کنند.

۵. تبلیغات خود را بهینه کنید

تبلیغات، صدای محصولات و خدمات شما هستند. هر چه قدر این تبلیغات به مشتریان شما مربوط شوند و آن‌ها را درگیر و مشغول کنند، به همان میزان احتمال به دست آوردن نتایج برای شما بالا خواهد رفت.

برای اینکه بتوانید نحوه عملکرد تبلیغات خود را به سرعت اندازه گیری کنید، می توانید آن ها را براساس نرخ کلیک (CTR) و یا آمار تبدیل مرتب سازی کنید. همانطور که ممکن است برای کلمات کلیدی این کار را انجام دهید. از این طریق شما می توانید به موارد زیر پی ببرید:

  • کدام تبلیغات بیشتر از بقیه کلیک می شوند
  • کدام تبلیغات آمار تبدیل بیشتری دارند
  • کدام تبلیغات آمار تبدیل بهتری دارند
  • کدام یک از تبلیغات بیشترین میزان تبدیل را با کمترین هزینه دارند

۶. تبلیغات خود را با کلمات کلیدی تطابق دهید

مشتریان بیشتر به سمت تبلیغاتی جذب می‌شوند که بیشتر به جستجوی آن‌ها مرتبط باشد. به همین دلیل،‌ مطمئن شوید که متن آگهی (خصوصا عنوان (تگ H1))‌ به کلمات کلیدی شما نزدیک باشد. این امر می‌تواند توجه کسانی که آن کلمات را جستجو کردند به سمت تبلیغات شما جلب کند و نشان دهد که تبلیغات شما با نیازهای آن‌ها مرتبط است.

دسته‌بندی کلمات کلیدی براساس محصول و یا موضوع به جای قرار دادن کلیه کلمات کلیدی در یک گروه از اهمیت بالایی برخوردار است. از این طریق شما می توانید آگهی‌ای تنظیم کنید که دقیقا بر اساس موضوع خاص طراحی شده است.  هر چه قدر تبلیغات شما به کلمات کلیدی نزدیک‌تر باشد، احتمال اینکه توجه افراد را جلب کند بالا می‌رود.

۷. انواع مختلفی از تبلیغات خود را بسازید

توصیف و شرح کامل کسب‌وکار شما در یک خط می‌تواند کار دشواری باشد، به همین دلیل نیاز است که انواع و شکل‌های مختلفی از تبلیغات خود بنویسید.

ایده خوبی است که حدودا ۳ تا ۵ تبلیغ مختلف را در هر Ad groups (گروه تبلیغاتی) داشته باشید. اگر بیشتر از ۱ تبلیغ در هر Ad groups داشته باشید، گوگل به صورت اتوماتیک تبلیغ با بهترین عملکرد را نمایش می دهد.

برای هر تبلیغ از عنوان‌ها و متن توضیحات (Description) مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید این موارد را آزمایش کنید:

  • عنوان‌ها و فراخوانی‌های مختلف
  • استفاده از کلمات کلیدی خاص و برندها
  • استفاده از قیمت‌های خاص برای تبلیغ مورد نظر

۸. صفحات فرود را بهینه‌سازی کنید

بهینه‌سازی صفحات فرود (landing page) یکی از روش‌های تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری یا رسیدن به نرخ تبدیل (conversion rate) بالاتر دارد. وقتی شخصی روی تبلیغات شما کلیک می‌کند، توقع دارد به صفحه‌ای هدایت شود که مرتبط به آن تبلیغ است. اگر کاربران سریعا چیزی که دنبالش هستند را پیدا نکنند، احتمال دارد که سایت شما را ترک کنند.

۹. مطمئن شوید که صفحات فرود با کلمات کلیدی و تبلیغات تطابق دارد

انتخاب صفحات فرودی که تا حد امکان با کلمات کلیدی و تبلیغ شما تطابق داشته باشد. به عنوان مثال اگر کلمات کلیدی شما «کفش ارزان» است و تبلیغ شما قول ۲۰ درصد تخفیف را می‌دهد، آن‌گاه مشتریان باید بتوانند روی صفحه فرود اقدام به خرید کفش با ۲۰ درصد تخفیف کنند.

صفحات فرود هم چنین باید منعکس کننده فراخوانی باشد که در متن تبلیغ شما به آن اشاره شده است. به عنوان مثال، اگر تبلیغ شما مشتریان را تشویق به ثبت نام در تور رایگان می‌کند، آنگاه صفحه فرود باید فرم ثبت نام را به صورت برجسته و مشخص به مشتری نشان دهد. به این صورت موضوع را در نظر بگیرید: ارتباط بین تبلیغات و صفحه فرود برابر با ارتباط یک مشتری بالقوه و خرید توسط او می‌باشد. هر چه قدر این ارتباط تبلیغ و صفحه فرود قوی‌تر باشد، احتمال تبدیل شدن مشتری بالقوه به مشتری قطعی یا نرخ تبدیل بالاتر خواهد رفت.

۱۰. مطمئن شوید که سایت شما با موبایل سازگاری دارد

بسیاری از مشتریان شما سایت را از طریق موبایل بازدید می کنند. گاها روی صفحات کوچکتر مانند موبایل پیدا کردن موارد مورد نیاز می تواند سخت‌تر باشد.

بررسی کنید که آیا سرعت سایت شما روی موبایل باعث از دست دادن مشتری می شود یا خیر. سایت را تست کنید

همچنین سایت باید ریسپانسیو باشد تا در هر دیوایسی به صورت صحیح باز شود .حتما به این نکته توجه نمایید.

برخی از نکات مهم برای ساخت سایت سازگار با موبایل:

  • سرعت را بالا ببرید
  • راه های برقراری ارتباط را مشخص و واضح کنید
  • از مسیریابی آسان استفاده کنید

۱۱. مطالب مفید و منحصر به فرد ارائه دهید

سعی کنید که روی صفحات فرود تبلیغات در گوگل مطالب مفید و منحصربفرد در خصوص محصولی که برای آن تبلیغ میکنید ارائه دهید. در خصوص محصول و یا خدمات خود، و اینکه چه کاری انجام می‌دهد به صورت واضح توضیح دهید. به عنوان مثال، می‌توانید قابلیت ثبت نظرات را به سایت اضافه کنید تا مشتریان بتوانند نظرات واقعی بقیه را مطالعه کنند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.