جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

اگر شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید قطعا برای یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق نیاز به یک تقویم محتوا دارید. تقویم تولید محتوا یک رکن مهم در بازاریابی محتوایی به شمار می‌رود.یک برنامه زمانبدی نظام‌مند، فرصت بیشتری را برای ایده پردازی در اختیار تیمتان قرار می‌دهد. در این مقاله شما را با ۴ راهکار برای موفقیت تقویم محتوایی و ایجاد تقویم تولید محتوا در ۳ گام آشنا خواهیم کرد.

تعریف تقویم محتوا

تقویم محتوا - تعریف

پیش از اینکه سراغ تقویم‌بندی محتوا برویم بهتر است درمورد اینکه تقویم محتوا چیست و درمورد چند الزام پایه برای موفقیت صحبت کنیم. تقویم تولید محتوا را به عنوان یک منبع قابل اشتراک تعریف می‌کنیم که تیم‌ها می‌توانند برای برنامه‌ریزی تمام اقدامات محتوایی خود از آن استفاده کنند. این به شما کمک می‌کند چگونگی توزیع محتوایتان در کل سال را تصویرسازی کنید. ما یک قالب تقویم‌ محور را ترجیح می‌دهیم، به جای اینکه لیستی طولانی از محتوایی که باید منتشر شود ایجاد کنیم، چراکه تقویم محتوا دارای چند مزیت است:

تراز بین دپارتمان‌های داخلی و مقطعی، هرکسی را از این که قرار است چه چیزی کی و کجا منتشر شود مطلع کنید، لذا نیاز به هیچ سورپرایز یا تلاش دوباره نیست.

چشم‌اندازی کلی از محتوای خود داشته باشید، ایجاد یک تصویر شفاف از اینکه قرار است محتوایتان چگونه در طول سال توزیع شود،

شناسایی نقاط عطف محتوا، برنامه‌ریزی محتوا حول رویدادهای کلیدی یا تاریخ‌های مهم.

شکاف‌های محتوا را پر کنید، درک اینکه چه محتواهایی هنوز باید مورد برنامه‌ریزی قرار بگیرند و برای درست کردن محتوای بیشتر چقدر زمان نیاز است.

درمورد جریان کاری ایجاد محتوا آگاه‌سازی انجام شود، اطمینان حاصل کنید محتوای شما به موقع برای انتشار آماده باشد.

انسجام برای موفقیت محتوا بسیار مهم است،  بله ایده‌های جدید و شگفت‌انگیز و جرقه‌های خلاقیت کمک کننده‌اند اما نمی‌توانیم به تنهایی به آن‌ها اعتماد کنیم. آ‌ن‌ها بسیار منسجم و غیرقابل اعتمادند، هرکس باید بداند چه محتوایی ایجاد شده و قرار است چه زمانی و کجا منتشر شود. این کار باید براساس نظم انجام پذیرد. اینجاست که تقویم محتوا پا به میدان می‌گذارد، هرچه شما برنامه‌ریزی بیشتری انجام دهید بهتر می‌توانید جریان منسجمی از محتوا تولید کنید.

پیشنهاد وب رمز: ۹ تقویم بازاریابی با دانلود رایگان برای عاشقان دیجیتال مارکتینگ

۴ راهکار برای موفقیت تقویم محتوا

تقویم محتوا - کلید موفقیت

چه شما محتوای خود را به صورت هفتگی، ماهانه و یا سه ماه یکبار برنامه‌ریزی کنید، بسته به اینکه صنعت یا سازمان شما چقدر سریع در حال حرکت است چند کلید کلی برای موفقیت تقویم محتوا وجود دارد:

  1. بگذارید همه تقویم محتوای شما را ببینند، با اینکه هیچ کس نباید توانایی ویرایش یک تقویم محتوای حرفه‌ای را داشته باشد حداقل همه باید بدانند که تقویم محتوا کجا قرار گرفته و به آن دسترسی داشته باشند.
  2. به صورت پیوسته تکرار کنید یک تقویم محتوا یک سند زنده می باشد و با تغییر محتوای شما باید تغییر و رشد کند.
  3. هیچکس حق ندارد محتوای شما را تقویم‌بندی کند. میلیون‌ها روش، تمپلیت و رویکرد در زمینه تقویم‌بندی محتوا وجود دارند. ما یک تمپلیت پایه و یک فرایند اثبات شده را برای شما به ارمغان آورده‌ایم که برای خودمان نیز استفاده کرده‌ایم و با آن مشتری‌هایمان را متقاعد و تبدیل کرده‌ایم. اما شما باید در صورت نیاز با رویکردها بازی کنید و عناصر را تغییر دهید. ما همیشه در حال تغییر و اصلاح روش‌هایمان هستیم.
  4. یک مخزن محتوا ایجاد کنید. گرفتار ایده‌هایی که نمی‌توانید به سرعت آن‌ها را پیاده‌سازی کنید نشوید و هیچگاه به این جمله بسنده نکنید که “نمی‌توانیم از پس آن بربیایم”، در عوض مخزنی برای ایده‌های محتوای خود ایجاد کنید و در صورت نیاز به آن سر بزنید.

عالیست اکنون ما تمام موارد را بیان کردیم. بهتر است به سراغ تقویم‌بندی محتوا برویم:

چگونه طی سه مرحله آسان تقویم محتوا ایجاد کنید

در ادامه سه مرحله را برای ایجاد یک تقویم تولید محتوای سودمند توضیح خواهیم داد.

گام اول: از دارایی‌های موجود محتوایی خود شروع کنید

تقویم محتوا - دارایی‌ها

تمرکز زیادی روی ایجاد محتوای جدید صورت گرفته است در حالیکه ما باید از کمترین‌ها بیشترین محتوا را تولید کنیم. همچنین لازم نیست که شما از همان اول تمام محتوا را خودتان تولید کنید، چراکه ما اغلب محتواهای با ارزش را رها می‌کنیم. در عوض از تمام منابع و محتواهای موجودتان یادداشت بردارید تا ببینید چگونه می‌توانید دوباره با هدف دیگری از آن‌ها استفاده کرده و یا آن‌ها را با هم ترکیب کنید. برای مثال:

  • اسلاید: می‌توانید آن‌ها را به صورت ویدیو، پست‌های بلاگ یا اسلاید آماده استفاده کنید.
  • داده‌ها یا تحقیقات دست اول: تا زمانیکه شما آن داده‌ها را به صورت ایمن و مشروع استفاده کنید می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد اخبار و یا نمودارهای توضیحی استفاده کنید.
  • همکاران و هم دانشگاهیان: مهارت همکاران می‌تواند در مصاحبات ویدیویی، صوتی و یا رو نوشتی سنجیده شود.
  • پست‌های قدیمی بلاگ: تغییرات و اصلاحات کمی روی آن‌ها انجام دهید و آن را با اطلاعات تازه آپدیت کنید. اگر همه این پست‌ها درمورد یک موضوع هستند آن‌ها را تبدیل به یک پست کلی و یا تبدیل به یک نامه‌ای سفید کنید، که ما این فرآیند را اتمی‌سازی معکوس می‌نامیم.

استفاده مجدد از دارایی‌های محتوا باعث می‌شود که میلیون‌ها ایده محتوایی جدید مطرح شود. همچنین به شما کمک می‌کند شکاف‌هایی که در برنامه محتوایتان وجود دارد را بپوشانید. یک دارایی محتوا همچنین باعث می‌شود بخش‌های محتوایی نیز بهبود پیدا کند که ما به آن اتمی‌سازی محتوا می‌گوییم. در واقع این فرآیند دریافت یک بخش بزرگ محتوایی و تبدیل آن به ۸ بخش کوچکتر محتوا می‌باشد. برای مثال یک نمودار توضیحی می‌تواند از یک پست بلاگ که یکپارچگی داده‌های پایه‌اش را تحلیل می‌کند پشتیبانی کند. شما همچنین می‌توانید یک ویدیو که توضیح دهنده انشعابات گسترده‌تر یافته‌های شما می‌باشد را نیز شامل کنید.

اتمی‌سازی محتوا زمانی که صحبت از تقویم‌بندی محتوا می‌شود بهترین دوست شماست. لذا بیشتر آن را بشناسید و از مثال‌های شگفت‌انگیز که در این جا عنوان شده است بهره ببرید: ۴۹ تاکتیک برای اتمی‌سازی کردن بازاریابی محتوایتان .

گام دوم: شناسایی و ایجاد شوهای محتوا

تقویم محتوا -شناسایی محتوا

اگر با مفهوم جی بیر در زمینه ایجاد شوهای محتوا آشنایی ندارید، می‌توانید پست درمورد شوهای محتوا را مطالعه کنید. اگر هم اکنون با آن آشنایی دارید و یا می‌خواهید موارد کلیدی آن را بدانید باید بدانید که بازاریابان محتوا همانند شبکه‌های تلویزیونی فکر می‌کنند و شوهای محتوا ایجاد می‌کنند. به صورت خلاصه این شوهای محتوا قابل پیش‌بینی خواهند بود و دارای ابتکارات پایه خواهند بود که مخاطبین ما می‌توانند آن‌ها را تشخیص داده و به آن اعتماد کنند. در حقیقت این شوها  چیزی هستند که آن‌ها به دنبالشان می‌باشند.

گام سوم: محتوای خودتان را برنامه‌ریزی، زمان‌بندی، منتشر، تبلیغ و ردیابی کنید

تقویم محتوا - برنامه‌ریزی

جلسات ویرایشی منظم بین تمام کسانیکه محتوا را ایجاد کردند باید پیش از دوره انتشار بعدی تنظیم شود، چه ماهانه چه هر سه ماه یکبار. این جلسات می‌توانند برای زمان‌بندی محتوای منتشر شده از مخزنتان با قاب‌های زمانی واقعی مورد استفاده قرار بگیرند و از اقدامات رسانه اجتماعی و روزنامه‌های ایمیلی نیز پشتیبانی کنند. جلسات برنامه‌ریزی شما همچنین می‌توانند برای بازبینی وضعیت بازدید، تعامل و درآمد از دوره‌های قبلی به کار روند تا ارزیابی کنید کدام نوع از محتواها موفق‌تر می‌باشند (و شاید باید دوباره تکرار شوند) و کدام یک موفقیت کمتری دارند (و شاید نیاز باشد بازنگری شوند). داده‌های تحلیل‌ها (هم وب و هم اجتماعی) و داده‌های درآمدی می‌توانند برای اصلاح محتوا‌های منتشر شده به کار روند (همانند عناوین مقدم‌ها لینک‌های خارجی و غیره) تا بازدیدها و تعامل بهینه‌سازی شود.

تمپلیت رایگان تقویم محتوایی شما (فایل اکسل)

در حالیکه تعداد زیادی پلتفرم و ابزار شگفت‌انگیز تقویم‌بندی محتوا وجود دارد ما یک صفحه گسترده اکسل را انتخاب کرده‌ایم، به این دلیل که یک نقطه شروع عالی می‌باشد، ویرایش و اصلاح آن ساده است و تقریبا هرکسی می‌تواند فایل آن را باز کند.

 

مثال‌های تقویم ویرایشی

برای اینکه بتوانید یک تقویم ویرایشی را پیاده‌سازی کنید ما دو مثال عالی از دو تیم موفق محتوا ارائه می‌دهیم. در زیر این مثال‌ها را بررسی کنید و ببینید چه چیزی تقویم آن‌ها را بسیار سودمند ساخته است.

تقویم ویرایشی بافر

 پلتفرم: ترلو

تقویم محتوا - ترلو

این یک تقویم ویرایشی واقعی از بافر که یک پلتفرم زمان‌بندی محتوای رسانه اجتماعیست می‌باشد. طبیعتاً محتوای شرکت توسط یک تقویم ویرایشی پشتیبانی می‌شود که توصیف کننده نویسنده، عنوان، تاریخ انتشار و مکان آن در جریان کاری ویرایشی شرکت می‌باشد (محتوا می‌تواند در مرحله ایده پردازی، در مرحله خط لوله، در مرحله پیشرفت و یا ویرایش باشد). هر مستعطیل که در بالا نشان داده شده است نشان دهنده یک بخش از محتوا می‌باشد. این محتوا می‌تواند پست بلاگ، ویدیو و یا حتی یک اپیزود پادکست باشد. ممکن است شما متوجه شوید که تقویم ویرایشی بافر در ترلو که یک ابزار مدیریت پروژه شایع است ساخته شده است. همچنین شما می‌توانید از ترلو  به روش‌های دیگری نیز استفاده کنید. بافر از بیشترین ویژگی‌های آن استفاده می‌کند لذا هرکسی با چند کلیک می‌تواند به اطلاعاتی که می‌خواهد دست پیدا کند، بدون توجه به اینکه آن‌ها چه کاری برای شرکت انجام می‌دهند و تقویم چه تاثیری روی کار آن‌ها دارد.

 تقویم ویرایشی آن بونس

پلتفرم: گوگل شیتز

تقویم محتوا - گوگل شیتز

این یک تقویم ویرایشی از unbounce می‌باشد ؛ خالق صفحات فرود و افزارهای تبدیل مرتبط برای بازاریابان همانند هاب اسپات. برخلاف بافر، این شرکت از گوگل شیتز برای مدیریت تولید کلی محتوایش استفاده می‌کند و روش استفاده آن‌ها از صفحات گسترده در بالا به مذاق هر خالق محتوا خوش می‌آید. به علاوه سازماندهی ماهانه پروژه‌هایشان، چیزی که ممکن است از صفحه گسترده بالا متوجه شوید این است که آنبونس محتوایش را با توجه به کمپینی که به آن خدمت می‌کند مرتب می‌کند، برای هر دو ستون اول در سمت چپ. این به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بفهمند در  چه تخصص‌هایی که به صورت عمودی در ستون سوم لیست شدند با هم اشتراک دارند و محتواهایی که فرای بلاگ آنبونس می‌رود را ردیابی کند.

همانطور که در زیر نشان داده شده است بلاگ آنبونس دارای یک تقویم مجزای ویرایشی در گوگل شیتز است که اجازه می‌دهد بلاگ همراه با یک شرکت بزرگ‌تر کار کند. با این وجود استفاده از صفحه گسترده برای هر دو جریان کاری محتوا بهترین گزینه برای داشتن شرکت می‌باشد.

تقویم محتوا - بلاگ آنبونس

تمپلیت تقویم ویرایشی

تقویم محتوا - تقویم ویرایشی

آیا آمادگی ایجاد تقویم ویرایشی خودتان را دارید؟ مهم نیست که در نهایت می‌خواهید از چه پلتفرمی استفاده کنید، یک صفحه گسترده به شما کمک می‌کند فهرستی از محتواهایی که می‌خواهید بسازید و به سرعت آن را از ابتدا تا انتها پیش ببرید. اینجاست که تمپلیت‌های تقویم ویرایشی بلاگ به کمک شما می‌آیند. با استفاده از تمپلیت‌هایی که در بالا لینک شدند شما قادر خواهید بود که محتوای خودتان را سازماندهی، دسته‌بندی و حتی رنگ‌بندی کنید. از این تمپلیت‌ها برای یافتن مخاطبین مناسب استفاده کنید، پست‌ها را با بهترین کلمات کلیدی بهینه‌سازی کنید و هر موضوع را با یک فراخوان کشنده به اشتراک بگذارید. در این دانلود ما سه تمپلیت متفاوت را برای شما آورده‌ایم. چرا سه تا؟ ما تشخیص دادیم که تمام تیم‌های محتوایی مشابه نیستند، در حالیکه بعضی از آن‌ها با یک راهکار متمرکز تقویم ویرایشی موثرترند و بقیه باید به تقویم شخصیشان یک تکانی به خودشان بدهند. لذا شما به تمام این سه تمپلیت در مایکروسافت اکسل، گوگل شیتز و گوگل کلندر دسترسی دارید. با کمی شخصی‌سازی تقویم بلاگ شما به درستی اجرا خواهد شد، لذا شما زمان برای نوشتن محتوا دارید و می‌توانید تبدیل به ماشین ایجاد سرنخ شوید.

 

 

 

2 پاسخ به “تقویم محتوایی؛ ایجاد تقویم تولید محتوا در ۳ گام و راهکارهای موفقیت آن”

  1. https://hooshmandbms.ir گفت:

    خوبه فقط جایی هست بشه تمپلیت های آماده تقویم محتوایی برای سایت رو دانلود کرد؟ یا مثلا برنامه ای هست که بشه نصبش کرد و تقویم محتوایی اماده داشته باشه؟ یا باید خودمون بنویسیم حتما؟

    • webramz گفت:

      بهترین کار این هست خودتون ایده رو بگیرید و تقویم محتوایی بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.