جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

چه یک وب‌سایت ساده تک صفحه‌ای را برای یک شلوغی فرعی راه‌اندازی کنید یا صدها دامنه را برای کارفرمای خود که یک شرکت بزرگ است مدیریت کنید، امنیت دامنه مستحق توجه و اقدام شماست. از دست دادن کنترل نام دامنه شما می‌تواند منجر به به خطر افتادن داده ها، خرابی وب سایت، تلاش برای کلاهبرداری از مشتریان شما و از دست دادن اعتبار شود. در این مقاله شما را با ۱۲ راهکار کلیدی افزایش امنیت دامنه آشنا خواهیم شد.

چرا امنیت دامنه اهمیت دارد؟

چرا امنیت دامنه اهمیت دارد؟

در حالی که انتخاب نام مناسب برای دامنه و ثبت دامنه خوب مهم است، ایمن سازی آن نام دامنه نیز به همان اندازه مهم است. اگر پس از خرید هاست صاحب یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید، ممکن است صدها دلار فروش آنلاین داشته باشید، اما اگر به حریم خصوصی نام دامنه توجه نشود، کسب و کار شما تا حد زیادی تحت تأثیر منفی قرار خواهد گرفت.

ما در عصر اینترنت زندگی می‌کنیم و تقریباً هر کاری که انجام می‌دهیم نقشی برای بازی آنلاین دارد. حملات سایبری هر 39 ثانیه در سراسر جهان اتفاق می‌افتد و روزانه ۵۶۰۰۰۰ تهدید بدافزار جدید رخ می‌دهد. به همین دلیل، برای ایمن نگه داشتن برنامه وب و داده های مشتریان خود به امنیت وب خارجی عالی نیاز دارید.

از آنجایی که بسیاری از موارد کسب و کار میلیون‌ها نفر را به دلیل این حملات از دست می‌دهند، بهترین شیوه‌های امنیت وب ضروری است.

چرا دامنه شما یک دارایی ارزشمند است؟

چرا دامنه شما یک دارایی ارزشمند است

پس از ثبت دامنه ir یا دامنه بین الملل، هر شخصی که بتواند از طریق ثبت کننده نام دامنه شما به حساب شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند نام دامنه شما را ربوده و در نتیجه بازدیدکنندگان سایت شما را به وب سایت خود هدایت کند. این شخص به ایمیل های شما نیز دسترسی خواهد داشت. اگر هکر موفق به سرقت نام دامنه شما با انتقال آن به نام خود با یک ثبت کننده جدید شد، باید یک نبرد حقوقی طولانی و گران قیمت و یا پرداخت مجدد قیمت دامنه را برای بازگرداندن نام دامنه انجام دهید. جهت اطلاع از این که دامنه چیست اینجا کلیک نمایید.

جدای از اعتبار آسیب‌دیده و ضرر مالی موقت، در اینجا چند سناریو نگران‌کننده وجود دارد که ممکن است در صورت دسترسی به دامنه شما بدون مجوز شما رخ دهد:

تغییرات DNS (سرورهای نام یا سوابق میزبان)

تغییرات DNS (سرورهای نام یا سوابق میزبان)

به جای فرود در وب سایت شما ، ممکن است مشتری شما صفحه خطا یا محتوای مخرب را ببیند. جهت اطلاع از این که dns چیست اینجا کلیک نمایید.

حذف دامنه

حذف دامنه

مشتری شما به جای وب سایت شما یک صفحه خطا می‌بیند. پس از حذف یک دامنه، بازیابی آن برای شما هزینه دارد.

اطلاعات تماس Whois تغییر می‌کند

اطلاعات تماس Whois تغییر می‌کند

اگرچه این چیزی نیست که بر عملکرد وب سایت شما تأثیر بگذارد، اما ممکن است اولین مرحله از سرقت دامنه شما توسط شخصی باشد. اگر اطلاعات تماس شخص دیگری برای دامنه شما فهرست شده باشد، اثبات اینکه شما مالک واقعی هستید دشوارتر است – و ممکن است نشانه این باشد که شخصی در تلاش است دامنه شما را به خارج منتقل کند.

انتقال دامنه

در صورتی که هکر انتقال دامنه انجام دهد، نه تنها وب سایت شما بارگیری نمی‌شود، بلکه دسترسی به دامنه خود را از دست خواهید داد، به این معنی که نمی‌توانید هیچ تنظیماتی را تغییر دهید. ممکن است مدتی طول بکشد تا شکایتی برای بازیابی دامنه خود ایجاد شود و ممکن است در نهایت هزینه های حقوقی زیادی بپردازید.

انقضای تصادفی دامنه

انقضای تصادفی دامنه

چه دامنه شما به دلیل مشکلات مربوط به پرداخت‌ها منقضی شده باشد یا ویژگی تمدید دامنه به صورت خودکار غیرفعال شده باشد، وب سایت شما بارگیری نمی‌شود و اگر دامنه به موقع فعال نشود، بازیابی آن هزینه بر خواهد داشت.

عدم استفاده از حریم خصوصی دامنه

عدم استفاده از حریم خصوصی دامنه

هکرها ممکن است از اطلاعات شخصی شما که در Whois فهرست شده است برای جعل هویت شما استفاده کنند. آنها ممکن است سعی کنند دامنه شما را بدزدند یا از آن برای اهداف مخرب استفاده کنند. بعلاوه، بدون حفظ حریم خصوصی دامنه، اطلاعات شخصی شما، مانند شماره تلفن و آدرس ایمیل، آشکارا در دسترس بازاریابان است تا با شما تماس بگیرند.

روش‌های افزایش امنیت دامنه

سطح پنل کاربری

۱. با تغییر رمز اکانت خود را ایمن کنید

۱. با تغییر رمز اکانت خود را ایمن کنید

هر شخصی که به حساب شما در وب سایت ثبت دامنه دسترسی داشته باشد، می‌تواند نام دامنه شما را ربوده یا آن را به مالک جدید منتقل کند. بنابراین، مهم است که حساب خود را ایمن نگه دارید. این بدان معنی است که شما باید اطمینان حاصل کنید که حساب شما با یک رمز عبور طولانی و قوی محافظت می‌شود که حدس زدن آن برای هکر دشوار است.

۲. احراز هویت دو مرحله ای (2FA)

احراز هویت دو مرحله ای (2FA)

همچنین باید روش‌های احراز هویت اضافی مانند فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای را با استفاده از یک رمز امنیتی یا یک کد عبور یک‌باره ارسال شده توسط پیامک به دستگاه تلفن همراه (اگر این گزینه توسط ثبت‌کننده شما ارائه شده باشد) فعال کنید. همچنین مهم است که اگر شخصی که مسئولیت مدیریت نام دامنه شما را بر عهده دارد شرکت شما را ترک کند، بررسی کنید که رمز عبور حساب تغییر کرده است.

۳.محدود کردن دسترسی به آدرس IP خاص

محدود کردن دسترسی به آدرس IP خاص

راه دیگر برای محافظت از نام دامنه شما دادن دسترسی حساب به آدرس های IP خاص است. این معیار امنیتی هوشمندانه به شما امکان می‌دهد مکان های خاصی مانند آدرس IP خانه یا محل کار خود را به عنوان امن علامت گذاری کنید. اگر یک آدرس IP غیرمجاز در تلاش برای دسترسی باشد، به او امکان دسترسی داده نخواهد شد.

این ویژگی در حال حاضر تنها توسط 4.8٪ از مشتریان استفاده می‌شود، شاید به این دلیل که به طور گسترده از خدمات ثبت در دسترس نیست و پیشرفته در نظر گرفته می‌شود.

سطح دامنه

۴. اعلان وضعیت دامنه

اعلان وضعیت دامنه

ثبت کننده نام دامنه شما باید قبل از تاریخ تمدید نام دامنه شما یک ایمیل یادآوری ارسال کند. ثبت‌کننده همچنین می‌تواند در صورت بروز هرگونه مشکل پرداخت یا اگر شخصی درخواست انتقال نام دامنه شما را داشته باشد، با شما تماس بگیرد. بنابراین، مهم است که مطمئن شوید اطلاعات تماس فعلی ثبت کننده دامنه به روز است.

۵. سرویس حفظ حریم خصوصی

سرویس حفظ حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی دامنه سرویسی است که توسط بسیاری از ثبت کننده‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود یا ممکن است هزینه ماهانه کمی‌برای آن در نظر بگیرند. داشتن حریم خصوصی نام دامنه بسیار مهم است. از طریق این گزینه می‌توانید از دسترسی آزادانه نام، آدرس و اطلاعات تماس خود در عموم جلوگیری کنید. سارقان نام دامنه ممکن است از این اطلاعات برای انتقال نام دامنه شما به کاربر دیگری یا برای تماس با شما و فاش کردن رمز عبور شما برای فریب شما استفاده کنند. این یکی از نکات مهمی‌است که باید قبل از ثبت نام دامنه بدانید.

۶. قفل رجیسترر

قفل رجیسترر

بسیاری از ثبت کنندگان خدماتی به نام “قفل ثبت” ارائه می‌دهند که در برخی مواقع به عنوان “قفل دامنه” یا “قفل انتقال” نیز شناخته می‌شود. این قفل به جلوگیری از انتقال تصادفی یا غیرقانونی دامنه شما بدون رضایت شما کمک می‌کند. هنگامی‌که دامنه “قفل” است، فرآیند انتقال تنها زمانی انجام می‌شود که وارد حساب کاربری خود شوید و قفل دامنه را باز کنید. در اینجا واضح است که قفل ثبت نام دامنه شما را در برابر شخصی که به حساب شما دسترسی دارد محافظت نمی‌کند. با این حال، این سیستم از تلاش شخصی برای انتقال دامنه با جعل هویت شما از طریق تماس یا ایمیل جلوگیری می‌کند.

۷. قفل رجیستری

قفل رجیستری

EPP لایه دیگری از حفاظت را برای نام دامنه شما ارائه می‌دهد. اگر این سرویس توسط ثبت کننده نام دامنه شما پشتیبانی می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد تا برای هر دامنه ای که دارید یک کد اطلاعات مجوز (AIC) منحصر به فرد را انتخاب کنید. در صورت تغییر حساب میزبانی وب یا ثبت کننده نام دامنه، این AIC باید قبل از شروع فرآیند انتقال نام دامنه به ارائه دهنده خدمات جدید داده شود.

۸. علائم تجاری و مسدود کردن تایپی

راه دیگر برای محافظت از دامنه شما این است که ثبت علامت تجاری خود را در چندین دامنه سطح بالا (TLD) مسدود کنید. این کار شامل جلوگیری از ثبت علامت تجاری شما با TLDهای خاص مانند xxx. می‌شود. همچنین می‌توانید ثبت نام‌های دامنه اشتباه املایی را مسدود کنید که می‌تواند به مبارزه با اشتباهات تایپی کمک کند.   جهت اطلاع از این که tld چیست اینجا کلیک نمایید.

Typosquatting به این معنا است که صاحبان وب سایت های متقلب کاربرانی را هدف قرار می‌دهند که به طور تصادفی آدرس وب سایت اشتباهی را در مرورگر URL با هدف فروش محصولات رقابتی یا سرقت اطلاعات شخصی وارد می‌کنند. به عنوان مثال از amazon.com را در نظر بگیرید. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که شخصی حروف صدادار را از دست می‌دهد و amzon.com و amazn.com را ثبت کرده‌اند که از آنها برای هدایت مشتریان به وب‌سایت واقعی استفاده می‌کنند، نه یک سایت رقیب.

در سطح DNS

۹.پسوندهای امنیتی سیستم نام دامنه (DNSSEC)

DNSSEC وضوح آدرس های IP را تأیید می‌کند. هنگامی‌که نام دامنه خود را وارد می‌کنید، DNSSEC امضاهای رمزنگاری را به داده های DNS اضافه می‌کند که تأیید اعتبار وب سایتی را که قصد بازدید از آن را دارید تأیید می‌کند.

4.9٪ از نظرسنجی کنندگان از DNSSEC برای همه دامنه های خود و 11.2٪ برای برخی از دامنه های خود استفاده می‌کنند. 30.7٪ از آن برای هیچ کدام استفاده نمی‌کنند و 53.2٪ از نظرسنجی کنندگان نمی‌دانستند که DNSSEC وجود دارد.

ممکن است بسیاری از کاربران این ویژگی امنیتی را از نظر فناوری پیشرفته بدانند، اما به راحتی می‌توان آن را با کمک ثبت کنندگان و ارائه دهندگان میزبانی راه اندازی کرد.

۱۰.DNS پرمیوم

DNS پرمیوم

PremiumDNS می‌تواند با هر دامنه‌ای مورد استفاده قرار گیرد، و تضمین می‌کند که دامنه شما به خوبی اجرا می‌شود و بدون مشکل باقی می‌ماند. این سرویس به مشتریان 100% آپتایم DNS ارائه می‌دهد، جستجوها را ایمن می‌کند و از هدایت مجدد سایت جعلی جلوگیری می‌کند.

اقدامات دیگر

۱۱. تمدید خودکار را تنظیم کنید

تمدید خودکار را تنظیم کنید

ساده ترین راه برای از دست دادن نام دامنه، عدم تمدید آن در زمان مناسب است. تنظیم یک فرآیند تمدید بسیار مهم است، این امر می‌تواند به آسانی برنامه ریزی یک یادآور تمدید مکرر موجود در برنامه تقویم دسکتاپ شما باشد. این یادآوری از قبل در مورد تمدید نام دامنه به شما هشدار می‌دهد. بسیاری از ثبت کنندگان اکنون به صاحبان وب سایت این امکان را می‌دهند که دامنه‌ها را همگام کنند تا تاریخ انقضای آنها یکسان باشد، این امر مدیریت بیش از یک نام دامنه را بسیار آسان می‌کند.

معمولاً می‌توانید نام دامنه‌ها را برای یک، دو یا پنج سال تمدید کنید، اما در انتخاب هر بازه زمانی که بیش از یک سال است مراقب باشید. تمدید نام دامنه چیزی است که اگر مجبور به انجام آن به طور منظم نباشید ممکن است از ذهن شما برود. همچنین می‌توانید نام دامنه خود را به طور خودکار تمدید

کنید. با این حال، ممکن است نام دامنه و تاریخ انقضای آنها را از دست بدهید.

۱۲. از واگذاری مدیریت دامنه (به اشخاص و یا کارمندت شرکت) خودداری کنید

از واگذاری مدیریت دامنه (به اشخاص و یا کارمندت شرکت) خودداری کنید

در صورت خروج شخصی که مسئولیت مدیریت و خرید نام دامنه در سازمان شما را بر عهده دارد، اطمینان از به روز رسانی اطلاعات تماس بسیار مهم است. همچنین یک راه معقول برای لیست سفید آدرس ثبت کننده دامنه خود در فیلترهای هرزنامه است تا اطمینان حاصل شود که هر ایمیل ارسال شده توسط ثبت کننده دامنه را دریافت می‌کنید.

کلام آخر

در این مقاله، ما برخی از بهترین ویژگی های امنیتی را برای اطمینان از ایمن نگه داشتن دامنه شما پوشش داده ایم. این فقط اطلاعات شما نیست که در خطر است، بلکه اطلاعات مشتری شما و همچنین شهرت شما به عنوان یک برند در خطر است. امیدواریم که تا به حال متوجه شده باشید که حفظ امنیت دامنه خود چقدر مهم است و همچنین نکات بسیار خوبی را در مورد نحوه ادامه محافظت از آن انتخاب کرده اید. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی بیشتر میتوانید با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

[faq]

سوالات متداول

وقتی دامنه ای را خریداری می‌کنید، معمولاً آن را از یک ثبت کننده برای یک سال یا مدت طولانی تر مانند ده سال «اجاره» می‌کنید. برای ایمن سازی یک دامنه برای همیشه، باید از طریق یک ثبت کننده به تمدید ادامه دهید، همچنین تنظیمات دامنه خود را نیز مدیریت نمایید.

به عنوان مالک وب سایت، نیازی به خرید حریم خصوصی دامنه ندارید. با این حال، این سرویس تعدادی از مزایای مهم را ارائه می‌دهد، از جمله کاهش هرزنامه و درخواست های ناخواسته.

بله سایت شمام ممکن است هک شود. نام دامنه شما در یک شرکت ثبت کننده ثبت شده است و حساب شما در وب سایت آنها مالکیت شما را کنترل می‌کند. هکرها با دسترسی به این حساب، نام دامنه‌ها را می‌دزدند یا ممکن است به آدرس ایمیلی دسترسی پیدا می‌کنند که فرم های "بازنشانی رمز عبور" در وب سایت های آنها ایمیل‌ها را به آن ارسال می‌کنند. جهت اطلاع از این که اددان دامنه چیست اینجا کلیک نمایید.

شما نمی‌توانید یک نام دامنه را به طور دائم خریداری کنید. ثبت نام دامنه به صورت سالیانه انجام می‌شود. با این حال، شما می‌توانید تا ۱۰ سال پیش پرداخت کنید که تضمین می‌کند که شما یک نام دامنه برای ۱۰ سال خواهید داشت.

ربودن دامنه می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود، معمولاً با دسترسی غیرمجاز یا سوء استفاده از یک آسیب‌پذیری در سیستم ثبت نام دامنه، از طریق مهندسی اجتماعی، یا ورود به حساب ایمیل مالک دامنه که با ثبت نام دامنه مرتبط است. جهت اطلاع از این که پارک دامنه چیست اینجا کلیک نمایید.

منبع : namecheap.com https://www.projectcubicle.com blog.webnames.ca netguru.com milesweb.in

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.