جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

اگر شما هم به کار بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی مشغول هستید، اینستاگرام مارکتینگ احتمالاً در اولویت بالای برنامه‌های شما قرار دارد. با توجه به حضور تعداد کثیری از برند‌‌‌ها در پلتفرم اینستاگرام، و آگاهی از این که هر یک از آن‌‌ها محتوای منحصر به فرد خود را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌کنند، دانستن اینکه اکسپلور اینستاگرام چیست برای شما ضروری است و نیاز هست در مورد روش‌های به حداکثر رساندن دسترسی کاربران خود به محصولات و خدمات خود تعمق کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت اکسپلور اینستاگرام چیست و با روش‌های رسیدن به اکسپلور آشنا خواهیم شد.

 اکسپلور اینستا چیست؟

اکسپلور اینستاگرام -  اکسپلور اینستا چیست

به طور ساده قسمت  Instagram Explore بخشی در اینستاگرام هست که  شامل پست‌هایی از افرادی که آن‌‌ها را دنبال نکرده‌اید و اینستاگرام معتقد است ممکن است شما آن‌‌ها را بشناسید و بخواهید آن‌‌ها را فالو کنید.

صفحه کاوشگر Instagram می‌تواند به شما در افزایش لایک اینستاگرام کمک شایانی کند. ورود به صفحه اکسپلور اینستا، یک روش مطمئن برای افزایش گستره دید پست‌‌‌ها و کپشن اینستاگرام می‌باشد. از طرفی متأسفانه، هیچ راه قطعی برای حضور در این صفحه وجود ندارد. با این وجود، با انجام برخی اقدامات، می‌توانید احتمال یافتن پست خود را توسط کاربران در صفحه را افزایش دهید.

راه‌های زیادی برای جذب فالوئر در اینستا نظیر طراحی مسابقه اینستاگرامی‌ ویا نوشتن جملات و عبارات پرمعنا و به یادماندنی در بیو اینستاگرام وجود دارد.

همانطور که می‌دانید شما می‌توانید با استفاده از سایت ساز‌های متنوع سایت خود را طراحی نموده و یا با استفاده از فروشگاه سازها، سایت فروش آنلاین خود را به سادگی راه اندازی کنید. اما جهت افزایش رتبه سئو وب سایت خود قطعا نباید از تاثیر شبکه‌های اجتماعی غافل شوید. همچنین کاربران بسیاری با استفاده از اینستاگرام مارکتینگ توانسته‌اند آمار بازدیدکنندگان خود را افزایش دهند.

صفحه Instagram Explore در واقع بخشی است که اینستاگرام برای کاربران خود فراهم کرده تا بتوانند بر محتوای خود نظارت ‌کند. هر کاربر محتوای مختلفی را در صفحه کاوشگر خود مشاهده خواهد کرد و این براساس پست‌هایی است که کاربران آن‌‌ها را لایک نموده و افرادی که آن‌‌ها را دنبال می‌کنند. به زبان ساده، اکسپلور مجموعه‌ای از پست‌هایی است که اینستاگرام فکر می‌کند کاربران از داشتن آن‌‌ها لذت خواهند برد.

 چرا باید در اکسپلور اینستا دیده شویم؟

اکسپلور اینستاگرام -  چرا باید در اکسپلور اینستا دیده شویم

آمار اینستاگرام نشان می‌دهد بیش از ٪۵۰ از کاربران آن از صفحه Explore استفاده می‌کنند و از آنجا که اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد، این بدان معنی است که حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در حال جستجو در صفحه کاوش هستند. در نتیجه این آمار و ارقام به راحتی نشان می‌دهد که چرا باید جهت افزایش فالوور اینستاگرام از رقبای خود پیشی بگیرید.

از طرفی تقریباً در اواسط سال ۲۰۱۹، اینستاگرام صفحه اصلی خود را اصلاح کرد. آن‌‌ها فیلتر‌‌ها را در بالای صفحه اضافه کردند تا کاربران بتوانند محتوای خاصی را که از آن لذت خواهند برد، به راحتی پیدا کنند. آن‌‌ها همچنین دو فیلتر خاص را پین کردند تا در ابتدای صفحه کاربران ظاهر شوند. این دو فیلتر عبارتند از IGTV و Shop. همچنین اینستاگرام برای برخی از حساب‌های کاربری نیز در صفحه کاوشگر Stories را قرار داده است.

  اکسپلور اینستا چگونه کار می‌کند؟

اکسپلور اینستاگرام -   اکسپلور اینستا چگونه کار می‌کند

اما سوالی که مطرح ‌می‌شود این‌ است که چگونه اینستاگرام تصمیم می‌گیرد کدام پست‌‌‌ها در این صفحه ظاهر شوند؟ این کار توسط الگوریتم خاصی صورت گرفته و مواردی مانند موارد زیر روی آن تاثیرگذار می‌باشد:

  •  ایجاد پست‌هایی که افراد آن‌‌‌ها را لایک کرده اند.
  •  ایجاد پست‌هایی با تعامل بالا.
  •  ایجاد پست‌هایی از برندهای مشابه که از آن‌‌ها را دنبال کرده‌اید.

در واقع صفحه کاوشگر اینستاگرام شامل پست‌هایی است که توسط افراد لایک شده‌اند، پست‌هایی از حساب‌های کاربری مشابه که آن‌‌ها را دنبال می‌کنید و پست‌هایی با جذابیت بالا که افراد زیادی آن‌‌ها را لایک می‌کنند. به این ترتیب، Explore پست‌‌‌ها را بدون در نظر گرفتن فالوئر‌‌‌ها و تبلیغاتی که شما می‌کنید، انتخاب می‌کند و به کاربران نشان می‌دهد.

اما چه چیزی باعث ‌می‌شود صفحه کاوش اینستاگرام با فید یا جستجوی اینستاگرام متفاوت باشد؟ درک این موضوع می‌تواند به شما کمک کند پست‌هایی را که احتمالاً در صفحه وجود دارند، را بهینه کنید.

اینستاگرام برای تهیه محتوای مرتبط در Explore، الگوریتم خود را به‌روزرسانی می‌کند (درست مانند کاری که گوگل دیسکاور با تحلیل سئو و هوش مصنوعی انجام می‌دهد.) تا از طریق پست‌هایی که کاربران با آن‌‌ها درگیر ‌می‌شوند و حساب‌هایی که دنبال می‌کنند، علایق هر کاربر را درک کند. بنابراین، هر کاربر یک صفحه کاوشگر منحصر به فرد ‌می‌بیند. همچنین این صفحه با تغییر فعالیت‌های کاربران نیز تغییر می‌کند. علاوه بر این اینستاگرام اقدامات حساب‌هایی را که کاربر با آن‌‌ها درگیر ‌می‌شود را نیز در نظر می‌گیرد.

نکات رسیدن پست به اکسپلور اینستاگرام

نکات رسیدن پست به اکسپلور اینستاگرام

تا بدین‌جا باید برای شما روشن شده باشد که ورود به صفحه کاوشگر چه مزایایی دارد. مهمترین مزیت آن این‌ است که باعث ‌می‌شود افراد بیشتری محتوای شما را مشاهده کنند. جهت رساندن پست به اکسپلور می‌توانید روش‌های زیر را بررسی نمایید.

۱. زمانی که افراد در اینستا فعال هستند، پست کنید

اکسپلور اینستاگرام -  زمانی که افراد در اینستا فعال هستند، پست کنید.

یکی از بهترین نکاتی که در اینستاگرام خواهید شنید ارسال پست در زمان فعال بودن دنبال‌کنندگان است. در واقع یک توصیه عالی این است که در زمان‌هایی که مخاطبین شما حضور فعالی در اینستا دارند، پست‌های خود را ارسال کنید، چرا که الگوریتم اینستا به زمان‌بندی پست‌‌ها بسیار اهمیت می‌دهد و در نتیجه این کار، کلید ورود پیام‌های شما به صفحه کاوشگر است.

۲. بررسی کنید که مخاطبان شما چه نوع پست‌هایی را بیشتر دوست دارند

برای ایجاد یک پست موفقیت‌آمیز، تنها این کافی نیست که زمانی که مخاطبان‌ شما آنلاین هستند پست بگذارید. علاوه بر آن شما باید مطمئن شوید که محتوای جالب و مفیدی را ارسال می‌کنید. این باعث ‌می‌شود که شما بیشترین مشارکت را با کاربران خود داشته باشید و همین امر باعث افزایش لایک اینستاگرام خواهد شد. بنابراین به احتمال زیاد پست شما در صفحه کاوش Instagram نمایش خواهد یافت.

۳.  پست‌هایی را که در صفحه کاوشگر هستند، بررسی کنید.

یکی از ترفندهایی که قطعا می‌تواند برای شما مفید باشد، مشاهده و بررسی پست‌هایی است که قبلاً در صفحه کاوش شما نشان داده شده است. اگر حساب‌های اینستاگرام مشابه را دنبال می‌کنید یا با پست‌های مرتبط با صنعت خود سروکار دارید، صفحه کاوشگر شما اطلاعات زیادی در مورد نوع محتوایی که الگوریتم اینستاگرام مشاهده می‌کند و نوع محتوایی که مخاطب احتمالی شما می‌خواهد را به شما ارائه می‌دهد.

۴. از قالب IGTV و پست‌های قابل خرید استفاده کنید

اکسپلور اینستاگرام -  از قالب IGTV و پست‌های قابل خرید استفاده کنید

امروزه این یک واقعیت  غیر قابل انکار است که ویدیو‌‌ها بهترین عملکرد را در تمام رسانه‌های اجتماعی دارند. بنابراین جای تعجب نیست که اینستاگرام به IGTV توجه خاصی نشان می‌دهد. آن‌‌ها حتی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا در استفاده بهتر از این ویژگی، آکادمی ‌IGTV را در لندن راه‌اندازی کرده‌اند.

۵. از برچسب‌های مکان و هشتگ‌‌‌ها به خوبی استفاده کنید

اکسپلور اینستاگرام - از برچسب‌های مکان و هشتگ‌‌‌ها به خوبی استفاده کنید.

برچسب‌های مکان و هشتگ‌ اینستاگرام فوق‌العاده قدرتمند هستند. استراتژی هشتگ اینستاگرام باعث ‌می‌شود پست‌های شما توسط افراد بیشتری دیده شود، به این معنی که شما قادر خواهید بود بلافاصله به افرادی دسترسی پیدا کنید که هنوز عضوی از شبکه شما نیستند.

۶. از call to action  استفاده کنید

اکسپلور اینستاگرام - از call to action  استفاده کنید

در حال حاضر، همه ما می‌دانیم که کلید ورود به صفحه کاوشگر، از طریق مشارکت بیشتر کاربران در پست‌های شما بدست می‌آید. یکی از بهترین روش‌‌‌ها برای اطمینان از این امر، تشویق مستقیم مخاطبان به تعامل با پست‌های شما از طریق  call to action ویا CTA می‌باشد.

جهت این کار سوالات خاصی را در زیرنویس‌های خود بگنجانید تا کاربران شما بتوانند در نظرات به آن‌‌ها پاسخ دهند و در نتیجه مکالمه‌ای را با شما آغاز کنند. حتی می‌توانید مستقیما از کاربران خود بخواهید که دوستانشان را در پست‌های شما نیز تگ کنند، پست را به اشتراک بگذارند ویا آن‌‌ها را برچسب‌گذاری کنند. همچنین یک استراتژی عالی ایجاد مسابقه‌‌‌ها با در نظر گرفتن هدایایی است که ممکن است کاربران را به این کار ترغیب کند.

۷. با اینفلوئنسر‌‌ها کار کنید

اکسپلور اینستاگرام - با اینفلوئنسر‌‌ها کار کنید

قطعا اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش عالی برای افزایش دسترسی کاربران شما بوده و باعث ایجاد انگیزه برای جذب مخاطبان بیشتر شما می‌شود. با داشتن چنین تعامل عالی، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پست شما در صفحه کاوشگر اینستا قرار خواهد گرفت.

۸. برای کاربران از کپشن‌‌‌ها استفاده کنید

اکسپلور اینستاگرام - برای کاربران از کپشن‌‌‌ها استفاده کنید

برای تشویق به انجام کاری در پست‌های اینستاگرامی‌خود، قدرت کپشن‌های خود را دست کم نگیرید. یک فراخوان جذاب برای CTA  در کپشن شما راهی مطمئن برای جذب کاربران و تعامل با محتوای شما است. این کار را می‌توان با پرسیدن سوالات خاصی از آنها، افزودن هشتگ‌های پربازدید و تبلیغات فروش انجام داد.

۹. مخاطبان خود را بشناسید

اکسپلور اینستاگرام - مخاطبان خود را بشناسید

اینستاگرام مطالبی را در صفحه کاوشگر خود قرار می‌دهد که کاربران بیشترین تعامل را با آن‌‌ها دارند و این اولویت را از طریق روش‌های مختلفی تعیین می‌کنند. مرتبط‌بودن پایه و اساس کلیه مطالب خبری شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر الگوریتم خاصی است. پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌خواهند محتوایی را که کاربران بیشترین علاقه را به آن‌‌ها نشان می‌دهند، نمایش دهند.

۱۰. جزئیات مخاطبان خود را با دقت بررسی کنید

با توجه به اینکه الگوریتم اینستاگرام برای درک ترجیحات هر کاربر، هدف و الگوریتم خاصی دارد، تحقیقات در مورد مخاطب برای ایجاد بهترین پست ممکن بسیار مهم است. برای تاثیرگذاری روند، از کاربران خود یک شخصیت Instagram ایجاد کنید که شامل جزئیاتی مانند موارد زیر باشند:

  •  نام
  • سن
  • جنسیت
  • محل
  • منافع
  • درآمد
  • نقاط ضعف و قوت
  • جاه طلبی‌ها
  • سرگرمی‌ها
  • مواردی که دوست ندارند و…

۱۱. فیلم‌های جذاب ایجاد کنید

اگرچه اینستاگرام در ابتدا تنها برای اشتراک تصاویر محبوب بود، اکنون محبوبیت ویدیو‌‌ها افزایش یافته است. با توجه به اینکه تقاضا برای محتوای ویدئویی طی سال‌های گذشته افزایش یافته است، لذا شما نیز باید خود را با این روند همسو نمایید. به عنوان مثال، در یک مطالعه HubSpot حدود ٪۵۴ از مصرف کنندگان انتظار فیلم از برندهای معروف را دارند. برای ترغیب بیشتر کاربران به استفاده از ویدیو‌‌ها در اینستاگرام، شبکه رسانه‌های اجتماعی IGTV و استوری‌ اینستاگرام را به صفحه Explore خود اضافه کرده است.

۱۲. پست‌های خود را که بهترین عملکرد را دارند، تحلیل کنید

اکسپلور اینستاگرام -  پست‌های خود را که بهترین عملکرد را دارند، تحلیل کنید.

در واقع، بسیاری از پست‌های اینستاگرام در Feed  بدون اینکه صاحب حساب، آن‌‌ها را برای Explore بهینه کرده باشند، ظاهر می‌شوند. این امر ممکن است برای برخی از پست‌های شما نیز اتفاق افتاده باشد.

اما اینکه چه چیزی می‌توانید از این پست‌‌‌ها یاد بگیرید؟ چه روندهایی پیدا خواهید کرد؟ جهت پاسخ به این سوالات ابتدا باید این نوع پست‌های خود را که در صفحه کاوش قرار گرفته‌اند، با دقت بررسی کنید. در این صفحه می‌توانید میزان افزایش فالوور اینستاگرام ، میزان نمایش پست و… را بررسی و تحلیل نمایید.

 کلام آخر

قرار گرفتن پست‌های شما در صفحه کاوشگر اینستاگرام مانند اجرای یک تبلیغ هدفمند برای مخاطبان ایده‌آل خود است. شما می‌توانید از طریق لایک‌کردن و ارسال نظرات میزان جذابیت در پست‌های خود را افزایش دهید، دنبال‌کنندگان بیشتری را جذب کنید و حتی از طریق پست‌های خود فروش بیشتری داشته باشید.

لذا باید پست‌های خود را با استفاده از روش‌های قید شده، بهینه‌سازی نمایید. طبق گفته فیس‌بوک، کاوشگر اینستاگرام به روند توسعه خود در آینده نیز ادامه خواهد داد. لذا مطمئن شوید که این صفحه را حتما بررسی می‌کنید.

آیا در صفحه Instagram Explore برجسته شده‌اید؟ در صورت داشتن هرگونه سوال و یا ایده، لطفا مراتب را با کادر متخصصین وب‌رمز در میان بگذارید.

برچسب ها :

3 پاسخ به “اکسپلور اینستاگرام چیست؛ ۱۲ راه رسیدن به اکسپلور”

  1. سیم کارت دائمی همراه اول گفت:

    خیلی خوب بود ممنونم

  2. آموزش آنلاین گفت:

    البته الان چون رقابت زیاد شده دیگه رفتن تو اکسپلور سخت شده

  3. اسکیپ روم توچال گفت:

    خیلی عالی بود
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.