جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

امروزه همه ما از اینستاگرام استفاده میکنیم و حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده است که ریلز اینستاگرام چیست. در اینجا بر آن شدیم تا با یکی از جذاب ترین موضوعات روز اینستاگرام آشنا شویم و شرح خواهیم داد که ریلز اینستاگرام چیست. به طور ساده می‌توان گفت ریلز اینستاگرام راهی برای ایجاد محتوای ویدئویی سرگرم کننده و جذاب است. این ویژگی ویدیو در ایالات متحده و ۵۰ کشور دیگر در دسترس است. متاسفانه در حال حاضر دسترسی آن در ایران محدود بوده و در حال حاضر تنها با استفاده از فیلترشکن و روی گوشی‌های آیفون امکان پذیر می‌باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت Instagram reels چیست و با ترفند‌های فعال‌سازی آن روی دسکتاپ، آیفون و اندروید و تاثیرات مثبت آن روی کسب‌وکارها آشنا خواهیم شد.

instagram reels چیست؟

ریلز اینستاگرام چیست

ریلز اینستاگرام (Instagram reels) قابلیتی شگرف است که پس از استقبال بسیار زیاد کاربران تیک تاک، به اینستاگرام اضافه شد و باعث شد اینستاگرام را جذابتر از قبل نموده و استقبال از آن را دو چندان کرد، این روزها که بازار کسب و کارهای مجازی و اینستاگرام مارکتینگ داغ است بسیاری از کاربران این اپلیکیشن پرطرفدار، با راه اندازی و طراحی مسابقه اینستاگرامی‌ برای افزایش فالوورهای خود تلاش نموده و سعی میکنند تا در این شبکه اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشند.

در ریلز دقیقا مشابه عملکرد تیک تاک، کاربران اینستاگرام می‌توانند کلیپ‌های ویدئویی 15 تا 60 ثانیه ای را با موسیقی خاص تنظیم نموده، آن را ضبط و ویرایش کنند و آنها را در استوری خود، Explore Feed و برگه ریلز در پروفایل کاربری خود به اشتراک بگذارند.

در برگه ریلز، به جای اینکه تنها ریلز از حساب‌هایی که آنها را دنبال می‌کنید، را مشاهده کنید، با ریلز از حساب‌های محبوب و پرطرفدار در اینستاگرام پر شده است.

اما ریلز اینستاگرام چیست. ریلز علاوه بر افزایش لایک اینستاگرام، به شما کمک میکند تا هنگام ایجاد یک فیلم، کلیپ‌های ویدیویی را به صورت لحظه ای انتخاب کنید و یا یک ویدیوی از پیش ویرایش شده از رول دوربین خود را بارگذاری کنید.

همچنین می‌توانید از ابزارهای ترسیم و نوشتاری و کپشن اینستاگرام نیز استفاده کرده و از بین برچسب‌های اینستاگرام برچسب دلخواه خود را انتخاب کنید.

تفاوت ریلز و تیک تاک

تفاوت ریلز و تیک تاک - ریلز اینستاگرام چیست

برخلاف ریلز اینستاگرام کتابخانه صدای تیک تاک محدود به چند نمونه موسیقی ارائه شده، نیست. کاربران تیک تاک میتوانند هر لحظه صداهای جدیدی ایجاد کنند که گاهی اوقات بخشی از گرایش‌های جدید می‌شوند و حتی موفقیت اولیه را به هنرمندان موسیقی مستقل داده است.

البته باید در نظر گرفت که ریلز نیز دارای تنوع زیادی در گزینه‌های صوتی است، اما در مقایسه با تیک تاک، یک کتابخانه گسترده نیست. بیشتر صوتی که در ریلز استفاده می‌شود از ویدیوهای تیک تاک به دست می‌آید. در واقع به این معنی است که ریلز و مخاطبان آن برای ساختن ویدئوها، به نوعی به تیک تاک متکی هستند.

همچنین باید توجه داشت از آنجا که اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر موسیقی نیست، طبیعتاً محدودیت‌های حق نسخه برداری قوی تری دارد زیرا اساس آن، هنرمندانی است که آثار اصلی خود را به اشتراک می‌گذارند، در حالی که تیک تاک بر اساس حق استفاده از موسیقی دارای حق چاپ است.

از طرفی دیگر تیک تاک بیشتر در مورد نسلی است که ایده‌هایی را برای ایجاد سرگرمی‌و متحد شدن در مطالب‌ها به اشتراک می‌گذارد، در حالی که ریلز فقط روش اینستاگرام است که با تیک تاک همگام است و سعی می‌کند تا با افزایش فالوور اینستاگرام مخاطبان خود را به دست آورید.

تفاوت ریلز و استوری

تفاوت ریلز و استوری - ریلز اینستاگرام چیست

ریلز تمرکز بیشتری بر ایجاد محتوا دارد، در حالی که استوری اینستاگرام (Instagram Stories) بیشتر روی رویدادهای زمان واقعی تمرکز می‌کند. به عنوان مثال ویدئوی ورزشی برای ریلز‌های اینستاگرام مناسب است، در حالی که ویدئویی که در سفر تهیه شده است برای استوری اینستاگرام مناسب است. اما گاهی اوقات یک فیلم سفر ویرایش شده نیز می‌تواند به عنوان محتوا در ریلز نیز به اشتراک گذاشته شود، در حالی که یک نسخه خام آن و بدون نیاز به ویرایش، برای استوری‌های اینستاگرام مناسب است.

بنابراین، در اصل، هر چیزی که می‌خواهید به مخاطبین خود ارائه کنید و یا هر چیزی که استعدادهای شما را به نمایش بگذارد، برای ریلز‌های اینستاگرام مناسب است. در حالی که هر کاری را که به عنوان یک فعالیت تفریحی و یا سرگرمی‌انجام می‌دهید، خواه غذا خوردن در خارج، خواندن کتاب، بازدید از مکان جدید یا ثبت یک مناسبت مهم که بیشتر این موارد شخصی هستند، برای استوری‌های اینستاگرام مناسب تر هستند.

۳ ترفند فعال‌سازی ریلز اینستاگرام برای دسکتاپ، اندروید و آیفون

۳ ترفند فعال‌سازی ریلز ایسنتاگرام برای دسکتاپ، اندروید و آیفون - ریلز اینستاگرام چیست

۱. فعال‌سازی ریلز در دسکتاپ

برای اینکه بتوانید امکان ریلز را در اینستاگرام خود فعال کنید، کافی است INSSIST Extension را در گوگل کروم جستجو نموده و اولین لینک نمایش داده شده در گوگل کروم را باز نمایید. سپس در صفحه باز شده بر روی گزینه Add کلیک کنید تا این اکستنشن به مرورگر کروم شما اضافه شود.

پس از فعال شدن این اکستنشن، صفحه ای مشابه صفحه اینستاگرام به شما نمایش داده خواهد شد که شما میتوانید صفحه اینستاگرام خود را از این قسمت نیز به سادگی مدیریت کنید. جهت فعال نمودن قابلیت ریلز، روی مثبت ( + ) در پایین صفحه اینستاگرام خود کلیک نموده و همانطور که مشاهده میکنید به سادگی ریلز برای شما فعال میشود.

۲.فعال‌سازی ریلز برای اندروید

برای فعال سازی ریلز در سیستم عامل اندروید ابتدا برای شروع کار لازم است مرورگر kiwi browser را نصب نمایید. پس از نصب، آن را اجرا کرده و در بالای صفحه در قسمت سرچ عبارت INSSIST Extension را سرچ کرده و در موارد نمایش داده شده اولین گزینه سایت پیشنهادی را کلیک نمایید.

در صفحه ی باز شده برروی Add to Chrome کلیک کرده و پس از نصب آن در قسمت بالا سمت راست مرورگر، بر روی سه نقطه کلیک کرده و در منوی باز شده گزینه Desktop site را انتخاب نمایید.

اکنون در صفحه باز شده بر روی گزینه OK,LETS GO کلیک نموده و منتظر بمانید تا صفحه ی ورود به اینستاگرام برای شما باز شود، در این مرحله اطلاعات اکانت خود را وارد کرده و وارد اکانت خود شوید.

در صفحه ی باز شده، صفحه را به پایین کشیده و در کادر پایین بر روی مثبت ( + ) کلیک نمایید، همانطور که مشاهده میکنید در گزینه‌های نشان داده شده، گزینه ی ریلز نیز نمایش داده شده است . آن را انتخاب کرده و ویدیوی خود را انتخاب کنید و به سادگی میتوانید ریلز خود را بسازید .

۳. فعال‌سازی ریلز برای آیفون

برای فعال‌سازی ریلز در اینستاگرام در آیفون، ابتدا فیلتر شکن خود را روشن کرده و سپس اینستاگرام خود را باز کرده و در قسمت استوری‌ها در پایین صفحه افکت‌ها را تا پایان سمت راست ادامه داده تا به Effect Gallery برسید.

سپس آن را باز نموده و در صفحه باز شده در کادر بالا در کنار following بر روی ریلز کلیک نمایید.

در صفحه باز شده در پایین صفحه گوشه سمت چپ بر روی try it کلیک کرده تا افکت‌های اینستاگرام را قسمت پایین صفحه مشاهده کنید.

در بین افکت‌های نمایش داده شده، به دلخواه یکی از افکت‌هارا انتخاب و بر روی نام آن کلیک کنید. سپس در پنجره باز شده بر روی گزینه ی دوم یعنی View Effect Page کلیک کنید. با این کار پنجره ی جدیدی از افکت‌ها باز خواهد شد، شما روی افکت مورد نظر خود کلیک کرده و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست بر روی دوربین کلیک نمایید. در این مرحله شما به سادگی ریلز خود را فعال کردید .

چگونه در اینستاگرام ریلز بگذاریم؟

چگونه در اینستاگرام ریلز بگذاریم - ریلز اینستاگرام چیست

۱. جهت این کار، ابتدا آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را در آیفون یا اندروید بارگیری کنید و برنامه را باز کنید.

۲. سپس جهت باز کردن دوربین اینستاگرام به راست بکشید یا روی نماد دوربین در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.

۳. سپس در پایین صفحه، روی ریلز ضربه بزنید.

۴. سپس جهت فیلمبرداری در ریلز خود روی دکمه ضبط ضربه بزنید (توجه داشته باشید که کلیپ باید بین 3 تا 15 ثانیه طول بکشد).

۵. در سمت چپ صفحه، می‌توانید مجموعه ابزارهای ویرایش ریلز، از جمله افزودن صدا، متن یا جلوه‌های دیگر را بررسی کنید. همچنین جلوه‌های واقعیت افزوده نیز یک گزینه عالی می‌باشد.

۶. ریلز خود را در صفحه یا استوری اینستاگرام خود ارسال کنید، یا آن را در پیش نویس‌های خود ذخیره کنید و بعداً روی آن کار کنید. همچنین امکان دانلود از اینستاگرام نیز می‌باشد.

اگر یک حلقه در پیش نویس شما ذخیره شده است، می‌توانید آن را در برگه ریلز در پروفایل خود پیدا کنید. همچنین می‌توانید ریلز خود را در صفحه Explore ارسال کنید، که در این صورت هر کاربر اینستاگرام می‌تواند آن را به راحتی مشاهده کند. علاوه بر این، سایر کاربران اینستاگرام می‌توانند ریلز شما را لایک نموده، درباره آن نظر بدهند ویا آن را ذخیره کنند.

حذف ریلز در اینستاگرام

حذف ریلز اینستاگرام - ریلز اینستاگرام چیست

برای حذف ریلز خود از برنامه اینستاگرام، ابتدا برنامه اینستاگرام را راه اندازی کنید و روی عکس پروفایل خود در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.

سپس ریلزی را که می‌خواهید حذف کنید، پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید. می‌توانید آن را از نمای شبکه در بالا سمت چپ یا نمایه ویدیو در مرکز بالا پیدا کنید.

سپس روی منوی سه نقطه در پایین سمت راست ضربه بزنید و سپس روی حذف کلیک کنید. در انتها در پنجره بازشو، میبایست تأیید کنید که می‌خواهید ریلز مورد نظر را حذف کنید.

سایز ریلز در اینستاگرام و کاور آن

سایز ریلز اینستاگرام و کاور آن

به طور کلی سایز کلی ویدیو برای ریلز در اینستاگرام 1080 پیکسل در 1.920 پیکسل است با نسبت تصویر 9:16 است. این سایز دقیقا همانند سایز استوری‌های اینستاگرام، IGTV و نیز سایز ویدئوهای تیک تاک و یوتیوب است.

همچنین کاور‌های ریلز در اینستاگرام، از ابعاد مشابه کاورهای IGTV استفاده می‌کنند، اما با این تفاوت که در دو قالب مختلف نمایش داده می‌شوند:

• تصویر بندانگشتی (Thumbnail) کوچک روی فید ریلز: 9:16

• تصویر بندانگشتی (Thumbnail) کوچک (feed): 1: 1

توجه نمایید که بهتر است اندازه قاب شما 1080 * 1920 پیکسل باشد و مهمترین اطلاعات شما (مانند متن) را در مرکز قاب نگه دارید، زیرا باعث میشود با تغییر اندازه آن به 1: 1 تصویر بهم نریزد.

راه‌های استفاده از ریلز برای کسب‌وکارها

راه‌های استفاده از ریلز برای کسب‌وکارها - ریلز اینستاگرام چیست

به عنوان یک کسب و کار، این نکته بسیار حائز اهمیت است که همواره در کنار مشتریان خود باشید. با توجه به این که حدود یک میلیارد کاربر فعال به طور ماهانه در اینستاگرام هستند، می‌توانید به جرات گفت که بخش عمده ای از مشتریان شما در اینستاگرام هستند.

از طرفی دیگر شما می‌بایست توجه داشته باشید محتوای ویدئویی تعامل، ارتباط و اعتماد بیشتری را در مخاطبین شما تقویت می‌کند و در نتیجه متوجه خواهید شد که چرا ریلز به یک ابزار بازاریابی عالی برای مشاغل تبدیل شده است.

۱. از موسیقی و کپشن‌های مرتبط استفاده کنید

هر بار که از موسیقی استفاده می‌کنید، ریلز شما در معرض نمایش برچسب آن آهنگ خاص قرار می‌گیرد. این بدان معناست که دقیقا مشابه هشتگ‌ اینستاگرام با قابلیت دسترسی بیشتر است. و از آنجا که تعداد زیادی از کاربران هستند که صدای ویدئوی خود را روشن نمی‌کنند این کار بسیار مفید است که کپشن‌ها و زیرنویس‌ها را نیز در ویدئوهای خود قرار دهید تا مخاطبین بتوانند با صدای خاموش نیز با ویدئوهای شما برقرار کنند.

۲. حساب‌های مربوطه را تگ کنید

همانطور که میدانید برچسب گذاری حساب‌ها در حوزه اینستاگرام بسیار حائز اهمیت می‌باشد. با قرار دادن محتوای خود در حساب شخص دیگری و همچنین امکان اشتراک گذاری مطالب، فالوورهای بیشتری به دست می‌آورید. همچنین می‌توانید از این نکته در پست‌های معمولی اینستاگرام خود نیز استفاده کنید.

۳. استوری‌ها و پستهای قدیمی‌را به شکل ریلز بازسازی کنید

بخش بزرگی از جامعه ایجاد محتوا و متخصصین حوزه شبکه‌های اجتماعی، پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام قدیمی‌را مجدداً ررسی میکنند و ویدیوی 15-30 ثانیه ای خود را برای ریلزهای اینستاگرام ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، اگر به تازگی به عنوان یک کسب و کار به جایی سفر کرده اید یا تصاویری از پروژه ای که به تازگی به پایان رسانده اید دارید، می‌توانید همه آن عکسها را در یک ویدئوی ریلز ترکیب کنید.

۴. ویدیوهای تیک تاک خود را در ریلز بارگذاری کنید

آیا شما تاکنون تنها ویدیوهای خود را به تیک تاک ارسال کرده اید؟ با فعال شدن قابلین ریلز، شما به معنای واقعی کلمه می‌توانید همان ویدیو را در ریلزهای اینستاگرام خود نیز ارسال کنید! فقط مطمئن شوید که همه فیلم‌های شما، نسخه‌های 30 ثانیه ای هستند (تیک تاک امکان ایجاد 60 ثانیه ای را نیز برای ویدئوها می‌دهد).

۵. عنوانهای معنادار را به عکسهای کاور ریلز خود اضافه کنید

هنگامی‌که شخصی به برگه ریلز شما مراجعه می‌کند، یا درج نمودن عناوین مرتبط، انتخاب ریلز موردنظر را برای او آسان کنید. ایجاد عنوان برای ریلزهای شما به دنبال کنندگان اینستاگرام شما این حس را نیز می‌دهد که شما چه نوع محتوایی را اعم از نکات مفید، چشم اندازهای الهام بخش، فرهنگ، محصولات و خدمات شرکت و… را ارائه می‌کنید.

چرا ریلز برای خیلی از کشورها فعال نیست؟

چرا ریلز برای خیلی از کشورها فعال نیست؟ - ریلز اینستاگرام چیست

ریلز اینستاگرام، در به چالش کشیدن تیک تاک در محتوای خلاقانه، از امروز در سطح جهانی راه اندازی می‌شود. همانطور که TechCrunch قبلاً گزارش کرده بود، این ویژگی در حال حاضر در 50 کشور از جمله ایالات متحده در دسترس است. این گسترش نشان می‌دهد که ریلز اکنون در بازارهای کلیدی بین المللی مانند هند، برزیل، فرانسه، آلمان، بریتانیا، ژاپن، استرالیا، اسپانیا، مکزیک، آرژانتین و چندین بازار دیگر در دسترس خواهد بود.

از آنجا که ویژگی ریلز در اینستاگرام هنوز در بسیاری از کشورها در دسترس نیست، اما شم می‌توانید با ترفندهای ارائه شده، به راحتی از سایر رقبای خود پیشی بگیرید.

کلام آخر

از آنجا که امروزه اینترنت بسیار گسترش یافته و تقریبا یکی از عوامل مهم جذب مشتری می‌باشد. بسیاری از شرکت‌ها علاوه بر استفاده از سایت سازها برای ایجاد سایتهای شرکتی و بلاگ‌های شخصی و نیز فروشگاه سازها بر آن شده اند تا فعالیت خود را در بستر اینترنت و و دنیای مجازی افزایش دهند. همچنین با بررسی سئو سایت خود بر آن هستند تا حضور خود را در دنیای مجازی پررنگ تر نمایند. یکی از روش‌هایی که به افزایش حضور شما در بستر آنلاین کمک میکند، شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام و ترفندهای جادویی آن و بیو اینستاگرام، استوری‌ها و ریلز و…. می‌باشد.

همانطور که توضیح داده شد، ریلز روشی جدید برای ایجاد و کشف ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده در اینستاگرام می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید با ایجاد ویدئوهای کوتاه و سرگرم‌کننده که فرصتی برای افزایش تعداد مخاطبین در صحنه جهانی اینستاگرام می‌باشد، به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

همچنین در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهامی‌ در این خصوص، شما می‌توانید با متخصصین واحد دیجیتال مارکتینگ وب‌رمز در این زمینه مشورت نموده تا بتوانید حضور خود را در دنیای اینترنت پررنگ‌تر نمایید.

[faq]

یک پاسخ به “ریلز اینستاگرام؛ ۳ ترفند فعال‌سازی روی دسکتاپ، اندروید و آیفون”

  1. سیم کارت گفت:

    برنامه هایی مثل اینشات یا افترافکت تکاک قابلیتایریلیز رو دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.