کامنت مارکتینگ (comment marketing) یکی از انواع بازاریابی اینترنتی است که دو جنبه دارد؛ یکی درج کامنت در وب‌سایت‌های دیگر به منظور برندینگ و گرفتن بک‌لینک و جنبه دیگر انجام دادن اقداماتی به منظور دریافت کامنت از مخاطبین در زیر پست‌های بلاگ وب‌سایت و صفحات دیگر به منظور افزایش قدرت سئوی داخلی است. در این مقاله در خصوص جنبه اول شما را با ۱۰ تکنیک کامنت مارکتینگ برای بهبود سئوی خارجی آشنا خواهیم کرد.

کامنت مارکتینگ یا بازاریابی مبتنی بر کامنت چیست؟

کامنت مارکتینگ - بازاریابی مبتنی بر کامنت

در دنیای آنلاین امروز نظرات به صورت کامل دیده نمی‌شوند و در بسیاری از موارد آن‌ها کاملا منفی به چشم می‌آیند. به عنوان مثال اگر نگاهی به کامنت‌ها و نظرات در یک ویدیو محبوب در یوتیوب یا یک پست خبری در فیس‌بوک  بیندازید این بخش یعنی بخش کامنت‌ها و نظرات عرصه‌ای است که در آن هر چیزی گفته می‌شود. این کامنت‌ها و نظرات گاهی می‌تواند بدترین دیدگاه را نشان بدهد و گاهی نیز فرصتی برای کسب‌وکارهای باهوش است.

کامنت مارکتینگ یعنی قرار دادن کامنت در یک پست درست، در زمان درست و از راه درست که می‌تواند برای وب‌سایت کسب‌وکار شما ترافیک خوبی را بدست آورد و شما را به مسیر درست هدایت کند. همچنین کامنت‌ها و نظرات خوب مزایای دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که فراتر از یک یا چند کلیک بیشتر برای شما است.

به عنوان مثال، نظرات درمورد پست‌هایی که مدیران کسب‌وکار شما به اشتراک می‌گذارند می‌تواند بحثی ایجاد کند که منجر به ایجاد یک شبکه حرفه‌ای شود. این یکی از استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. یکی دیگر از مزایای این کامنت‌ها و نظرات این است که شما را بسیار فعال نشان می‌دهد و باعث می‌شود نام تجاری شما در صنعت خود از بقیه جلوتر باشد.

البته که بازاریابی مبتنی بر نظرات اگر کار ساده‌ای بود همه آن را انجام می‌دادند. البته بین تبدیل شدن به یک نام تجاری فعال و جذاب و متمرکز و یک سایت اسپم شده تفاوت زیادی وجود دارد و این بخشی از یک بازاریابی مبتنی بر کامنت است.

پیشنهاد وب رمز: هک رشد؛ ۳ نمونه موفق و ۱۲ تکنیک برای افزایش نرخ تبدیل

چگونه کامنت مارکتینگ را انجام دهیم؟

کامنت مارکتینگ - بازاریابی کامنت

بازاریابی کامنت یا کامنت مارکتینگ درواقع یک مفهوم بسیار عالی از مشارکت در جوامع وب‌سایت‌ها برای بدست آوردن قدرت، اعتماد و احترام است. مردم با نگاه‌ کردن به نظرات و کامنت‌های شما به نفوذ شما پی می‌برند و باعث ایجاد بحث و گفتگو درمورد کسب‌وکار یا برند شما می‌شود. استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه هرگز به شما اجازه نمی‌دهد تا در دراز مدت قدرت و تاثیرگذاری زیادی از طریق بازاریابی کامنت بدست آورید.

اینترنت شامل میلیون‌ها وبلاگ و وب‌سایت است که به شما اجازه می‌دهد بلافاصله درمورد آن‌ها نظر دهید. از این فرصت برای بدست آوردن دوستی مخاطبان خود استفاده سوء نکنید و در عوض به دانش خود اعتماد کنید.

آیا این نظرات و کامنت‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود؟

کامنت مارکتینگ - نظرات نتیجه بخش

بله! این روش برای کسانیکه به دنبال بالا بردن ارزش از طریق گذاشتن کامنت در پست‌های دیگران هستند کار می‌کند. افرادی که دانش و محتوای خود را در معرض مستقیم دیگران قرار می‌دهند اینفلوئنسرها یا نفوذگران قوی نامیده می‌شوند. آن‌ها تعداد بسیار زیادی از دنبال‌کننده‌ها در فیس‌بوک و توییتر را به خود اختصاص داده‌اند و به احتمال زیاد جزء محبوب‌ترین شخصیت‌ها هستند. آن‌ها می‌توانند از تولید محتوا و مطالب خود به وب‌سایت شما لینک دهند تا بتوانید اعتماد و علاقه مخاطبان زیادی را برای شما به ارمغان آورند. این افراد پتانسیل این را دارند که پیام‌های شما را از طریق کنفرانس‌ها و رویدادها منتقل کنند و به طور همزمان احترام و علاقه کاربران را برای شما از این طریق ایجاد کنند. به این شیوخ بازاریابی آنلاین اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند.

بنابراین سعی کنید برای یک استراتژی بازاریابی کامنت به صورت مفید و بلند مدت برنامه‌ریزی کنید.

مزایای این نوع بازاریابی در کسب محبوبیت و گرفتن ترافیک بیشتر

بازاریابی کامنت یکی از بزرگترین اشکال دیجیتال مارکتینگ است و بازاریابی ورودی در دنیای موتورهای جستجو است که به شما اجازه می‌دهد برای پست‌های و وبلاگ‌های دیگران نظر بگذارید. 3 نوع مختلف از این نوع بازاریابی وجود دارد که به تکنیک‌های کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری طبقه‌بندی می‌شوند. این سه روش مزایا و معایب زیادی در دنیای موتورهای جستجو یا همان سئو وب سایت دارد.

  • تکنیک کلاه سفید

مردم معمولا از تکنیک‌های کلاه سفید برای کسب اعتماد، قدرت و احترام استفاده می‌کنند. این افراد نگران این نیستند که آیا لینک‌هایی از وب‌سایت‌های مختلف دریافت می‌کنند یا خیر، بلکه درواقع هدف اصلی آن‌ها نفوذ در میان مردم از طریق نظرات و بحث‌ها است. تمام کاری که آن‌ها انجام می‌دهند این است که توازن مناسب را در جامعه اینترنتی هدف قرار می‌دهند و شروع به گذاشتن نظرات و کامنت‌ها به صورت دستی می‌کنند.

  • تکنیک‌های کلاه سیاهکامنت مارکتینگ - کلاه سیاه

روش‌ها و تکنیک‌های کلاه سیاه به عنوان تکنیک‌های اسپم قرار دادن نظرات و کامنت‌ها به منظور ایجاد لینک و گرفتن ترافیک بیشتر شناخته می‌شود. صدها ابزار خودکار وجود دارند که به صورت خودکار کامنت‌ها و نظرات را ثبت می‌کنند و نیازی به مشارکت فیزیکی شما برای گذاشتن نظر و کامنت در وب‌سایت‌های دیگر نخواهد بود. این تکنیک‌ها توسط گوگل مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و فورا منجر به مجازات یا ممنوعیت فعالیت یک سایت از سمت گوگل می‌شود.

  • تکنیک‌های کلاه خاکستری

کامنت مارکتینگ - کلاه خاکستری

این تکنیک‌های خاکستری توسط افرادی انجام می‌شود که به دنبال ارزش کامنت و نظرات نیستند. هدف همه آن‌ها این است که در انتهای روز یک لینک برگشتی دریافت کنند. به عنوان مثال ممکن است در نظرات وبلاگ‌هایتان کامنت‌هایی مانند «پست خوب»، «متشکرم» و غیره را مشاهده کرده باشید که از همین دست می‌باشند.

۱۰تکنیک برای یک بازاریابی کامنت موفق

کامنت مارکتینگ - بازاریابی کامنت موفق

۱.تعیین هدف

چندین دلیل وجود دارد که صاحبان کسب‌وکار بازاریابی کامنت را انتخاب می‌کنند:

  • به دنبال افزایش ترافیک سایت هستند.
  • به دنبال برقراری ارتباط با وب مسترها و مدیران وب هستند.
  • به دنبال برندینگ و گسترش نام تجاری خود هستند.
  • سایر موارد…

شما باید در ابتدا هدف خود را برای راه‌اندازی چنین کمپین دیجیتال مارکتینگ تعیین کنید. چراکه این امر تاثیر زیادی بر کامنت‌ها و نظراتی که شما در یک وب‌سایت می‌گذارید دارد.

اجازه بدهید با چند مثال این نکته را برای شما تثبیت کنیم. فرض کنید هدف شما این است که برای یکی از صفحات خود ترافیک بیشتری بگیرید. با چنین هدفی شما احتمالا تلاش می‌کنید تا یک کامنت ارزشمند در زیر یک پست بگذارید و ذکر کنید که در وب‌سایت خود شما پستی وجود دارد که می‌تواند درمورد این موضوع اطلاعات ارزشمند و تکمیلی دیگری در اختیار مخاطب قرار دهد. و سپس URI خود را در آن قرار دهید تا خوانندگان بتوانند برروی آن کلیک کنند.

اما اگر هدف شما ایجاد ارتباط با یک وب مستر باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ در اینجا پس از افزودن نظرات ارزشمند به غیر از اینکه باید به وب مستر یا نویسنده توجه کنید باید به طور خاص با او تماس بگیرید و ارتباط برقرار کنید. شما احتمالا مجبورید این کار را چند بار انجام دهید.

۲.ارائه ارزش

این نکته در سراسر وب بسیار جا افتاده است. زیرا این موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بنابراین شما باید در مبارزات بازاریابی خود آن را به کار گیرید. اگر عقیده شما این باشد که کامنت‌ها و نظراتی بگذارید که بتواند مشکلات مردم را حل کند بدانید که این کار را به درستی انجام می‌دهید و قطعا در مسیر درستی قرار خواهید گرفت.

۳.ثابت قدم و مداومت

در حالیکه کیفیت نقش مهمی در بازاریابی کامنت دارد، کمیت نیز بسیار اهمیت دارد. به جای اینکه به این موضوع فکر کنید که تعداد ثابتی کامنت در یک دقیقه قرار دهید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به تنظیم تعدادی کامنت در این زمان بپردازید. به این ترتیب شما می‌توانید تعدادی کامنت سازگار ایجاد کنید. با این حال این یک بازی کمی است که کیفیت نیز در قلب آن وجود دارد.

شما می‌توانید یک کامنت یا نظر مناسب و معقول را که تنها 3 تا 6 دقیقه برای آن زمان صرف شده است را بگذارید. اگر با این تعداد پیش بروید، در 30 دقیقه 5 یا 6 کامنت خواهید گذاشت. گذاشتن نظر یا کامنت در روز یک عدد خوب برای یک کمپین بازاریابی کامنت است. با این حال موفقیت در کامنت‌های شما بستگی به این دارد که چقدر برای آن تلاش انجام می‌دهید و چقدر برای رسیدن به هدف عجله دارید.

۴.در ۱۰ سایت اول گوگل کامنت بگذارید

کامنت مارکتینگ - نظر گذاشتن

نظر و کامنت گذاشتن در پست‌هایی که جزء ۱۰ نتایج اول جستجوی گوگل و مرتبط با کلمات کلیدی وب‌سایت شما هستند یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید برای موفقیت در این نوع بازاریابی بگیرید. ضمن اینکه شما باید تعیین کنید که کدام پست‌ها برای شما مناسب‌تر هستند. هدف از این کار این است که در رتبه‌بندی افراد دیگر قرار گیرید. اگر محتوایی از یک شخص در ۱۰ نتایج اول جستجوی گوگل قرار دارد، می‌توانید مطمئن باشید که این تولید محتوایی که انجام داده اید، جذابیت مناسب را برای خوانندگان خود دارد. اگر خوانندگان بیشتری در یک صفحه وجود داشته باشید احتمال اینکه نظرات و کامنت‌های شما در آن صفحه خوانده شود و در نهایت برروی لینک شما کلیک شود بسیار زیاد است.

۵.قرار دادن امضا یا اثر

فکر می‌کنید اگر کسی یکی از نظرات یا کامنت‌های شما را بخواند و ارزش و ایده‌آل خود را در آن کامنت پیدا کند چگونه می‌تواند برای اطلاعات بیشتر با شما همکاری کند؟ بله درست است. در اینجا به دنبال اطلاعات تماس شما می‌گردد. افزودن امضایی که نام، عنوان و آدرس وب‌سایت شما را شامل می‌شود کار را برای افرادی که می‌خواهند با شما تماس بگیرند بسیار راحت می‌کند.

می‌توانید عبارتی را در کامنت خود بگذارید مانند گفتن کلمه «یک تکنیک برای این موضوع». بنابراین مردم را بسیار کنجکاو خواهید کرد که روی کامنت شما کلیک کنند و با این کار می‌تواند بازاریابی کامنت شما را موثرتر کند.

۶. نظرات خود را با رمز و راز کامنت کنید

این کار می‌تواند تعداد افرادی که روی URL شما کلیک می‌کنند را افزایش دهید. شاید بپرسید چگونه می‌توانیم نظرات خود را با رمز و راز کامنت کنیم. در اینجا برای شما یک مثال ارائه می‌دهیم. به عنوان مثال تصور کنید که یک مطلب درباره بازاریابی کامنت پست شده است که شما می‌خواهید در مورد آن نظر یا کامنت بگذارید. کامنت شما می‌تواند با این مضمون باشد: « من در حال حاضر با تیم خود یک کمپین بازاریابی کامنت شروع کرده ایم که در آن از تکنیک ONE استفاده کرده ایم و نتایج خوبی بسیار خوبی به دست آورده ایم». اگر شما مشخص نکنید که منظورتان از این تکنیک چیست افراد بسیار کنجکاو می‌شوند تا بر روی URL شما کلیک کنند و از این تکنیک سر در بیاورند.

۷.در سایت‌های تراافیک بالا کامنت بگذارید

من معمولا در سایت‌هایی که ترافیک ماهانه آنها ۱۰ هزار یا بیشتر است کامنت می‌گذارم و هر سایتی که مقداری پایین تر از این حجم ترافیک را دارد نادیده می‌گیرم. البته توجه داشته باشید که ترافیک ماهانه یک سایت تنها چیزی نیست که شما باید به آن توجه کنید. موارد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در نظر بگیرید. مواردی مانند: اشتراک اجتماعی سایت‌ها و غیره.

۸. اشتراک در لیست ایمیل یک سایت

بزرگترین مزیتی که اشتراک در لیست ایمیل یک سایت برای شما دارد این است که اگر مقالات یا پست‌های جدیدی در سایت منتشر شود بلافاصله به شما اطلاع داده خواهد شد. اگر شما از این موضوع مطلع شوید شانس این را دارید که جزء اولین کامنت‌‌ها در زیر آن پست باشید. وقتی شما اولین کسی باشید که اظهار نظر می‌کنید و کامنت می‌گذارید، شانس این را دارید که بسیاری از مردم کامنت شما را بخوانند و بتوانند آنچه را که شما در مورد آن نظر داده‌اید هضم کنند.

۹.برای نظرات منفی و تند کامنت بگذارید

در حقیقت، این یک واقعیت است که بسیاری از مردم به نظراتی که ناراحت کننده هستند واکنش نشان می‌دهند. من نمی‌دانم این به این دلیل است که همه می‌خواهند به عنوان یک متخصص جلوه کنند یا اینکه بسیاری از مردم فقط می‌خواهند ثابت کنند دیگران اشتباه می‌کنند و خود را از این طریق بالا ببرند. اما هر دلیلی که داشته باشید شما می‌توانید از این نظرات به نفع خود استفاده کنید.

قبل از اینکه مردم به نظرات  واکنش ناراحت کننده واکنش نشان دهند، تمایل دارند که نظرات دیگران را در مورد یک موضوع بررسی کنند تا اطمینان حاصل کنند که تعداد زیادی از مردم نظرات مشابهی در مورد این موضوع دارند. این موضوع احتمال دیده شده نظرات شما را افزایش می‌دهد. شما باید اطمینان حاصل کنید که علاوه بر اینکه به خوانندگان ارزش ارائه کرده اید، ایده های قانع کننده ای نیز برای آن‌ها ارائه دهید. این مهم نیست که با نظرسنجی موافق هستید یا خیر، فقط باید اطمینان حاصل کنید نظراتی که می‌دهید حرفه ای هستند و مشکلی را حل می‌کنند.

۱۰. یک کامنت‌گذار منظم در وبلاگ مورد نظر خود باشید

اگر به خاطر داشته باشید قبلا ذکر کردیم که شما باید اهداف خود را برای این نوع بازاریابی تعیین کنید. اگر هدف شما این است که توجه یک وب مستر را به دست آورید، به طور منظم باید در پست او کامنت بگذارید. هنگامی که وب مستر متوجه شما شد می‌توانید برای همکاری در یک پروژه با او ارتباط برقرار کنید.

10 پاسخ به “کامنت مارکتینگ؛ ۱۰ تکنیک بازاریابی دیدگاه برای بهبود سئوی خارجی”

  1. دوره بازاریابی گفت:

    با سلام. ممنون از مطلب مفید و کاربردیتون

  2. الی گفت:

    ممنون از مطلب مفیدتون
    سایتهای مناسب برای کامنت رو معرفی می کنید؟

  3. اوجی کالا گفت:

    سلام سایت بسیارخوبی دارین .
    عالی بودین

  4. سارا گفت:

    سلام میشه بفرمایید وقتی بخوایم لینک بذاریم چطوری لینک بدیم تو کامنت
    از تگ a استفاده کنیم؟

  5. دنیا نیکومنش گفت:

    سایت بسیار خوبی دارین, از مطالب آموزشیتون استفاده کردم

  6. دنیا نیکومنش گفت:

    سایت بسیار خوبی دارین, استفاده کردم

  7. دانلود و نمایش فیلم و سریال گفت:

    ممنون از مطلب خوتون. بسیار کاربردی و اموزنده است

  8. محمد گفت:

    وب رمز همیشه از بهترین ها بوده
    هاستینگ و دامنه و حالا آموزش
    مرسی از شما

    • مینو تیموری گفت:

      دوست عزیز ممنون که همراه ما هستید و خوشحالیم که آموزش ها برای شما مفید بوده .

  9. lila گفت:

    سلام سایت بسیارخوبی دارین .
    عالی بودین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 809 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.