جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

حتما تاکنون اسم CentOS (سنت او اس) را شنیده‌اید و بر آن شده‌اید تا بدانید centos چیست. سنت او اس یکی از توزیع‌های لینوکس است که توسط Gregory Kurtzer راه اندازی شده است. در واقع برای این که به طور ساده بدانید centos چیست باید گفت یک سیستم عامل رایگان و منبع باز می‌باشد که از نظر عملکردی با Linux Red Hat Enterprise Linux (RHEL) که منبع بالا دستی آن نیز می‌باشد سازگار است. RHEL سیستم عامل کلاس سازمانی است اما دارای اشتراک پولی است. توسعه دهندگان سنت او اس از کد منبع RHEL استفاده می‌کنند و محصولی بسیار شبیه به آن ایجاد می‌کنند. در این مقاله به شما خواهیم گفت سنت او اس چیست و مزایا و روش نصب آن آشنا خواهیم شد.

توزیع لینوکس چیست؟

توزیع لینوکس چیست؟ - centos چیست

توزیع لینوکس مجموعه‌ای از نرم افزارها است که با هسته لینوکس توزیع شده است. اغلب، توزیع‌های لینوکس حاوی زنجیره ابزار GNU هستند. بنابراین، برخی از توزیع‌ها را توزیع GNU/Linux می‌نامند. (جهت اطلاع از اینکه لینوکس چیست اینجا کلیک نمایید.)

از این نظر سنت او اس و RHEL توزیع GNU/Linux هستند. با این وجود، توزیع‌های مدرن لینوکس شامل برنامه‌های زیادی فراتر از هسته و زنجیره ابزار GNU است.

اگر تجربه کار در انجمن کاربران لینوکس را دارید، می‌دانید که توزیع‌های لینوکس بر اساس دیگر توزیع‌ها متداول است. به عنوان مثال، یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های لینوکس، اوبونتو است بر اساس دبیان است. اما رابطه سنت او اس با RHEL با رابطه اوبونتو با دبیان بسیار متفاوت است.

در ادامه مهمترین انواع توزیع‌های لینوکس آورده شده است:

  • Android
  • Arch Linux
  • Centos
  • Debian
  • Elementary OS
  • Fedora
  • Gentoo Linux
  • Kali Linux
  • Linux Mint
  • Manjaro Linux
  • MX Linux
  • Puppy Linux
  • Slackware
  • Solus
  • Ubuntu and all its versions (Gnome, Kubuntu, Ubuntu mate, Xubuntu, and Lubuntu—just to name a few)
  • Zorin OS

تاریخچه سنت او اس

تاریخچه سنت او اس - centos چیست

سنت او اس یکی از توزیع‌های سیستم عامل لینوکس است و بر اساس کد منبع توزیع لینوکس Red Hat Enterprise، توسط یک شرکت آمریکایی به نام Red Hat، Inc.، مستقر در رالی، کارولینای شمالی توسعه یافته است. این شرکت در اواسط دهه ۱۹۹۰ از طریق ادغام دو شرکت متعلق به مارک اوینگ و باب یونگ تاسیس شد. اما منشاء لینوکس حتی به قبل‌تر برمی‌گردد.

اولین نسخه سنت او اس در مه ۲۰۰۴ ایجاد شد. سپس سنت او اس ورژن ۲، از RHEL نسخه 2.1AS جدا شد. تا نسخه ۸، سنت او اس به طور رسمی‌ از معماری x86-64، ARM64 و POWER8 پشتیبانی می‌کند. همچنین از نسخه‌های ۶ به بعد نیز از معماری IA-32 پشتیبانی می‌کند. از دسامبر ۲۰۱۵، نسخه‌های AltArch CentOS 7 برای معماری IA-32، Power ISA و انواع ARMv7hl و AArch64 معماری ARM در دسترس است. سرانجام سنت او اس ۸ در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر شد.

توزیع سنت او اس چیست؟

توزیع centos چیست؟

سنت او اس (CentOS) مختصر شده Community enterprise Operating System ( سیستم عامل سازمانی جامعه) می‌باشد و در ماه مه ۲۰۰۴ منتشر شد. سنت او اس یک توزیع سیستم عامل رایگان بر اساس هسته لینوکس است. سنت او اس از توزیع Red Hat Enterprise Linux (RHEL) گرفته شده است و در واقع یک پلت فرم محاسباتی کلاس سازمانی رایگان ارائه میدهد و تلاش می‌کند تا زبان باینری را با منبع بالادستی خود، Red Hat به طور ۱۰۰٪ سازگار کند.

سنت او اس در ژانویه ۲۰۱۰ با پیشی گرفتن از دبیان به محبوب‌ترین توزیع لینوکس برای سرورهای وب تبدیل شد و تقریباً ۳۰ درصد از کل وب سرورهای لینوکس از آن استفاده می‌کردند. در واقع اکثر کاربران پس از خرید سرور لینوکس، نسخه سنت او اس را روی سیستم خود نصب می‌کنند.

در حال حاضر سنت او اس یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های لینوکس در صنعت میزبانی وب و سرور مجازی (vps) مانند سرور محازی ایران و VPS آلمان است. به دلیل سازگاری باینری سنت او اس با RHEL، با اکثر نرم افزارهای لینوکس سازگاری بالایی دارد. اکثر کنترل پنل‌های میزبانی از سنت او اس به عنوان توزیع برتر لینوکس در سرور اختصاصی مانند خرید سرور اختصاصی ایران و سرور اختصاصی آلمان استفاده می‌کنند. (جهت اطلاع از اینکه vps چیست اینجا کلیک نمایید.)

چرا باید از سنت او اس استفاده کرد؟

چرا باید از سنت او اس استفاده کرد؟ (مزایای سنت او اس) - centos چیست

وقتی در نظر دارید که از سنت او اس به عنوان میزبانی وب و یا وب سرور خود استفاده کنید، مزایای زیادی در اختیار شما قرار دارد. ما در مورد ۵ مزیت برتر سنت او اس و نقاط قوت این پلتفرم بحث خواهیم کرد. سنت او اس سالهاست که توزیع برتر لینوکس در صنعت میزبانی بوده است و اخیراً این توزیع از اوبونتو به عنوان سیستم عامل اصلی مورد استفاده در میزبانی وب، پیشی گرفته است. (جهت اطلاع از اینکه وب سرور چیست اینجا کلیک نمایید.)

۱. امنیت

امنیت - centos چیست

در دنیای امروز، امنیت اصلی ترین دغدغه ای است که به ذهن می‌آید و سنت او اس دارای چندین ویژگی امنیتی داخلی است. یکی از راه‌هایی که سنت او اس برای محافظت از شما در برابر حملات سایبری کمک می‌کند، استفاده از Security-Enhanced Linux (SELinux) است.

SELinux یک مکانیسم کنترل دسترسی است که می‌تواند قوانین را روی فرایندها و پرونده‌ها، بر اساس خط مشی‌هایی که شما تعیین می‌کنید، اعمال کند. یکی از مفیدترین ویژگی‌ها آن است که آسیب پذیری حملات را کاهش می‌دهد. اگر یک فرایند به خطر بیفتد، مهاجم فقط به عملکردهای عادی فرآیند و فایل‌هایی که فرآیند برای دسترسی به آنها پیکربندی شده است، دسترسی خواهد داشت.

۲. پشتیبانی گسترده

یکی از مواردی که برای هر کسی که در تولید برنامه ای اجرا می‌کند مهم است، ثبات و پشتیبانی از این پلت فرم است. اگر انتظار می‌رود پشته برنامه شما ۷ سال دوام بیاورد و سیستم عاملی که بر روی آن ساخته شده است فقط تا ۴ سال آینده به روزرسانی شود، پس از پایان عمر سیستم عامل با برخی مشکلات امنیتی روبرو خواهید شد.

نسخه‌های اصلی سنت او اس به مدت ۱۰ سال پشتیبانی می‌شوند و در صورت لزوم به روز رسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند. سنت او اس ۷ در ۷ ژوئیه ۲۰۱۴ منتشر شد و تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ پشتیبانی می‌شود. سنت او اس از نسخه بسیار پایدار (و غالباً برتر) نرم افزار خود استفاده می‌کند و به دلیل طولانی شدن چرخه انتشار، نیازی به برنامه‌ها نیست اغلب به روز می‌شود این امر به توسعه دهندگان و شرکتهای بزرگ که از آن برای صرفه جویی در هزینه استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد تا هزینه‌های مربوط به زمان توسعه اضافی را کاهش دهد.

۳. مدیریت بسته بندی

مدیریت بسته بندی - centos چیست

با افزودن مزایای پشتیبانی گسترده، اگر برنامه یا سایتی در حال تولید دارید، نیازی نیست آن را تغییر دهید یا بسته‌ها را در صورت نیاز به اجرای نسخه خاصی به روز کنید. سنت او اس به سادگی از مدیر بسته YUM (Yellowdog Updater Modified) برای به روز نگه داشتن سیستم شما استفاده می‌کند.

این باعث می‌شود سیستم عامل بسیار مدولار باشد، به راحتی می‌توانید ویژگی‌های دلخواه را اضافه و حذف کنید. سنت او اس در کاربرد خود بسیار انعطاف پذیر است و می‌تواند به راحتی برای هر برنامه و کاربردی پیکربندی شود و تقریباً هر نوع کاری را انجام دهد. تنوع گسترده عناوین نرم افزاری به آن اجازه می‌دهد تا به عنوان سرور پایگاه داده، سرور ایمیل، وب سرور نظیر آپاچی و nginx (جهت اطلاع از اینکه nginx چیست اینجا کلیک نمایید.)، سرور برنامه، سرور فایل، سرور پروکسی سرور FTP عمل کند. (جهت اطلاع از اینکه آپاچی چیست اینجا کلیک نمایید.)

۴. انجمن‌ها و مستندات

از آنجا که سنت او اس یک پلت فرم پرکاربرد در سراسر جهان میزبانی وب است، به طور استاندارد به برترین توزیع در این صنعت تبدیل شده است. یکی دیگر از مزایای استفاده گسترده از آن، اطلاعات و اسناد موجود برای سنت او اس است. جامعه گسترده ای از توسعه دهندگان و کاربران وجود دارد که اطلاعات و مشکلات و مسائل دیگر را به طور منظم به روز رسانی می‌کنند و شما در صورت مواجه با هرگونه مشکلی به راحتی می‌توانید به انجمن‌های مربوطه مراجعه نمایید.

۵. پشتیبانی از پنل‌های مدیریتی

پشتیبانی از پنل‌های مدیریتی - centos چیست

همچنین سنت او اس از چندین سیستم عامل مدیریتی از جمله cPanel، InterWorx، WebMin، DirectAdmin، Spacewalk، CWP، Plesk، ISPConfig، Virtualmin، Vesta CP و چندین سیستم عامل دیگر پشتیبانی کند. (جهت اطلاع از اینکه cpanel چیست اینجا کلیک نمایید.)

این پنل‌های مدیریتی میزبانی چندین سایت را بر روی سرور شما آسان تر می‌کنند و همچنین کلیه فرآیندهای اصلی و رویه‌های سرور را به راحتی مدیریت می‌کنند. (جهت اطلاع از اینکه سرور چیست اینجا کلیک نمایید.)

شما می‌توانید ایمیل، وب سایت‌ها، دسترسی FTP و بسیاری از عملکردهای دیگر را برای کاربران روی سرور خود با رابط کاربری وب ساده تنظیم کنید. همچنین این پنل‌ها امکان مدیریت کامل کلیه کارهای پیچیده مرتبط با مدیریت سرور را تنها با چند کلیک فراهم می‌کنند. همچنین این پنل‌ها شامل ویژگی‌هایی مانند مدیریت پشتیبان گیری، نصب نرم افزار (مانند وردپرس، دروپال، جوملا و غیره)، تنظیمات DNS، تنظیمات شبکه، پایگاه‌های داده و ویژگی‌های امنیتی اضافی مانند فایروال CSF، محافظت از حملات brute force و اسکن ویروس و… هستند. (جهت اطلاع از اینکه دایرکت ادمین چیست اینجا کلیک نمایید.)

ویژگی‌های سنت او اس ۸

ویژگی‌های سنت او اس ۸ - centos چیست

برخی ویژگی‌های جدید نسخه سنت او اس ۸ به شرح زیر است:

  • مجموعه‌های نرم افزاری

برخی از تغییرات عمده ای در مورد سنت او اس ۸ شامل به روز رسانی هسته از 3.10.0 تا 4.18.0، و جایگزینی مجموعه‌های نرم افزاری با مدولار، منسوخ شدن چندین بسته، مدیریت نرم افزار DNF و مدیریت مبتنی بر وب است.

  • تغییرات ساختار مخزن

همراه با بسته بندی مدولار، ساختار مخزن برای اولین بار به طور قابل توجهی تغییر کرده است! سیستم عامل در حال حاضر در یک repo به نام BaseOS قرار دارد و برنامه‌ها (و ماژول‌ها) در repo “AppStream”  هستند و دیگر یک مخزن به روز رسانی (updates) وجود ندارد.

  • تغییرات نسخه پایتون

سازگاری با پایتون ممکن است کمی‌مشکل تر باشد. بسیاری از نگهدارندگان بسته‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا نرم افزار وابسته به python2 خود را با python3 سازگار کنند.

  • افزایش RAM

نکته جالب توجه افزایش حداقل رم ۱.۵ گیگابایت (در مقابل ۱ گیگابایت برای سنت او اس ۷) است.

تفاوت‌های سنت او اس ۷ و ۸

تفاوت‌های سنت او اس ۷ و ۸ - centos چیست

سنت او اس ۸ جدید تغییرات عمده ای نسبت به سنت او اس ۷ ایجاد کرده است. این تغییرات در به روزرسانی هسته، ساختار مخزن، پایتون، cockpit، RAM و موارد دیگر است.

پایان چرخه حیات سنت او اس ۷ در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ است و سنت او اس ۷ تا آن زمان به روزرسانی‌های تعمیر و نگهداری را دریافت می‌کند.

نصب سنت او اس ۸

پیش نیازها

  • حداقل ۸ گیگابایت فضای دیسک سخت (+۲ گیگابایت برای عملکرد مطلوب)
  • USB/DVD قابل بوت شدن
  • اتصال اینترنت

سنت او اس ۸ را بارگیری کنید

سنت او اس ۸ را بارگیری کنید - centos چیست

اولین قدم این است که فایل ISO CentOS 8 را که در وب سایت رسمی‌ CentOS قرار دارد دانلود کنید.

در آنجا دو بسته ISO موجود CentOS Linux DVD ISO (محیط غیر تجاری که شامل GUI است ) و CentOS Stream DVD ISO (توزیع rolling-release) را پیدا خواهید کرد.

در این راهنما، CentOS Linux 8 رایگان موجود را نصب کرده و ISO مربوطه را دانلود کردیم.

سیستم را از طریق USB بوت کنید

پس از دانلود ISO، یک USB قابل بوت ایجاد کنید و سیستم را از مسیری که فایل ISO را روی آن ذخیره کرده اید بوت کنید.

جهت این کار باید منوی اصلی را با چندین گزینه برای انتخاب انتخاب کنید. Install CentOS Linux 8.0.1905 را انتخاب کرده و Enter را بزنید تا مراحل نصب آغاز شود.

سنت او اس ۸ را نصب کنید

سنت او اس ۸ را نصب کنید - centos چیست

فرآیند نصب با انتخاب زبانی که می‌خواهید هنگام نصب استفاده کنید آغاز می‌شود. زبان مورد نظر خود را پیدا کرده و بر روی Continue کلیک کنید.

پنجره بعدی خلاصه ای از بومی‌سازی، نرم افزار و پیکربندی سیستم را به شما نشان می‌دهد. می‌توانید همه تنظیمات را بررسی کرده و پارامترها را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.

بومی سازی نرم افزار - centos چیست

تعیین زبان صفحه کلید

تعیین زبان صفحه کلید - centos چیست

اولین چیزی که می‌توانید تنظیم کنید زبان صفحه کلید است که می‌خواهید در سیستم خود استفاده کنید.

طرح بندی پیش فرض صفحه کلید به زبان انگلیسی (ایالات متحده) است، اما می‌توانید با کلیک بر روی علامت بعلاوه (+) و یافتن مورد نظر خود، صفحه کلیدهای دیگر را اضافه کنید.

زمان و تاریخ

با انتخاب منطقه و شهری که در آن هستید زمان و تاریخ سنت او اس 8 خود را تنظیم کنید. سپس سیستم به طور خودکار زمان را با توجه به موقعیت جغرافیایی شما تغییر می‌دهد.

منبع نصب

همچنین می‌توانید منبع نصب مورد نظر خود را انتخاب کنید. به طور پیش فرض، روی رسانه نصب خودکار تشخیص داده می‌شود (فایل DVD یا ISO) اما اگر نمی‌خواهید از رسانه محلی موجود استفاده کنید، می‌توانید از مکان شبکه استفاده کنید.

منبع نصب - centos چیست

انتخاب نرم افزار

بخش انتخاب نرم افزار به شما امکان می‌دهد تصمیم بگیرید کدام بسته‌ها را به عنوان بخشی از سیستم سنت او اس خود نصب کنید. شما می‌توانید Base Environment (سروری با GUI، و حداقل نصب را انتخاب نمایید) و یا بسته‌های اضافی را از لیست افزونه‌ها انتخاب کنید.

انتخاب نرم افزار - centos چیست

مقصد نصب

مطمئن شوید که روی Installation Destination کلیک کنید تا دستگاه (های) مورد نظر برای نصب را انتخاب کنید.

شما می‌توانید نحوه انتخاب پارتیشن بندی دستگاه‌های ذخیره سازی را از بین دو گزینه انتخاب تنظیمات خودکار پارتیشن بندی یا به صورت دستی انتخاب نمایید.

اگر فضای ذخیره ای که انتخاب کرده اید قبلاً استفاده نشده است (یعنی یک نصب تمیز است)، می‌توانید از پارتیشن بندی خودکار استفاده کنید.

در صورت استفاده مجدد از محفظه ای که می‌خواهید اطلاعات مهمی‌در آن داشته باشید، پارتیشن بندی دستی انتخاب عاقلانه تری خواهد بود. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تنظیمات پیشرفته ای را تنظیم کنید که نیازهای شما را براورده می‌کند. سپس با کلیک بر روی done به خلاصه نصب بازگردید.

مقصد نصب - centos چیست

پس از اتمام راه اندازی پیکربندی، روی دکمه در گوشه سمت راست پایین با عنوان شروع نصب کلیک کنید.

اتمام راه اندازی پیکربندی - centos چیست

Kdump

Kdump - centos چیست

در زیر عنوان System شما پیکربندی kdump را خواهید یافت. در صورت خرابی سیستم، kdump اطلاعاتی را ضبط می‌کند که می‌تواند در تعیین علت خرابی بسیار ارزشمند باشد.

انتخاب نام شبکه و‌ هاست

ویزارد نصب به طور خودکار رابط‌های قابل دسترسی محلی را که در پنجره سمت چپ فهرست شده اند، تشخیص می‌دهد.

انتخاب نام شبکه و‌ هاست - centos چیست

خط مشی امنیتی

سیاست‌های امنیتی به طور پیش فرض فعال نیستند.

آنها فقط باید در صورتی اجرا شوند که سیاستی توسط قوانین خاص سازمان یا مقررات دولتی مورد نیاز باشد.

تنظیمات کاربر

تنظیمات کاربر - centos چیست

در حالی که ویزارد نصب را به طور اتوماتیک روی دستگاه شما نصب می‌کند، اما در عین حال می‌توانید تنظیمات کاربر را پیکربندی کنید.

با ایجاد رمز عبور root شروع کنید. به خاطر داشته باشید که این باید یک رمز عبور قوی باشد. کاربر اصلی برای مدیریت سیستم استفاده می‌شود و به همه دستورات و فایل‌ها دسترسی دارد.

ایجاد رمز عبور root (روت) - centos چیست

در مرحله بعد، یک کاربر با امتیازات غیر root برای استفاده روزمره ایجاد کنید. سپس نام کامل خود و نام کاربری سیستم را وارد کنید. تیک گزینه‌هایی را بزنید که کاربر را مدیر می‌کند و نیاز به تأیید گذرواژه دارد. در نهایت، گذرواژه ای را که می‌خواهید استفاده کنید ارائه دهید و برای تأیید مجدد آن را تایپ کنید.

یک کاربر با امتیازات غیر root برای استفاده روزمره ایجاد کنید - centos چیست

منتظر بمانید تا نصب کامل شود. پیامی‌دریافت خواهید کرد که CentOS Linux 8 با موفقیت نصب شده و آماده استفاده است. برای شروع استفاده از سیستم عامل جدید، ابتدا باید سیستم را راه اندازی مجدد کنید.

تکمیل شدن نصب - centos چیست

صدور مجوز

سیستم راه اندازی مجدد می‌شود و پنجره ای با عنوان توافقنامه لایسنس را باز می‌کند که برای اتمام پیکربندی باید آن را بپذیرید. روی اطلاعات مجوز کلیک کنید و کادر را علامت بزنید تا تأیید کنید که موافقت نامه را می‌پذیرید.

صدور مجوز - centos چیست

توزیع سنت او اس در کجاها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

توزیع سنت او اس در کجاها مورد استفاده قرار می‌گیرد - centos چیست

سنت او اس بسیار پایدار و ایمن است، در نتیجه، بسیاری از سیستم‌های اصلی ممکن است نسخه‌های نرم افزاری قدیمی‌تر را با به روز رسانی‌های امنیتی اجرا کنند که در صورت نیاز از Redhat ارسال و نصب می‌شوند. همچنین سنت او اس یک انتخاب مناسب برای مشاغل بزرگ متوسط و وب سایت‌هایی است که به سی پنل نیاز دارند.

کلام آخر

همانطور که اشاره شد سنت او اس یک پلتفرم محاسباتی رایگان و منبع باز برای هرکسی که مایل به استفاده از آن است ارائه می‌دهد. نسخه‌های لینوکس سنت او اس از کد منبع باز عمومی‌که توسط Red Hat، Inc برای Red Hat Enterprise Linux ارائه شده است ساخته شده است. این کد منبع در وب سایت CentOS Git موجود است.

آیا هنوز در مورد مزایای استفاده از سنت او اس سوالی دارید؟ سرپرستان پشتیبانی ما آماده ارائه اطلاعات بیشتر در مورد سنت او اس و مزایای آن و سایر اطلاعات میزبانی وب و به ویژه مواردی هستند که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است. اگر در راه اندازی سرور خود به کمک نیاز می‌توانید با کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.

[faq]

سوالات متداول

سنت او اس (سیستم عامل انجمن ENTerprise) مدتهاست به معنای توزیع قابل اعتماد لینوکس در اکوسیستم Red Hat است.، همچنین افرادی زیادی وجود دارند که این فناوری را توسعه داده و از آن استفاده می‌کنند.

CentOS Stream یک توزیع توسعه دهنده است که با هدف کمک به اعضای جامعه، شرکای Red Hat و دیگران از مزایای کامل نوآوری منبع باز در یک اکوسیستم لینوکس پایدارتر و قابل پیش بینی استفاده می‌کند. محتوای آن همان چیزی است که Red Hat قصد دارد در به روز رسانی بعدی نسخه RHEL پایدار باشد. CentOS Stream توزیعی است که اعضای جامعه می‌توانند از آن برای استفاده از ABI/API پایدار برای توسعه و آزمایش استفاده کنند.

در حال حاضر فقط یک جریان (stream) وجود دارد. اما ممکن است در آینده جریان‌های بیشتری اضافه شوند.

بله، کد منبع Red Hat Enterprise Linux همچنان در git.centos.org منتشر می‌شود. هیچ چیز در نحوه انتشار کد منبع تغییر نمی‌کند. این تغییر فقط مربوط به فایل‌های باینری و نحوه انتشار آنها است که پروژه CentOS در حال ساخت آن است.

سنت او اس دارای برنامه ای به نام yum (در CentOS Linux 7) و dnf (در CentOS Linux 8 و CentOS Stream) است که به عنوان ابزاری برای انجام به روز رسانی و نصب بسته عمل می‌کند.

برچسب ها :

منبع : openlogic.com redhat.com liquidweb.com whmcsglobalservices.com openlogic.com liquidweb.com phoenixnap.com phoenixnap.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.