جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

شناخت الگوریتم‌های گوگل و زمان‌بندی آپدیت این الگوریتم‌ها به مدیران وب‌سایت‌ها و وب‌مسترها کمک می‌کند تا با شناخت بیشتری نسبت به تغییرات موتورهای جستجوی گوگل در سئو سایت خود موفق‌تر عمل کنند. در این مقاله با آپدیت الگوریتم گوگل در مارس ۲۰۱۹ بیشتر آشنا می‌شویم.

دیتا تایید کرد که چرا آپدیت گوگل در مارس ۲۰۱۹ پسرفت کرده است

نتایج گرفته شده از کمپانی داده‌های بازاریابی سیستریکس به‌بیان دلایلی می‌پردازد که چرا آپدیت الگوریتم هسته گوگل در مارس 2019 پسرفت کرده است. این داده‌ها نشان می‌دهند که چرا ناشران فکر می‌کنند علی‌رغم گزارش گوگل مبنی براینکه این آپدیت یک آپدیت بزرگ است، این آپدیت جزیی می‌باشد.

گزارش هایی در باب جریمه وب سایت ها

الگوریتم گوگل - آپدیت الگوریتم

به برت تابکه موسس وب‌مستر ورد و پابکان؛ از پیش درمورد آپدیت اعلانی داده شده بود. به او گفته شده بود که این آپدیت نسبت به سال‌های پیش بزرگترین آپدیت است.

زمانی‌که از او سوال شد نظرش درمورد آپدیت چیست، او خاطرنشان کرد که این آپدیت نسبت به الگوریتم‌های قبلی پسرفت کرده است. منظور او این بود که گزارش‌های زیادی از وب‌سایت‌های جریمه شده‌ای که ترافیک و موضع‌های SERP را دریافت کرده‌اند آمده و بیان شده که آپدیت اخیر پسرفت کرده است.

افزایش رنک سایت‌ها در سال 2019

داده‌هایی که سیستریکس به آن‌ها نیاز دارد براساس برنده‌ها و بازنده‌های UK بوده است. این داده‌های USA نیست. با این وجود این اطلاعات درمورد چرایی پسرفت آپدیت گوگل بینشی بدست می‌دهد.

چیزی‌که بسیار جالب است این است که داده‌های سیستریکس نشان می‌دهد 75 درصد از برنده‌ها بازنده‌های اخیرند. بدین معنی که 75 درصد از وب‌سایت‌ها که رنکشان در این آپدیت بهبود پیدا کرده سایت‌هایی بوده‌اند که در آپدیت‌های 2018رنک‌هایشان را از دست داده‌اند.

به این دلیل که بسیاری از بازندگان اخیر برنده شده‌اند نشان می‌دهد که این آپدیت پسرفت کرده است. من باور ندارم که گوگل در آپدیت‌هایش پسرفت کرده است. در گذشته مهندسان سرچ به من می‌گفتند که گوکل الگوریتمش را به خوبی تنظیم می‌کند.

من معتقدم که آن‌ها در آپدیت‌های اصلی رنک‌دهی سایت‌ها را بهبود بخشیده‌اند. من معتقدم که این مورد اکنون پیش آمده است و اثرات جانبی آن نیز به صورت مثبت روی سایت‌هایی که اخیرا رنکشان را از دست داده‌اند بروز پیدا کرده است.

شاید این شبیه به یک پسرفت به‌نظر بیاید اما به‌شدت غیرمحتمل است. هر تغییری که به‌وجود آمده شبیه به یک پسرفت است.

داده‌های  واقعی نتیجه شده از سیستریکس نشان می‌دهند که 75 درصد از سایت‌هایی که رنکشان بهبود پیدا کرده سایت‌هایی بوده‌اند که در آپدیت‌های اخیر رنکشان را از دست داده‌اند. این باعث می‌شود که آپدیت‌های جدید یک پسرفت به‌حساب بیاید.

پیشنهاد وب رمز: ۱۰ مزیت گوگل ادوردز برای رشد کسب‌وکارها

چرا آپدیت‌ها در مارس ۲۰۱۹ خیلی جزیی بوده‌اند

الگوریتم گوگل - آپدیت جزیی

داده‌های سیستریکس نشان داده که سایت آنهایی که بازنده بوده‌اند موقعیت‌های دم‌دراز (LONG TAIL) را از دست داده‌اند نه موقعیت‌های بزرگ. بدین معنی که مقدار ترافیک‌هایی که به از دست دادن رنک بستگی داشت نسبت به از دست دادن رنک‌های مهم‌تری که نشان دهنده ترافیک بیشتر بوده‌اند کمتر است.

این مصادف با مشاهداتی است که بیان کرده‌اند این آپدیت یک آپدیت اساسی نیست.

از همه مهتر 70 درصد سایت‌هایی که بازنده بوده‌اند سایت‌هایی بوده‌اند که با الگوریتم‌های اخیرتحت تاثیر قرار گرفته‌اند. اگر این داده صحیح باشد و با دیگر کشورها قیاس شود بدین معنی است که بیشتر این آسیب‌ها توسط سایت‌هایی متحمل شده‌اند که موقعیت رنکینگشان را از دست داده‌اند.  این شاید چیزی باشد که نشان می‌دهد این آپدیت زیادی هم بزرگ نیست.

آپدیت مارس ۲۰۱۹ چیست؟

در سال گذشته در تکنولوژی بازیابی اطلاعات پیشرفت‌های زیادی به‌وجود آمده است، سخت است که به یکی از آن‌ها اشاره کرد و گفت که این آپدیت در چه مورد است. این آپدیت می‌تواند یک افزونه یا بیشتر از یک افزونه باشد.

برای مثال، گوگل اخیرا یک مقاله تحقیقاتی با عنوان یادگیری غیروهمی و Q و تکرار مقدار منتشر کرده است.

اصلاح انحراف در یادگیری تقویتی

الگوریتم گوگل - اصلاح انحراف

این مقاله تحقیقاتی نشان می‌دهد که در یادگیری تقویتی که یک حوزه کلیدی از یادگیری ماشینی است نیز نوعی انحراف وجود دارد. منظور من این نیست که گوگل نسخه دقیق‌تری از یادگیری ماشینی یا  نسخه‌ای که خطا یا انحراف را کاهش داده و یا حذف می‌کند معرفی کرده است. من یک مقاله تحقیقاتی را به‌عنوان مثالی از بسیاری از مقالات تحقیقاتی منتشر شده توسط گوگل  آورده‌ام که شاید از آنچه که اتفاق افتاده سرنخی بدست بدهد.

یک سیگنال ارتباطی برای رنک‌دهی

یک مقاله تحقیقاتی دیگر نشان دهنده روشی جدید برای رنک دادن صفحات وب است. به این کار توابع امتیازدهی یادگیری گروهی با استفاده از شبکه‌های عمیق عصبی می‌گویند.

این بدین معنی است که صفحات وبی که به کوئری سرچ مربوطند می‌توانند گاهی با توجه به آنچه که کاربر نیاز دارد به آن‌ها پیش‌زمینه دهند. دوما، تاریخچه اولویت‌های کاربری که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPها) نشان داده شده است می‌تواند به تقویت ارتباط اسناد کمک کند.

تکامل الگوریتم‌های رنک‌دهی

من نمی‌گویم که مقالات تحقیقاتی بالا پشت آپدیت اخیر گوگل هستند. من نشان می‌دهم که دو پیشرفت اخیر باید نشان دهند که امروزه جدیدترین‌ها چه هستند. بسیاری از افراد هنوز به 200 عامل رنک‌دهی معتقدند و این آپدیت‌ها نیز نتیجه هدف قرار دادن سایت‌های کم کیفیتند. این یک راه نادرست در درک آپدیت‌های گوگل است.

همانطور که از دو مثال فوق می‌بینید، الگوریتم گوگل نسبت به 200 سیگنال رنک‌دهی پیچیده‌تر است.

توضیح گوگل از آپدیت مارس ۲۰۱۹

من انتظار دارم که گوگل در بعضی موارد در آینده توضیح دهد که چه چیزی معرفی شده است. اگر این تغییر به نوعی از الگوریتم‌های بالا شبیه باشد ممکن است گوگل گیج شود که این الگوریتم چیست و از نظر اینکه نتایج این الگوریتم چه هستند صحبت کند.

جمع‌آوری مشاهدات از اینکه کدام سایت‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند یک بحث است. نتیجه‌گیری از این مشاهدات اغلب یک نگرش ضعیف بدست می‌دهد. به آن‌ها مشاهدات طبی می‌گویند چراکه این مشاهدات در بسیاری از سایت‌های پزشکی مرتبط تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند.

اما حقیقت این است که گوگل سایت‌های پزشکی را مورد هدف قرار نداده است. متاسفانه این تحلیل‌های ضعیف منجر به گیج شدن ما می‌شوند. این ایده اشتباه که گوگل سایت‌های پزشکی را مورد هدف قرار داده هنوز نیز پابرجاست. این باعث می‌شود که نتیجه‌گیری براساس مشاهدات محدود با خطر مواجه شود. این خیلی بد است که نام آپدیت‌های پزشکی را به آن داده شده‌اند. این باعث گیجی زیادی می‌شود.

من فکر می‌کنم که بهتر است برای اطلاعات از جانب گوگل صبر کرد، با حق ثبت امتیاز و تحقیقات، موازات آن‌ها را پیدا کرد و سپس آنچه که اتفاق افتاده را موشکافی کرد. این یک راه بسیار معقول برای درک آپدیت‌های گوگل می‌باشد.

داده‌های سیستریکس راه زیادی برای توضیح این دارند که چرا آپدیت‌های گوگل از نظر بسیاری از ناشران پسرفت کرده است. این داده‌ها گواه پسرفت نیستند. من معتقدم که این آپدیت پسرفت نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 784 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.