جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

قطعا تعریف استارت آپ تابه‌حال بارها به گوشتان خورده است. به کسب‌و‌کاری که با یک ایده خام آغاز می‌شود و در نهایت به تولید محصول یا خدمات می‌رسد و در عین حال یک مشکل را حل می‌کند و یا کمبود یکی از خدمات در جامعه را برطرف می‌کند استارتاپ گویند. در این مقاله شما را با ۱۰ گام کاربردی برای راه اندازی استارتاپ آشنا خواهیم کرد.

استارت آپ چیست؟

استارت آپ - استارت آپ چیست

اگر با هر کارآفرین یا صاحب کسب‌وکارهای کوچک صحبت کنید به سرعت متوجه خواهید شد که شروع یک کار به تلاش زیادی نیاز دارد. تولید ایده کسب‌وکار یک نقطه شروع عالی است، اما یک ایده بدون تلاش تبدیل به کسب‌وکار نمی‌شود. برخی از کارآفرینان جوان می‌دانند که برای ایجاد یک کسب‌وکار باید تلاش کنند اما ممکن است با بسیاری از مراحل مورد نیاز برای راه‌اندازی آن آشنا نباشند. اگر مایل به تلاش برای ایجاد یک کسب‌وکار هستید باید مراحل لازم برای رسیدن به اهداف خود را بدانید.

می‌دانیم که کارهایی مانند انتخاب نام و طراحی لوگو مهم است اما درمورد مراحل دیگر چه، آیا به همان اندازه اهمیت دارد؟

ما برای شما یک چک لیست ۱۰ مرحله‌ای آورده‌ایم که با دنبال کردن آن می‌توانید تا حدودی راه را برای ایجاد یک کسب‌وکار برای خود روشن کنید.

شرکت استارت آپی چیست؟

استارت آپ به شرکتی گفته می‌شود که به طور معمول در مراحل اولیه راه‌اندازی و توسعه است. این سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی معمولا توسط ۱ تا ۳ موسس آغاز می‌شود که با ایجاد محصول، خدمات یا بستر مناسب تمرکز خود را برروی تقاضای درک شده از بازار متمرکز می‌کند.

استارت آپ‌ها معمولا در مراحل اولیه راه‌اندازی توسط اعضای تیم موسس تأمین مالی می‌شوند. هرچند که حدود ۶۶ درصد از استارت آپ‌ها سرمایه خود را از طریق یک سرمایه‌گذار تأمین می‌کنند تا برای کمک به سرمایه‌گذاری خود وام دریافت کنند.

این از لحاظ فنی درست است اما بنیان‌گذار یک استارت آپ می‌داند که تعریف یک استات آپ بسیار پیچیده‌تر از آن است.

در ادامه این مقاله ۱۰ گام مهم برای راه اندازی یک استارت آپ را بررسی خواهیم کرد

پيشنهاد وب رمز: راه اندازی کسب‌ و کار اینترنتی با کمترین هزینه در ۷ گام

۱۰ گام مهم برای راه اندازی استارت اپ

۱.ایده خود را اصلاح کنید

ایده خود را اصلاح کنید - استارت آپ چیست

اگر به فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستید احتمالا از قبل باید ایده‌هایی را که می‌خواهید بفروشید یا حداقل بازاری را که می‌خواهید وارد آن شوید بشناسید. ابتدا سریع شرکت‌های موجود در صنعتی را که انتخاب کرده‌اید جستجو کنید.

آگاه شوید که رهبران این برند چه کارهایی انجام می‌دهند و شما چگونه می‌توانید این کارها را بهتر انجام دهید. اگر فکر می‌کنید شرکت شما می‌تواند کاری را انجام دهد که سایر شرکت‌ها انجام نداده‌اند (یا همان چیز را تحویل می‌دهد اما سریع‌تر و ارزان‌تر)، یک ایده کامل در اختیار شما قرار داده و آماده هستید تا یک برنامه تجاری جدید را اجرا کنید.

گلن گوتک، مدیر عامل شرکت مشاورنه و مربیان بیدار می‌گوید: به تعبیر سیمون سینک همیشه با یک چرا شروع کنید. خوب است بدانید که چرا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنید. در این فرایند عاقلانه است که بدانید آیا تجارت شما در خدمت یک شخص است

یا یک بازار و همچنین تفاوت آن دو را بدانید. اگر شما بدانید که چرا روی نیاز بازار متمرکز هستید دامنه شغل شما همیشه بزرگ‌تر از مشاغلی خواهد بود که برای تامین نیاز شخصی طراحی شده باشند.

مفهوم برند تجاری و مدل تجاری را از قبل می‌دانید. همه چیزهایی که شما اکنون نیاز دارید یک مکان خوب و وسیله‌ای برای تأمین اعتبار کارهای شما است. صرف نظر از گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید درک استدلال ایده شما نیز بسیار مهم است. استفانی داوسلنیز، مدیر عملیات Covation و برنامه‌های مشاغل زنان در مرکز کارآفرینان را به نوشتن یک برنامه تجاری یا نگرانی درمورد یک نام تجاری بیش از نگرانی برای ارزش یک ایده تشویق می‌کند.

دسالنیرز می‌گوید: بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ایده خوبی دارند و بدون اینکه فکر کنند مشتری آن‌ها چه کسانی خواهند بود، فکر می‌کنند که چرا این افراد می‌خواهند از آن‌ها خرید کنند. شاید باید روشن کنید که چرا می‌خواهید با این مشتریان کار کنید؟ آیا اشتیاق دارید زندگی مردم را آسان‌تر کنید؟ یا از ایجاد یک هنر برای رنگ دادن به دنیای خود لذت می‌برید؟ شناخت این پاسخ‌ها به روشن شدن ماموریت شما کمک می‌کند. علاوه بر این شما باید بدانید که چگونه این ارزش را به مشتری خود ارائه دهید و چگونه می‌توانید آن ارزش را برای آن‌ها به روشی که مایل به پرداخت برای آن هستند به آن‌ها بدهید.

در مرحله ایده پردازی باید جزئیات اصلی را ذکر کنید. اگر ایده شما چیزی نیست که به آن علاقه داشته باشید یا اگر بازاری برای آن وجود ندارد، ممکن است زمان آن باشد که ایده‌های دیگر را امتحان کنید.

۲.یک برنامه کسب‌وکار بنویسید

یک برنامه کسب‌وکار بنویسید - استارت آپ چیست

پس از ایجاد ایده خود باید چند سوال مهم را از خود بپرسید: هدف از فعالیت شما چیست؟ به چه کسی می‌خواهید بفروشید؟ اهداف نهایی شما چیست؟ هزینه‌های استارت آپ خود را چگونه تأمین می‌کنید؟ این سوالات را می‌توان در یک برنامه کاری کاملا مکتوب پاسخ داد.

اشتباهات زیادی توسط استارت آپ‌های انجام می‌شود که بدون تامل در آن‌ها به کار خود ادامه می‌دهند. شما باید پایگاه مشتری هدف خود را پیدا کنید. چه کسی قصد دارد محصول یا خدمات شما را خریداری کند؟ اگر نمی‌توانید شواهید پیدا کنید که تقاضا بازار را بفهمید مشکل کجاست؟

انجام تحقیق و تفحص کامل درباره بازار و مشخصات جمعیتی مشتری احتمالی، بخش مهمی از تهیه یک برنامه کسب‌وکار است. این کار شامل نظر سنجی‌ها برگزاری گروه‌های متمرکز و تحقیق درمورد سئو و داده‌های عمومی می‌باشد.

جاش توللی مدیر عامل هر دو شرکت تریبال هولدینگز می‌گوید: اغلب اوقات کارآفرینان جدید از کسب‌وکار خود بسیار هیجان‌زده هستند و مطمئن هستند که همه افراد در همه جا مشتری آن‌ها خواهند بود که بسیار کم اتفاق می‌افتد و با گذشت زمان مجبور به ترک شغل خود می‌شوند.

وقتی سوار هواپیما می‌شوید اولین چیزی که به شما نشان می‌دهند این است که چگونه از هواپیما درمواقع اضطراری خارج شوید. وقتی به سینما می‌روید قبل از شروع فیلم به خروجی آن اشاره می‌کنند. در مهد کودک هفته اول بچه‌ها را به صف می‌کنند و به آن‌ها یاد می‌دهند در صورت آتش‌سوزی چگونه از آنجا خارج شوند. بارها و بارها شاهد رهبرانی بوده‌ام که سه یا چهار مسیر خروج از پیش تعیین شده نداشته‌اند. این موجب پایین آمدن ارزش شرکت و حتی روابط خانوادگی می‌شود.

یک برنامه کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا دریابید که شرکت شما به کجا می‌رود، چگونه می‌تواند بر هرگونه مشکلات احتمالی غلبه کند و برای حفظ آن به چه چیزی نیاز دارید.

۳.امور مالی خود را ارزیابی کنید

امور مالی خود را ارزیابی کنید - استارت آپ چیست

شروع هر کسب‌وکار بهایی دارد. بنابراین شما باید تعیین کنید که چگونه می‌خواهید هزینه‌های آن را بپردازید. آیا وسیله‌ای برای تأمین اعتبار استارت آپ خود دارید یا نیاز به قرض گرفتن پول دارید؟ اگر قصد دارید شغل فعلی خود را برای تمرکز روی شغل جدید ترک کنید آی پول خود را برای حمایت از این کار کنار گذاشته‌اید تا زمان شروع کار ایجاد سود کنید؟ دریابید که به چه مقدار بودجه نیاز دارید.

کارشناسان قبول دارند که مشاغل نوپا معمولا خراب می‌شوند زیرا خیلی سریع‌ قبل از تبدیل سود از بین می‌روند. این ایده که بتوانید میزان سرمایه اولیه مورد نیاز خود را ارزیابی کنید بسیار خوب است زیرا می‌توانید مدتی قبل از شروع کسب‌وکار نیاز مالی شما مشخص باشد. علاوه بر این هنگام شروع یک کسب‌وکار جدید بیش از حد هزینه نکنید. انواع خریدهایی را که برای کسب‌وکار شما ضروری است انجام دهید از تجهیزات جدید فانتزی که به شما در رسیدن به اهداف تجاری شما کمک نمی‌کند بپرهیزید.

ژان پالدان، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت رسانه جدید گفت: بسیاری از استارت آپ‌ها تمایل دارند که پول خود را صرف کارهای غیرضروری کنند. وی گفت: ما با یک استارت آپ کار کردیم که دو نفر کارمند داشت اما مبلغ زیادی در فضای اداری خرج می‌کردند. آن‌ها همچنین یک چاپگر حرفه‌ای با سطح بالا را اجاره کرده بودند که برای یک تیم ۱۰۰ نفره مناسب بود. بهتر است تا آنجا که ممکن است فقط برای چیزهایی که برای رشد اقتصادی و موفقیت کسب‌وکار شما ضروری است هزینه کنید. وقتی شرکت شما رشد کرد این تجملات می‌تواند کم‌کم به آن اضافه شود.

اگر به کمک مالی نیاز دارید گرفتن وام تجاری از طریق بانک نقطه شروع خوبی است، هرچند که اطمینان از این موارد غالبا دشوار است.

استارت آپ‌ها نیاز به بودجه قابل توجهی در ابتدا دارند و ممکن است بخواهند یک سرمایه‌گذار در نظر بگیرند. سرمایه‌گذاران می‌توانند مبلغ زیادی را برای یک شرکت استارت آپ تأمین کنند، با این انتظار که پشتیبانان نقش موثری در اداره کسب‌وکار شما داشته باشند.

از طرف دیگر می‌توانید یک کمپین جمع‌آوری سهام عدالت راه‌اندازی کنید. تعداد زیادی شرکت از این روش در سال‌های اخیر استفاده کرده‌اند و ده‌ها سیستم عامل قابل اعتماد در زمینه سرمایه‌گذاری وجود دارد که برای انواع مختلف تجارت طراحی شده است.

۴.ساختار قانونی کسب‌وکار خود را تعیین کنید

ساختار قانونی کسب‌وکار خود را تعیین کنید - استارت آپ چیست

قبل از ثبت شرکت خود باید تصمیم بگیرید که چه نوع شرکتی است. ساختار کسب‌وکار شما به طور قانونی بر همه چیز تاثیر می‌گذارد.

اگر صاحب کسب‌وکار به طور کامل خود شما هستید و تصمیم دارید مسئولیت تمام بدهی‌ها و تعهدات را برعهده بگیرید می‌توانید برای یک مالکیت اختصاصی ثبت نام کنید. یادتان باشد که این مسیر می‌تواند به طور مستقیم بر اعتبار شخصی شما تأثیر بگذارد. از طرف دیگر مشارکت همانطور که از نام آن پیداست بدین معناست که دو یا چند نفر شخصا به عنوان صاحبان مشاغل مسئولیت‌پذیر هستند. اگر بتوانید شریک تجاری با مهارت‌های مکمل خود را پیدا کنید مجبور نیستید این راه را به تنهایی بروید. معمولا ایده خوبی است که شخصی را به این ترتیب اضافه کنید تا به شکوفایی کسب‌وکار خود کمک کنید.

اگر می‌خواهید مسئولیت شخصی خود را از مسئولیت شرکت جدا کنید شاید بخواهید یکی از چندین نوع شرکت را در نظر بگیرید. این باعث می‌شود که یک کسب‌وکار  به یک نهاد جداگانه از صاحبان خود تبدیل شود و بنابراین شرکت‌ها می‌توانند مالکیت کنند، مسئولیت بپذیرند، مالیات بپردازند، وارد قرارداد شوند، از آن‌ها شکایت شود یا از هر فرد دیگری شکایت کنند. با این حال یکی از معمول‌ترین ساختارها برای کسب‌وکارهای کوچک شرکت با مسئولیت محدود است. این ساختار ترکیبی، ضمن حمایت از مزایای مالیاتی یک مشارکت، از حمایت‌های قانونی یک شرکت برخوردار است.

در نهایت این وظیفه شما است که تعیین کنید کدام نوع موجودیت برای رفع نیازهای فعلی شما و اهداف تجاری آینده مناسب است.

۵.ثبت نام در دولت و IRS

ثبت نام در دولت و IRS - استارت آپ چیست

برای تبدیل شدن به یک نهاد تجاری رسمی باید در دولت ثبت نام کنید. شرکت‌ها برای این کار به یک لیست ادغام نیاز دارند که شامل نام تجاری، هدف تجاری، ساختار شرکت، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت است. در غیر اینصورت فقط کافی است نام تجاری خود را ثبت کنید که می‌تواند نام قانونی شما باشد.

همچنین برای دریافت مالیت بر درآمد در کشوری که هستید باید فرم‌های خاصی را پر کنید. فرم‌های مورد نیاز شما توسط ساختار تجاری شما تعیین می‌شد.

۶.بیمه نامه

ممکن است که در ذهن شما این موضوعی باشد که در انتها باید به فکر آن باشید اما خرید یک بیمه نامه برای کسب‌وکار شما یک گام مهم است که باید قبل از شروع رسمی شرکت اتفاق بیفتد. با بیمه از حوادثی مانند خسارت در اموال، سرقت و یا حتی دعوی مشتری که می‌تواند برای شما پرهزینه باشد محافظت کنید.

اگر کسب‌وکار شما دارای کارمندانی باشد شما حداقل نیاز به جبران خسارت کارگران و بیمه بیکاری خواهید داشت. همچنین ممکن است بسته به موقعیت مکانی و صنعت خود به ا نواع دیگری از پوشش بیمه نیز نیاز داشته باشید. اما به اکثر مشاغل کوچک توصیه می‌شود بیمه مسئولیت عمومی خسارات دارایی صاحب مشاغل را خریداری کنند که صدمات جسمی و آسیب شخصی به خود یا شخص ثالث را پوشش می‌دهد.

اگر کسب‌وکار شما خدمات ارائه می‌دهد ممکن است بخواهید بیمه مسئولیت حرفه‌ای را نیز در نظر بگیرید. که در صورت انجام کار اشتباه یا غفلت از انجام کارهایی که باید انجام دهید جبران خسارت می‌کند.

۷.تیم خود را تشکیل دهید

اگر قصد ندارید تنها کار کنید باید تیم بزرگی را استخدام کنید تا شرکت شما را توسعه دهد. جو اوداسکی مدیرعامل و بنیان‌گذار MediaMath می‌گوید کارآفرینان باید همان توجهی را که به محصولات خود می‌کنند به عناصر مردمی خود نیز داشته باشند.

وی همچنین می‌گوید: محصول  شما توسط مردم شناخته شده است. شناسایی تیم موسس شما درک اینکه چه شکاف‌هایی وجود دارد و تعیین اینکه چگونه و چه موقع به آن‌ها رسیدگی شود باید در اولویت قرار گیرد. تشخیص اینکه اعضای تیم چگونه با هم کار کنند نیز به همان اندازه مهم است. ممکن است برای تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها، تقسیم کار، نحوه باز خورد دادن یا چگونگی همکاری دچار دردسرهایی در ابتدای کار شوید.

۸.فروشندگان خود را انتخاب کنید

اجرای یک کسب‌وکار می‌تواند بسیار گسترده باشد و احتمالا شما و تیمتان نمی‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. اینجا جایی است که فروشندگان شخص ثالث وارد می‌شوند و با شما همکاری می‌کنند و به شما در اداره بهتر کار خود کمک می‌کنند.

اگر در تجارت خود از  بازاریابی B2B استفاده می‌کنید بهتر است در جستجوی شرکای خود دقت کنید. این شرکت‌ها به داده‌های تجاری و بالقوه حساس دسترسی خواهند داشت، بنابراین پیدا کردن شخصی که بتوانید به آن اعتماد کنید بسیار مهم است.

۹.برندسازی و تبلیغات کنید

قبل از شروع فروش محصول یا خدمات باید برندینگ خود را بسازید و تبلیغات انجام دهید.

یک لوگو ایجاد کنید که به افراد کمک کند تا به راحتی برند شما را شناسایی کنند و بسیار مهم است که از آن لوگو در تمام سیستم عامل‌ها از جمله وب‌سایت شرکت استفاده کنید. از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات استفاده کنید و از آن‌ها به عنوان ابزار تبلیغاتی مثلا ارائه کوپن تخفیف و غیره استفاده کنید. مطمئن باشید که این دارایی‌های دیجیتال یعنی شبکه‌های اجتماعی را نیز مانند کسب‌وکار خود به روز نگه داشته‌اید.

به گفته روتا بوون، متخصص روابط با مشتری، بسیاری از استارت آپ‌ها طرز فکر اشتباهی درباره وب‌سایت‌های خود دارند. او می‌گوید: مسئله این است که آن‌ها وب‌سایت خود را به عنوان هزینه می‌دانند نه سرمایه‌گذاری، و این در عصر دیجیتال امروز یک اشتباه بزرگ است. صاحبان مشاغل کوچک قبل از شروع به کار باید بدانند حضور گسترده آنلاین تا چه میزان اهمیت دارد.

همیشه هم نیاز نیست در همان ابتدا کارهای بزرگ کنید. یکی از مشتریان ما در ابتدای کار خود به دنبال خرید سرور اختصاصی ایران برای میزبانی سایت بود. فک نمی‌کنم نیاز باشد بگویم که این یک اشتباه بزرگ است.

ایجاد یک برنامه بازاریابی که فراتر از استارت آپ شما باشد به منظور ایجاد مشتری برای شغل شما ضروری است. این فرایند به ویژه در آغاز به همان اندازه مهم است که یک محصول یا خدمات با کیفیت ارائه دهید.

۱۰.کسب‌وکار خود را رشد دهید

راه‌اندازی و فروش تنها کار شما در شروع به عنوان یک کارآفرین است. برای رسیدن به سود و ماندگاری بیشتر همیشه باید در حال رشد باشید. این کار به زمان و تلاش نیاز دارد.

همکاری با برندهای معتبر در صنعت شما یک روش عالی برای دستیابی به رشد است. به شرکت‌های دیگر یا حتی وبلاگ‌نویسان با نفوذ مراجعه کرده و در ازای دریافت نمونه خدمات رایگان محصول از برخی تبلیغات آن‌ها استفاده کنید. با یک سازمان خیریه شریک شوید و مقداری از وقت یا محصولات خود را داوطلبانه به آن‌ها ارائه کنید تا نام شما در آنجا تبلیغ شود.

در حالیکه این نکات کمک می‌کند تا  کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید به رشد خود ادامه دهید. به یاد داشته باشید که هیچگاه یک نقشه درست و کامل وجود نخواهد داشت. شما ممکن است بخواهید مطمئن شوید که برای شروع یک کسب‌وکار کاملا آماده هستید اما تقریبا همه چیز بد پیش می‌رود. برای اداره یک کسب‌وکار موفق باید خود را با شرایط متغیر سازگار کنید.

استفانی موری، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت آب نبات Fiddlestix می‌گوید: آماده تنظیم باشید. شما می‌توانید بهترین برنامه کسب‌وکار در جهان را داشته باشید اما به زودی متوجه خواهید شد که همه چیز در عمل است. همه چیز تغییر می‌کند و شما باید آماده برای سازگاری باشید و مشکل را به سرعت حل کنید. به عنوان یک کارآفرین ارزش شما در حل مشکلات است و باید بدانید که آیا محصول یا خدمات شما مشکلات موجود برای دیگران را حل می‌کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 904 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.