جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

کلود فلر (Cloudflare) یک سرویس CDN (شبکه توزیع محتوا) است که به وبسایت شما کمک می‌کند تا سرعت و عملکرد بهتری داشته باشد. با استفاده از این سرویس، مطالب و فایل‌های وبسایت شما بر روی سرورهای جهانی Cloudflare قرار می‌گیرند و کاربران می‌توانند نزدیکترین سرور را انتخاب کنند. این سرویس همچنین قابلیت‌های امنیتی متفاوتی مانند: حافظت در برابر حملات DDoS و برخی ویژگی‌های جلوگیری از نفوذ وبسایت ارائه می‌دهد.

cloudflare چیست؟

CloudFlare یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سن‌فرانسیسکو واقع شده و اداراتی در لندن انگلیس نیز دارد. این شرکت عمدتأ کسب‌وکارهایی مثل مدیریت امنیت سایت، بهینه‌سازی عملکرد و پشتیبانی فنی مربوطه را به مشتریان عرضه می‌کند.

اگر به دنبال روش خوبی برای تضمین گشت و گذار سریعِ بازدیدکنندگان سایت‌تان هستید CloudFlare گزینه خوبی است. این شرکت از یک شبکه توزیع شده جهانی استفاده می‌کند و تحویل صفحات وب را به طور خودکار بهینه می‌کند تا بارگذاری صفحه پرسرعتی را ارائه دهد.

فاصله بین هاست وب و بازدیدکنندگانتان اهمیتی ندارد زیرا CloudFlare با دسترسی به یک محتوای استاتیک می‌تواند عملکرد پرسرعتی را تضمین کند. در نتیجه سایت شما با دو برابر سرعت بارگذاری می‌شود.

CloudFlare ویژگی‌های سودمند زیادی را به شما عرضه می‌کند تا بتوانید سایت را مدیریت کنید و رتبه خوبی را برای آن بدست بیاورید، از جمله DNS، CDN، بهینه‌ساز، امنیت، تجزیه و تحلیل و برنامه‌های کاربردی. مقدمه را ملاحظه کنید تا ببینید CloudFlare چه کارهایی می‌تواند با این ویژگی‌ها انجام دهد.

کلودفلر(CLoudFlare) چگونه کار می کند؟

CLoudFlare با استفاده از یک پروکسی معکوس در وب‌سایت‌ها به عنوان یک واسطه بین مشتری و سرور هاست عمل می‌کند. CLoudFlare با ذخیره کردن محتوای وب جهت تحویل آن در نزدیک‌ترین سرور لبه می‌تواند زمان بارگذاری را بهینه کند. همچنین می‌تواند محتواهایی مثل تصاویر و متن را تغییر دهد تا عملکرد بهتری داشته باشند.

این طراحی واسطه‌ای همچنین این امکان را بوجود می‌آورد که CloudFLare یک فیلتر جهت امنیت عرضه کند. این تکنولوژی که واسطه بین مشتری و سرور هاستینگ است می‌تواند ترافیک مخرب را تشخیص دهد، حملات انکار سرویس توزیع شده را ردیابی کند، حملات ربات‌ها را منحرف کند، ترافیک ربات را از بین ببرد و اسپم را محدود کند.

آیا می‌خواهید CLoudFlare را برروی سایت WordPress نصب کنید؟ CloudFlare مزایای زیادی در یک بسته رایگان عرضه می‌کند. نه تنها به یک شبکه تحویل محتوا دست پیدا می‌کنید که تحویل جهانیِ دارایی‌هایتان را سرعت می‌بخشد، بلکه مدیریت DNS، پشتیبانی در برابر DDoS و ویژگی‌های امنیتی دیگری نیز بدست می‌آورید که می‌توانید از آن‌ها برای امنیت سایتتان استفاده کنید.

مزایای استفاده از CloudFlare

تا قبل از ارائه کلودفلر، مدیریت و تامین امنیت شبکه و محتوای وب‌ها، توسط دیوایس‌هایی مانند فایروال، لودبالانسرها و رویکردهای بهینه‌سازی صورت می‌گیرد، هزینه تامین و نگهداری این روش‌ها نسبت به کلود فلر بسیار بالاست.

با توجه به اینکه کلود فلر امنیت سایت‌ها را تضمین می‌کند در مواردی چند باعث کاهش هزینه خواهدشد. استفاده از Cloudflare یک راه حل عالی برای افزایش عملکرد و امنیت ‌وب‌سایت است. این تکنولوژی با ویژگی‌های خوبی که ارائه می‌دهد، از سایت در مقابل تهدیدات محتلف محافظت می‌کند.

۱- کاهش زمان لود سایت با cloudflare

با فراهم بودن امکان قرار دادن محتوای استاتیک روی کلودفلر، سرعت لود سایت برای تمامی بازدیدکنندگان کاهش می‌یابد. محتوای استاتیک شامل بخش‌هایی از یک صفحه‌ی وب است که اغلب تعییر نمی‌کند.

این بخش‌های ثابت اغلب شامل فایل‌های javascript , css و تصاویر است. علاوه بر این تراکم جغرافیایی دیتاسنترهای کلود فلر بالا است و به همین دلیل زمان لود سایت برای بازدیدکنندگان در صورت وجود فاصله زیاد تا سرور کاهش می‌یابد.

پيشنهاد وب رمز: ۱۷ روش اصولی برای افزایش سرعت سایت

۲- سازگاری بسیار بالای کلودفلر

سازگاری بالای کلود فلر سبب می‌شود که بخش داینامیک سایت به راحتی به روزرسانی شود و عملیات کش روی آن بی‌تاثیر باشد. علاوه بر این امکان ارسال این محتواها از طریق تکنولوژی Railgun مبنی بر شبکه WAN انجام خواهد شد که این امر سبب فشرده سازی GZIP و Tunneling میان سرور اصلی و سرور کلود فلر خواهد شد. همچنین می‌تواند عملیات فشرده سازی ویدئو را به خوبی انجام دهد.

۳- افزایش بازدیدکنندگان

با استفاده از کلود فلر، بازدیدکنندگان سایت افزایش می‌یابد. این ابزار با بهبود عملکرد و سرعت سایت، بهبود رتبه بندی سئو، بهبود تجربه کاربری باعث افزایش ترافیک و افزایش بازدیدکنندگان سایت می‌شود.

پيشنهاد وب رمز: تجربه کاربری چیست

زمانی که بازدیدکننده وارد سایت شما می‌شود، احساس می‌کند که سایت شما قابل اعتماد و حرفه‌ای است و به کاهش نرخ Bounce rate کمک می‌کند.

۴- بهینه سازی لود تصاویر در موبایل

بهینه سازی تصاویر یکی از موارد تاثیرگذار در افزایش سرعت سایت است. با استفاده از سرورهای کلودفلر می‌توانید، بهینه سازی تصاویر را به خوبی انجام دهید. کلود فلر امکان تغیر اندازه بر اساس موبایل را فراهم می‌کند و می‌توانید صرفا با تعیین سایز در گزینه Variants از داشبورد کلودفلر به راحتی تمامی تصاویر سایت را به صورت یکجا بهینه سازی کنید.

۵- ارائه ssl در cloudflare

یکی دیگر از مزایای استفاده از کلودفلر ارائه گواهینامه ssl به صورت رایگان است. کلود فلر با ارائه این خدمات، سعی دارد اتصال امنی را با استفاده از پروتکل HTTPS برای دسترسی به سایت ایجاد کند.

کلود فلر با ارائه گواهینامه SSL رایگان، تمامی ترافیک‌های منتقل شده میان کاربر و کلودفر و سرور و هاست را به صورت ایمن و رمزگذاری شده منتقل خواهد کرد.

خرید گواهینامه ssl از وب‌رمز

۶- راه اندازی آسان

راه‌اندازی و استفاده از کلودفلر کاملا آسان و نیاز به کانفیگ پیچیده ندارد و با ثبت‌نام در سایت کلودفلر و تغییر DNS دامنه فعلی به DNS های کلود فلرکش شدن محتوای سایت بر اساس پسوند فایل اجرا خواهد شد و هر زمانی نیاز باشد به راحتی می‌توانید سرویس را غیرفعال کنید.

۷- جلوگیری از حملات DDOS

با استفاده از کلودفلر می‌توانید از حملات DDOS به سایت خود جلوگیریکنید. کلودفلر خدمات امنیتی قابل توجهی برای محافظت از وبسایت یا سرویس‌های آنلاین شما در برابر حملات DDOS ارائه می‌دهد.

این خدمات شامل فیلترینگ ترافیک، شناسایی و مسدود کردن حمله‌کنندگان و توزیع منابع سرور برای جلوگیری از اختلال در سرویس ارائه شده می‌باشد.

معایب استفاده از CloudFlare

از جمله معایب کلود فلر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیبپذیری: در صورت آسیب دیدن کلود فلر سایت شما هم ا زدسترس خارج می‌شود.
  • مسدود شدن کاربر: ممکن است گاهی کاربران به عنوان هکر شناخته شده و مسدود شوند.
  • بررسی سازگاری با هاست اشتراکی یا سی پنل: در صورت استفاده از هاست اشتراکی یا هاست cpanel نیاز است به بررسی سازگاری کلودفلر با آن بپردازید.
  • هزینه: استفاده از خدمات کلودفلر ممکن است با هزینه‌های بالایی همراه باشد و برای سایت‌های بزرگ نیاز است که ذخیره سازی داده‌های بزرگ انجام شود. کلود فلر دارای پلن‌های مختلفی است که بر حسب نیاز می‌توانید یکی را برگزینید.

آموزش گام به گام نصب CloudFlare در وردپرس

افزونه کلودفلر بیش از 200 هزار نصب فعال در مخزن افزونه‌های وردپرسی دارد. برای نصب کلودفلر روی وردپرس نیاز است از قبل در سایت اصلی کلودفلر ثبت نام کرده باشید و به داشبورد دسترسی داشته باشید.

برای نصب کلودفلر در هاست ورپرس و انجام تنظیمات آن می‌توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

اگر هنوز هاست وردپرس تهیه نکرده‌اید، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید هاست مخصوص وردپرس

۱- یک حساب کاربری در CloudFlare ایجاد کنید.

اولین مرحله برای نصب کلود فلر ایجاد حساب کاربری در این سایت است. با ورود به وب‌سایت رسمی کلود فلر و کلیک کردن بر روی گزینه “ثبت نام” یا “Sign Up” می‌توانید اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و رمز عبور وارد کنید. در نهایت با تأیید ایمیل و فعال‌سازی حساب کاربری خود به راحتی در این سایت عضو خواهید شد.

۲- سایتتان را به CloudFlare اضافه کنید.

افزودن سایت به کلود فلر

در این مرحله نیاز است سایت خود را به کلود فلر معرفی کنید و با وارد کردن نامه دامنه به صورت yourdomin.com (در اینجا ما از سایت webramz.com استفاده کرده‌ایم.) به مرحله تنظیمات dns خواهید رفت.

۳- DNS را در کلودفلر تنظیم کنید.

شما باید به پنل مدیریتی کلودفلر خود وارد شوید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک رکورد جدید DNS اضافه کنید. برای مثال، برای ایجاد یک رکورد A، وارد نام دامین خود شده و آی پی مورد نظرتان را وارد کنید.
  2. پس از اضافه کردن رکورد مورد نظر، تغییرات را ذخیره کنید. تا زمانی که تغییرات اعمال نشده است، منتظر بمانید، امکان دارد تا 48 ساعت زمان ببرد تا تغییرات به طور کامل اعمال شود.

۴- نِیم‌سرور دامنه خود را تغییر دهید تا CloudFlare را نشان دهند.

تغییر نِیم‌سرورها

برای تغییر نیم‌سرور دامنه خود به CloudFlare ، ابتدا وارد پنل مدیریت دامنه خود شوید و سپس تنظیمات DNS را ویرایش کنید. سپس نیم‌سرور های CloudFlare را به جای نیم‌سرور های فعلی دامنه خود وارد کنید.

بعد از تغییرات انجام شده ، تغییرات ذخیره کنید و صبر کنید تا تغییرات اعمال شود. این تغییرات ممکن است تا 48 ساعت زمان ببرد تا به روز شوند.

۵- بهینه‌سازی تنظیمات CloudFlare

برای انجام تنظیمات CloudFlare، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تنظیمات امنیتی: در این بخش می‌توانید از امکانات امنیتی مانند SSL، WAF و DDoS protection استفاده کنید.
  • تنظیمات بهینه‌سازی سرعت: از ابزارهای بهینه‌سازی سرعت مانند minification، caching و image optimization برای بهبود عملکرد و سرعت وب‌سایت خود استفاده کنید.
  • مانیتورینگ و گزارش‌دهی: از ابزارهای مانیتورینگ و گزارش‌دهی CloudFlare برای مشاهده عملکرد و کارایی وب‌سایت خود استفاده کنید.
  • تنظیمات اتوماسیون: از ابزارهای تنظیمات آتوماسیون CloudFlare برای اتوماسیون فرایندهای مختلف مانند تغییرات DNS و امنیتی استفاده کنید.

با انجام این مراحل، می‌توانید تنظیمات CloudFlare را بهینه کنید و از امکانات و خدمات ارایه شده توسط این سرویس استفاده کنید.

فعال سازی کلود فلر با پلاگین CloudFlare در وردپرس

برای فعالسازی Cloudflare در وردپرس بهتر است از افزونه‌ی Cloudflare استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید از پنل کنترل Cloudflare خود ورود کنید و رکوردهای DNS خود را تنظیم کنید.

سپس از مخزن افزونه‌های وردپرس افزونه Cloudflare را نصب و فعال کنید. در تنظیمات افزونه، اطلاعات ورود به حساب Cloudflare خود را وارد و افزونه را به سایت خود متصل کنید. حالا Cloudflare به درستی بر روی وردپرس شما فعال شده است و می‌توانید از امکانات امنیتی و بهینه‌سازی سرعت این سرویس استفاده کنید.

تنظیمات قوانین صفحه مختص WordPress

برای تنظیمات قوانین صفحه نیاز است عملکرد کلودفلر را در صفحات سایت سفارشی سازی کنید. این امر برای امنیت صفحاتی مانند: صفحه لاگین به وردپرس بسیار تاثیرگذار است.

کلودفلر به شما امکان می‌دهد که بتوانید سه قانون را سفارشی سازی کنید. در صورت نیاز به سفارشی سازی قوانین بیشتر نیاز است هزینه بیشتری بپردازید. این سه قانون شامل سطح امنیت صفحه ورود به وردپرس، اجباری کردن https و حذف داشبورد وردپرس از کلودفلر است.

وارد کردن API Key کلود فلر

وارد کردن API Key

برای وارد کردن API Key در کلود فلر، به بخش تنظیمات (Settings) بروید و بخش API Key را پیدا کنید. در این قسمت، یک کلید API ایجاد کنید و آن را در برنامه خود استفاده کنید. حتما اطمینان حاصل کنید که API Key به‌طور محرمانه نگهداری می‌شود تا جلوی دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شما گرفته شود.

تاثیر کلود فلر بر سئو سایت

کلودفلر یکی از مهم‌ترین ابزارهای بهینه‌سازی سایت است و با استفاده از آن می‌توانید سرعت لود صفحات را بهبود بخشید. کلودفلر درخواست‌های کاربران را با استفاده از اطلاعات کش شده روی نزدیک‌ترین سرور به کاربر نمایش می‌دهد.

المان بهبود سرعت سایت یکی از مهم‌ترین معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت است و کلودفلر می‌تواند تا میزان ۴۰ درصد سرعت سایت را افزایش دهد.

چه سایت‌هایی می‌توانند از کلود فلر استفاده کنند؟

با توجه به اینکه کلودفلر سرویس رایگان است تمام وب‌سایت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. هر سایت و کسب و کاری که نیاز به ذخیره و مدیریت داده‌ها، پردازش وب سرور، هاست و فضای ذخیره‌‌سازی دارد، می‌تواند از خدمات کلود فلر استفاده کند.

به صورت کلی شامل وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارهای تحت وب، نرم‌افزارهای ابری، اپلیکیشن‌های تلفن همراه و هر سرویس دیگری است که نیازمند استفاده از زیرساخت‌های ابری می‌باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله با cloudflare چیست و نحوه نصب رایگان کلودفلر روی وردپرس آشنا شدیم. کار با کلودفلر کاملا ساده و امکان اتصال آن به سایت‌های وردپرسی وجود دارد. استفاده از کلود فلر به عنوان یک ابزار مدیریت فایل و اشتراک‌گذاری آنلاین، دارای مزایای بسیاری است.

وب رمز شرکت ارائه دهنده خدمات هاستنیگ، خدمات مختلفی در خصوص افزایش سرعت سایت ارائه می‌دهد که یک نمونه آن اتصال سایت به سرویس کلودفلر است. در صورت وجود هر گونه سوال می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان وب رمز تماس حاصل کنید.

سوالات متداول

مهم‌ترین مزیت استفاده از کلودفلر، افزایش سرعت و افزایش امنیت سایت است که باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت می‌شود.

کلودفلر با ارائه گواهینامه SSL و رمزنگاری درخواست‌ها و ارائه سطح امنیت برای سایت، امنیت سایت را تامین می‌کند.

بله، استفاده از پایه‌ای‌ترین سرویس‌های کلودفلر کاملا رایگان است و برای استفاده از خدمات دیگر آن نیاز است هزینه‌ای به صورت ماهیانه پرداخت شود.

بله، کلودفلر با استفاده از تکنولوژی fail2ban برای مسدود کردن IP استفاده می‌کند.

منبع : bisend.com

7 پاسخ به “کلود فلر چیست + آموزش گام به گام نصب CloudFlare در وردپرس”

  1. ariosam گفت:

    سلام من هاست خارج دارم با دامنه ir آیا پیشنهاد میکنید ؟

    • پریسا نوریان گفت:

      سلام وقتتون بخیر؛ بله می تونید خریداری کنید. اما برای مشاوره دقیق تر بهتره که با پشتیبانی وبرمز مشورت نمایید.

  2. معقولي گفت:

    سلام ممنونم بخاطر مطلب تدبتون.
    زمانی که نیم سرور هارو ست میکتیم
    سایت از دسترس خارج میشه؟؟چجوری ست کنیم که سایت قطع نشه؟

  3. سید مهدی گفت:

    سلام
    شما از پلن رایگان کلودفلر استفاده میکنید یا پولی؟
    میخوام سرعت رو ببینم برای رایگان این سرعت هست یا پولی
    سپاس

    • مینو تیموری گفت:

      دوست عزیز ما از نسخه تجاری (پولی) استفاده میکنیم.

  4. Mehran گفت:

    سلام. ممنون بابت مطلب خوب تون. ویدیوی که گفتید در پست دیده نمیشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 1013 - میانگین: 4.6

رأی شما ثبت شد.